Filmski projekt »Barje« Tokrat je naš sogovornik Ljubo Struna, filmski delavec z ožjo specializacijo, organizator filma. Nekdanji alpinist, še vedno v dobri kondiciji, lahko bi dejali precej trpežen petdesetletnik, ki je svoje življenje zapisal filmu. Ni sicer med tistimi zvezdami, okoli katerih se gnetejo novinarji in je okoli njih dovolj publicitete. Toda že polna tri desetletja uporno spremlja vzpone in padce pri proizvod-nji domačih fimov. In med ustvarjalci dolgometražnih in kralkih filmov se mnogokrat pojavi njegovo ime. Pričelki dela pri filmu segajo že pred pctdeseta leta, ko je najprej delal v laboratoriju, ki je bil tedaj v domu Partizan Trnovo. Nadaljeval je kot asistent kamere. Pra-vi, da ima iz tistc dobe lepe spomine. Posebno mu je ostal v spominu film pri katerem je sodeloval, dokumenlarec Zimski vzpon na Mojstrovko, ki je bil nagrajen leta 1953. Ljubo pravi, da je bilo včasih pri filmu več entuziazma, in da se je marsikaj naredilo, ne da bi se gledalo na izkopi-ček. Na vsak film pri katerem je sodeloval, ga vežejo določeni spomini. Ljubota želimo predstaviti pravzaprav zato, ker je zelo zaslužen, da se je pričelo s snemanjem dokumentarnega filma o Ljubljanskem barju. Že pred pričetkom snemanja je obstajala neka intimna želja, da bi se lotili tega filma. Ljubo pravi, da mu je pozornost za barje vzbudil dober prijatelj, pokojni arheolog Peter Petru, ki mu je večkrat pripovedoval o barjanskih posebnostih. Ob snemanjih in pripravi filma pa človek barje vse bolj odkriva. »Bolj kot ga odkrivaš, bolj se ti zdi skrivnostno,« je dejal med pogovorom. Tako je bilo nekaj snemanj opravljenih že preden je bil scenarij postavljen na uradni program Vibe filma in je snemanje podprla Ljubljanska kulturna skupnost. Po-dročje dela organiziranja filma obsega pravzaprav vrsto zelo različnih opravil, ki v končni fazi pridejo do realiza-cije filma. Finančni predračun filma, ki se naredi po preučitvi scenarija, priprava filmskega materiala, sestav ekipe, skrb, da so za snemanje pripravljeni rekviziti, igralci in tehnično osebje. Poleg finančne, obstoji še pravna plat in težko bi našteli vsa dela, ki jih vrši organizator, vendar se v njegovih rokah prepletajo vse niti filma. Končno sledi razvijanje posnetih materialov in projekcija, vse do konč-ne montaže in ozvočenje. Običajno se dela na več projek-tov hkrati. V mnogočem zavisi od uspešnosti dela organi-zatorja, tudi končni uspeh, ki pripelje do realizacije filma. Za tako delo je pač potrebno precej športne kondi-cije in tudi veselja do dela. Mnogo profesionalnih izku-šenj pri delu dolguje sodelovanju pri koprodukcijah. Ob zaključku pogovora je Ljubo dejal, da je naloga ekipe, ki pripravlja film o barju ta, da poda pregled obdobij, ki so se zvrstila v zgodovini. Ob pogovorih z Ijudmi pa se naleti na mnogo problemov, ki so lahko tema za nov film. Nemogoče je v kratkem času vsestransko osvetlil pro-blem barja. Po svoje doživljajo urbanisti, gradbeniki, pa arheologi in gozdarji, vodno gospodarstvo in kmctijci. pa lovci in izletniki, ekologi in zgodovinarji. »Snemanje je vezano na dolgo obdobje. Človek medtem dela še druge stvari. Zato je ta film po svoje tehnično precej zahteven. Vendar rad delam pri tem filmu tudi iz lastnega veselja, ker komaj čakam, da se znova odpravim na barje« Življenje človeka lahko dobi globlje dimenzije, širše razsežnosti, če prisluhne dogajanju prirodi, negibnosti barjanske zemlje in hkratnemu vztrajnemu pretakanju vod, ki se včasih razlijejo med Bevkami in Podpečjo. Zave se, da je ob vrvežu mestnega življenja, še neka negibnost, ki odraža daljne svetove. BORIS VIŠNOVEC