Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 Oznaka poročila: ARRS_ZV_RPROG_ZP_2008/117 ZAKLJUČNO POROČILO O REZULTATIH RAZISKOVALNEGA PROGRAMA V OBDOBJU 2004-2008 A. PODATKI O RAZISKOVALNEM PROGRAMU 1. Osnovni podatki o raziskovalnem programu Šifra programa P5-0049 Naslov programa Management izobraževanja in zaposlovanja v družbi znanja Vodja programa 6165 Dušan Lesjak Obseg raziskovalnih ur 11.050 Cenovni razred A Trajanje programa 01.2004 - 12.2008 Izvajalke programa (raziskovalne organizacije in/ali koncesionarji) 590 Univerza v Ljubljani, Fakulteta za upravo 7097 Univerza na Primorskem, Fakulteta za management Koper B. REZULTATI IN DOSEŽKI RAZISKOVALNEGA PROGRAMA 2. Poročilo o realizaciji programa raziskovalnega programa1 Delo na raziskovalnem programu »Management in informatizacija izobraževanja ter zaposlovanje« je bilo v celotnem obdobju od leta 2004 do leta 2008 usmerjeno na sedem dimenzij tega interdisciplinarnega raziskovalnega področja. Vsaka dimenzija odraža enega od raziskovalnih ciljev, ki smo si jih na začetku zastavili. Vsi cilji so bili v celoti doseženi. Najprej smo želeli ugotoviti statusne značilnosti različnih organizacijskih oblik ter analizirati vodenje in upravljanje organizacij in njihovega izobraževanja. Poleg ugotovitev, vezanih na značilnosti postopkov odločanja v izobraževalnih organizacijah in izobraževalnih oddelkih podjetij, smo prispevali pomembne ugotovitve za teorijo in prakso tudi na področju značilnosti podjetniškega izobraževanja. V tem okviru smo najprej analizirali razsežnosti kakovosti podjetniškega izobraževanja in njihovega vpliva na nadaljevanje izobraževanja z implikacijami za izboljšave podjetniškega izobraževanja. Proučili smo koncept tako imenovane »znanjske« organizacije v povezavi z modelom politike organizacije in tržno kulturo. Analizirali smo posamezne elemente politike organizacije, ki določajo kaj »znanjska« organizacija sploh je, kako se to odraža v vsakdanjem delovanju organizacije, kako ti elementi vplivajo na njeno učinkovitost in uspešnost ter kako je možen prehod iz klasične industrijske organizacije v novo »znanjsko« organizacijo. Pri tem smo svoje zamisli in modele primerjali z modeli drugih avtorjev bodisi s področja managementa znanja kakor tudi intelektualnega in še posebej človeškega kapitala. Glede na to, da je znanje vse pomembnejši proizvodni dejavnik in dejavnik trajnostne konkurenčne prednosti, so rezultati raziskovanj zelo relevantni in pomembni za nadaljnji razvoj slovenskega gospodarstva. Proučili smo najbolj očitne razlike v managementu zasebnih in javnih podjetij ter na tej podlagi pripravili smernice, s katerimi bi izboljšali predvsem management v javnih podjetjih. Raziskave so osvetlile marsikatere pogosto spregledane soodvisnosti, posebej med socialnim kapitalom in učinkovitostjo države, odnosom državljanov do znanosti in tehnologije ter nacionalno inovativnostjo in podobno. Na podlagi teh rezultatov je možno izboljšati razvojne strategije tako Program P5-0049 Stran 1 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 na ravni države kot tudi podjetij, saj lahko večino teh povezav pričakujemo tudi na ravni posameznih organizacij. V okviru doseganja drugega cilja smo proučili uresničevanje strategije vseživljenjskega učenja v terciarnem izobraževanju. Na začetku raziskovalnega obdobja so bili posamezni koncepti in sestavine vseživljenjskega učenja v terciarnem izobraževanju še precej v ozadju, iz leta v leto pa se kaže napredek pri njihovem vključevanju, čeprav še vedno ne v zadostni meri. Na podlagi poglobljenih študij različnih sistemov ter kriterijev priznavanja in ocenjevanja znanja smo zasnovali sistem za vrednotenje in upoštevanje neformalnega izobraževanja ter priložnostnega učenja v okviru visokega šolstva. Razvili smo pravilnik za priznavanje znanj in spretnosti ter neformalnega izobraževanja v visokem šolstvu. S podrobno proučitvijo, uvedbo in uporabo sistema kreditnih točk ter študijskih programov za izpopolnjevanje, študija po delih in s tem povezanih delov študijskega programa tako vzpodbujamo koncept vseživljenjskega učenja, njegovo povezanost z visokim šolstvom ter povečujemo stopnjo udeležbe prebivalstva v visokošolskem izobraževanju. S tem približujemo oziroma prilagajamo sistem visokega šolstva najrazličnejšim potrebam in značilnostim posameznikov iz različnih življenjskih obdobij. Kot tretji cilj je bila postavljena analiza kakovosti v visokošolskih organizacijah. Pri tem smo se usmerili predvsem na tiste elemente, ki se nanašajo na povezovanje izobraževanja in zaposlovanja. Najprej smo se usmerili v raziskovanje trgov šol in to osvetlili z različnih vidikov. Tako smo analizirali šolske politike, marketinško kulturo šol, marketing šol in tudi vprašanja vodenja in upravljanja šol ter globalizacijske procese na področju šol in z vidika vodenja ter kakovosti visokošolskih zavodov. Proučili smo, kako se tržni procesi odražajo v visokošolskih zavodih, kako se spreminja kultura visokošolskih zavodov, kako to vpliva na kakovost visokošolskih zavodov ter kako visokošolski zavodi komunicirajo z okoljem. Kakovost visokošolskih zavodov je vedno bolj pod vplivom delovanja tržnih zakonitosti in demografskih sprememb. Iz vidika dviga kakovosti je zelo pomembno povezovanje visokega šolstva in z gospodarstvom, katero kot prvo javlja potrebe po določeni vrsti človeškega kapitala, ki pa jih visokošolski zavodi lahko zadovoljijo. Preko omenjene povezave visokega šolstva in gospodarstva se seveda najlažje zagotovi tudi večja zaposljivost visokošolskih diplomantov. Tako opredeljen model kakovosti, kot pomembne subjekte vključuje visokošolske zavode, udeležence v izobraževanju ter delodajalce. Naslednji cilj je bilo ugotoviti, kako je determinirana rast slovenskega gospodarstva ter v kolikšni meri je rast slovenskega gospodarstva determinirana s človeškim kapitalom. Da bi dobili odgovor na to vprašanje, smo se usmerili najprej na analizo dejavnikov gospodarske rasti, ki temeljijo na rasti tehnološkega napredka. Poudarek je bil na uresničitvi poglobljene empirične analize, ki je pokazala, da se v času poglablja razlika v tako imenovani tehnološki meji med razvitimi državami kot so na primer stare članice Evropske unije in državami, ki skušajo prejšnje ujeti. Tak primer so na primer nove članice Evropske unije. Na drugi strani smo izdelali ocene o primerljivosti človeškega kapitala med razvitim starimi članicami Evropske unije in novimi članicami Evropske unije. Obe spoznanji nam omogočata namreč opredelitev temeljnega dejavnika, ki omejuje uveljavljanje tako imenovane intenzivne narave gospodarske rasti. V tem okviru smo ocenili tehnološko konvergenco med državami članicami Evropske unije ter analizirali sposobnost držav Evropske unije za učinkovito absorpcijo novih tehnologij To sposobnost pa smo merili s pomočjo primerjalnih ocen obsega človeškega kapitala, ki je prav tako pomemben dejavnik rasti slovenskega gospodarstva. Peti cilj iz pravnega vidika obravnava področje izobraževanja in zaposlovanja z namenom, da bi zagotovili prilagodljivost in spremenljivost izobraževanja. Rezultati raziskovanja ustavnih, statusno pravnih, mednarodnopravnih ter delovno pravnih vidikov zaposlovanja in izobraževanja v procesu spreminjanja teh dejavnosti kažejo, da se ustavna načela postopoma uveljavljajo v zakonski ureditvi navedenega področja ter tudi v izvajanju pravne ureditve v praksi. Analizirali smo vprašanje pravnih vidikov kadrovskega managementa, ki obravnava pristojnosti in postopke odločanja v gospodarskih in negospodarskih organizacijah s posebnim poudarkom na vprašanje izobraževanja. Ugotovitve kažejo na to, da je v slovenskem pravnem prostoru kategorija managementa povsem nova kategorija, kar velja tako na sploh, kakor tudi pri zakonski urejenosti izobraževanja. Položaj managementa je tesno povezan s kategorijo socialnega dialoga. Zaradi tega je pomembno, da se pri določanju nalog managerjev dosledno upošteva med drugimi tudi njihova funkcija ter da se sporazumevajo z delavskimi predstavniki. Na to pomembno vplivajo standardi in pravila organov Evropske Unije. Dejanske življenjske potrebe po izobraževanju in zaposlovanju so odraz sodobnih procesov globalizacije, pravni sistem pa se na te procese sorazmerno hitro in učinkovito odziva. Rezultati raziskovanj kažejo, da je mogoče omenjene Program P5-0049 Stran 2 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 trende v zakonodaji zaposlovanja in izobraževanja oblikovati v obliki načel. Nova zakonska ureditev delovnih razmerij je kot pomembno načelo na tem področju oblikovala standard prožne varnosti, katerega glavna značilnost je, da se v procesu postopnega manjšanja varstva zaposlitve delavcev hkrati krepi zakonodajna »intervenca« v smeri spodbujanja zaposlovanja in uvajanja novih spodbud za zaposlovanje brezposelnih oseb. V okviru doseganja predzadnjega cilja smo na osnovi ugotovitev analize izobraževanja zasnovali model managementa izobraževanja. Najprej smo raziskali področje vodenja (managementa) šol, prenose modelov vodenja med različnimi sistemi, usposabljanje za vodenje visokošolskih zavodov na različnih nivojih ter evalvacijo programov usposabljanja. Končni model managementa izobraževanja po eni strani upošteva smernice bolonjskega procesa in nacionalne usmeritve Evropske Unije. Po drugi strani pa vključuje tudi načela vseživljenjskega učenja, kar pomeni večjo prilagodljivost, mobilnost ter povezljivost udeležencev izobraževanja s potrebami delodajalcev in družbe kot celote. To pa končno pozitivno vpliva tudi na povečanje stopnje zaposlenosti ter povečanje konkurenčnosti Slovenije. Zadnji cilj raziskovalnega programa je bil proučiti in razviti strategije informatizacije izobraževalnih organizacij, katerih temeljni cilj je zagotavljanje kakovosti in učinkovitosti ne le izobraževalnega procesa, ampak tudi strokovno-administrativnega in upravljalnega procesa. Najprej smo analizirali raziskovanje e-izobraževanja v visokem šolstvu v Sloveniji ter tujini in posebej proučili, kakšno je stanje ter kakšne so možnosti za uporabo e-izobraževanja pri pridobivanju nacionalne poklicne kvalifikacije v Sloveniji ter tujini ter kakšno vlogo igra e-izobraževanje v kontekstu formalnega in kakšno vlogo v kontekstu neformalnega izobraževanja. Razvili smo model e-izvedbe posameznih predmetov ter ga tudi pilotsko preizkusili na Fakulteti za management Koper. Dalje smo raziskali ne tehnološke indikatorje za vrednotenje informacijske družbe. V proučevanju vloge moderne in vse hitreje se razvijajoče informacijsko komunikacijske tehnologije v procesu izobraževanja, smo proučili številne primere dobre prakse uporabe informacijsko komunikacijske tehnologije tako na strani podpore organizaciji izobraževalnih zavodov, kakor tudi na strani novih pedagoških metod. Ne samo, da se v sam izobraževalni proces vedno bolj vključuje elektronsko izobraževanje, vedno bolj prodira tudi tako imenovano mobilno izobraževanje. Opremljenost izobraževalnih zavodov z informacijsko komunikacijsko tehnologijo vse bolj narašča, prav tako njena aktivna dopolnilna vloga v procesu izobraževanja. Proučili smo, kako lahko uporabimo nove tehnologije v učnem procesu in kako se nanje odzivajo študenti in drugi udeleženci izobraževalnih programov. Z uporabo internetne videokonference smo preverjali odziv študentov, ki je pokazal, da lahko s sodobno tehnologije dopolnimo tradicionalno poučevanje v učilnicah, občasno pa ga lahko celo povsem nadomestimo. Odziv študentov je bi namreč izrazito pozitiven. V naslednjem koraku smo raziskali, kakšen je pomen usposabljanja uporabnikov ter kakšen je pomen preizkusne (testne) faze pri projektnem uvajanju novih informacijskih sistemov v organizacije. Ugotovili smo, na kakšen način je za uspešnost uvedbe novega informacijskega sistema v organizacijah - ki ga merimo z zadovoljstvom končnih uporabnikov in managementa - potrebno uvesti in izvesti preizkusno fazo, ki pilotsko preverja uspešnost in primernost uvedenega informacijskega sistema. Raziskava podaja priporočila glede usposabljanja uporabnikov katerim so novi informacijski sistemi v organizacijah namenjeni. Prišli smo do različnih priporočil, ki so na voljo managementu pri uvajanju novih informacijskih rešitev v njihovih organizacijah, v fazi testiranja novega informacijskega sistema ter v fazi usposabljanja uporabnikov novega informacijskega sistema. S tem je bil dosežen splošni cilj poglabljanja znanja o managementu ter posebni cilj, ki opredeljuje pogoje, ki povečujejo splošno izobrazbeno raven, preko koncepta vseživljenjskega učenja in informatizacije transformirajo visokošolsko izobraževanje, povezanost visokega šolstva in trga dela ter posledično zagotavljajo večjo zaposljivost visokošolskih diplomantov. 3. Ocena stopnje realizacije zastavljenih raziskovalnih ciljev2 Pri raziskovanju podjetniškega izobraževanja in podjetniških elementov, pomembnih za podjetniško izobraževanje, je bilo v obdobju 2004-2008 objavljenih veliko del in izvedenih predstavitev na konferencah ter je bila dosežena zelo dobra citiranost del iz prejšnjih obdobij, ki kaže na mednarodno raziskovalno odmevnost del avtorja; na primer objavljenih je bilo 17 izvirnih znanstvenih člankov, vseh citatov v ISI Web of Science je bilo 57 (brez avtocitatov 53). Ugotovitve raziskav se uporabljajo v pedagoškem procesu pri podjetniških predmetih in imajo Program P5-0049 Stran 3 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 tudi praktične implikacije. Raziskave so v veliki meri vpete tudi v mednarodni prostor. Raziskovalna naloga na področju managementa je bila opravljena v skladu s pričakovanji. Največja dodana vrednost raziskovanja managementa je njegova neposredna usmeritev k aktualnim gospodarskim in družbenim potrebam. Temeljni problem tovrstnih raziskav, so obsežne raziskave na terenu ali celo izven slovenskih meja, kar pa zahteva večja sredstva od tistih, s katerimi smo do slej razpolagali. V naši raziskavi smo se tem stroškom izognili tako, da smo se naslonili na sekundarne informacijske vire Evropske komisije, kar pa zmanjšuje raziskovalni manevrski prostor. Pri raziskovanju ekonomije in izobraževanja je bilo v obdobju 2004-2008 objavljenih 39 izvirnih znanstvenih člankov v mednarodnih znanstvenih revijah, od tega 12 v revijah s faktor vpliva. Bilo je izvedenih več vabljenih predavanj na tujih univerzah, na mednarodnih znanstvenih konferencah in več kot 100 objavljenih znanstvenih prispevkov na mednarodnih znanstvenih konferencah ter večje število objavljenih znanstvenih sestavkov ali poglavij v monografskih publikacijah. Dosežena je bila citiranost člankov. Ugotovitve raziskovalnega dela se uporabljajo v pedagoškem procesu na dodiplomskem in podiplomskem ter doktorskem študiju. Ocenjujemo, da smo pri raziskovanju področja vodenja v izobraževanju dosegli pričakovane kvantitativne kazalnike po številu raziskav, objav, izvedenih projektov. Še pomembnejši so dosežki, če jih ocenjujemo z vidika vključevanja v mednarodne raziskave, izvedbo mednarodnih konferenc, sodelovanja v mednarodnih združenjih in njihovih odborih. Preko konferenc smo dosegli tudi popularizacijo področja managementa tako v strokovni, kot širši javnosti. Že sedaj načrtujemo nove skupne projekte in objave. Raziskovanje pravnih vidikov povezanosti sodobnih razvojnih družbenih tokov, vključno z informatizacijo ter položajem managementa ter zaposlenih, je pokazalo, da se trg dela v Sloveniji razvija, ni pa prepuščen stihiji, temveč država na sodoben in evropsko koordiniran način intervenira na tem področju z načrtovanjem in izvajanjem aktivne politike zaposlovanja, razvijanjem politike prostega pretoka delovne sile in s politiko krepitve socialnega dialoga v zasebnem sektorju gospodarstva ter tudi v javnem sektorju. Podobno kot na ostalih področjih raziskovalnega programa, so bili kvantitativni in kvalitativni raziskovalni cilji doseženi. 4. Utemeljitev morebitnih sprememb programa raziskovalnega programa3 5. Najpomembnejši znanstveni rezultati programske skupine4 Znanstveni rezultat Naslov SLO Družba znanja : izzivi izobraževanja v 21. stoletju, (Znanstvene monografije Fakultete za management Koper) ANG Knowledge society : education challenges in 21st century, (Scientific monograph of Faculty of management Koper) Opis SLO Monografija se ukvraja z izzivi sodobnih družb in vlogo edukacije, pri čemer ne prezre vprašanj evropkse politike in njenega vpliva na razumevanje vloge izobraževanja. Išče odgovore na vprašanje, ali je izobrazba v družbi znanaj še sploh pomembna ter kakšna je vloga subjekta v družbi znanja. Obravnava, kako se spreminjajo kocepti razumevanja znanja, dotika se vprašanja o organizaciji in vodenju na področju vzgoje in izobraževanja ter opisuje družbo prihodnosti. ANG The topics of the monograph are modern society challenges and role of education, whilst europena policy and its impact on understanding of the role of education is not neglected. The monograph is looking for answers to the question, whether education is still important in knowledge society and what is the role of a subject in knowledge society. The monograph presents the changing concepts of education perception, it touches the issue of organisation and management in the field of upbringing and education and describes the society of the future. Objavljeno v Barle, Andreja, Trunk Širca, Nada, Lesjak, Dušan. Družba znanja : izzivi izobraževanja v 21. stoletju, (Znanstvene monografije Fakultete za management Koper). Koper: Fakulteta za management, 2008. 217 str. ISBN 978-961-6573-91-7. Program P5-0049 Stran 4 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 Tipologija 2.01 Znanstvena monografija COBISS.SI-ID 238797824 2. Naslov SLO ANG Spremljanje managementa znanja v visokošolskih zavodih: študija primera Knowledge management audit in a higher educational institution: a case study Opis SLO ANG Na osnovi opravljene raziskave v članku ugotavljamo, da čeprav visokošolski zavod po svoji naravi predstavlja »akademski prostor« kjer prevladuje znanje v vseh njegovih različnih oblikah in je po kvantitativnih kazalcih in kazalnikih uspešen, to še ne pomeni, da ima institucionalizirane procese managementa znanja. S tega vidika je izobraževalno-raziskovalna ustanova podrejena enakim omejitvam, kot jih lahko srečujemo v drugih t.i. znanjskih organizacijah. From the study presented in the article we can conclude that even if an institution is ‘academic’ in nature and apparently successful, this fact does not necessarily mean that KM processes are institutionalised within the organisation. From this point of view, a higher educational institution is likely to be subject to the same limitations as any other organisation in the knowledge business. Objavljeno v Biloslavo, R., Trnavčevič, A.. Knowledge management audit in a higher educational institution : a case study. Knowledge and process management, 2007, vol. 14, no. 4, str. 275-286. Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek COBISS.SI-ID 2442967 3. Naslov SLO ANG Vzroki za spremembe v zaposlenosti v kmetijstvu v Sloveniji: empirični rezultati na podlagi mikro-podatkov Causes of changes in agricultural employment in Slovenia: evidence from micro-data Opis SLO ANG Članek z ekonometrijskimi metodami analizira determinante prilagajanje dela in prestrukturiranje zaposlenih med kmetijstvom, industrijo in storitvenimi dejavnostmi ter tokove v in izven zaposlenosti iz nezaposlenosti in upokojevanja. Starost, izobrazba in investicije v človeški kapital so ključni dejavniki, ki izboljšajo kakovost, mobilnost in fleksibilnost dela, ki so ključni za učinkovito prilagajanje dela na mikro in sektorski ravni. Bolje izobraženi posamezniki bolj verjetno vzstopajo v zaposlenost v nekmetijskih, zlasti storitvenih dejavnostih. Using econometric methods, this paper analyses determinants of labour adjustment and restructuring between agriculture, industry and service activities as well as labour flows into and out of employment from unemployment and retirement. Age, education and human capital investment are key factors, which can improve quality, mobility and labour flexibility, which is of a key importance for efficient labour adjustment on micro and sectoral level. More educated individuals are more likely to work in non-agricultural, especially in service activities. Objavljeno v Bojnec, Š., Dries, L. Causes of changes in agricultural employment in Slovenia: evidence from micro-data. Journal of agricultural economics, 2005, Vol. 56, No. 3, pp. 339-416. JCR IF: 0.667, SE (4/9), agric. economics & policy, x: 0.613, SSE (79/175), economics, x: 0.818. Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek COBISS.SI-ID 1529815 4. Naslov SLO ANG Trg dela, kompetence diplomantov in razvoj študijskih programov: študija primera The labour market, graduate competences and study programme development: a case study Opis SLO ANG Članek opisuje proučevanje kompetenc diplomantov. Namen tega proučevanja je določiti tiste vsebine študijskih programov prve stopnje, ki študentom v največji možni meri zagotavljajo kasnejšo zaposlitev in aktivno sodelovanje na trgu dela. The article deals with graduate competences, with the purpose to determine the contents of study programmes which ensure first degree graduate employability and active participation on the labour market. Trunk Širca, N., Nastav, B., Lesjak, D., Sulčič, V. The labour market, graduate competences and study programme development: a case study. Stran 5 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 Objavljeno v High. educ. Eur., april 2006, letn. 31, št. 1, str. [53]-64. Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek COBISS.SI-ID 1727703 5. Naslov SLO Mešano učenje (blended learning) in učinkovitost študija ANG Blended learning and study effectiveness Opis SLO Članek opisuje rezultate dela širše raziskave, ki proučuje učinkovitost izobraževanja in vlogo posameznih metod ter tehnik izobraževanja od tradicionalnega poučevanja v predavalnici, preko izobraževanja na daljavo do elektronskega izobraževanja v virtualnem okolju. ANG The article reports on the results of a wider research study, which deals with the efficiency of education and the role of individual techniques and methods of education, ranging from traditional teaching, to distance education, to e-Education in virtual environments Objavljeno v Sulčič, V., Lesjak D.. Blended learning and study effectiveness. Issues inf. syst., 2007, vol. 8, no. 1-2, str. 127-133. http://www.jcis-online.org/iis/2007 iis/PDFs/Sulcic Lesjak.pdf. Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek COBISS.SI-ID 2367703 6. Najpomembnejši družbeno-ekonomsko relevantni rezultati programske skupine5 Družbeno-ekonomsko relevantni rezultat 1. Naslov SLO Članstvo v uredniškem odboru in uredništvo mednarodne revije: Managing global transitions. ANG Membership in the editorial board and editor of the international scientific magazine: Managing global transitions. Opis SLO Gre za mednarodno znanstveno revijo, ki jo sofinancira ARRS. Revija je indeksirana v International Bibliography of the Social Sciences, EconLit, EconPapers, Directory of Open Access Journals. ANG This is an international scientific journal, which is co-financed by ARRS. The journal is indexed in International Bibliography of the Social Sciences, EconLit, EconPapers, Directory of Open Access Journals. Šifra C.04 Uredništvo mednarodne revije Objavljeno v Managing global transitions. Antončič, Boštjan (član uredniškega odbora 2003-2004, urednik 2005-). Koper: Faculty of management, 2003-. ISSN 1581-6311. http://www.fm-kp.si/zalozba/ISSN/1581-6311.htm. Tipologija 4.00 Sekundarno avtorstvo COBISS.SI-ID 123432192 2. Naslov SLO Predsedovanje programskemu odboru mednarodne znanstvene konference: Lesjak,D., Advancing Business & Management in Knowledge Based Society ANG Chairman of the programme board of the international scientific conference: Lesjak,D., Advancing Business & Management in Knowledge Based Society Opis SLO Predsedovanje programskemu odboru mednarodne znanstvene konference, ki se je odvijala od 23.-24. novembra 2006 v kongresnem centru Bernardin, Portorož. ANG Chairman of the programme board of the international scientific conference held from November 23 - 24, 2006 in the Congress Centre Bernardin, Portorož. Šifra B.02 Predsedovanje programskemu odboru konference Objavljeno v Advancing business and management in knowledge-based society : [proceedings of] the 7th International Conference of the Faculty of Management Koper, University of Primorska, [tudi MIC'06] 23-25 November 2006, Portorož, Slovenia. Koper: Faculty of Management, 2006, str. 1573-1582. Optični disk (CD-ROM), ISBN 961-6573-16-0, ISSN: 1854-4312. Optični disk (CD-ROM), ISBN 961-6573-16-0, ISSN: 1854-4312. Spletna stran UP, Fakulteta za management Koper: http://mic.fm-kp.si/2006/ Tipologija 3.25 Druga izvedena dela COBISS.SI -ID 1869527 Program P5-0049 Stran 6 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 Naslov SLO ANG Uredništvo mednarodne revije: Lesjak, D. (urednik mednarodne revije 2005-). International journal of innovation and learning. Eitor of the international scientific magazine: Lesjak, D. (editor of the scientific magazine 2005-). International journal of innovation & learning. Opis SLO ANG Revija je uveljavljena med raziskovalci s področja izobraževanja in njenega razvoja oz. za vse, ki raziskujejo na področju izobraževanja ter inoviranja procesa izobraževanja. This scientific magazine is well-known among the researchers in the field of education and its development and is aimed at all who do research in the field of education and innovation of education processes. Šifra C.04 Uredništvo mednarodne revije Objavljeno v Lesjak, D. (urednik mednarodne revije 2005-). International journal of innovation and learning. Geneva: Inderscience Enterprises, 2003-. ISSN 1471-8197. Tipologija 4.00 Sekundarno avtorstvo COBISS.SI-ID 835799 Naslov SLO ANG Predsedovanje programskemu odboru konference: Koren, A. Organizacija mednarodnih konferenc, 20. svetovni kongres ICSEI Chairing the programme committee of the conference: Koren, A. Organisation of international conferences, 20th World Congress ICSEI Opis SLO ANG Predsedovanje programskemu odboru mednarodne znanstvene konference, ki se je odvijala od 3.-6. januarja 2007 v kongresnem centru Bernardin, Portorož. ICSEI (International Congress for School Effectiveness and Improvement) je strokovno združenje raziskovalcev, teoretikov iz več kot 50 držav, ki jih povezuje prepričanje, da sta učinkovitost in napredek v šolstvu osnovnega pomena za izboljšanje možnosti za vse otroke in mlade ter njihovo pripravo na prihodnost. Chairing the programme committee of the international scientific conference, which was held from January 3-6, 2007 in the Convention Center Bernardin in Portorož. ICSEI (International Congress for School Effectiveness and Improvement) is a professional association which unites theoreticians from more than 50 countries who believe that the efficiency and advancements of education represent the most important factor for the improvement of opportunities for the young and their preparation for the future challenges. Šifra B.02 Predsedovanje programskemu odboru konference Objavljeno v Professional challenges for school effectiveness and improvement in the era of accountability. Ljubljana: National School for Leadership in Education; Koper: Faculty of Management, 2007, str. i. http://www.fm-kp.si/zalozba/ISBN/978-961-6573-65-8/i.pdf. Šola zaravnatelje, Župančičeva 6, SI-1000 Ljubljana in Fakulteta za management Koper, Cankarjeva 5, 6104 Koper. ISBN 978-961-6573-65-8. Spletna stran UP, Fakulteta za management Koper: http://www.fm-kp.si/zalozba/ISBN/978-961-6573-65-8.htm Tipologija 3.25 Druga izvedena dela COBISS.SI-ID 2345687 Naslov SLO ANG Zoisovo priznanje za pomembne dosežke na področju ekonomije Zois award for important achievements in the field of economics Opis SLO ANG Zoisova nagrada je najvišja nagrada v Sloveniji za dosežke na področju znanstveno-raziskovalnega dela in razvojne dejavnosti. Profesor dr. Štefan Bojnec je prejel Zoisovo priznanje za pomembne dosežke na področju ekonomije. Posebej pomembne so njegove raziskave na področju analize trženja, mednarodne trgovine, dinamike delovne sile ter analize ekonomskih učinkov v tranzicijskih srednjeevropskih in vzhodnoevropskih državah. Zois award is the highest award in Slovenia for achievements in the field of science and research. Full professor dr. Štefan Bojnec has won Zois acknowledgement for important achievements in the field of economics. Particularly important is his research in the field of marketing analysis, international trade, labor force dynamics and economic effects analysis in central and eastern European countries in transition. Šifra E.01 Domače nagrade Program P5-0049 Stran 7 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 Objavljeno v Intervju s prof. Štefanom Bojnecem, dobitnikom Zoisove nagrade : Radio Koper : 5. 12. 2008 ob 18.00. Koper: Radio Koper, 2008. Ministrstvo za visoko šolstvo znanost in tehnologijo: http://www.mvzt.gov.si/nc/si/splosno/cns/news/article/12023/5924/ Primorska info: http://www.primorska.info/novice/1778/zoisove_nagrade_tudi_primorcem Večer: http://web.vecer.com/portali/vecer/v1/default.asp? kaj= 3&id =2008112605382857 Dnevnik: http://www.dnevnik.si/tiskane izdaje/dnevnik/1042224661 Tipologija 3.11 Radijski ali TV dogodek COBISS.SI-ID 2954455 7. Pomen raziskovalnih rezultatov programske skupine6 7.1. Pomen za razvoj znanosti2 SLO______________________________________________________________________________________________________________ Pomemben znanstveni prispevek raziskovalnega programa je na področju Managementa izobraževanja, ki se kot interdisciplinarna veda vedno bolj uveljavlja. Management izobraževanja obravnava izobraževanje z vidika sodobnih dosežkov s področja managementa, upravnih in organizacijskih ved, ekonomije in didaktike ter nenazadnje uvajanja dosežkov razvoja informacijske tehnologije v izobraževanje. Pomemben prispevek k razvoju znanosti je oblikovanje strategije in postopkov informatizacije izobraževanja in izobraževalnih organizacij. V preteklosti so bile namreč razvite samo strategije in postopki informatizacije podjetij in drugih organizacij, za procese na področju izobraževanja in izobraževalnih organizacij (izobraževalne, strokovno-administrativne in upravljalne procese ter sodelovanje z okoljem) pa ne. Analize in rezultati so posredno in tudi neposredno uporabni pri načrtovanju in uvajanju sprememb na področju izobraževanja, tako v izobraževalnih organizacijah kot tudi v podjetjih in drugi organizacijah tako z vidika njihovega vodenja in upravljanja kot tudi z vidika njihove informatizacije. Rezultati raziskovanja v obliki modelov so preverjeni v praksi, kar omogoča njihovo evalvacijo ter dopolnjevanje in so kot "primeri dobre prakse" primerni in pripravljeni za kasnejšo implementacijo. Pri proučevanju narave rasti gospodarstva in vpliva izobrazbene strukture na rast gospodarstva smo dali svoj prispevek tudi k razvoju endogenih modelov gospodarske rasti. Ti modeli so zamenjali klasični pristop, ki je proučeval zgolj vlogo velikosti populacije oziroma števila zaposlenih za gospodarsko rast, zaobšli pa so pomen dosežene povprečne ravni izobrazbe prebivalstva. To pomanjkljivost smo odpravili tudi v našem pristopu k analizi dejavnikov gospodarske rasti, ki je zamenjal merjenje produkcijskega faktorja delo s človeškim kapitalom. ANG An important scientific contribution of the research program is in the field of educational management, an interdisciplinary study that is becoming more and more important. Educational management treats education from both, the point of view of modern achievements of management, administrative and organisational studies, economy and didactics, and of introducing the achievements of information technology development in education. The development of strategy and procedures of educational informatisation and organisations is another important contribution to the development of the science. In the past only the strategies and procedures of the informatisation of enterprises and other organisations were developed, whereas the processes in the field of education and educational organisations (educational, administrative and management processes and the cooperation with the environment) were not taking into consideration. The analyses and the results are indirectly and directly useful for the planning and introduction of changes in the field of education, both in educational organisations and in enterprises and other organisations, from the point of view of directing and managing and from the point of view of their informatisation. Research results are put into practice as models, so it is possible to evaluate and complete them and used them as "examples of good practice" for their future implementation. By studying the nature of the economic growth and the influence that the educational structure has on it, we contributed to the development of endogenous models of the economic growth. These models have replaced the classical procedure, which studied how the largeness of the population, i.e. the number of employees effects the economic growth, while did not consider the importance of the average level of education that is achieved by the population. This deficiency was made up thanks to our method of analysing the economic growth factor, which Program P5-0049 Stran 8 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 replaces the measurement of the production factor work with the human capital. 7.2. Pomen za razvoj Slovenije5 SLO______________________________________________________________________________________________________________ Organizacijski in drugi vidiki managementa imajo svojo lastno strukturno znanje, ki se odraža v principih, konceptih in teorijah, ki jih je mogoče oblikovati na temeljih načrtovanih raziskovanj. V novih ekonomskih, poslovnih in političnih razmerah so organizacijska in upravljalska znanja kritična za uveljavitev Slovenije, še posebej če vemo, da ima management v Evropi, v katero se vključujemo, mnogo daljšo zgodovino in tradicijo, ki jo moramo v Sloveniji šele zgraditi in ustrezno uveljaviti. Model managementa in informatizacije izobraževanja je ena izmed koristnih in uporabnih rešitev problemov, ki so se v slovenskem visokem šolstvu pojavili zaradi značilnosti in slabosti samega visokošolskega izobraževanja, trendov na področju visokega šolstva v Evropi in sprememb na tem področju, ki smo jim priča v Sloveniji. Oblikovana strategija in postopek informatizacije izobraževalnih organizacij na področju terciarnega izobraževanja omogoča boljše in lažje uvajanje sodobne informacijske tehnologije v vse procese izobraževalnih organizacij in s tem prispeva k večji učinkovitosti, pa tudi uspešnosti izobraževalnih organizacij in s tem družbe kot celote. Rezultati raziskovalnega programa prispevajo v Sloveniji k zmanjševanju digitalnega razkoraka z razvitim svetom na področju računalniške in internetne pismenosti na splošno. Še posebej pa rezultati raziskovalnega programa prispevajo k zmanjševanju digitalnega razkoraka v računalniški pismenosti med posameznimi dejavnostmi in regijami v Sloveniji. Pri obravnavanju sistema ključnih usmeritev in ukrepov strategija navaja različne elemente tega sistema. Z vidika sistema oblikovanja izobraževalnih programov (SOIP) je pomembna usmeritev v razvoj kulture vseživljenjskega učenja. Cilj razvijanja te kulture je ohranjanje zaposljivosti aktivnega prebivalstva. Na področju mikroekonomskih in makroekonomskih raziskav smo prišli do novih dognanj oz. ugotovitve ekonomskih zakonitosti, ki na ustrezen način dopolnjujejo in zaokrožujejo disciplino managementa. Vprašanje prispevka rasti človeškega oz. intelektualnega kapitala k rasti bruto domačega produkta Slovenije je z vključitvijo vloge in vpliva izobraževalnih organizacij in izobraževalnega sistema najpomembnejše področje makroekonomskih in mikroekonomskih analiz, ki obsegajo vprašanje vloge in vpliva izobraževanja na gospodarsko rast in trajnostni razvoj Slovenije. Raziskovanje managementa v slovenskih organizacijah zagotavlja ustrezno osnovo za odločanje v spremenljivem poslovnem in ekonomskem okolju. Na področju prava so rezultati raziskovanja obogatili pravno doktrino o pojavu in značilnostih pogodb, ki urejajo pravni položaj managementa, in pogodb, katerih sklepanje spada v dejavnost managementa. Rezultati so pripeljali do novih spoznanj o pravnih značilnostih organov različnih tipov organizacij ter o razmerjih med temi organi. Rezultate znanstvenoraziskovalnega dela o pogodbenih razmerjih je mogoče uporabljati pri določanju standardov za sklepanje pogodb z managerji, kar lahko olajša delovanje društev in strokovnih združenj na tem področju. Strategija razvoja trga dela in zaposlovanja v okviru doseganja omenjenih strateških ciljev določa med prednostnimi ukrepi tudi prilagajanje delovnopravne zakonske ureditve in zakonske ureditve zaposlovanja. Rezultati proučevanja te tematike z vidika pravnih temeljev prispevajo k učinkovitemu posodabljanju ali oblikovanju novih izobraževalnih programov. To je programov, ki lahko zagotovijo socialnim partnerjem usposobljenost za socialni dialog. Programi v zvezi s tem lahko zagotovijo dvig nivoja znanja, usposobljenosti in dostopa do potrebnih informacij vseh socialnih partnerjev. ANG Organisational and other aspects of management have their own structural knowledge reflecting in principles, concepts and theories that can be structured on the grounds of the planned research work. In view of new economic, business and political conditions organisational and management knowledge are crucial for the recognition of Slovenia, especially if we take into account that management in Europe, in which we are entering, has an ancient history and a longer tradition than in Slovenia, where it will have to be developed and recognized first. A model of management and educational informatisation is one of the useful and applicable solutions to the problems, which appeared in Slovenian higher education because of its characteristics and weaknesses, trends in the European higher education and changes that were made in Slovenia in this field. A formed strategy and procedure of the informatisation of educational organisations in the field of tertiary education enables a better and easier introduction of the modern information technology in all the processes of educational organisations, thus contributing to a bigger effectiveness and successfulness of educational organisations and consequently of the society Program P5-0049 Stran 9 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 as a whole. The results of the research program contribute in Slovenija to the reduction of a digital gap with the developed world as far as computer and internet literacy in general is concerned. The results of the research program especially contribute to the reduction of a digital gap in internet literacy among particular activities and regions. From the point of view of the desing and development of educational programmes the orientation towards the development of the life long learning culture is important. The aim of developing such culture is to preserve the employment of active population. As far as the microeconomic and the macroeconomic research is concerned new findings of economic legitimaties contribute to the management discipline in an appropriate way. By taking into consideration the role and the influence of educational organisations system, the question of how the growth of the human, i.e. intellectual capital contributes to the growth of the Slovenian gross domestic product has become the most important field of the microeconomic and the macroeconomic research, which includes the question of the role and the influence of education on the economic growth and permanent development of Slovenia. The research ensures the management of the Slovenian organisations proper basis for decision-making in the changeable business and economic environment. As far as law is concerned, the research results enriched the legal doctrine about the appearance and characteristics of both, contracts that regulate the legal position of management and contracts, which signing is part of the management activity. Results stimulated the development of new understandings about legal characteristics of organs that are part of different types of organisations and the relations between these organs. The results of the research about contractual relations could be applied when defining the standards for entering into a contract with managers. This could relieve the activity of societies and professional associations in this field. The strategy of developing labour market and employment in the frame of achieving the mentioned strategic goals defines that among priority measures there is also the adaptation of work and employment legal regulations. The research results of this subject from the point of view of legal bases contribute to an effective modernisation or creation of new educational programmes. Programmes in this sense could assure social partners a qualification for a social dialog. 8. Zaključena mentorstva članov programske skupine pri vzgoji kadrov9 Vrsta izobraževanja Število mentorstev Od tega mladih raziskovalcev - magisteriji 68 - doktorati 7 1 - specializacije 4 Skupaj: 79 1 9. Zaposlitev vzgojenih kadrov po usposabljanju Organizacija zaposlitve Število doktorjev Število magistrov Število specializantov - univerze in javni raziskovalni zavodi 5 10 - gospodarstvo 2 26 2 - javna uprava 17 2 - drugo 15 Skupaj: 7 68 4 10. Opravljeno uredniško delo, delo na informacijskih bazah, zbirkah in korpusih v obdobju10 Ime oz. naslov publikacije, podatkovne informacijske Program P5-0049 Stran 10 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 baze, korpusa, zbirke z virom (ID, spletna stran) Število * 1. Antončič, B., Ruzzier, M., Bratkovič, T. Podjetniške mreže in rast = The personal resource-acquisition network of the entrepreneur and small firm growth. (znanstvena monografija) Koper: Društvo za akademske in aplikativne raziskave, 2007. 96 str., ilustr. ISBN 978-961-91054-9-8. [COBISS.SI-ID 235047168] 3 avtorji in 7 poglavij 2. Antončič, B. (urednik). Managing global transitions. Koper: Faculty of management, 2003-. ISSN 1581-6311. http://www.fm-kp.si/zalozba/ISSN/1581-6311.htm. [COBISS.SI-ID 123432192] Gre za mednarodno znanstveno revijo. Sofinancira jo ARRS. Revija je indeksirana v International Bibliography of the Social, Sciences, EconLit, EconPapers, Directory of Open Access Journals V obdobju 2005-2008: objavljenih 11 številke, skupaj 56 člankov/ 44 članov uredniškega odbora (leto 2008)/ V letu 2006 prešli na 4 številke letno. 3. Bojnec, Š. (glavni urednik 2006-). Management. Koper: Fakulteta za management, 2006-, ISSN 1854-4223. http://www.fm-kp.si/zalo zba/ISSN/1854-4231.htm. [COBISS.SI-ID 224377088] Skupaj 7 številk in 40 člankov (v obdobju 2004-2008 enako) 4. Lesjak, D. (urednik 2004-). International journal of information systems and change management. [Milton Keynes]: Inderscience Enterprises. ISSN 1479-3121. [COBISS.SI-ID 1191383] http://www.inderscience.com/browse/index.php? journalCODE =ijiscm Skupaj 8 številke in 46 člankov (v obdobju 2004-2008 enako) 5. Lesjak, D. (urednik 2005-). International journal of innovation and learning. Geneva: Inderscience Enterprises, 2003-. ISSN 1471-8197. [COBISS.SI-ID 835799] https://www.inderscience.com/browse/index.php?journalID=57 Skupaj 20 številk in 146 člankov (v obdobju 2004-2008 enako) 6. Lesjak, D. (urednik 2003-). International journal of mobile communications. Geneva: Inderscience Enterprises, 2003-. ISSN 1470-949X. [COBISS.SI-ID 836311] https://www.inderscience.com/browse/index.php?journalID=40 Skupaj 26 številk in 182 člankov (v obodbju 2004-2008 23 številki in 161 člankov) 7. Lesjak, D. (urednik 2004-). The Journal of computer information systems. Stillwater (OK): Oklahoma State University, College of Business, 1985-. ISSN 0887-4417. [COBISS.SI-ID 2309916] http://www.iacis.org/jcis/index.htm Skupaj 4 številke in 24 člankov (v obdobju 2004-2008 enako) 8. Lesjak, D. (urednik 2003-). Journal of international information management. San Bernardino, CA: The Association. ISSN 1063-519X. [COBISS.SI-ID 835031] http://www.elsevier.com/wps/find/journaldescription.cws_home /30434/description#description Skupaj 32 številk in 352 člankov (v obdobju 2004-2008 26 številk in 286 člankov) 9. Lesjak, D. (član uredniškega odbora 2002-). Journal of international technology and information management. San Bernardino, CA: International Information Management Association. ISSN 1543-5962. [COBISS.SI-ID 995799] http://www.iima.org/New% 20Pages/JITIM.html Skupaj 8 številk in 52 člankov (v obdobju 2004-2008 enako) 10. Lesjak, D. (glavni urednik 2004-, odgovorni urednik 2004-). Organizacija, izvedba in razvoj izobraževalne dejavnosti. Koper: Fakulteta za management, 2004-. ISSN 1854-0457. [COBISS.SI-ID 216509696] http://www.fm-kp.si/zalozba/ISSN/1854-0457.htm Spremljanje, ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti Poročilo za študijsko leto 2005/2006 *Število urejenih prispevkov (člankov) /število sodelavcev na zbirki oz. bazi /povečanje obsega oz. število vnosov v zbirko oz. bazo v obdobju 11. Vključenost raziskovalcev iz podjetij in gostovanje raziskovalcev, podoktorandov ter študentov iz tujine, daljše od enega meseca Program P5-0049 Stran 11 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 Sodelovanje v programski skupini Število - raziskovalci-razvijalci iz podjetij - uveljavljeni raziskovalci iz tujine 9 - podoktorandi iz tujine - študenti, doktorandi iz tujine 10 Skupaj: 19 12. Vključevanje v raziskovalne programe Evropske unije in v druge mednarodne raziskovalne in razvojne programe ter drugo mednarodno sodelovanje v obravnavanem obdobju11 dr. Boštjan Antončič 1. Sodelovanje z raziskovalci iz ZDA, Avstralije in Romunije v neformalnih raziskovalnih projektih pri raziskovanju notranjega podjetništva in podjetniškega izobraževanja dr. Roberto Biloslavo 1. »Usposabljanje za učinkovito vodenje sol in vrtcev s podprojekti: Projekt v okviru ukrepa ESS 2.3 »Vseživljenjsko učenje. Vrsta projekta: Projekt v okviru ukrepa ESS 2.3 »Vseživljenjsko učenje« Stevilka pogodbe: 3311-06-297003 Naslov projekta: Usposabljanje za učinkovito vodenje sol in vrtcev s podprojekti: 335: Usmerjanje učiteljevega dela v preoblikovanje šolske kulture z namenom povečanja identifikacije učiteljev in učencev s šolo in s krepitvijo pozicioniranja šole v lokalnem okolju dr. Štefan Bojnec 1. »Country Economic Memorandum: Bosnia and Herzegovina«, financirala Svetovna banka, 2003-2004 2. »Policy Options for Agricultural Growth based on Analysis of Sector Comparative Advantage«, za OZN/FAO, 2004-2005, vodja dr. Štefan Bojnec 3. EC Ref VT/2002/016 »The New Member States and Local Employment Development: Taking Stock and Planning for the Future«, Evropska komisija, DG za zaposlenost, socialne zadeve in enake možnosti, 2004-2006 4. »Strengthening LED: Preparing a Practical Handbook for the New Member States and Acceding Countries«, Evropska komisija, DG za zaposlenost, socialne zadeve in enake možnosti, 2006-2007, vodja dela projekta za Slovenijo 5. »Credit Constraints, Investment, Performance and Subsidies in Agriculture«, projekt financirata Francosko ministrstvo za znanost (v okviru ECO-NET programa) in Institut National de la Recherche Agronomique (INRA), 2006-2007 6. »Croatia's EU Accession and Its Socio-economic Implications for Farm Households«, financira Deutsche Gesellschaft für Technische Zusammenarbeit (GTZ) GmbH in Leibniz Institute of Agricultural Development in Central and Eastern Europe (IAMO), 2006-2007, vodja dela projekta za del o Sloveniji in za določena poglavja v projektu: dr. Štefan Bojnec 7. »Gibanja kmetijsko-živilske trgovine v srednje evropskih državah/The Pattern of Agri-Food Trade in Central European Countries«, projekt medakademijskega znanstvenega sodelovanja in izmenjave med Slovensko akademijo znanosti in umetnosti (SAZU) in Madžarsko akademijo znanosti, 2006-2009, vodja projekta iz Slovenije: dr. Štefan Bojnec 8. Bilateralni projekti: dva z Hrvaško (Institut za turizam, Zagreb in Univerza v Puli) in en z Madžarsko (Ekonomski institut Madžarske akademije znanosti). 9. Pridruženi raziskovalec (Associated Researcher) na KU Leuven, LICOS Centre for Institutions and Economic Performance, Centre of Excellence (www.econ.kuleuven.be/licos) 10. Project of bilateral cooperation on agricultural and food trade with the Hungarian Academy of Sciences, Budapest, Hungary, 2005-2006. 11. Project of bilateral cooperation on wine tourism with the Institute of Tourism, Zagreb, Croatia, 2005-2006 12. Project of interacademian cooperation between Slovenian Academy of Sciences and Arts and Hungarian Academy of Sciences, 2006- 13. Znanstveno raziskovalni projekt s Francosko republiko - Program PROTEUS (2008 - 1. leto), Slovensko kmetijstvo v Evropski Uniji: Prve izkušnje in prihodnji izzivi, z INRA, Rennes, Francija dr. Andrej Koren 1. ESIST (Evaluation Strategies for Improving School Leaders’ Training Programmes - A Program P5-0049 Stran 12 od Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 European Perspective), Socrates, Comenius 2.1. project (2003 – 2005), Slovenija Belgija, Češka, Belgija, Nizozemska, Švedska, Poljska, Slovaška 2. Capacity building in the area of educational management and leadership in Tuzla canton (2003 – 2006), Slovenija, Bosna in Hercegovina ), vodja projekta 3. Developing international program in educational studies leading to a degree of Master of Education 4. Evropski Projekt tujih jezikov – vzpodbujanje celovitega pristopa k ustvarjanju klime večjezičnosti 5. Certification of school directors – technical assistance;Professionalization and certification of school directors (2004 – 2005), Slovenija, Makedonija, ZDA 6. Initiating program concept and development plan for International Program in Management and Policy in Education leading to certificate, post-graduate diploma, and Master’s Degree (2005), Slovenija, Open Society Institute, Higher Education Support Program (HESP) Budapest 7. Preparation of the concept of the network of learning communities, the activity plan and the training programs (2006), Litva, Ministry of Education and Science Republic of Lithuania 8. Mednarodna raziskava OECD, Activity on Improving School Leadership, nacionalni koordinator 9. Projekt Evropske komisije Daphne II (Zmanjševanje vrstniškega nasilja v šoli - Bullying at school) 2006-2007 10. Projekti ESS, strukturni skladi, Ministrstvo za šolstvo in šport: • Usposabljanje ravnateljev za spremljanje in usmerjanje sodelovanja med učitelji in starši s poudarkom na preprečevanju in upravljanju kriznih situacij, Vodja projekta: mag. Silvo Marinšek • Upravljanje finančnih virov, Vodja projekta: dr. Andrej Koren • Usposabljanje ravnateljev za uspešno vodenje profesionalnega razvoja učiteljev, Vodja projekta: mag. Polona Peček • Svetovanje kot pomoč v strokovnem razvoju ravnateljev; presoja vodenja in svetovanje na šoli, Vodja projekta: dr. Justina Erčulj • Udejanjanje otrokovih pravic v kontekstu šole, Vodja projekta: mag. Andreja Trtnik Herlec • Spremljanje in usmerjanje učiteljevega dela, Vodja projekta: dr. Justina Erčulj • Usmerjanje učiteljevega dela v preoblikovanje šolske kulture z namenom povečanja identifikacije učiteljev in učencev s šolo in s krepitvijo pozicioniranja šole v lokalnem okolju, Vodja projekta: mag. Vinko Logaj • Podpora ravnateljem pri uvajanju učiteljev novincev, Vodja projekta: dr. Justina Erčulj • Usposabljanje ravnateljev za spodbujanje sodelovanja z okoljem in skupne projekte, Vodja projekta: mag. Vinko Logaj • Učitelj vodja razreda, Šola otrokove pravice in mi – učitelji, POGODBA ŠT.: 02005-05, Trajanje: 2004-2005 • Izobraževanje izobraževalcev, projekti: Spremljanje in usmerjanje učiteljevega dela; Usposabljanje ravnateljev za spodbujanje sodelovanja z okoljem in skupne projekte Izobraževanje vodstvenih delavcev vzgojno izobraževalnih zavodov na področju uporabe informacijske in komunikacijske tehnologije (podaktivnost: Izobraževanje izobraževalcev v RO), POGODBA ŠT.: 3311-04-299003, Trajanje: 2004-2005 • Izobraževanje izobraževalcev, različni projekti, POGODBA ŠT.: 3311-06-297003, Trajanje 2006 • Vodenje za spodbujanje informacijsko komunikacijske tehnologije na šolah POGODBA ŠT.: 3311-06-297030, Trajanje: 2006-2007 • Pristopi in usposabljanje za kakovost, POGODBA ŠT.: 3311-08-968001, Trajanje: 2008 11. Vodja projekta ESS v letu 2008: Ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti v izobraževanju in usposabljanju - Zasnova in uvedba sistema ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti vzgojno-izobraževalnih organizacij (vrtcev in šol) dr. Dušan Lesjak 1. Razvoj modela in študijskega programa 3. stopnje na področju družbenih ter poslovnih in upravnih ved , Projekt strukturnih skladov (ESS - Evropski Socialni Sklad) http://www.gov.si/euskladi/. 2. Quality in Higher Education and Vocational Training, Projekt programa Leonardo da Vinci, Nosilna institucija: FH Joanneum, Graz, Avstrija. Sodelujoči s UP FM: prof. dr. Dušan Lesjak, 3. Legal Framework for the Information Society (LEFIS) , Projekt programa Socrates/Erasmus, Nosilna institucija: Universidad de Zaragoza (Španija), Information Systems and Multimedia in Education (ISME), Projekt programa Socrates/ Erasmus, Nosilna institucija: UP Fakulteta za management Koper. 4. Center odličnosti Informacijsko komunikacijske tehnologije, Tehnologije za izobraževanje in razvoj inovacijskih okolij (Evropski strukturni skladi), Nosilna institucija: UL Fakulteta za elektrotehniko dr. Anita Trnavčevič 1. Pristopi in usposabljanje za kakovost, Projekt v okviru ukrepa ESS 2.3 Vseživljenjsko učenje 2. Usposabljanje za učinkovito vodenje šol in vrtcev s podprojekti: Projekt v okviru ukrepa ESS Program P5-0049 Stran 13 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 2.3 Vseživljenjsko učenje 3. Naslov projekta: Usposabljanje ravnateljev za spodbujanje sodelovanja z okoljem in skupne projekte (Vseživljenjsko učenje (oznaka 2.3.) v okviru 2. prednostne naloge Znanje, razvoj človeških virov in zaposlovanje, Enotnega programskega dokumenta RS 2004-2006: 2.3.1.1. Izobraževanje izobraževalcev, št. pogodbe 3311-04-299003) Evropski socialni sklad, MŠZŠ Nosilec proračunske postavke: MŠZŠ Vrednost programa: 5.000.000 sit dr. Zvone Vodovnik 1. Usklajevanje in politike dela v Sloveniji = Concertazione e politiche del lavoro in Slovenia : prispevek na študijskem posvetu na temo "Usklajevanje in politike dela med Italijo in Slovenijo", Gorica, 22. aprila 2004. Gorica, 22. april 2004. [COBISS.SI-ID 924631 ] 2. L`accesso al lavoro dopo l`allargamento : Cittadinanza europea, accesso al lavoro e cooperazione guidiziaria: Italia e Slovenia dopo l`allagamento dell`Unione, 4 febbraio, 2005, Trieste. 2005. [COBISS.SI-ID 2325166 ] 13. Vključenost v projekte za uporabnike, ki potekajo izven financiranja ARRS12 dr. Cene Bavec 1. Cene Bavec (2004 in 2005) - Korporacija IBM EMEA (Srednja Evropa, Bližnji Vzhod in Afrika), sedež Dunaj. Sodelovanje je obsegalo naslednje naloge: • Regionalna koordinacija sodelovanja med IBM EMEA in univerzami v Srednji Evropi in Rusiji; • identifikacija RR programov in raziskovalnih skupin na univerzah v Srednji Evropi in Rusiji, ki so lahko pomembni za IBM ter izbor in nagrajevanje posebej uspešnih raziskovalcev; • podpora doktorskim študentom; • promocija in podpora odprto kodnim projektom na univerzah; • seznanjanje univerz (predvsem poslovnih in tehničnih šol) z uporabe IBM programske opreme; • predavanja na konferencah, ki jih je za univerze organiziral IBM EMEA. dr. Roberto Biloslavo 1. Snovanje vizije, poslanstva in strateških ciljev v Vele - Trgovsko podjetje, d.d. Domžale (Oktober 2004) 2. Snovanje vizije, poslanstva in strateških ciljev v Actual IT d.o.o. Koper (Julij 2004 - Sept. 2004) 3. Analiza in snovanje temeljnih vrednot podjetja v Etra 33 (Junij 2005) 4. Snovanje vizije, poslanstva in temeljnih vrednost v DrogaKolinska d.d. (Sept. 2005) 5. Snovanje vizije, poslanstva in temeljnih vrednost za gospodarske zbornice iz Srbije, Črne gore, Makedonije, Bosne in Hercegovine v okviru projekta GZS in British Embassy Ljubljana: “European Academy for Chamber Staff at The Western Balkans” (Sept. 2005 - Jan. 2006) 6. Svetovanje pri razvoju projektnega načina dela v Etra 33 (Maj 2006) 7. Presoja in razvoj sistemov managementa znanja v Codan Ltd. (Avstralija) (Avgust 2003 -December 2003) dr. Štefan Bojnec 1. recenzija CRP projekta za Ministrstvo za kulturo RS 2. projekt Krepitev skupne evropske obrambne tehnološke in industrijske baze (ciljni raziskovalni program; vodja projekta za Ministrstvo za obrambo RS) 3. projekt "Izboljšanje javnega mnenja o elektroenergetiki v Sloveniji", vodja projekta: izr. prof. dr. Štefan Bojnec, naročnik: MOP - Ministrstvo za okolje in prostor, trajanje: do 2008 4. recenzija oz. strokovna ocena programov druge in tretje stopnje za GEA-College, za Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo - Urad RS za visoko šolstvo 5. trikrat član komisije za natečajno komisijo direktorja Direktorata za trg dela pri Ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve 6. projekt za Urad za makro-ekonomske analize in razvoj: Methodology for Measuring of Comparative Advantages of the Slovenian Economy”, 2004 (Vodja projekta) 7. Projekt »Obnovljivi viri energije 2020« za Ministrstvo za okolje in prostor (po pogodbi št. 2511-07-730082) dr. Dušan Lesjak 1. Koncept študijskih programov - prenova po Bolonjskem procesu - 2. stopnja, UP FM 2. Koncept študijskih programov - prenova po Bolonjskem procesu - 3. stopnja, UP FM 3. Model načrtovanja in poročanja na nivoju predmetov, UP FM 4. Spremljanje dejanske obremenitve študentov, UP FM Program P5-0049 Stran 14 od Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 5. Uvedba študija na daljavo - e-izobraževanje v študijske programe, UP FM 6. Analiza zaposljivosti in kompetenčni profil diplomantov, UP FM 7. Informacijski sistem za visokošolski zavod (VIS, RIS, KIS, MIS), UP FM 8. Razvoj spletnega portala UP FM, UP FM dr. Anita Trnavčevič 1. zunanji ekspert - evalvator usposabljanja ravnateljev v Črni gori 2. Improving school leadership : country background report for Slovenia. [S. l.]: OECD, Directorate for education, march 2007. (http://www.oecd.org/dataoecd/25/40/38561414.pdf; http://www.oecd.org/document/53/0,2340,en_2649_34859095_38529205_1_1_1_1,00. htm l) dr. Egon Žižmond 1. Vodja industrijskega projekta: Ocena diskontne stopnje za preferenčni kapital podjetja Luka Koper. Raziskovalec: Egon Žižmond. Naročnik: Luka Koper. Leto: 2005 2. Vodja industrijskega projekta: Ocena vrednosti delnice Probanke d.d. Raziskovalec: Egon Žižmond. Naročnik: Luka Koper. Leto: 2005 14. Dolgoročna sodelovanja z uporabniki, sodelovanje v povezavah gospodarskih in drugih organizacij (grozdi, mreže, platforme), sodelovanje članov programske skupine v pomembnih gospodarskih in državnih telesih (upravni odbori, svetovalna telesa, fundacije, itd.) dr. Boštjan Antončič 1. sodelavec in član komisije pri izboru najboljšega poslovnega načrta v obdobju 2004-2005 (Ambasada Velike Britanije, Fakulteta za management, Tovarna podjemov Maribor, časopis Finance) 2. član komisije izbora Naj podjetniška ideja od 2005 naprej (časopis Finance) 3. Svetovanje pri razvoju Univerzitetnega inkubatorja Primorske dr. Cene Bavec 1. član Upravnega odbora Društva informatikov Slovenije dr. Roberto Biloslavo 1. prorektor za študijske zadeve na Univerzi na Primorskem ( od januarja 2008 dalje) 2. član senata UP FM 3. prodekan za izobraževanje - dodiplomski študij na UP Fakulteta za management Koper (od septembra 2006 do januarja 2008) 4. predstojnik katedre za management na UP FM 5. vodja različnih delovnih skupin in delovnih teles na UP 6. predsednik univerzitetnih komisij za področje študijskih zadev na UP dr. Štefan Bojnec 1. član treh posebnih natečajnih komisij za izvedbo javnega natečaja za položaj generalnega direktorja Direktorata za trg dela in zaposlovanje Direktorata za trg dela in zaposlovanje pri Ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve. 2. član raziskovalnega sveta projekta Evropske komisije v Bruslju. 3. policy officer (P-4) in koordinator svetovalne enote FAO v podregionalnem oddelku za srednjo in vzhodno Evropo, Budimpešta, 2006-2007 4. Svetovalec več mednarodnim organizacijam: • Organizacija Združenih narodov za prehrano in kmetijstvo (FAO, Rim in Budimpešta) • Organizacija za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD, Pariz) • Svetovna banka (Washington, DC) • Evropska komisija, Bruselj 5. član ekonomskega združenja Chinese Economic Association (2007-) 6. član avstrijskega združenja za agrarno ekonomijo Agricultural Insurance Organisation - ÖGA (2006-) 7. član Združenja za korporativno in tržno komuniciranje - Association for Corporative and Marketing Communication) (2005-) 8. član Združenja za agrarno ekonomiko Agricultural Economics Society - AES (2003-) 9. član Ameriškega biografskega inštituta - American Biographical Institute - ABI (2001-) 10. član Mednarodnega biografskega združenja - International Biographical Association - IBA (2001-) 11. član Mednarodnega združenja za hortikulturne znanosti - International Society for Horticultural Science - ISHS (1998-) 12. član Združenja za komparativne ekonomske študije - Association for Comparative Economic Studies - ACES (1998-) Program P5-0049 Stran 15 od Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 13. član Mednarodnega združenja agrarnih ekonomistov - International Association of Agricultural Economists - IAAE (1997-) 14. član Združenja za raziskavo kmetijskih politik in razvoj - Network for Agricultural Policy Research and Development - NAP: Member of the NAP, 1995-; Member of the Executive Committee of the NAP (1996-) 15. član združenja International Association for Research of European Ideas - ISSEI (1996-) 16. član Dvropskega združenja agrarnih ekonomistov - European Agricultural Economic Association - EAAE (1995-) 17. član skupine Group of Bertinoro (1995-) 18. član habilitacijske komisije (UP Turistica, Portorož, 2004-2005) 19. član študijske komisije (UP Turistica, Portorož, 2004-2006 in UP Koper, 2004-2007) 20. član Komisije za znanstveno-raziskovalno delo na UP FM (2005-) 21. član Komisije za znanstveno-raziskovalno delo študentov na UP FM (član in predsednik komisije, 2006-). dr. Dušan Lesjak 1. predsednik ali podpredsednik številnih skupnih projektov mreže v kateri so sodelovale Univerza v Mariboru, danska Esbjerg Business Academy International School ter švedska the University of Boros, 2. član združenja IACIS (International Association for Computer Information Systems) 3. predsednik ali podpredsednik v projektih Evropske skupnosti Phare/Tempus project managementa malih podjetij, 4. predstojnik Katedre za informatiko na Fakulteti za Management Univerze na Primorskem. 5. predstojnik Inštituta za management in informatiko, Ekonomsko-poslovne fakultete, Univerze v Mariboru 6. predstojnik Programa za Management malih podjetij, Ekonomsko-poslovne fakultete, Univerze v Mariboru 7. predsednik Programskega sveta za informatizacijo šolstva, 8. član komisije Sveta za visoko šolstvo, 9. član Sveta za splošno izobraževanje, 10. član Zoisovega odbora za nagrade in priznanja, 11. član Koordinacije usposabljanje in izobraževanje 2010, 12. član Senata Univerze na Primorskem. dr. Mirko Markič 1. član in/ali predsednik komisije Visoke šole za management v Kopru za: kakovost, študijske zadeve, kadrovske zadeve, nagrade in priznanja. 2. član Komisije za priznavanje znanj in spretnosti Na Univerzi na Primorskem, Fakulteta za Management Koper. 3. član Komisije za študentske zadeve Univerze na primorskem (2003-2007; nadomestni član do leta 2011). 4. Ministrstvo za pravosodje - sodni izvedenec od leta 1995. 5. podpredsednik Odbora za kakovost. Gospodarska zbornica Slovenije - Območna zbornica Koper. 6. predsednik komisije pri GZS OE Koper za podelitev priznanj in diplom inovacijam v Obalno-kraški regiji za leto 2006. 7. Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve (strokovni izpiti - mentor in izpraševalec pri strokovnih izpitih); član delovne skupine za izdelavo Nacionalnega programa varnosti in zdravja pri delu do leta 2006. 8. Vlada Republike Slovenije: član Sveta za varnost in zdravje pri delu. 9. član delovne skupine za področje varstva okolja in naravnih virov v okviru projekta Regionalnega razvojnega sveta Mestne občine Koper, Občine Piran in Občine Izola; projekt Strategija regionalnega razvoja Slovenske Istre. dr. Anita Trnavčevič 1. članica - funkcija eksperta v mednarodnem projektu ESIST 2. članica senata UP Fakulteta za management Koper 3. članica komisije za raziskovalno delo študentov UP, Fakulteta za management Koper 4. članica komisije Zlata lastovka (izbor najboljše organizacije in posameznika v javni upravi) 5. predstojnica Centra za metodologijo UP Fakulteta za management Koper 6. zunanji ekspert - evalvacija usposabljanja ravnateljev, Ministrstvo za šolstvo in šport Črne gore (2006) in Svetovna banka dr. Zvone Vodovnik 1. Svetovalna dejavnost v okviru Inštituta za delo pri Pravni fakulteti v Ljubljani Program P5-0049 Stran 16 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 dr. Egon Žižmond 1. Član odbora Republike Slovenije za Zoisovo nagrado, Zoisovo priznanje, priznanje ambasador znanosti Republike Slovenije in Puhovo priznanje, 2006-2007 2. Član Strateškega sveta CRP Konkurenčnost Slovenije 2006-2013 3. Dr. Egon Žižmond, Član nadzornega sveta Nove kreditne banke Maribor, 2008- 15. Skrb za povezavo znanja s slovenskim prostorom in za slovensko znanstveno terminologijo (Cobiss tip 1.04, 1.06, 1.07, 1.08, 1.09, 1.17, 1.18, 2.02, 2.03, 2.04, 2.05, 2.06)13 Naslov E-izobraževanje v praksi - odziv študentov Opis V prispevku je analiziran odziv študentov Fakultete za management v Kopru na redno predavanje, ki je potekalo v celoti preko interneta z uporabo dvosmernega videokonferenčnega sistema. Z omenjeno raziskavo smo prvič preizkusili celotno metodologijo in tehnologijo predavanj preko interneta. Rezultati ankete so bili do določene mere presenetljivi, saj je pred predavanjem prevladovalo mnenje, da bodo študenti izrazito naklonjeni tradicionalnim predavanjem. Objavljeno v BAVEC, Cene, MANZIN, Massimo. E-izobraževanje v praksi - odziv študentov = E-learning in practice - student's view. V: NOVAKOVIĆ, Aleksander (ur.), SCHLAMBERGER, Niko (ur.), INDIHAR ŠTEMBERGER, Mojca (ur.), POŽENEL, Jasna (ur.), BAJEC, Marko (ur.). DSI - Dnevi slovenske informatike 2005, Portorož, Slovenija, 13.-15. april. Informatika kot temelj povezovanja : zbornik posvetovanja. Ljubljana: Slovensko društvo Informatika, 2005, str. 677-682. COBISS.SI-ID 1283031 16. Skrb za popularizacijo znanstvenega področja (Cobiss tip 1.05, 1.21, 1.22, 2.17, 2.19, 3.10, 3.11, 3.12)14 Naslov Izziv in priložnost Opis Članek opisuje nove možnosti in izzive, ki jih na področju visokega šolstva prinaša prenova visokošolskega izobraževanja skupaj z novostmi zakonodaje. Tako na področju vseživljenjskega učenja in nadaljnjega izobraževanja, kakor tudi na področju uporabe informacijske tehnologije v visokošolskem izobraževanju. Objavljeno v LESJAK, Dušan. Izziv in priložnost. Večer (Marib.). [Tiskana izd.], 19. junij 2007, let. 63, str. 8. COBISS.SI-ID 2583255 17. Vpetost vsebine programa v dodiplomske in podiplomske študijske programe na univerzah in samostojnih visokošolskih organizacijah v letih 2004 – 2008 1. Naslov predmeta Podjetništvo Vrsta študijskega programa Univerzitetni Naziv univerze/ fakultete UP FM 2. Naslov predmeta Podjetništvo Vrsta študijskega programa Visokošolski Naziv univerze/ fakultete UP FM Program P5-0049 Stran 17 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 3. Naslov predmeta Urejenost organizacije Vrsta študijskega programa Visokošolski in univerzitetni Naziv univerze/ fakultete UP FM 4. Naslov predmeta Uvod v management Vrsta študijskega programa Visokošolski in univerzitetni Naziv univerze/ fakultete UP FM 5. Naslov predmeta Management Vrsta študijskega programa Specialistični in magistrski Naziv univerze/ fakultete UP FM 6. Naslov predmeta Management informacijskih tehnologij Vrsta študijskega programa Specialistični in magistrski Naziv univerze/ fakultete UP FM 7. Naslov predmeta Structuring Modern Organization Vrsta študijskega programa Erasmus Naziv univerze/ fakultete UP FM 18. Označite potencialne vplive oziroma učinke vaših rezultatov na navedena področja: Vpliv Ni vpliva Majhen vpliv Srednji vpliv Velik vpliv G.01 Razvoj visoko-šolskega izobraževanja G.01.01. Razvoj dodiplomskega izobraževanja <• r r r G.01.02. Razvoj podiplomskega izobraževanja (S r r r G.01.03. Drugo: C r r r G.02 Gospodarski razvoj G.02.01 Razširitev ponudbe novih izdelkov/storitev na trgu a c r r G.02.02. Širitev obstoječih trgov a r r r G.02.03. Znižanje stroškov proizvodnje a r r r G.02.04. Zmanjšanje porabe materialov in energije a r r r Program P5-0049 Stran 18 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 G.02.05. Razširitev področja dejavnosti <• r r r G.02.06. Večja konkurenčna sposobnost <• r r r G.02.07. Večji delež izvoza (S r r r G.02.08. Povečanje dobička d r r r G.02.09. Nova delovna mesta a r r r G.02.10. Dvig izobrazbene strukture zaposlenih a r r r G.02.11. Nov investicijski zagon (S r r r G.02.12. Drugo: r r r r G.03 Tehnološki razvoj G.03.01. Tehnološka razširitev/posodobitev dejavnosti a r r r G.03.02. Tehnološko prestrukturiranje dejavnosti a r r r G.03.03. Uvajanje novih tehnologij a r r r G.03.04. Drugo: r r r r G.04 Družbeni razvoj G.04.01 Dvig kvalitete življenja a r r r G.04.02. Izboljšanje vodenja in upravljanja (S r r r G.04.03. Izboljšanje delovanja administracije in javne uprave a r r r G.04.04. Razvoj socialnih dejavnosti a r r r G.04.05. Razvoj civilne družbe a r r r G.04.06. Drugo: r r r r G.05. Ohranjanje in razvoj nacionalne naravne in kulturne dediščine in identitete a r r r G.06. Varovanje okolja in trajnostni razvoj a r r r G.07 Razvoj družbene infrastrukture G.07.01. Informacijsko-komunikacijska infrastruktura (S r r r G.07.02. Prometna infrastruktura a r r r G.07.03. Energetska infrastruktura (S r r r G.07.04. Drugo: r r r r G.08. Varovanje zdravja in razvoj zdravstvenega varstva (S r r r G.09. Drugo: r r r r Komentar15 Preučevanje izobraževanja z vidika njegovega managementa in informatizacije ter vpliva obojega na zaposlovanje, pomeni pridobivanje novih spoznanj in bo imelo predvidoma najmočnejši potencialni učinek na razvoj tako dodiplomskega kot še bolj podiplomskega Program P5-0049 Stran 19 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 izobraževanja hkrati pa tudi na razvoj aktivnosti v okviru koncepta vseživljenjskega učenja. Raziskovalni dosežki in dognanja na področju managementa in informatizacije izobraževanja se neposredno vključujejo v izobraževalno delo pri različnih predmetih dodiplomskih in podiplomskih študijskih programov, vneseni so v učbenike in druga študijska gradiva. Na področju gospodarskega razvoja bodo učinki rezultatov na splošno manjši kot na področju visokošolskega izobraževanja. Kljub temu bodo rezultati zelo močno vplivali na ustvarjanje novih delovnih mest ter na širitev obstoječih trgov zaradi širših možnosti delovanja visokošolskih zavodov ter večje dostopnosti visokošolskega izobraževanja. Manjši so vplivi na elemente, ki so neposredno vezani na proizvodno dejavnost ter na tehnološki razvoj. Kljub temu pričakujemo znaten pozitiven vpliv rezultatov na izboljšano vodenje (in širše management) podjetij in drugih organizacij, kar je pomembno tudi za splošni razvoj gospodarstva in družbe kot celote. Pričakujemo pozitivne učinke na področju razvoja novih informacijskih rešitev pri izvajanju in organiziranju izobraževanja. Ugotovitve oziroma rezultati raziskovanja so pomembni tudi za nosilce ekonomske politike. Klasični ekonomsko-politični ukrepi, ki naj pospešijo rast skupne faktorske produktivnosti, kot na primer okrepitev konkurence med podjetji na temelju liberalizacije trgovine in priliva tujih neposrednih investicij, namreč niso ustrezni. Ne obstaja kratkoročen ukrep ekonomske politike, ki bi lahko realociral delovno silo med sektorji, ker je to odvisno od narave posameznikove pridobljene ravni izobrazbe. Tisto, kar je možno, je politika izobraževanja, ki naj spodbuja stalno, vseživljenjsko izobraževanje in zagotavlja delavcem tista znanja in spretnosti, ki bodo vsakemu posamezniku omogočala hiter odziv na spremembe v strukturi nacionalne produktivnosti v času njegove aktivne zaposlitve Opravljene raziskave na področju managementa in informatizacije izobraževanja in širše tudi na področju zaposlovanja bodo vplivale nenazadnje tudi na ohranjanje in razvoj nacionalne naravne in kulturne dediščine in identitete vezane na izobraževanje v Sloveniji. V manjši meri pričakujemo vpliv tudi na razvoj informacijske in komunikacijske tehnologij zaradi identifikacije novih priložnosti. Zaradi vseh omenjenih vplivov pa tudi na izboljšanje kakovosti življenja in dela. C. IZJAVE Podpisani izjavljam/o, da: • so vsi podatki, ki jih navajamo v poročilu, resnični in točni • se strinjamo z obdelavo podatkov v skladu z zakonodajo o varstvu osebnih podatkov za potrebe ocenjevanja, za objavo 5., 6. in 7. točke na spletni strani http://sicris.izum.si/ ter obdelavo teh podatkov za evidence ARRS • so vsi podatki v obrazcu v elektronski obliki identični podatkom v obrazcu v pisni obliki Podpisi: vodja raziskovalnega programa zastopniki oz. pooblaščene osebe raziskovalnih organizacij in/ali koncesionarjev Dušan Lesjak in/ali Univerza v Ljubljani, Fakulteta za upravo Univerza na Primorskem, Fakulteta za management Koper Program P5-0049 Stran 20 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 Kraj in datum: Koper 6.4.2009 Oznaka poročila: ARRS_ZV_RPROG_ZP_2008/117 1 Napišite kratko vsebinsko poročilo, kjer boste predstavili raziskovalno hipotezo in opis raziskovanja. Navedite ključne ugotovitve, znanstvena spoznanja ter rezultate in učinke raziskovalnega programa. Največ 21.000 znakov vključno s presledki (približno tri in pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 2 Največ 3000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 3 Samo v primeru bistvenih odstopanj in sprememb od predvidenega programa raziskovalnega programa, kot je bil zapisan v predlogu raziskovalnega programa. Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 4 Navedite največ pet najpomembnejših znanstvenih rezultatov programske skupine, ki so nastali v času trajanja programa v okviru raziskovalnega programa, ki je predmet poročanja. Za vsak rezultat navedite naslov v slovenskem in angleškem jeziku (največ 150 znakov vključno s presledki), rezultat opišite (največ 600 znakov vključno s presledki) v slovenskem in angleškem jeziku, navedite, kje je objavljen (največ 500 znakov vključno s presledki), izberite ustrezno šifro tipa objave po Tipologiji dokumentov/del za vodenje bibliografij v sistemu COBISS ter napišite ustrezno COBISS.SI-ID številko bibliografske enote. Navedeni rezultati bodo objavljeni na spletni strani http://sicris.izum.si/. PRIMER (v slovenskem jeziku): Naslov: Regulacija delovanja beta-2 integrinskih receptorjev s katepsinom X; Opis: Cisteinske proteaze imajo pomembno vlogo pri nastanku in napredovanju raka. Zadnje študije kažejo njihovo povezanost s procesi celičnega signaliziranja in imunskega odziva. V tem znanstvenem članku smo prvi dokazali… (največ 600 znakov vključno s presledki) Objavljeno v: OBERMAJER, N., PREMZL, A., ZAVAŠNIK-BERGANT, T., TURK, B., KOS, J.. Carboxypeptidase cathepsin X mediates ß2 - integrin dependent adhesion of differentiated U-937 cells. Exp. Cell Res., 2006, 312, 2515-2527, JCR IF (2005): 4.148 Tipopologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek COBISS.SI-ID: 1920113 Nazaj 5 Navedite največ pet najpomembnejših družbeno-ekonomsko relevantnih rezultatov programske skupine, ki so nastali v času trajanja programa v okviru raziskovalnega programa, ki je predmet poročanja. Za vsak rezultat navedite naslov v slovenskem in angleškem jeziku (največ 150 znakov vključno s presledki), rezultat opišite (največ 600 znakov vključno s presledki) v slovenskem in angleškem jeziku, izberite ustrezen rezultat, ki je v Šifrantu raziskovalnih rezultatov in učinkov (Glej: http://www.arrs.gov.si/sl/gradivo/sifranti/sif-razisk-rezult.asp), navedite, kje je rezultat objavljen (največ 500 znakov vključno s presledki), izberite ustrezno šifro tipa objave po Tipologiji dokumentov/del za vodenje bibliografij v sistemu COBISS ter napišite ustrezno COBISS.SI-ID številko bibliografske enote. Navedeni rezultati bodo objavljeni na spletni strani http://sicris.izum.si/. Nazaj 6 Pomen raziskovalnih rezultatov za razvoj znanosti in za razvoj Slovenije bo objavljen na spletni strani: http://sicris.izum.si Nazaj 7 Največ 4.000 znakov vključno s presledki Nazaj 8 Največ 4.000 znakov vključno s presledki Nazaj 9 Za raziskovalce, ki niso habilitirani, so pa bili mentorji mladim raziskovalcem, se vpiše ustrezen podatek samo v stolpec MR Nazaj 10 Vpisuje se uredništvo revije, monografije ali zbornika v skladu s Pravilnikom o kazalcih in merilih znanstvene in strokovne uspešnosti (Uradni list RS, št. 39/2006,106/2006 in 39/2007), kar sodi tako kot mentorstvo pod sekundarno avtorstvo, in delo (na zlasti nacionalno pomembnim korpusu ali zbirki) v skladu z 3. in 9. členom istega pravilnika. Največ 1000 znakov (ime) oziroma 150 znakov (število) vključno s presledki. Nazaj 11 Navedite oziroma naštejte konkretne projekte. Največ 12.000 znakov vključno s presledki. Nazaj 12 Navedite konkretne projekte, kot na primer: industrijski projekti, projekti za druge naročnike, državno upravo, občine ipd. in ne sodijo v okvir financiranja pogodb ARRS. Največ 9.000 znakov vključno s presledki. Nazaj 13 Navedite objavo oziroma prevod (soobjavo) članov programske skupine strokovnega prispevka v slovenskem jeziku, ki se nanaša na povezavo znanja s slovenskim prostorom in za slovensko znanstveno terminologijo (Cobiss tip 1.04, 1.06, 1.07, 1.08, 1.09, 1.17, 1.18, 2.02, 2.03, 2.04, 2.05, 2.06). Napišite naslov (največ 150 znakov vključno s presledki), kratek opis (največ 600 znakov vključno s presledki), navedite, kje je objavljen/a (največ 500 znakov vključno s presledki) ter napišite ustrezno COBISS.SI-ID številko bibliografske enote. Nazaj 14 Navedite objavo oziroma prevod (soobjavo) članov programske skupine, povezano s popularizacijo znanosti (Cobiss tip 1.05, 1.21, 1.22, 2.17, 2.19, 3.10, 3.11, 3.12). Napišite naslov (največ 150 znakov vključno s presledki), kratek opis (največ 600 znakov vključno s presledki), navedite, kje je objavljen/a (največ 500 znakov vključno s presledki), ter napišite ustrezno COBISS.SI-ID številko bibliografske enote. Nazaj Program P5-0049 Stran 21 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 Komentar se nanaša na 18. točko in ni obvezen. Največ 3.000 znakov vključno s presledki. Nazaj Obrazec: ARRS-ZV-RPROG-ZP/2008 v1.00a Program P5-0049 Stran 22 od 22