PLANINSKIVeStnik 4 / 2002 INTERVJU Mentor planinske skupine: Učbenik - gradivo za usposabljanje mentorjev planinskih skupin. Urednika Borut Peršolja in Bojan Rotovnik. Izdala in založila Planinska zveza Slovenije, Ljubljana, 2001. Planinska založba je pod zaporedno številko 218 izdala privlačno oblikovano knjigo, ki predstavlja »temeljno strokovno delo za planinsko usposabljanje. S sistematično-stjo in povezanostjo vsebin je, ob nazorni in preprosti pripovedi, svojevrsten prvenec v zakladnici planinske literature.« Avtorji besedil so Mira Ažman, Lili Jazbec, Milan Jazbec, Borut Peršolja in Bojan Pollak, izkušeni obiskovalci gora in hkrati aktivni planinski izobraževalci. Kot predavatelji so v zadnjih petih letih samo na seminarjih z naslovom Srečno v gore podali specialna znanja za varnejše gibanje v gorskem svetu skupaj 445 udeležencem, ki v večini primerov prihajajo iz vrtcev, osnovnih in srednjih šol, dijaških domov ter ustanov za otroke in mlade s posebnimi potrebami. Učbenik Mentor planinske skupine vključuje snov, prilagojeno programu usposabljanja za pridobitev tega strokovnega naziva. Avtorji so »prevetrili«, dopolnili in didaktično nadgradili študijsko gradivo Mentorji planinskih skupin iz leta 1998. Tako je nastalo knjižno delo, ki predstavlja prvi primer specializiranega učbenika v več kot tridesetletnem obdobju izobraževanja in usposabljanja mentorjev na področju planinske vzgoje. V uvodnih poglavjih so zbrane vsebine, namenjene kot popotnica bodočim mentorjem. Pozornost pritegne tema »Program za delo planinskih skupin«, ki je prepletena s konkretnimi izkušnjami, katere so avtorji pridobili v delu z mladimi in za mlade. Osrednji del knjige zaznamujeta vsebinska sklopa »Znanje za varnejšo hojo« in »Gremo v gore«. V njih se bralec seznani z osebno in tehnično planinsko opremo, gibanjem v gorskem svetu, značilnostmi planinskih poti, predstavljene so temeljne inPormacije o orientiranju, ki so zbrane v poglavju »Razved«. Ker na izletih in turah ne gre vedno vse po načrtih, je koristno prebrati zapise o nevarnostih v gorah, vremenoslovju, prehrani in prvi pomoči v gorah ter o Gorski reševalni službi, zapisano pa čim bolj upoštevati. Podrobno so predstavljeni priprava na izlet/turo, vodenje in vrednotenje opravljenega dela, ki je med pomembnejšimi nalogami mentorja planinske skupine. Vzdušje oziroma klima v planinski skupini je močan motivacijski dejavnik, ki mlade pritegne, da si kljub vedno večji ponudbi lažje dosegljivih oblik preživljanja prostega časa izberejo dejavnosti v gorski naravi. Predlogi o tem, kako takšno klimo doseči, so predstavljeni v kar nekaj izzivih. Kdor se bo odločil za organizirano vodenje planinskih izletov/tur, pa naj natančno predela poglavje o moralni in pravni odgovornosti pri vodenju. »Spet smo doma« je pomenljiv naslov zadnjega dela učbenika, kjer je naveden obsežen izbor planinske literature. V njej bodo bralci lahko poiskali odgovore na vprašanja, katerih jim učbenik ni uspel pojasniti ali jih je morda celo odprl. Kot poseben dodatek sta v tekst uvrščena predmetnik in učni načrt programa usposabljanja za naziv mentor planinske skupine. Strokovno oceno učbenika je zapisal mag. Franjo Krpač, eden od pobudnikov planinskega mentorstva v Sloveniji, danes pa predavatelj na Pedagoški Pakulteti. Zato je med drugim upravičeno navedel, da v učbeniku manjkajo inPormaci-je o delovanju mentorjev v šolskem sistemu, kjer se je z zadnjo prenovo bistveno izboljšal položaj izle-tništva, pohodništva in gorništva v zagotovljenih in dogovorjenih programih vrtcev in šol. Žal pa večina vzgojiteljev in učiteljev za to (še) ni dovolj usposobljenih. Za dopolnitev inPormacij in za vsebinsko uskladitev med poglavji različnih avtorjev, v katerih se posamezne teme (npr. oprema) pojavljajo večkrat, pričakujemo, da bosta boljši že v naslednji izdaji. Zanjo pa si mora izdajatelj vzeti dovolj časa! Knjiga vsekakor pomeni pomemben prispevek za planinsko literaturo in planinstvo nasploh, zato naj postane »dobrodošel sopotnik vseh, ki utirajo prve planinske poti najmlajšim in mladim, pa tudi tistim, ki so jim gore stalna učilnica življenja.« Stanislav Pinter Tomaž Kočar, Iška, Iški Vintgar. Samozaložba, Ljubljana, 2001. 192 strani. Knjigo Tomaža Kočarja odlikuje dvojni PP: pridnost in poštenost. O pridnosti: Knjiga je pravi rudnik inPormacij. Bralec se čudi, da je avtor s tako neskončno potrpežljivostjo skozi leta nabiral in urejal podatke, točno po pregovoru »Kamen na kamen palača«. Še bolj se čudi, da ta zbirka podatkov, skoraj nekakšen telegrafski slovar zgodovine in vsakršne druge podobe Iga, Iške in okolice, vsega javnega in naravnega, ni niti najmanj dolgočasna za branje, ravno nasprotno, pritegne z neko nevidno močjo, in to celo takega »odtujenca«, kakršen sem podpisani, to se pravi nekoga, ki je vse prej kot domačin teh krajev, nobene stvari ne pozna iz prve roke in ga kot vnaprejšnje- 56