Na svltlobo dane krajnske kmetijske družbe. Tečaj V srědo 12. prosènca 48. List »Io je zadnji tedeu grudna V hisi sim doma sedel, Sevra sapa zunej studna Brila je, pa sneg je šelj Kar na okno zunej tica Ivavsat pride s kljun am snica. y y Milo vpira v me očeša Peti pesmico začne, Mili glas za moje všesa Sercu mili bolji še y y In poslednjic melodije Zalostno tako zavije : Srote vsmili Daj me k sebi Mene tice V hišo vzeti, Vboge v sili Se pri tebi Se senice; Mi pogreti; Lej nožica Zunej piše Prezebuje, Sapa studna, Perutnica Zima više Omaguje Rep si grudna. Vbogi meni Lakot grusti Revni tici Mene v sili Zapuseni Saj ne pusti! Zgol samici! Vsmili, vsmili Seiiiciea. Sirotice Revne, bore y ke senice Ki ne more Najti piče. Sneg lej krije Log in • V gnce, Kerme ni je. Torej k sebi Daj me vzeti, Se pri tebi Mi pogreti; Bom ti pela, Prepevála, Serce grela, Zveseljvalaj Vsmili, vsmili Sirotice Vbose v sili Se senice! y Meni se pa revca smili, Pesem gane me v sercé Iz očés tekó po sili Vroče, grenjke mi solzéj Okn ice tedaj odklenem, Tico k sebi v hišo dénem. Ino jesti, piti zvesto Vsaki y dan sim ji dajál, Stanjevanje sim ji, mesto V kletici široki zbrál. Ino O dan na dan mi poje sladké pesmi svoje, Zdaj pa pride pomlad mila y Travniki se zelene Tičev truma se vernila Je v logove, na verte, Vsa zelena je dobrava Prerojena je narava. y draga tica Ino moja Si želí na vert nazáj, Veselí jo log, gorica, Rada bi zletela v gaj, Z drugim' ticam' peti slavo Radovati se z naravo. y Torej zvedši njene želje Kletke odprem ji vratica Vun zletí, in o veselje! Na drevó se vertica Prosta vsédši peti jame Se hvaležno ozira na me y y Ino z mnogo drugim' ticam' Vred zletí v zeleni gaj, Tode mnogokrat s sestricam' Verne se na vert nazáj, Ino tukej žvergoléva, Se hvaležno razodéva. ' » M, Val j avec. * Vesela íiovíea zasťran krompirjeve giijilíiie* která stori, de se krompirjeva kožica tako spací, de se krompir pod njo zadusí. De bi se bil pa krompir v naših deželah sam na sebi spridil in de Xar slavniši sedanji nemški kemikarDr.Lie- bi poslednjic popolnama ob ta žlahtni sadež prišli, big je najdel v starih angležkih bukvah popis tega se nam po Liebigovih besedah ni clo nič krompirjeve bolezni, ktera je današnji popolnama bati. Xar gotovši se da gnjilina po Liebigovim enaka bila. V imenovanih bukvah je tudi kemijsko svetu odverniti in zatréti, če se krompir v suho ločenje tadajniga gnjiliga krompirja popisano, in lahko zemljo sadi. Kakor so višji in bolj na ktero je ravno tako, kakoršno je po Liebigo- zraku ležeče'njive za krompir nar bolj priprav vili sićušnjah pri današnjim gnjilim krompirji. ne 5 tako se mu tudi zračni hrami ali kleti nar Po teh starih skušnjah, ktere imenovani ime- bolj priležejo. — Po Liebigovih mislih sedanja nitni kemikar popolnama poterdi in ktere so po krompirjeva gnjilina ni nova bolezin, temuč seje njegovih mislih edino resnićne, je vzrok krom- vsako íéto, pa po različnih deželah, vcasih pirjeve gnjiline samo v preveliki mokro ti iskati, bolj vcasih menj , prikazala. Posebno vreme S pričijočo pesmico vpelj pervikrat veliko obetavniga mladenča na slovenski Matija Val j avec je imé mladiga pesnika, ucenca visoko častitiga gosp» profesorja Martinaka v šesti pesmica spričuje, pri kteri nismo ne čerke popravili borno iz Valj dn evop P bravcam za poskušnjo podali, namreč: p (Tagebuch), ki ga je v pretèklih veličili d parnas. Ljubljani, od kteriga imamo •— kakor priči prihođnje veliko lepili pesníških dél pričakovati íolskih praznikih doma spisal, en sostavek v Vredništvo. Drugo pot kled poslednjih lét nam je to bolezîn hujši naklučilo ktera bo spet prešla, kadar bo to vreme z^inilo. Bog daj 5 de bi bile resnične te besede ! (Frankfurter Blatt.) ljetina v Savinskim okro Stajarskim. u na Letina se mi zdi, se je lani po celi Slovenii ne kako enako obnašala. Ako en pridelek drugimu primeri Kmetijska sola za mlade in stare. (Dalje.) Začeli bomo, kakor smo unidan obljubili, kme tijsko solo z razlaganjem Pomnožen ja sa tie £e v sploh. Vsi sadeži sploh se dajo pomnožiti (ploditi) A v • reci y de je nekaj slaběji bila, ko pred mo, bomo mogli lanjska, de si so ravno nektere reći po samim bolje storile ko predlanjskim. Čuda jabelk bo storilo, de ne na • V VIZI ali po m ali pa po pópkih bodo ljudjé stradali, drugači menim , bi se pa bili ko-mej lakote vbranili. Jabelka so mende po celi Evropi tako obrodile, de jih nihče ne pomni toliko. Po Savin- , so . de skim so jih toliko imeli, de niso vedli kam ž njimi jih sušili, za pijaco tolkli, in še jih je toliko ostalo aliberstji. Pogovorili se bomo tedej, dragi bravci nekteri nima dosti prostora za nje. Nekteri ž njimi pridno pervič od semenskiga pomnože nj razložili vse, kar je vediti potreba Od semen sploh. ter bomo živino redíjo. Korún (krompir), v ce g-a v se tudi pomanj kuje, je vunder vsaj nekaj bolj storil, ko predlanjskim. V zemlji ga je sicer še manj bilo, tudi drobneji je bil tode cnjil ni tako čez silo ko predlanjskim , de so ga y Séme se vseje ali na tišti kraj, kjer ima eni koj na njivi pustili, kér je bil vés od kraja pozneje sadež rasti, cveteti in sad donesti ali pa rr lani je bilo k večimu tretji del takó njil; IJVfilIVJV,/ J V T A M. M. ^t*^ ^ ---- r " JV/ W11V/ IV I VVllliU. V A ^ tj L UV1 l«AU ^UJlllgO ^ UC U1 « tt na gnojne in semenske gredice ali sadiša, bilo le na njivi pustiti; sploh se je dal pa vès porabiti. kjer sadež le toliko časa ostane, de se nekoliko Kteri smo si ga kmalo od kraja v 3 déle razdelili, njiliga de bi S* obraste, potem pa se na drug kraj presadi, kjer ima pozneje sad donesti. Pervo ravnanje se ime nuje navadno sejanje, drugo pa presajanje Narpoprej bomo tedej govorili smo cisto ga z d r a v i g a de na drugi na en kup, močno gnjiliga kup, in malo nagnjitiga zopetposebej spra vili, ne bomo skorej lanjskiga pridelka ne zernica zgubili. Mocno gnjiliga so kmalo od kraja svinje dobile, in se Od navadniya s ej crnja Séme je zerno, iz kteriga druge semena en a ci g a plemena prirastejo. Na njivi tedej, ktero si z ječmenam obsejal, ne moreš upati pšenice žéti. kruh pri lijem dobro redile; potem je přišel za svinsko pico na versto; cisto zdrav bo pa za ljudi nekoliko nagnjiti in za seme. V bolj pesnati zemlji, in kjer mu niso se je še nar bolje obne- spomladi vnovič nic pognojili, Séme da le zerno sebi enako. Kakor se je v roki Jezusovi pomnožil, ko je v pušavi s peterimi sel ? v ilovki in na nov gnoj vsajen je pa močno cr njil. 5 se ječmenovimi hlebi pet tavžent ljudi nasitil, tako tudi zerno na njivi po Božjim blagoslovu pomnoží in nam ljubi kruh donese. Vsáko zerno obstojí iz dveli delov: iz cime in moke, ktere pa zna kemija, kakor ste slišali še v več daljnih delov ločiti ; cima in moka ste s kožico ali lupino povíte. Cima ima dvoje v sebi. Kako so se razni pridélki v naših krajih obnesli ne morem ložej pokazati, kakor če jih pridelkam pred lanjskiga léta primérim. Ce bi bil imel kdo následnic po pisanih pridélkov predlanjsko léto 15 mernikov, véder centov, funtov i. t. d. je imel Jani na ravno tolikim prostoru: pšenice 12, réži'8, ječmenal2, ovsa 15 ajde 12, turšice 18, prosa 17, koruna 16 y i y ko re nj a 15, répe 15, zelja 17, fižóla20, bôba 12 Kadar se namrec oživí in se začne premikovati, 9 1 gré eno viin iz zemlje, drugo pa v zemljo noter. , se zelenje Tistimu, ktero iz zemlje viin pride lece in kihre 15, jábelk narmanj 150, hrušek 60 oréhov 12, češpelj 12, vina 10, sená 10, otave buč 20. To je sploh rečeno, in sploh bo tudi ob- ali zelenjad reče, iz kteriga slama, klas i. t. d. priraste; uno pa, 9 stalo y y po samim se bo pa tam pa tam že nekolik y m ktero v zemljo gre, so kořeni nice. Berž ko se to dvoje v semenskim žernu oživí potřebuje svojo rejo in svoj živež. ? Iz česar se pa redita, dokler sta še zaperta v lupini? Ona se redita od moke. Kadar je moka povžita, pdči ko zelenje gré iz zemlje vun, koreninice pa v za zemljo; zelenje iše in dobi svojo rejo po svoji na tori v zraku, koreninice pa jo išejo in dobijo v zemlji. Zato se vidi, de eno plémě semenskiga , pri vmés tudi velik razloček našel. Repo so nam sploh go-sence požerle ; kjer so jo pa zgrešile, jo je dosti kot predlanjskim. Po hribih so imeli lani polne češplje, malo manj ko predlanjskim po polji; ali po ravnini jih lani skoraj nič ni bilo. Strah, ki je ljudi predlanjsko léto zavoljo korunové gnjilôbe obšel, se je začel manjšati. Dozdéva se nam, de bo ta žlahtni sad zemlje sčasama zopet do žerna lupino verh zelenja prazno vun prinese druzih pa pri koreninicah obleží. Pri vsacim se menskim žernu se to godí, kar pri pišancih v jajcu ber in rodoviten kakor bil precej bolji ko predlanjskim. v poprešnjih létih, kér je že lani S. Obertniske reci« Piše se v jajcu od beljaka redi, kadar tega zmanj vlastnica mnogih fuzin na ka, prekljuje lušino, zleze vun in svoj zivez na zemlji iše. Tako se cima in koreninice v semenskim i' _____ m % _ - a k. deželniga poglavarstva zernu rodijo od moke; kadar je ni več, póči lupina in one morajo svojo rejo zunej lupine iskati. Gospá baronovka Zois, Gorenskim, je po sklepu c. od U. striških fužinah v Bohinu vsake baže vlito in kovaško železje, kakor tudi lično jeklenino in grudna pretečeniga léta dobila pravico v Bi mnoge pri Iz tega se očitno vidi de vsako zerno za prave za mašine izdelovati in prodajati. seme ne veljá. Pri semenskim obdelovanji mora tedej umni kmetovanec gledati l)na pravo séme, na umno pripravljanje sémena, 3) na čas, ko ima séme v zemljo priti, 4) na pravno mero bravci že vsi dobi f » m ^ il f f t i • TT1 1 Strobali in pa eeski kolovrat« Cas je přišel, de se kolovrati ročno sučejo. N v r vedó de ki kolovrat nase na sémena in 5) kako gré séme s ej a ti. Kdor eno ali drugo teh ravníl v nemar pusa, ne zasluži imé na umniga kmetovavca, temuč le kmetiškiga moj adne delj delj prekosí, vedó pa tudi de mojster Cnglert v Ljublj nar boljsi izdelju je. Danes pa stra-skaza. jim bravcam še to oznanimo. de je pervi mojster ceski (Dalje sledi.) Nasleđba v lanjskih Novicah oznanovane letine slovenskih fcràjev. Vredništvo. predenja Jožef Strobah svojo cesarsko službo lani v ti lepi knjigi zapisanih najdem, pa sama jih bos brala " in posnemala, kér ti létas želim za vajo v branje „Zgodbe doslužil; de ima tedej zdaj časa dovelj, v ceskim pre denji učiti in za tega voljo tudi na de žel o iti , ce ga et » pisma noviga k za lad ljud kdo zato pozel Beseda 11a nedelske šolarje ob uotiiu I. Perve stare létu. (Konec.") gerde in zamazané bukve nar v roke podati. Jaz pa zdaj, sicer ne rad, zaprem te lepe bukve, in vam še gorši odprem, ki imajo zlate pismenke, in se zlata in srebra lesketajo. III. Z veseljem vam tedaj tretje zlate buk? pre m j ki popřej odprêm; nič lepiga v njih zapisaniga ni, kér te bukve so: „bukve vesti." V teh bukvah so zapisani gréhi pretečeniga léta in življenja , ki smo jih stolili z ? jim pravi Veličastv beškig od ve v njih stojí z zlatimi čerkami tôle zapisano „Veličastvo in veselje nebeškiga raja je nezapopadlj mislimi, z besedami, z djanjem in z opusenjem dobrih nj glišalo veliko, kér sam vecni plačilo Bog je ojih sluzabnikov obilno u dél ? v njih tudi tvoji pregreški zapisani stojijo Dalje stojí zapisano: „De oko ni vidilo tudi v serce člověkovo ni prišlo ? ? ljuba mladost! Bêri te černe bukve za menoj, in nasla tištim pri pravil, kteri nje ljubijo u uho , kar je Bog V nebesih je tako bos v njih černe picice, ki so pregreški tvojiga delà. Bêri: ali nisi bila terdovratno nepokorna svojim staršem rada v šolo veselje, kakor prerok David pravi, de en sam dan v več vreden, kot tavžent dni v naj îni nasiteni ubogala, ? veži Gospodovi je večim veselji tega sveta; in učiteljem, si jih vselej rada. hodila, in se pridno učila ? Si vsako jutro, opoldan in zvečer, pred jedjó in po jedi, pred delam in po delu, želí v te zlate bukve pred šolo in po šoli pobožno molila? Si komu na skriv tamkej bojo i z voljen z obilnostjo nebeškiga veselja, kér jih bo Bo pam svoj » s poto veselja napajal Kdo tedaj od nas ne srečniga življenja zapisan nim kej vzela, ali se z premislikam zlagála, ali koga biti, kdo ne vzivati veselje nebeškiga raja ? Gotovo boste i 9 ga hudo opravljala in oponašala? Si po krivim tozila se pri božji službi spodobno zaderžala — pobožno molila moji otroci! v teh bukvah svoje imena z zlatimi čerkami zapisane brali, gotovo enkrat vživali veselje nebeško ? de za nebesa se morate truditi. radi se učiti in Bogá zahvalila za vse přejete dobrote? Si bila mi-loserčna z živalimi, ki so tudi delo Božjih rók ? i. t. d. O ljuba mladost! več ali mànj si se lanjsko léto v tem s]užiti pregresila. Koliko lepih naukov so marsikteri v nemar tode Jezusa posnemati, po njegovih zapovedih živeti ? ? j oie hudo nagnjenje krotiti, in iz goreče ljubezniBogú zve ? koliko ur'v lenobi potratili, ki bi imeli v šolo dobriga naučiti! Mnogoterimu vaših pustili hoditi, in se kaj verstnikov in verstnic bo žal, de so lepo priložnost v šolo hoditi zamudili, ktera zamuda se težko popraviti da. Léto je vam in njim minulo ; vi ste na dobičku Tôle so te troje bukve, ki jih vam za novolétnico dam. Varite se pervih černih bukev, de ne bojo vaše iména v njih zapisane; pridno in skerbno prebirajte druge bukve, in posnemajte Jezusa v vsih rečéh; ako dopolniti, kar m v V / ✓ 1viij v WVJJ v y pridniši zmed vas so v zlate bukve zapisani; uni pa veličastva in bi vam pa včasi pretežko bilo knjige učijo, o! le hitro tretje odprite, in so na zgubi, in ostanejo v černih gerdih in v zama veselja nebeškiga raja vas druge opomnite se kteriga vam je zanih bukvah kot nevedni divjaki zapisani Kaj nam Jezus pripravil; — tako boste lahko in veselo vse storili. ----------------- — —------ __— —r------- --------------Zdaj vas pa u«j a» touu pa je storiti, me bojo poslednji prašali, de vse to po- učiteljem, ki se z vami trudijo, še veliko novih lét v pravimo, in de iz černih bukev izbrisani bomo? Kaj nič druziga ne, kakor svoje pregreške spoznati, se jih Bog obvari Bog daj vam in vsim kesati, in ter dno skleniti, v novim létu se v vsih rečéh milosti Božji doživeti, zdravim in veselim se v solah znajti, vesele pesme peti, in si obilno bogastva naberati za poboljšati. Jelite, de vam te gerde černe bukve nič večno življenje, kar vam iz serca zelí ? kaj ne dopadejo? Meni tudi ne; zatorej jih zaprem in na stran položim. — prijatel vaš J. Zabukošek. * II. Druge bukve, lepo bele kot sneg, od nobene človeške roke pisane, in z rudečimi čerkami natisnjene jih zmed vsih knjig za nar potrebniši odprem zdaj, in knjigo štejem. V njih najde žalostěn tolažbo, slab kre post, revež bogastvo , nost i . v . Is trljan ski Nlovenci med Teržaškim in Reskim morjem. V m Čudno se mora vsakimu člověku zdéti, de, ker je ? nie ? neumen učenost, mlácen goreč-dvomljiv svetovanje, bolnik zdravje, sužen reše-z eno besedo, v njih najdemo vse, kar nas časno od druzih Slovencov zmiraj kaj govorjenja, od naših, to je, od SI v Istrii tako malo govori in vecno srecne storiti zamore. Iz njih so se učili svet-niki božji brumno, čisto in sveto živeti in srečno umreti, in marterniki vse krivoverske muke junakoserčno prestati. In ravno v teh bukvicah boš tudi ti, ljuba šolska Oni so ravno tistiga roda, in po njih zilah tece tista kri, kakoršna po žilah drugih slovenskih junakov.— Od kod de so oni prišli v te kraje, se za prav razsoditi ne more, če ravno so se modri in prebrisani možjé že večkrat v tém prepirali. Toliko pa je resnica, de niso vsi od eniga kraja prišli; to se vidi iz njih obleke iz njih jezika in iz njih navad. Kolikor jih je pri morji, posebno poleg Teržaškiga morja, so si, kér vedno po kupčijah po morji semtertje hodijo, govorjenje in na j mladost ! nasla vodbo svojiga življenja , in pravo pot k svojimu Očetu v nebesa. — In te bukve, ktere zdaj z veseljem odprem, in kterih nikoli zadosti priporočiti ne * Nje- morem so : Jezusovo presveto življenje. drugih, osobito od Lahov polastili, zato tudi govo sveto življenje ni druziga , bezni. Iz gole kot i z vir goreče lju-ljubezni do nas svojih otrok je on na svetim križu u m eri, de nas je z Bogam spravil. Solzé in kri, ktere je on přelil za človeški rod, so tedaj tište rudece cerke, s kterimi je on bukve svojiga življenja vade od večidel po laško govorijo, razumejo pa tudi horvaško Drugi f kteri so v sredi dežele, se tudi, kakor bom , m pobarval. V teh bukvah se najde zapisano, de prava modrost je le B oga poznati, svoj cilj in konec bolj pozno govoril, v obleki in govorjenji razločijo sicer tako, de kolikor se gré bolj blizo proti Terstu in Krajni, toliko več se čuje laških in krajnskih besedi. Naj več čudno pa je ravno pod Učko (Monte-maggio- vediti, in svoje dolžnosti poznati in dopolniti; ta modrost je kralju in cesarju, kmetu pri plugu ravno tako, kot vam, ljubi otroci, potrebna. In v takih rečéh re) kteri ? so nektere plevanije Vlah ? to je, od takih y se nosijo obléčeni, kakor naši drugi kmetje V • 1 tudi z nami govorijo po horvaško ? med sabo pa imajo drug moder biti vam je Jezus v svoji mladosti in v celim __•__i•__•• ___ i v• « i i .... « svojim zivijenji nar lepši izgled. Veliko. veliko ko . -J-'-J-------i ^* ' vuuv J ristnih in zvelićanskih naukov za te, ljuba mladostí Pričijoči šolski ogovor ofo novim letu, nekoliko okrajšan, smo že lani od castitiga gosp. fajmoštra za Novice přejeli; kér smo ga pa lani prepôzno dobili, smo ga prihranili za letašnje novo léto. Vredništvo. jezik 9 kteriga imenujejo r> rimljanski u ali » laški jezik", na svitlo, in veljá za celo léto 5 gold, za pol léta 2 in kterig drugi Istrijani ne razuinejo in ne go vonj o j °*old. in pol » 9 za cetert léta pa 1 gold, in 15 krajc. Nektere verstice tega jezika drugi pot Glasovito imé vrednika Akoravno pa so lstrijanski Slov med sabo v 9 gosp Janeza Ohérala ? ki eni ali drugi stvari razloceni, se ïjubij 9 in so si v vec stvareh in navadah enaki se nam je tudi z vredništvam letašnjiga nemškiga ko-under vsi med sabo lendra (Jurende s Máhrischer Wanderer} práv prikupil, nam v napovedanim časopisu, ki bo mnogoverstne Ve čidel so serčni, krepki in za učenost jako priprav junaki; škoda samo, de je premalo sol poducivne in kratkočasne reci za vse stanove obsegel in da i pi nam je porok, de imamo kaj izverstniga pricakovati, in več ubogi, --------7 — J- r-----------7 — ~ i -------J i— — 7 — --------- —J — ■ ----~ t" * pošiljati svoje mlajši v Terst ali pa clo v pervi na svitlo dani list nam tudi poterdi, de se bo Gorico v šolo ; ravno zato jih le malo hodi v šole so ve či del kmetj ? pa br týdenník kmalo vsim prijatlam slovenšine prikupil. učenja so razumni, in spoznajo Obsežek perviga lista je: „Uwod. Osady chorwatske w podobami). Lite- vsako korist. Že stari Rimljani so poštovali Istrijane, ki so na več mestih, posebno ob morji, imeli svoje hiše, v kterih so več mescov v létu stanovali, kakor pokažejo stari kamni z napisi na hišah in na grobih. Morawe. O nowem wrtacim načini ratura, nowe knihy. Dopisy z Prahy, z Widne, z Lub lani, z Bělohradu. Domáci zprawi z Brna. ze Zidlocho (Dalj sledí.) Med In pelin* ivic, z Iwancic, od Slawkowa. Denni kronika. Průmysl, řemesla, polni a domači hospodařstwi. v Obchod: Ceny obilní. Bursa Widenska. JVaše nebe. Kwětena. Kolendar Clo vek, vedno le clovek in nobeden drug kakor historicky. Swatopluk fpesem). Sirotek. Listky (pe le člověk! Zmirej le on kakor de bi vse druge stvari Božje na zemlji clo nič ne bile! Ali niso to ošabne, pregrešne misii? Zatorej pa tudi taki ljudjé ne-iimno věstí sem). Satyra fpesem). Prostoduchá odpowed". — Imenovani obširni in dobro izvoljeni obsežek perviga lista bo tudi našim ? ubogo, nedolzno z i val terpincijo in mucijo brez V • • noviga Marskiga 9 za necimerniga, pa 9 kterimu je Bog hudobniga, prevzetniga člověka ÉriMáfeÉÍÉM ^MftriÉM^iBH v « časopisa, vsih slovenskih deželah vošimo. Slovenca m nar veljavniši priporočilo kterimu prav srečno pot po Dr. B. pamet dal, de naj lepo zivi in de l^H^IB^HHB zato se sam lahko krivice varje, se potegovajo ? je člověk. Zares ! to se ne pravi Stvarniku vsih Oznanilo novih slovenskih Inikev. a slovnica ^gramatika) za Kratk lovensk stvari služiti; tako ravnanje je nasprotno namenu stvar-jenja, pravici Božji, človeški pameti in človeški dostoj- gerde P 9 vsa slovensko pisana in na svitlo dana od gosp. Dr. J. Mu 9 učenika veroznanstva pri s t. st človeškiga napuha 9 nosti, in je ocitno znamnje ošabnosti, njegove silne prederznosti! Clovek v svoji strasti je nar grozovitniši živina, pravi starpre-govor, in res je to. Ce vidimo okoli sebe ljudi brez meščanski soli v Gradcu, se dobi tudi v Ljublj pri gosp. Blazniku za 10 krajc. ^ * ___ . ____ _& _ llomorođiia no vica. V Novim me stu na Dolenski so na sv. treh iskrice ljubezni do vsih bližnjih stvari, napuhnjene in i kraljev dan zbrani domorodci igrali Linhartovo krajn-ošabne, — bi skorej rekli: oh, kako lepo bi bilo na svetu, sko komedijo v 5 delih spetjem, pod imenam ..Veseli «i mm av-m» ■ r m * « .... ko bi 9 nič ljudi na njem ne bilo ! Fr. Grâfer. dan ali Matiček se v • LL z en i.* Okoli 300 Jjudí je v Oznanilo natoroslovskili Imkev. le di šu v kazini zbranih bilo, ki so íoliko dopadajenja na ti veseli Pred nekimi mesci je dal naš slavni natoroslovec igri našli 9 de je bila v nedeljo potem v drugič igrana. Gospodje igravci 9 gospe in o- gosp. Ferd. Smidt nemske bukvice na svitlo, ki nam vsi so se práv po mojstrovsko obnesli. ospodicne igravke: naznanijo vse dozdaj od njega naKrajnskim najdene 9 ostrige ena na suhim in v sladkih vodah zivece poize in (mušeljne), in nam tudi kraje pokažejo, v kterih se in druga imenovanih žival najde, kterih je okoli 200 plemen dozdaj znanih. Hvalevredne bukvice, krajnski šolski mladosti posvećene, se imenujejo „Systematisches Z astavlea. Tukaj, predragi! iz zastavice té Šest cerk porabi za moje imé. Cerka v nar at i se perva dobi, VTerzeichniss der in derProvinzKrain vorkommenden Land- und Siisswasser-Conchylien mitAngabe derFund- orte von Ferd. Jos. Schmidt in Schischka", ki nam razodenejo tudi v tem pól V • 1 ko natorno bogastvo, s kterim je naša domovina obdarovana. V teh bukvicah popise tudi gosp. Smidt dozdaj še malo znano, pa zavolj natorne imenitnosti obiskanja vred- Druga v mocvirji ocitno stoji, Tretja v povodji, v nevařnosť se sliš', V mahi četerto, alj v kôpi dobiš, Peto pri vdovců bos najdel lahko, Šesta junake končala ti bo. Ako prijatel ! razumis verste, Lahko povedal bos moje imé. Emanvel Tomšié Današnjimu listu je perdjan dokladní list v • no, 4000 seznjev dolgo prepad ali hiknjo med pecinami Zaternike in Pokluke na Gorenskim. ktero vsacimu botanikarju in sploh natoroslovcu obiskati pri poroci Mi pa pripoi V • P1 ti priliki vsacimu natoroslovcu in çopotniku, ki pride v Ljubljano Smidta v Šiško nad Ljublj; nabéro krajnskih m et ulje v, 9 de naj gré tudi gosp obiskat in 1 1 JfyJuOiJft*ti\ f JĚáťftJšěJé ^^^ 1 WAtni kup« (Srednja cena). ■ - ' - 8. Prosenca. 3. Prosenca. ffold. 1 kr. 1 ffold. 1 kr. nie keb trig i. t. d gledat, ki je v resnici ogledanja vredna. Prij Šmidt mu bojo radi svoje zaklade pokazali. gosp Dr. B mernik Pšeuice domaće banaške Tursíce....... Soršice....... iBriiiorocilo noviga Mta easoiiisa §lovaii§kka V Bern i je ob novim létu zacel izhajati nov slo vanski časopis pod naslovam: „Týdenník, listy po naučné a zabawné". Rezi • •. Ječmena Prosa • • Ajde .-• Ovsa • • ■ Cena pre sice v na somnji v Krajnji: kteriga smo že lani v 49. listu Prešici po 9, 7 in pol, in 6 in pol krajc. funt napovedali. Vsak cetertek pride en list na veliki poli Spêh po 23 in 24 gold. cent. Vrednik Janez Bleiweis Natiskar in záložník Jozef Blaznik v Ljubljani