PROMET IN NJEGOVE POSLEDICE Več previdnosti manj solza golske počitnicc pomenijo za vsakega mladega človeka — šolarja konec stalnih napetosti in obveznosti, zato je tudi to-liko bolj razumljiva njegova sproščenost. S prvimi pomlad-nimi dnevi v mladih narašča napetost, zlasti ko se pojavijo prvi lepi dnevi. Ta napetosi vse bolj narašča proti koncu šolskega leta. Nenadoma pa je konec vsega, kajti prišle so ta-ko pričakovane počitnice. Nenadoroa odpadejo vse skrbi, porušijo se vse prepre-ke, ki kakorkoli preprečujejo mlademu človeku, da bi se sprosčeno predal uživanju. Ob tem pa mladi največkrat poza-bijo, da jih ta sproščenost mno-gokrat zanese in že so tu po-sledice, ki zatemnijo vse po-čitnice. Sproščena energija se pozna, da je mlad človek manj oprezen in manj pozoren na nevamosti, ki vsakodnevno pre-žijo na nas v življenju. Ena iz-med teh nevarnosti je tudi promet. V občini Ljubljana Center smo v zadnjih treh letih zabe-ležili naslednje podatke o pr<> metnih nesrečah, kjer so bili udeleženi otroci: 1974 — 64, 1975 — 72 in 1976 pa 58 pro-metnih nesreč. Napake teh naj-mlajših udeležencev v prome-tu pa so naslednje: v letu 1974 v 19, v letu 1975 v 34 in v letu 1976 pa v 33 primerih, kar po meni, da so pri vsaki dmgi prometni nesreči storili napa-ko otroci, drugače pa predvsern vozniki motomih vozil. Na qb-močju Ljubljane je izgubilo živ-ljenje 5 otrok in bilo 430 teles-no poškodovanih in od tega jih je bilo v letu 1974 telesno poškodovanih v občini Center 18, leta 1975 že 28 in leta 1976 30 ter eden mrtev. Davek, ki ga plačujejo naj-mlajši Ljubljančani, je daleč prevelik, zato storimo vse, da bo vsaj manjši, če že ne mo remo storiti, da ga sploh ne t>i bilo. Starši imajo ob tem veliko odgovornost, kajti sedaj prehaja vsa skrb za vzgojo otrok na njihova ramena, zato naj skrbe, da bodo otroci vsa-kodnevno seznanjeni s tistim, kar so jih skozi vse leto učili v šoli in da sedaj še z veliko več posluha pristopijo k otro kom in jim posvetijo več po-zomosti, da bo njihov otrok zdrav in vesel jeseni prestopil šolski prag. To nam mora bi-ti toliko bolj pred očmi, kajtt v prvih šestih mesecih letos je promet že terjal 9 mladih življenj. Najpogostnejši vzroki za pro metne nesreče, kjer so udele-ženi otroci, so nenadno, ne-previdno pr&čkanje ceste, ne-previdno kolesarjenje z nepre-| vidnim vključevanjem v pro-1 met ali izsiljevanje prednosti vožnje. Vsekakor je potrebno ob tem poučiti otroka, da kot pešec uporablja označbe na ce-stišdih, hodi čez semaforizirane prehode, da vozi po kolesar-skih stezah, da se prepriča, če se lahko varno vključi v pro met. Na to naj opozarjajo star-ši otroke, ko jih pošiljajo v promet. Po drugi strani pa je potrebno, da se starši vklju-čijo tudi na svojih delovnih inestih v akcijo za previdno vožnjo vseh voznikov motor-nih vozil, ki lahko ogrozijo tu-di njihovega otroka. Poleg te-ga pa naj ne puščajo otroka y promet, 5e nima dovolj izku-šenj za vožnjo bodisi s kole-som ali s kolesom s pomož-nim motorjem France Tomše