^REDNIŠTVO GLASILA »v AGISU- — IZHAJA TEDENSKO — UREJA MAKS MENONI — RAZMNOŽUJE SPLOŽNI SEKTOR Št" ?9 25« junij Leto izdaje II kakšna je moja sedanja slušba? (povzetek iz diplomske naloge) Razvoj industrije in tehnike postavlja pred oloveka-delavca vedno ftove in nove zahteve in ga v procesu odločanja vodi v mnoge konfliktne situacije. Pogosto ostaja edini cilj sodobne industrije maksimalno povečanje proizvodnje-produktivnosti, ne glede na posledice, ki jih ima le-ta za. subjektivni faktor proizvodnje-delavca. Razvoj in °kstoj vsake delovne organizacije je odvisen o tega, koliko njeni čla-bi prispevajo k zastavljenim ciljem. Osnovna cilja vsake delovne organizacije sta (in tudi morata biti) uspešna proizvodnja in zadovoljstvo b-elavcev. Da bi se ta dva osnovna cilja dosegla predpiše vsaka delovna organizacija svojim članom delovne naloge, ki naj bi jih izvajali, da ki se zastavljeni cilji dosegli. Če zanikamo potrebe, hotenja in ose-kbost delavca, lahko s tem onemogočimo vsa prizadevanja za visoko Produktivnost. Zadovoljstvo delavcev je tisti odločilni dejavnik, ki omogoča doseganje vseh zastavljenih ciljev delovne organizacije. K januarju tega leta ste nekateri delavci DO AGIS izpolnjevali vprašalnik KAKŠNA JE MOJA SEDANJA SLUŽBA. Namen je bil ugotoviti zadovoljstvo tistih delavcev, za katera delovna mesta je predpisana najmanj srednješolska izobrazba, z naslednjimi aspekti dela: delo, neposredni Yodja, sodelaci, osebni dohodek in možnosti za napredovanje. Ugotoviti sem želela ali se pojavljajo razlike v zadovoljstvu s posameznimi aspekti dela po posameznih osebnih obeležjih (spol, starost, stan, izobrazba, število priznanih let šolanja, delovno dobo: skupno, v DO in ha sedanjih delih in nalogah), po funkciji vodenja, glede na oceno lastnega učinka pri delu, glede na pripadnost posameznim organizacijskim enotam (TOZD) in normative podane za SRS. Zanimalo me je tudi ali obstaja povezanost med osebnim dohodkom in oceno lastnega učinka pri Polu s posameznimi aspekti dela. Primerjava po posameznih osebnih obeležjih kaže: " spol: moški so pomembno bolj zadovoljni z aspektom dela - starost: starejši delavci (moški in ženske) so pomembno bolj zadovoljni z delom, vodjo in osebnim dohodkom lZ VSEBINE: " Kakšna je moja sedanja služba? (povzetek iz diplomske naloge) " Obvestilo naročnikom pralnega praška " BIO IPSA " ' Ugodno " Tokrat "gorelo" v TOZD Gumama " Zahvala ' Malica v prihodnjem tednu - število priznanih let šolanja: delavci, ki so se šolali dalj časa so pomembno bolj zadovoljni s svojim delom - izobrazba: delavci z osnovno šolo so pomembno bolj zadovoljni v primerjavi z delavci z višjim izobrazbenim nivojem z aspektom vodja in osebni dohodek - skupna delovna doba: delavci z daljšo delovno dobo (nad 15 let) so pomembno bolj zadovoljni z aspektoma delo in vodja - delovna doba v DO: delavci z daljšim delovnim stažem v DO (nad 12 let) so pomembno bolj zadovoljni z aspektom neposredni vodja - delovni staž na delovnem mestu: delavci s krajšim delovnim stažem (do 6 let) so pomembno bolj zadovoljni z aspektom neporedni vodja Primerjava po funkciji vodenja kaže, da so vodstveni delavci pomembno bolj zadovoljni od nevodstvenih z nadrejenimi, nagrajevanjem in možnostmi za napredovanje o Primerjava po oceni lastnega učinka pri delu kaže, da so z vodjo in možnostmi za napredovanje pomembno bolj zadovoljni delavci, ki so ocenili svoj učinek kot povprečen, z osebnim dohodkom pa delavci, ki so ocenili svoj učinek kot podpovprečen. Analiza rezultatov za celotno DO AGIS kaže, da so delavci (glede na število možnih in doseženih točk) najbolj zadovoljni z aspektom sodelavci = Sledi zadovoljstvo z neporednim vodjo, z delom, možnostmi za napredovanje in na zadnjem mestu zadovoljstvo z osebnim dohodkom„ Primerjava po posameznih enotah (TOZD) kaže: delaci iz enote Kovinska obdelava so najbolj zadovoljni z vsemi petimi aspekti zadovoljstva (z delom, vodjo, sodelavci, osebnim dohodkom in možnostmi za napredovanje). Kar trikrat so najmanj zadovoljni delavci iz enote Komerciala (pri aspektih delo, vodja in možnosti za napredovanje), Z osebnim dohodkom so najmanj zadovoljni delavci iz Orodjre, z aspektom sodelavci pa delavci iz enote Precizna mehanika. Pomembna razlika se v zadovoljstvu s posameznimi aspekti dela med posameznimi enotami pojavljajo pri štirih aspektih dela: delo, vodja, osebni dohodek in možnosti za napredovanje. Primerjava doseženih vrednosti zadovoljstva posameznih enot z normativnimi vrednostmi, ki veljajo za SRS kaže naslednjo sliko: - z aspektom delo so nadpovprečno zadovoljni delavci iz enot Vzdrževa-. nje, Kovinska obdelava in Velika oprema. Povprečno zadovoljni so s tem aspektom delavci iz vseh ostalih TOZD - povprečno zadovoljni so delavci vseh TOZD z aspektom osebni dohodek in sodelaci (s slednjim so nadpovprečno zadovoljni le delavci iz enote Kovinska obdelava) - podpovprečno so z neposrednim vodjo zadovoljni delavci iz enote Komerciala in enote Vzdrževanje, nadpovprečno pa delavci iz enote Kovinska obdelava. Delavci iz ostalih enot so s tem aspektom povprečno zadovoljni - v primerjavi z normativnimi'vrednostmi so delavci najmanj zadovoljni z aspektom napredovanje. Podpovprečno zadovoljni so s tem aspektom_ delavci iz štirih enot: Komerciala, Vzdrževanje, Orodjarna in Precizna mehanika. Delavci iz vseh ostalih TOZD so s tem aspektom dela zadovoljni povprečno, < Rezultati so tudi pokazali: - čim višji je osebni dohodek tem večje zadovoljstvo z njim in tem bolJ je delavec zadovoljen tudi s svojim delom - čim nižje je delavec ocenil svoj učinek pri delu, tem bolj je zadovoljen z neposrednim vodjo in osebnim dohodkom, čim višja pa je ocena lastnega učinka tem bolj je delavec zadovoljen z aspektom delo. ZAKLJUČILA BI LAHKO: 2. Še prvi rezultati so pokazali, da se posamezne enote med seboj pomembno razlikujejo po zadovoljstvu s posameznimi proučevanimi aspekti dela. Ob tem ne smemo zanemariti razlik v vsebini in načinu dela po posameznih enotah, saj le-te v znatni meri vplivajo na razlike v nekaterih proučevanih aspektih. Omeniti bi veljalo še neustrezno izobrabeno strukturo, saj ima neustrezno izobrazbo več kot 4-0 % delavcev. Posebno pozornost je potrebno nameniti delavcem enot Komerciala, Orodjarna in Precizna mehanika, pri slednjih zlasti problemu medosebnih odnosov, Z aspektom neposredni vodja so nezadovoljni pr