Gradivo za prilogo pripravlja INDOK Centar Domžale Domžale, 17. februar 1982, št. 1 LETNA POROČILA: Pravočasnost obravnav in ustrezni ukrepi, ki smo jih v lanskem letu sprejemali na zborih občinske skupščine je nedvomno prispevala k dobrim rezultatom v gospodarstvu, zlasti na področju zunanjetrgovinske menjave, kjer smo znatno presegli začrtane cilje, na področju kmetijske proizvodnje, na področju zmanjševanja investicij ter na področju zagotavljanja ustrezne delitve dohodka, v skladu z resolucijo na preteklo leto. Komite za družbeno planiranje ju družbenoekonomski razvoj se je v lanskem letu tudi angažiral na področju zagotavljanja boljše preskrbe z osnovnimi življenjskimi potrebščinami, zlasti mesa ter premoga ter gradnji skladišč za občinske blagovne rezerve. V lanskem letu smo s posredovanjem pri ustreznih organih skušali pomagati OZD pri razreševanju težavne situa- cije na področju oskrbe s surovinami in repromateriali. Zaradi problematike odplačevanja anuitet Papirnice Kobčevo smo se angažirali tudi na tem področju in stalno spremljali ter se vključevali v razreševanje tega problema. Na področju razvoja malega gospodarstva se je komite skupaj z banko usmeril predvsem na izvajanje sprejetega plana pri zagotavljanju selektivne davčne in kreditne politike, zlasti za tiste dejavnosti malega gospo- -darstva, ki smo jih opredelili kot prednostne. Pri izvajanju proračuna je komite skrbel, da je gibanje splošne porabe potekalo po sprejeti politiki na tem. področju. Na ta način so porabniki proračunskih sredstev v okviru sprejetih finančnih načrtov in sprejetega proračuna izvrševali svoje naloge. V lanskem letu smo poleg tega, da je bila poraba proračunskih sredstev strogo omejevana, zagotovili znatna sredstva za izplačilo kompenzacij, sovlaganja v kmetijsko proizvodnjo ter sovlaganja v premogovnik Breza. Na ta način je zagotovljena tudi v celotnem srednjeročnem obdobju boljša preskrba. Komite za družbeno planiranje in družbeno-ekonomski razvoj je zagotavljal tudi vso strokovno in administrativno pomoč občinski skupnosti za cene, ki je v lanskem letu po ustanovitvi pričela uspešno delovati in je zagotovila, da se cene iz občinske pristojnosti niso povečale iznad sprejetih okvirov za lansko leto. Na področju družbenih dejavnosti je komite tekoče spremljal finančno stanje in skupaj s strokovnimi službami SIS in predstavniki SIS skušal razreševati tekočo problematiko pri izvajanju programov, sprejetih za lansko leto. V preteklem letu smo veliko dela posvetili tudi izdelavi občinskega srednjeročnega plana, ki je bil sprejet aprila meseca na vseh treh zborih občinske skupščine, aktivno pa smo se tudi vključili v akcijo sprejemanja samoupravnih sporazumov o razvoju SIS materialne proizvodnje in njihovih aneksov. Komite je v lanskem letu prejel v obravnavo 754 zadev s področja obrti ter kmetijstva, lovstva in ribištva. Rešenih je bilo 712 zadev, 13 zadev je bilo zavrnjenih, 30 zadev pa je ostalo. Komite ža družbeno planiranje in družbeno-ekonomski razvoj je v preteklem letu opravljal tudi tekoče naloge na področju izdelave obrambnih načrtov v OZD in samega poverjeništva za gospodarstvo, sodeloval pa je tudi pri ažuriranju obrambnih načrtov na področju preskrbe in financ. Komite je pri svojem delu skušal delovati v smislu podruž-bljanja državne uprave, zato je sodeloval v okviru možnosti z OZD, SIS, KS in DPO. Člani komiteja so bili vključeni tudi v delo regijskih in republiških strokovnih komisij pri organih za planiranje. (Nadaljevanje na IGVstrani) POROČILO O DELU KOMITEJA ZA DRUŽBENO PLANIRANJE IN DRUŽBENOEKONOMSKI RAZVOJ V letu 1981 je bilo največ pozornosti namenjeno analizam in ukrepom na področju izvajanja srednjeročnega plana občine Domžale za obdobje 1981-85 v letu 1981. Glede na zaostreno gospodarsko situacijo je bilo potrebno zagotavljati ažurne informacije o gospodarskih gibanjih, predvsem na ključnih področjih kot so zunanjetrgovinska menjava, industrijska in kmetijska proizvodnja, investicije ter poslovni uspehi, s poudarkom na delitvi dohodka iz vseh vidikov porabe. Komite je analize obravnaval na svojih sejah ter jih skupaj z ukrepi predlagal izvršnemu svetu skupščine občine Domžale, zborom občinske skupščine ter družbenopolitičnim organizacijam v obravnave ter sprejemanje. SEKRETARIAT ZA NOTRANJE ZADEVE Sekretariat za notranje zadeve izvršuje na podlagi zveznih in republiških zakonov ter podzakonskih predpisov skladno z družbenopolitičnimi izhodišči zvezne, republiške in občinske skupščine ter smernicami Republiškega sekretariata za notranje zadeve SR Slovenije vse upravne zadeve organov za notranje zadeve iz občinske pristojnosti. Poleg izvrševanja upravnih zadev opravlja nadzorstvo nad izvrševanjem zakonov iz svoje pristojnosti, spremlja in analizira stanje na posameznih področjih, daje predloge pristojnim organom za izboljšanje stanja, sodeluje z drugimi službami organov za notranje zadeve in daje pobude za spremembe in dopolnitve zakonov ter podzakonskih predpisov iz svojega področja. *Za opravljanje nalog iz prej navedenih pristojnostije bilo v prvih desetih mesecih preteklega leta sistemiziranlh in zasedenih skupaj s sekretarjem 14 delokrogov del in nalog. One 1.11.1981 je bila služba „adrema" z dvema delokrogoma izločena iz Sekretariata za občno upravo in vključena v naš sekretariat. Tako je bilo od 1.11. dalje zaposlenih skupaj 16 delavcev. Število postopkov, ki so predmet tudi vpisa v matično in državljansko knjigo, je razvidno iz naslednjega pregleda: indeks Vrsta vpisov_1979 1980 1981 81/80 Rojstna MK 18 17 16 94 Mrliška M K 216 234 224 95 Poročna M K 187 142 149 105 Zlate poroke 2 4 3 75 Državljanska knjiga 27 34 29_85 Skupaj 450 431 421 97 Poleg postopkov, ki imajo za posledico redne vpise, je bilo opravljenih v matične knjige še 1.623 raznih zaznamb, kar je manj za 185 primerov, izdelanih 376 smrtnic in 259 prijav premoženja umrlih upravi za družbene prihodke, kar je skupaj v padcu za 32 primerov. Evidenca stalnega in začasnega prebivališča Iz evidence stalnega in začasnega prebivališča izhaja, da je bilo na dan 31.12.1981 v občini skupaj 39.839 stalnih prebivalcev, kar je v porastu za 3,05 %, od tega je 20.667 žensk in 19.172 moških, začasnih prebivalcev pa 1.700, kar je v porastu za 30 %. Posamezna gibanja, ki hkrati pomenijo število postopkov pri upravnem organu oz. količino dela, so razvidna iz naslednjega pregleda: Vrsta opravila _1978 1979 1980 1981 Indekt prijava stalnega prebiv. 1086 971 856 945 110 odjava stalnega prebiv. 735 598 573 641 112 sprememba stal. prebiv. 1205 1116 987 1073 108 prijava začasnega preb. 13b9 1946 1182 1297 109 odjava začasnega preb. 619 574 516 677 85 prijava prehodnih gostov 2113 3754 3847 3270 85 prijava tujih preh.gostov 982 1126 1694 1271 75 Navedena gibanja so nepričakovana, glede na 1980 v vseh primerih povečana, razen pri prehodnih gostih, tako domačih kakor tujih. Na porast v letu 1981 so delno vplivali ukrepi našega organa in sodelovanje krajevnih uradov in KS v zvezi s pripravami na izdelavo volilnih imenikov. Pri pregledu osnutka volilnih imenikov v KS je bilo že v prvem postopku ugotovljenih precejšne število občanov, ki spremembe prebivališča ali celo odjave oz. prijave niso izvršili. Zaradi takih ugotovitev je bilo 115 nosilcev gospodinjstva pozvanih, da so spremembe prijavili. Ugotavljamo, da je kljub večkratnim pozivom občanom, da vsakršno spremembo v predpisanem roku prijavljajo organu, še vedno slab odnos do izvajanja tega zakona, kar povzroča, da register prebivalstva in gospodinjstev ne more biti ažuren oz. resničen dejanskemu stanju v občini. Za izboljšanje tega stanja je v pripravi predlog za spremembo in dopolnitev zakona o evidenci nastanitve občanov in registru prebivalstva. Predlog predvideva, da se bo občan v bodoče moral ob prijavi izkazati z listino o pravici vselitve v konkretne stanovanjske prostore, pa naj si gre za stalno ali za začasno prebivanje, pri začasnem prebivališču pa bo omejeno tudi časovno verjetno na 10 mesecev. Predlog razširja tudi pooblastilo občinskega upravnega organa za kontrolo izvajanja prijav v samih stanovanjih in zaostruje sankcije tako zoper osebe, ki so dolžne prijaviti, kakor zoper tiste, ki jim naselitev ali odselitev omogočajo (črne naselitve). Opuščanje dolžnosti prijave ali odjave oz. spremembe prebivališča in drugih podatkov bi se onemogočilo z računalniško obdelavo podatkov vsaj v upravnih organih, ker bi te vezali na registe prebivalstva. Lahko bi se vezali pozneje tudi drugi organi, če bi delovne skupnosti organov že sprejele program za prehod na računalniško obdelavo nekaterih osnovnih evidenc. Za gibanje prebivalstva v občini je poleg prej navedenih podatkov upoštevati še naslednji prikaz: Vrsta opravila 1977 1978 1979 1980 1981 Indeks registracija rojstev 587 736 699 671 630 94 rej, ttracija smrti 354 343 280 336 306 91 reg...'.lemtev zakon.zveze 343 331 349 275 284 104 reg. razvez zakon, zvez 28 37 38 21 20 95 spremembe osebnih imen 42 45 78 56 52 92 Iz naslednjega pregleda je razvidno skupno število registriranih prebivalcev v občini na dan 31.12.1981. Vrsta 1977 1978 1979 1980 1981 Indeks stalno prijavljeni 37.105 37.915 3.624 39.240 39.839 101,53 začasno prijavljeni — — 1.360 1.182 1.700 143,82 prehodni gostje poprečno dnevno — — 134 319 273 85,58 prehodni tuji gostje poprečno dnevno — — . — 141 106 75,18 Skupaj vseh prebivalcev 40.110 40.882 41.918 102,53 Zamenjanih ali novo izdanih osebnih izkaznic je bilo 1841 aji 260 več kakor v letu 1980. Za izvedbo zakona o osebnih izkaznicah bo naš organ v tekočem in prvem polletju leta 1983 moral organizirati zamenjavo vseh starih osebnih izkaznic. V tekočem letu planiramo teh zamenjav 10.000. Akcijo, kot izredno nalogo, bomo skušali izvesti preko krajevnih uradov ali celo z vabilom občanov po abecednem redu. Pri gibanju domačih in tujih prehodnih gostov je za preteklo leto značilno rahlo padanje. Domačih prehodnih gostov je bilo 3.270 ali 558 manj, tujih pa 1.271 ali 421 manj, kar je vplivalo tudi na zmanjšanje nočitev, saj je bilo vseh nočitev skupaj prijavljenih le 10.019. Odgovor na ta padec bi morala dati zlasti turistična društva in gostinstvo. Upravne zadeve na področju prometa Pri ocenjevanju dela organa na tem področju tako po kvaliteti kot količini je potrebno izhajati iz naslednjih skupnih kazalcev: Vrsta opravila 1978 1979 1980 1981 indeks ttevilo vseh reg. in evidentiranih vozil 10.188 10.871 11.217 11.982 107 Število voznikov m.v. 14.127 15.147 15.560 15.884 102 Število kandidatov za voznike motornih vozil 4.867 4.967 3.295 3.185 97 a) Registracija motornih vozil Od prej navedenega skupnega števila vozil je 10.794 motornih vozil, ki jih po vrsti oz. strukturi delimo na 9.860 osebnih avtomobilov, ki so v porastu za 734 vozil, na 488 tovornih skupno s specialnimi in delovnimi vozili so v porastu za 32 vozil, 4 avtobuse in 5 traktorjev. Poleg registriranih vozil je evidentiranih še 1.188 vozil ali 107 več kakor v letu 1980. Od teh evidentiranih vozil je 971 kmetijskih traktorjev ter 217 priklopnikov. b) Registracija voznikov motornih vozil Trend porasta voznikov motornih vozil je od leta 1979 umirjen in skoraj enak. Od prej navedenega skupnega števila (Nadaljevanje na 11. strani) (Nadaljevanje z 10. strani) , 15.884 voznikov motornih vozil je teh po kategorijah naslednje število: za „A" kat. 2.279, za „B" kat. 11.745, za „C" kat. 1.039, od teh ima poleg „C" kat. še 920 voznikov „E" kat., za „0" kat. je le 165 voznikov in za kmetijski traktor 663 voznikov. Gibanje prebivalstva in tudi lastništva na motornih vozilih vpliva na delo na tem področju. V preteklem letu je bilo na novo vpisanih 1.659 voznikov. Od teh je novih voznikov po opravljenih izpitih samo 218, s priselitvijo pa smo jih registrirali 213, dočim jih je bilo zaradi odselitve črtanih 187. Poleg, vozniških dovoljenj je bilo izdanih še 171 potrdil o znanju cestno prometnih predpisov. Zaradi prenehanja veljavnosti zakona o omejitvi vožnje (par - nepar) so odpadle tudi te dodatne delovne obremenitve organa, kar pa je v nekaj primerih vplivalo na ponovno zamenjavo registrskih tablic. c) Medobčinska izpitna komisija za voznike motornih vozil ' Pri našem upravnem organu je tudi v preteklem letu delovala medobčinska izpitna komisija za voznike motornih vozil. Njen sestav se ni menjal, obseg opravljenega dela pa je mogoče oceniti iz naslednjih podatkov: Kategorija za katero so polagali izpit Preizkus Izpiti »kupaj A b C D KT E, CPP _A—KT_\_ štev.vseh prijav.izpit. 2449 67 2063 238 58 14 127 539 5tev.uspesnooprav.iz. 1010 42 831 53 21 4 38 238 itev.neuspes.oprav.iz. 1439 25 1182 125 37 10 149 301 d) Preventiva in vzgoja v cestnem prometu Podrobnejše poročilo o delu je razvidno iz poročila Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, v katerega aktivnost se vključuje naš upravni organ. Ker je tajnik omenjenega sveta delavec našega upravnega organa, smo neposredno in preko njega pripomogli k dvakratni izvedbi šolskega in občinskega tekmovanja pionirjev na temo „Kaj veš o prometu". Skupno s Samoupravno komunalno interesno skupnostjo, upravnim organom za urbanizem, gradbeništvo, komunalne zadeve in varstvo okolja smo preko sveta prispevali k izdelavi srednjeročnega in letnega investicijskega programa za izboljšanje prometnih površin, kar je še posebej pomembno za semaforiziranje križišča centru Domžal in pripravo načrtov za Mengeš ter nadalji.a dva križišča v Domžalah. Potni listi in tuji državljani V preteklem letu smo izdali novih potnih listov ali izvršili podaljšanje veljavnosti v 6.074 primerih, kar je za 1.723 primerov manj napram letu 1980 ali 28% padec. Na tako močan padec zahtevkov delno vpliva spremenjeni zakon o potnih listinah, ki spreminja podaljševanje veljavnosti od prejšnjih dveh na pet let, predvsem pa odlok o omejitvi iznašanja dinarjev v tujino in o povečanju carine oz. zmanjšanju carinskih oprostitev. Zahtevki za izdajo dvojnika potnega lista so se povečali za 47%. Začasne prijave tujih državljanov so bile v porastu za 88 % v primerjavi s predhodnim letom. Začasno se je prijavilo 111 oseb iz različnih držav, pretežno ZR Nemčije, Avstrije, Kanade, Avstralije. Od prijavljenih gre v večjem delu za del naših nekdanjih ekonomskih izseljencev, ki prihajajo na obiske k tu živečim sorodnikom. Javni red in mir Poleg podatkov, navedenih pod zaporedno številko 2 je bilo na področju javnega reda in mira opravljenih še vrsto upravnih in nadzornih nalog iz pristojnosti občinskega upravnega organa. Požarno varstvo Uvodoma je pojasnjeno, da požarni inšpektor deluje v sklopu skupnih inšpekcijskih služb, zato bo to poročilo samostojno in obravnavano s poročili inšpektorjev. Z vključitvijo požarnega inšpektorja v skupne inšpekcijske službe je neposreden vpliv in nadzor nad njegovim delom našega organa znatno zmanjšan. Na požarnem področju je poseben problem izdelava ocene požarne obremenitve v sleherni sredini. Prav te ocene bi morale biti podlaga za aktivnost na tem za družbeno premoženje tako pomembnem področju. Med glavne vzroke neizdelanih ocen je šteti dokaj zahtevno predpisano metodologijo in premajhno aktivnost tako strokovnih služb v posameznih sredinah, kakor tudi gasilcev, vključno občinskega štaba za civilno zaščito in našega organa. Pomembna problematika preteklega leta, ki še sedaj ni rešena, je sklic nove skupščine SIS za varstvo pred požarom Prvo izvoljenim delegatom je mandat potekel že v mesecu marcu in od tedaj še ni opravljen sklic skupščine , čeprav so vsi delegati izvoljeni v samoupravnih sredinah. UGOTOVITVE OB KONCU: 1. Programirane naloge je delovna skupnost v obsegu pooblastil v celiti dobro opravila in tudi izredne naloge o določitvi EMŠO, o izvajanju zakona o omejitvi vožnje (par — nepar) in sodelovanja pri popisu prebivalstva in gospodinjstva ter priprave osnutkov volilnih imenikov, so bile pravočasne in v celoti dobro izvršene. 2. Celotna delovna skupnost se je v poročanem obdobju aktivno vključevala na področju sprememb in dopolnitev tako zveznih kakor republiških zakonov in podzakonskih predpisov in je s svojimi izkušnjami prispevala k mnogim ustreznejšim rešitvam, zlasti v smeri zmanjšanja obremenjevanja občanov. Tako je dala vrsto pobud k spremembam in dopolnitvah temeljnega zakona o varnosti cestnega prometa, republiškega zakona o varnosti cestnega prometa ter devetim pravilnikom k temu zakonu, k zakonu o orožju, osebnem imenu matičnih knjigah ter zakonu o SLO in DS in končno k tezam za spremembo in dopolnitev zakona o evidenci nastanitve občanov in registra prebivalstva. 3. Od programiranih nalog nam ni uspelo izvršiti montaže terminalov za avtomatsko obdelavo podatkov organa in nastavitve registra prebivalstva. Delni vzrok temu so devizne omejitve za nakup, izdelavo programa registra prebivalstva, zlasti pa preselitev geodetske uprave in v del teh prostorov našega organa. DELO SEKRETARIATA ZA OBČO UPRAVO V skladu z odlokom o organizaciji in delovnem področju upravnih organov in strokovnih služb Skupščine občine Domžale sekretariat ta občo upravo opravlja naloge v zvezi z varstvom udeležencev NOV in vojalklh invalidov, strokovne in organizacijske naloge v zvezi z delovanjem krajevnih skup nosti, vodi upravne postopke, ki niso v pristojnosti drugih upravnih organov, izvaja upravni nadzor, ter opravlja splošne organizacijske, kadrovske, pravne, tehnične In skupne administrativne naloge za vse upravne organe in strokovne službe. Ker za družbene dejavnosti v občini nimamo posebnega upravnega organa, prevzema odgovornost za to področje sekretariat za občo upravo. V sestavi sekretariata za občo upravo so tudi krajevni uradi v Moravčah, Lukovici, Blagovici in Radomljah. Opravljan« nalog« za izvrsni svet in skupščino Sekretariat za občo upravo je za izvršni svet in skupščino pripravil naslednje zadeve: — poročilo o izvajanju družbenega dogovora in samoupravnega sporazuma o financiranju KS ter osnutke novih aktov, - osnutek programa zagotavljanja prostorskih pogojev KS, — predloge za delitev sredstev za redno dejavnost KS, - problematiko avtobusnih prevozov, - sporazum o financiranju gradnja doma družbene samozaščit« Velika vas-Defen, — samoupravni sporazum o ureditvi premoženjsko pravnega statusa (Nadaljevanje na 12. strani) (Nadaljevanje z 11. strani) družbenih stanovanj, — družbeni dogovor o varstvu spomenikov in grobišč borcev NOV.. , — poročilo komisije za zmanjša nje družbene režije (komisija), — analizo uresničevanja preobrazbe državne uprave in upravnih organov občine, . — poročilo o popisu prebivalstva, — družbeni dogovor o vrednotenju storitev pravne pomoči, — akte o ustanovitvi Zgodovinskega arhiva Ljubljana, — predloge organizacijskih sprememb Strokovnih Služb SIS, — poročila o nekaterih področjih družbenih dejavnosti, — akte v zvezi z organizacijo in delom upravnih organov (dogovor o enotnih načelih za organizacijo in sistemizacijo, odredba o organ, in sistemizaciji upravnih organov, dogovor in samoupravni sporazum o delitvi dohodka in sredstev za OD, sprememba odredbe o delovnem času UO, spremembe sistemizacije in drugi akti). Pravna služba sekretariata pa je pripravila oz. sodelovala pri sprejemanju in spremembah večjega števila odlokov in drugih aktov SO. Posebej naj omenimo še dve pomembni nalogi, ki sta bili realizirani v sekretariatu za občo upravo po zadolžitvah sekretarja IS. Gre za obsežno akcijo — popis prebivalstva, v katero je bilo vključeno preko 250 sodelavcev in je s pripravami trajala kar 6 mesecev ter ne dosti manj zahtevno akcijo za zmanjševanje družbene režije. Večino organizacijskega, tehničnega in administrativnega dela pri popisu prebivalstva in za komisijo za zmanjševanje družbene režije smo opravili delavci našega upravnega organa. Reševanje zadav v upravnem postopku Sekretariat za občo upravo rešuje zadeve v upravnem postopku zlasti na področju skrbi za borce in invalide ter zadeve, ki niso v pristojnosti drugih upravnih organov. Po zakonu pa tudi nadzira in evidentira reševanje upravnih zadev na zahtevo strank. Zadava varstva vojaških invalidov in borcev NOV Ker pripravljamo o problematik, uresničevanja pravic borcev in invalidov v preteklem mandatnem obdobju delegatske skupščine ter delo komisije za borce posebno poročilo, se v tem omejujemo le na najnujnejše podatke. Pregled uživalcev invalidskih prejemkov primerjalno: 1981 1980 - vojaški invalidi 184 183 - družinske invalidnine 211 224 - civilni invalidi vojne 19 19 - oskrbnina po hranilcih, ki so v obvezni vojaški službi 6 5 - invalidski dodatek 159 162 - družinski dodatek 3 3 - ortopedski dodatek 33 19 - ortopedski pripomoč. 41 — Republiški komite je opravil revizijski pregled in pregled finančnega poslovanja ter delo v letu 1981 ocenil ugodno. Služba za zadeve borcev vodi postopke za uresničevanje nekaterih pravic borcev NOV, ki jih ureja družbeni dogovor in občinski odlok o družbeni skrbi za udeležence NOV. V nadaljevanju prikazujemo pregled uživalcev omenjenih pravic borcev NOV, primerjalno za leto 1981-1980 1981 1980 - varstveni dodatek za zaposlene borce 8 8 — varstveni dodatek kmetov borcev NOV 111 112 - stalna priznavalnina 212 203 — topliško in klimatsko zdravljenje 120 150 — odobrena stanovanjska posojila 34 32 - regres za letni oddih (borci za severno mejo) 12 14 Strokovne in organizacijske naloge v zvezi z delovanjem krajevnih skupnosti: Na referatu — koordiniranje dela KS in KU je bila v letu 1981 opravljena vrsta nalog kot pomoč, svetovanje in koordiniranja na področju usklajevanja srednjeročnih in letnih planov KS in SIS, uresničevanju samoupravnih sporazumov o financiranju potreb KS, pripravi in izvedbi referendumov, izvajanju programov KS itd. Posebej naj omenimo še naslednje pomembnejše naloge: — sodelovanje in pomoč pri aktivnostih za združevanje KS Češ-njice in KS Blagovica, — urejanje problematike in usklajevanje avtobusnih prevozov v posameznih KS, vključno z izdelavo poročila za IS, — pomoč in sodelovanje pri zagotavljanju sredstev in gradnji doma družbene samozaščite v KS velika vas— Dešen, — obdelava dodatnih popisnic iz popisa prebivalstva 1981 s pregledom dnevne migracije po KS in izven občine, — izdelava novega razdelilnika sredstev za redno dejavnost KS, — izdelava poročila o realizaciji Samoupravnega sporazuma o financiranju KS in priprava ukrepov za izterjavo zapadlih obveznosti, — potekajo tudi priprave za orga niziranje enotne pogrebne dejavnosti v občini, — priprava analize prostorskih pogojev KS in osnutek programa itd. Krajevni uradi Osnovna funkcija krajevnih uradov (v Radomljah, Lukovici, Moravčah in Blagovici) je približevati upravo občanom in jim s tem pomagati, da na lažji in hitrejši način uresničujejo svoje pravice in obveznosti. Nekaj osnovnih podatkov v primerjavi z letom 1980 pa kaže, da se obseg dela povečuje: 1981 1980 - izdano zdrav. spričeval za živino 624 235 - prejete vloge občanov 537 300 - ponudbe kmet. zemljišč 86 83 - ostala potrdila 83 - - odposlani dopisi 755 — Krajevni urad Mengeš je organiziran v sekretariatu za notranje zadeve in opravlja pretežno zadeve iz pristojnosti matične službe. Organizacijska zadava Težišče dela je bilo na proučevanju organizacije in sistemizacije upravnih organov in ugotavljanju možnosti racionalizacij. Za IS je bila pripravljena obširna analiza uresničevanje preobrazbe državne uprave v naši občini. Na podlagi te analize in poročila komisije za zmanjšanje družbene režije je Izvršni svet sprejel konkretne sklepe za omejevanje in racionalizacijo občinskih upravnih organov. Prizadevamo si tudi za poenostavitve postopkov, vendar so naše možnosti velikokrat omejene zaradi togosti predpisov. Skupne administrativna zadava V glavni pisarni smo v letu 1981 zabeležili upad prejetih in knjiženih zadev (9.960 vpisali 1.715 manj kot v letu 1980). To se izkazuje predvsem pri gradbenih, požarnih in sanitarnih soglasjih ter nekaj pri davčnih zadevah. Občutno pa se je povečalo število odposlanih pošiljk (od 151.442 - 1980 na 352.918 - 1981) predvsem priporočenih iz uprave za družbene prihodke (Odmera in izterjava prispevkov). Za poštnino je bilo porabljeno 780.000 din, to je za 194.000 din več kot v letu 1980. Izknjiženih in arhiviranih pa je bilo 8.998 zadev. Sprejemna pisarna sprejema vse prošnje in zahtevke strank za celotno upravo, vloge dokumentira z raznimi potrdili in potem oddaja naprej v knjiženje ter referentom v reševanje. Podatka o številu sprejetih strank nimamo, ostala dela pa so bila izvršena v letu 1981 v naslednjem številu: — zdravstvena spričevala za živino — overovitev kupoprodajnih pogodb — prijave, odjave In spremembe v zvezi z prometom — sprejete priglasnice za šoferske izpite — prodane takse in prejeta gotovina 1981 194.206 1.706 3.400 6.500 1.567.074 1980 205.820 1.660 3.500 6.800 1.733.089 Ocenjujemo, da je delo v glavni in sprejemni pisarni primerno organizirano in dobro opravljeno, saj tudi s strani občanov ni pritožb. Sekretariat za občo upravo zaradi širokega delovnega področja in številnih nalog organizacijskega, tehničnega in administrativnega značaja za vse upravne organe nosi precejšen del odgovornosti za splošno stanje in delovanje vseh upravnih organov. Precej pozornosti namenjamo izboljšanju organizacije in dela upravnih organov in smo v primerjavi z drugimi občinami dosegli dokaj visok nivo. Za boljšo organizacijo pa bi morali zlasti natančneje razmejiti pristojnosti, ustrezneje opredeliti delokroge in doseči večjo povezavo pri delu posameznih upravnih organov, strokovnih služb in drugih organov (izven uprave). Pomemben premik bi dosegli z uvedbo računalniškega sistema, kar potrjujejo rezultati avtomatske obdelave podatkov za Upravo za družbene prihodke in Geodetsko upravo. DELO GEODETSKE UPRAVE Občinski geodetski organ občinskega upravnega organa. Sistemiziranih je V letu 1981 je bilo zasedenih ima položaj samostojnega 13 delokrogov opravil 12 delokrogov opravil. Topograftko-katastrski načrti za območja naseli j Zastareli katastrski načrti, hiter razvoj mest in naselij, intenzivna stanovanjska gradnja, splošen razvoj zahteva programske obdelave, a te brez kvalitetnih geodetskih podlag niso mogoče. Temeljni topografski načrti naselij V letu 1981 smo izdelovali načrte za k.o. Trzin — novi del, ki bodo služil) kot osnova za zemljiški kataster, kataster komunalnih naprav, itd. Meritve za potrebe lokacijska doku mentacije Geodetska uprava SO Domžale izdeluje tudi situacijske načrte za potrebe lokacijske dokumentacije, ter zakoličuje zgradbe. Tako smo v letu 1981 izdelali 210 situacijskih načrtov in zakoličili 150 stavb. Vzdrževanja zemljiškega katastra Zakon o zemljiškem katastru predvideva, da se morajo naročila — prijave, ki pridejo do 30.4. izdelati do 29.10. v istem letu. Prijave -naročila, ki pridejo po 1.5.. lahko ostanejo zaradi preobilice dela za prihodnje leto. Današnje obdobje terja hitro izdelavo načrtov, predvsem zaradi posojil, novogradenj itd., zato tudi vsa naročila, ki pri- (Nad»ljevanje na 13. strani) dejo po 1.5. po možnosti izdelamo te isto leto. Tako je bilo do 1.5. vloženo in izgotovljeno 200 naročil, a po roku še 396 naročil. Tematska kartografija Zaradi potreb prostorskega in družbenoekonomskega planiranja ter evidence stanja v prostoru, smo izdelali ter izdali publikacijo: ..Občanov priročnik". Izdelane so bile nove, izpopolnjene karte in izpopolnjeni so bili Številni podatki. Kljub pomanjkljivostim pa priročnik prinaša vrsto podatkov, ki bodo služili raznim službam kot posameznikom. Gotovo je najbolj celovito gradivo razvoja in stanja, občine predstavljeno s kartami, shemami, slikami, tabelami, teksti itd. Katastar komunalnih naprav Kataster komunalnih naprav je bil izdelan v letih 1969 - 1972 za območje nove izmere Domžale in Mengša na površini 850 ha ter jih redno vzdržujejo. V letu 1981 so bile izvršene dopolnitve katastra komunalnih naprav v k.o. Homec, k.o. Dob, k.o. Mengeš in k.o. Domžale. Izmerjeno je bilo 10 km vodovoda in 15 km elektrike. Pričeli smo izdelovati pregledni načrt katastra komunalnih naprav za celotno območje občine. Do sedaj je vrisano 750 km vseh vodov. Registar območij teritorialnih anot in evidenca hišnih številk Na podlagi zakona o geodetski službi je naloženo občinskim uprav- nim organom, pristojnim za geodetske zadeve, vodenje registra območij teritorialnih enot. Omenjeni register bo služil pri izvedbi prostorskih planov ter ostalim strokovnim in drugim službam kot pripomoček pri iskanju hišnih številk in teritorialne razdelitve občine. Tako smo v letu 1979 izdelali register območij teritorialnih enot za območje občine in v publikacijskem formatu in merilu 1:10000. V letu 1981 smo dopolnjevali karte z manjkajočimi hišnimi številkami ter izdelali za celotno območje občine popisne okoliše kartografsko kakor tudi evidenčno. S kartami, na katerih je bila razdelitev na statistične in popisne okoliše ter vrisanimi hišnimi številkami, smo sodelovali pri popisu prebivalstva. Pred popisom in ob popisu prebivalstva smo morali preverjati hišne številke. Izdali smo 590 hišnih številk. Revizija kultur Skladno z 32. členom zakona o zemljiškem katastru Ur. list SRS 16/74 se mora za vsako katastrsko občino najmanj vsakih 15 let enkrat opraviti primerjava stanja v zemljiškem operatu s stanjem v naravi, glede na vrsto rabe zemljišč. Pregledni katastrski načrti Pokazale so se potrebe po uporabi in izdelavi preglednih zemljiško -katastrskih načrtov zlasti pri gospodarjenju s prostorom v kmetijstvu, gozdarstvu, planiranju in v drugih potrebah. V letu 1981 smo izdelali 20 PKN kart v M 1:5000 in to za naseljena področja. DELO UPRAVE PRIHODKE V letu 1981 je uprava za družbene prihodke prevzela naslednje nove naloge: 1. odmera in izterjava nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča 2. odmera in izterjava prispevkov za zdravstveno varstvo, invalidsko pokojninsko zavarovanje in otroško varstvo za: - delavce zaposlene pri zasebnih delodajalcih - zavezance davka od obrtne dejavnosti in intelektualnih storitev - za pogodbene zavarovance (rejnice. kmete kooperante, duhovnike, glasbenike, likovne umetnike,...) - predpis in izterjava prispevka za zdravstveno varstvo za kmetijske zavarovance. Na tem mestu je potrebno omeniti še naloge v zvezi z zniževanjem obveznosti zaradi boleznin, ki se pojavljajo pri vseh navedenih zavezancih. 3. Konec leta 1981 smo od Regionalne zdravstvene skupnosti prejeli salde za izterjavo prispevkov za zdravstveno varstvo, pokojninsko in invalidsko zavarovanje ter otroško varstvo za zavezance davka od obrtne dejavnosti in pri njih zaposlene delavce za leto 1980 in nazaj. Opravljene naloge po posameznih službah in referatih Celoten prikaz opravljenih nalog oz. realizacija programa dela za leto 1981 je v celoti gledano naslednje: - 3,981 odločb o odmeri davka od kmetijstva, — 1.358 odločb o odmeri davka od obrti — 6.187 odločb o odmeri davka na posest stavb in prispevka za zaklonišča — 87 odločb o odmeri davka iz skupnega dohodka občanov, — 630 odločb o odmeri davka na dohodke od premoženja in premožensjkih pravic, — 60 odločb o davčnih prekrških, — 884 odločb o odmeri davka na dediščine in darila, — 571 odločb o odmeri davka na promet nepremičnin, — 754 odločb o odmeri prispevka za starostno zavarovanje kmetov, — 5.946 odločb za nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča, — 3.523 odločb za vodenje poslovnih knjig, zvišanje oz. znižanje akontacij, davka od gozdnih zemljišč, komunalnih taks, CMV, itd. Inšpekcijska uprava za družbene prihodke je v letu 1981 opravila naslednje naloge: — inšpekcijski ogledi na terenu 690 — kontrolo opravljenih inventur na terenu 127 — mandatno kaznovanje 46 zavezancev — ugotavljanje pogojev za priznavanje davčnih olajšav — odmera davkov in prispevkov od obrtne dejavnosti 410 zavezancev — ugotovljene in odstopljene davčne utaje 7 — ugotovljene in odstopljene zadeve komisiji za ugotavljanje izvora premoženja 50 — sodelovanje z UJV v kazenskih zadevah 7 primerov ter posredovanje podatkov za zavezance sitotiskarske in papirne stroke Problematika je v prikrivanju prometa z zasebnim sektorjem. Inšpekcija UDP je za ugotavljanje realnih prihodkov, ustvarjenih s privatnim sektorjem v letu 1981 izvedla akciji za: 1. zavezance, ki opravljajo gostinsko dejavnost in 2. zavezance, ki opravljajo avtoprevozniško dejavnost. Za prvo navedene je inšpekcija opravila 111 pregledov lokalov v večernih urah ob petkih in sobotah. Za avtoprevoznike pa so , zbirali podatke v kamnolomu Lukovica in pregledali 349 dobavnic. Tako zbrani podatki bodo v veliko pomoč pri ugotavljanju realnih prihodkov za leto 1981. V odmernem postopku za leto 1980 so odmerni referenti in inšpektorji ugotovili in izločili 3,7 milijard stroškov, ki se davčno ne priznajo kot odbitna postavka in za 1,4 milijard povečali napovedani čisti dohodek. Pri tem ne bomo navajali strokovnih naporov teh delavcev, ker podatki govorijo sami zase. Vsako leto se odmerjene obveznosti iz obrtne dejavnosti za zavezance po dejanskem dohodku (niso vključeni pavšalisti) močno povečajo, celo za 49 %. Tako so znašale za leto 1978 din 63,697.661 -, za leto 1979 94,882.217,- din in za leto 1980 119,812.772,- din, kar je za 88 % več kot za leto 1978. Ob tem naj povemo, da že več let dosegamo 95 % izterjavo teh obveznosti. Odmera davka od* kmetijstva, stavb, nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča, prispevka za starostno zavarovanje kmetov, prispevka za zaklonišča ter davka na dohodke od premoženja in premoženjskih pravic Kmetijstvo: — postopek za odmero davka je bil voden za 10.152 lastnikov zemljišč, davek pa je bil odmerjen 3.981 zavezancem v znesku din 3,020.321 -, kar znaša 28 % več kot v preteklem letu — 683 občanom je bil odmerjen davek na odkazan les in posek — olajšave so bile priznane 291 zavezancem (140 stalnih in 151 na vlogo občanov) — 88 kmetom je bil zaradi spremembe lastništva odpisan davek v znesku 94.622,— din (vključno s prispevkom za ZZ) — 764 kmetijskim zavarovancem je bil odmerjen prispevek za zdravstveno varstvo v višini 2,317.584,- din - nova naloga — 97 zavezancem je bil davek in prispevek' za zdravstveno varstvo pripisan — rešenih je bilo 178 vlog občanov -vodenje registra za 14.500 davčnih zavezancev (603 novi avezanci, 4000 sprememb). Davek na posest stavb in prispevek za zaklonišče: — prispevek za zaklonišče je bil odmerjen 5 643 zavezancem v znesku 696,719,- din, kar je za 80 % več kot v preteklem letu. Davek na dohodek od premoženja in premoženjskih pravic: — 630 zavezancem je bil odmerjen davek od najemnin in najemnih vrednosti v znesku 2,821.860,- din, kar je za 22 % več kot za leto 1980. (Nadaljevanje na 14. strani) Odmera davka na promet nepremičnin, dediščin in daril: — za 571 zavezancev je bil voden postopek, davek na promet nepremičnin pa je bil odmerjen 265 zavezancem v znesku 9,453.875,— din, 269 zavezancem je bila priznana olajšava, 37 zavezancem pa je bila izdana začasna odločba — postopek za odmero davka na dediščine in darila je bil voden 884 zavezancem, davek pa je bil odmerjen 698 zavezancem v znesku 3,981.052,— din, oprostitev pa je bila priznana 377 zavezancem. Služba za izterjavo davkov in prispevkov ter evidentiranje računov: V letu 1981 se je obseg dela izvršilne službe povečal predvsem zaradi novih nalog, ki so jih prevzele uprave za družbene prihodke (izterjava prispevkov za ZZ, IPZ in O V za zavezance davka od obrtne dejavnosti ter za delavce, ki so pri njih zaposleni, prispevek za zdravstveno zavarovanje kmetov in nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča. Delo izterjevalne službe je razvidno iz naslednjih podatkov: obremenitve plačila Stanje dolga na dan 31/12 leto 1980 205,950.925 195,947.737 10,003.188 leto 1981 363,565,810 346,168.411 17,397.399 I 81/80 177 177 174 Vrsta predpisanih obveznosti in ukrepi, ki se jih je izterjevalna služba poslužila v letu 1981 so: a) za obveznosti (davki in prispevki), ki jih uprava za družbene prihodke odmerja in izterjuje: — število izdanih opominov 14.807 — število izdanih sklepov o prisilni izterjavi na OD in žiro račune 112 — število izdanih sklepov pred rubežem 252 — število rubežev premičnin 112, javna dražba pa pri 32 zavezancih. Knjigovodstvo uprave za družbene prihodke: deluje na podlagi računskega načrta za knjiženje davkov, ki je razdeljen na razrede, skupine, sintetične in analitične račune. Vsi davki in prispevki se knjižijo po sistemu dvostavnega knjigovodstva. Na tej podlagi se usmerja na vse koristnike davkov in prispevkov ter članarin sredstva na podlagi izdelanega ključa, ki se večkrat na leto na novo postavi. ZAKLJUČEK: Naloge, glede na postavljeni program za leto 1981 in akcijski program ukrepov za inšpekcijsko in izterjevalno službo, je uprava za družbene prihodke v celoti izpolnila. Realizacijo plana nalog nazorno prikažejo naslednji podatki: 1980 1981 Razlika '81/80 205,950.925 1 363,565.810 157,614.885 177 195,947.737 346,168.411 150,220.674 obremenitve plačila stanje dolga na dan 31/12 11,003.188 17,397.399 6,394.211 177 174 Druge naloge uprave za družbene prihodke (vsebina, obseg in število) Uprava za družbene prihodke sodeluje s krajevnimi skupnostmi, organizacijami združenega dela in drugimi organizacijami, skupnostmi in občani v smislu dajanja poročil in podatkov za občane. Tako daje krajevnim skupnostim podatke o vseh vrstah davčnih zavezancev z območja krajevne skupnosti, o višini davčne osnove za zavezance davka od obrtne dejavnosti ter višini katastrskega dohodka za kmete, zaradi določitve meril in višine krajevnega samoprispevka za gradnjo infrastrukturnih objektov. Nadalje nudimo pomoč krajevnim skupnostim pri izterjavi prispevka za te objekte. Uprava za družbene prihodke sodeluje z nekaterimi OZD (komunalno podjetje, ipd.) in jim daje podatke, katere rabijo pri svojem rednem delu, npr.: o stanovanjskih površinah, lastnikih hiš in stanovanj,...). Občane — davčne zavezance redno obveščamo neposredno (okrožnice) in posredno po javnem občilu (Občinski poročevalec) o vseh novostih in spremembah s področja davčne zakonodaje in s področja obveznosti prispevkov iz BOD ter drugih obveznosti. Z obrtnim združenjem občine Domžale, od njegove ustanovitve dalje, sodelujemo in dajemo potrebne podatke. Nadalje sodelu- jemo z organi sodišča, UJV in komisijo za ugotavljanje izvora premoženja. Prav tako pa tudi z drugimi upravami za družbene prihodke v zvezi z dajanjem podatkov ali sodelovanje pri določenih postopkih. V strokovnem smislu in pri kreiranju davčne zakonodaje pa permanentno sodelujemo z Republiško upravo za družbene prihodke in skupnostjo občin ljubljanske regije. SGP SLOVENIJA CESTE TEHNIKA n.sol.o. Ljubljana, Titova 38 > OBJAV LJ A na osnovi sklepa komisije za delovna razmerja TOZD Opekarne naslednja prosta dela oz. naloge: 1. Opravljanje zahtevnih VK vzdrževalnih del /1 delavec/ Pogoji: VK ključavničar z najmanj 8 mesečnimi delovnimi izkušnjami kot VK delavec ali KV ključavničar z najmanj 3-let-nimi delovnimi izkušnjami Delo združujemo za nedoločen čas s pogojem 2-mese-čnega poskusnega dela. OD okoli 11.000,00 din. 2. Opravljanje manj zahtevnih KV vzdrževalnih del /1 delavec/ Pogoji: KV ključavničar, strojni ključavničar ali mehanik z 8-me-sečnimi delovnimi izkušnjami in odsluženim vojaškim rokom. Delo združujemo za nedoločen čas s pogojem 2-mese-čnega poskusnega dela. OD okoli 9.000,00 din Prijave z dokazili o izpolnjevanju pogojev sprejemamo 15 dni po objavi v časopisu na naslov SGP Slovenija ceste Tehnika, TOZD Opekarne, Cesta na Vrhovce 2, 61000 Ljubljana. TEKSTIL n.sol.o. Ljubljana TOZD FILC Mengeš o.sol.o. Mengeš, Blejčeva 4 Komisija za delovna razmerja RAZPISUJE prosta dela in naloge 1. FINANČNI KNJIGOVODJA Pogoji: — srednja šola ekonomske smeri — 3 leta delovnih izkušenj na enakih oz. podobnih delih — obvladanje strojepisja — poskusno delo traja 2 meseca Kandidat se sprejme za nedoločen čas s polnim delovnim časom 2. MAZAC STROJEV Pogoji: — priučen ključavničar in izpit za mazača strojev — 2 leti delovnih izkušenj na podobnih delovnih mestih Prijave sprejemamo 15 dni po objavi. Kandidate bomo pismeno obvestili o izbiri v 15 dneh po končanem sprejemanju prijav. Pismene prijave z dokazili o izobrazbi pošljite na naslov TEKSTIL Ljubljana TOZD Filc Mengeš, Blejčeva 4 (kadrovska služba). (Nadaljevanje 115. strani) Z Za podpis družbenega dogovora o financiranju in za izgradnjo TV pretvornika GORtŠCA ta pooblasti tov. predsednika SO Domžale Jerneja LENIČA. 3. V odbor udeležencev družbenega dogovora o financiranju in za izgradnjo TV pretvornika GORIŠCA se imenuje tov. Maks JERAN član Izvršnega sveta SO Domžale. SKUPŠČINA OBČINE DOMŽALE Številka: 702-5/82-11 Datum: 28.1.1982 PREDSEDNIK Skupščine občine Domžale Jernej LENIČ. I. r. Na osnovi 235. člena statuta občine Domžale (Uradni vestnik občine Domžale, št. 4/79 in 7/80) je Skupščina občine Domžale na 39. ločenem zasedanju Družbenopolitičnega zbora, 38. ločenem zasedanju Zbora združenega dela in 38. ločenem zasedanju Zbora krajevnih skupnosti dne 28.1.1982 sprejela naslednji SKLEP V volilno komisijo za oblikovanje skupnosti za volitve delegacij s področja obrti se imenujejo: 1. za predsednika, Vinko DOLENC, Trzin, Ljubljanska 24 2. za tajnika, Jože FLERE, Domžale, Študljanska 87 3. za namestnika predsednika, Janez BRVAR, Domžale, Stranska 9 4 za namestnika tajnika, Florjan JEMEC, Trzin, Jemčeva 9 5. za člana. Ljubo VIDALI, Domžale, Ljubljanska 10 6. za namestnika, Anton HORJAK, Domžale, Fajfarjeva 6 SKUPŠČINA OBČINE DOMŽALE Številka: 06-39/82 Datum: 28.1.1982 PREDSEDNIK Skupščine občine Domžale Jernej LENIČ, I. r. Na osnovi 235. člana statuta občine Domžale (Uradni vestnik občine Domžale, it. 4/79 in 7/80) je Skupščina občine Domžale na 39. ločenem zasedanju družbenopolitičnega zbora in 38. ločenega zasedanja Zbora združenega dela ter 38. ločenem zasedanju Zbora krajevnih skupnosti dne 28.1.1982 sprejela naslednji SKLEP Imenuje se tričlanska komisija za pregled zaključnega davčnega računa za leto 1981 v sestavi: Ivica ŠETINA, dipl. oec, predsednik, Aleksander RIHTAR, vodja gosp. rac. sekt. TOKO Domžale, član, Marica ŽANKAR, oec., član. SKUPŠČINA OBČINE DOMŽALE Številka: 06-39/82 Datum: 28.1.1982 PREDSEDNIK Skupščine občine Domžale Jernej LENIČ, I. r. Na osnovi 235. člena statuta občine Domžale (Uradni vestnik občine Domžale, št. 4/79 in 7/80) je Skupščina občine Domžale na 39.. ločenem zasedanju družbenopolitičnega zbora, 38. zasedanju zbora združenega dela in 38. ločenem zasedanju zbora krajevnih skupnosti dne 28.1.1982, sprejela naslednji SKLEP V volilno komisijo za oblikovanje skupnosti za volitve delegacij s področja kmetijstva se imenujejo: za predsednika: Anton BREZOVAR, Emona Kmetijska kooperacija Domžale za namestnika: ČRMELJ-KRAMŽAR Alenka, SO Domžale za tajnika: Jože ŠORN, Emona Kmetijska kooperacija Domžale za namestnika: Anton DEMOJZES, Hranilno kreditna služba Domžale za člana: Janez GABERŠEK, Dob, Češenik 7 za namestnika: Franc LOŽAR, Domžale, Studa 30 SKUPŠČINA OBČINE DOMŽALE Številka: 06-39/82-9 PREDSEDNIK Datum: 28.1.1982 Skupščine občine Domžale Jernej LENIČ, I. r. Na osnovi 236. člena statuta občine Domžale (Uradni vestnik občine Domžale, št. 4/79 in 7/80) je Skupščina občine Domžale na 38. ločenem zasedanju zbora združenega dela in zbora krajevnih skupnosti dne 28.1.1982 ob obravnavi osnutka odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o odškodnini zaradi spremembe namembnosti kmetijskega zemljišče ali gozda sprejela naslednji SKLEP Sprejme se osnutek odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o odškodnini zaradi spremembe namembnosti kmetijskega zemljišča ali gozda z upoštevanjem pripomb danih na zasedanju zborov in se ga daje v javno razpravo. SKUPŠČINA OBČINE DOMŽALE Številka: 420-4/81-11 Datum: 28.1.1982 PREDSEDNIK Skupščine občine Domžale Jerhej LENIČ, I. r. Na osnovi 236. člena statuta občine Domžale (Uradni vestnik občine Domžale, št. 4/79 in 7/80) je Skupščina občine Domžale na 38. ločenem zasedanju zbora združenega dela in na 38. ločenem zasedanju zbora krajevnih skupnosti dne 28. januarja 1982 ob obravnavi osnutka dogovora o skupnih osnovah in merilih za določitev odškodnine zaradi spremembe namembnosti kmetijskega zemljišča ali gozda sprejela naslednji SKLEP Sprejme se osnutek dogovora o skupnih osnovah in merilih za določitev odškodnine zaradi spremembe namembnosti kmetijskega zemljišča ali gozda z upoštevanjem pripomb danih na zasedanju zborov in se ga daje v javno razpravo. SKUPŠČINA OBČINE DOMŽALE Številka: 420-4/81-11 Datum: 28.1.1982 PREDSEDNIK Skupščine občine Domžale Jernej LENIČ, I. r. JAVNO VPRAŠANJE Lahko, da naročnik eni od obeh organizacij dobro plača; morda celo več, kolikor je elektrika, najemnina in ostalo za eno uro ali dve vredno. V tem primeru odtekajo družbena sredstva z njegovega računa, od koder bi jih morali usmeriti bolj smotrno, družbeno bolj upravičeno... Kdo mi bo odgovoril in me prepričal, da je prav če se dva občana „žogata" ob polno razsvetljeni dvorani... Občani V ponedeljek me je v večernih urah (točno ob 19.10 uri) pot zanesla mimo Veleblagovnice. V pasaži med obema objektoma mi je oko ostalo na temle prizoru: Hala Komunalnega centra je v polni razsvetlitvi. Prižgane so vse luči. Kdove koliko kolovatov? Razprte žaluzije razkrivajo, da sta v njej razpeti dve teniški mreži. Ob njiju se žogata dva (2) človeka: starejši in mlajši. Kolikor se spoznam na šport (gledam televizijske prenose iz Wimbeledona) brž ugotovim, da športa, ki se ga lotevata, nista vešča. Igrata se pači Počakam pet, deset minut v prepričanju, da sta del skupine, ki se v dvorani pripravlja pod vodstvom trenerja na nastope. Pa nel Dva — ostaneta dva. DVA I Njima na čast gorijo vse luči/ Morda jima jo celo ogrevajo. Tega pa ne verni Družbeni tisočaki odtekajo njima na časti V hotenju obsoditi ju se zaustavim: nista onadva kriva, da je tako/ Krivi so tisti, ki jima to omogočijo. ZTKO ali TKS - ni važno/ KOŠARKARSKI KLUB DOM2ALE vabi na tradicionalno PUSTOVANJE v hali Komunalnega centra v soboto, 20. februarja 1982 ob 20. uri in v torek, 23. februarja 1982 ob 20. uri Prodaja vstopnic v pisarni ZTKO v hali Komunalnega centra (vhod zadaj) ali po telefonu 721-015 vsak dan dopoldne ter torek in četrtek popoldne. Na obe prireditvi ste vljudno vabljeni) Poročilo Uprave za inšpekcijske službe: DELO INŠPEKCIJSKIH SLUŽB Inšpekcijske službe so organizirane v skupnem organu in delujejo na območju občine. Trenutna zasedba delovnih mest je naslednja: Inšpekcijski organ štev. delovnih mest — kmetijska inšpekcija in vodnogospodarska inšpekcija 1 — tržna inšpekcija 2 — gradbena inšpekcija — urbanistična inšpekcija — komunalno-cestna inšpekcija — komunalni nadzornik — veterinarska inšpekcija 1 — sanitarna inšpekcija 3 — inšpekcija dela — požarna inšpekcija 1 — administracija 2 Inšpekcijski nadzor na področju gozdarstva opravlja gozdarski inšpektor iz Uprave za inšpekcijske službe mesta skupščine Ljubljana pogodbeno, obvezno enkrat tedensko. Elektro energetsko inšpekcijo, inšpekcijo parnih kotlov, strojnih in klima naprav, izvajajo le pri tehničnih pregledih pooblaščenci republiških inšpektoratov in drugi zato pooblaščeni strokovnjaki, medtem ko je rudarska inšpekcija v republiški pristojnosti. Inšpekcijski organi izvajajo inšpekcijski nadzor vsak na svojem področju samostojno, na podlagi in v okviru zakonitih pooblastil, zato se tudi izvleček iz poročila o izvršenih opravilih in nalogah daje za vsak inšpekcijski organ posebej. KMETIJSKA INŠPEKCIJA: Na področju zakonodaja o kmetijskih zemljiščih je kmetijskih inšpekcija v letu 1981 izvajala nadzor nad izkoriščanjem knstijskih zemljišč v nekmetijske namene, prometom, zakupom, agrarnih operacijah in obdelavo. Na področju semenske proizvodnje je inšpekcija nadzirala priznavanje semenskih posevkov matičnih rastlin, dodelavo semen, kvaliteto in opremljenost semen v prometu in ukrepala na podlagi ugotovljenih nepravilnosti. Tako je iz prometa izločeno 788,5 kg semena žit in krmnih rastlin ter 929 kom. zavitkov semen vrtnin. Razlog za izločitev semen iz prometa je pretečeni rok deklaracije. Po potrebi se vzamejo tudi vzorci za analize, s katerimi ugotavljamo, če semena ustrezajo deklariranim lastnostim v pogledu kaljivotti, zdravstvenega stanja, kalibraže in drugih lastnosti, ki se zahtevajo za kvaliteto semen. Podobno kot za semena, velja tudi za mineralna gnojila v prometu. Predpisi s področja varstva rastlin pred boleznimi in škodljivci zavezujejo kmetijsko inšpekcijo, da ugotavlja zdravstveno stanja kmetijskih kultur, zlasti semenskih posevkov, nadzira promet sredstev za varstvo rastlin, pregleduje mline, žitne silose, skladišča za mlevske Izdelke, na okužbo po skladiščnih škodljivcih. Po potrebi odreja dezinsekcijo. dezinfekcijo in deratizacijo, da se ugotovljeni škodljivec zatre. Kmetijska inšpekcija opravlja tudi nadzor nad prometom nevstekleni-čenega vina. Kontrolira njegovo kakovost in opremljenost z listinami, ki jih določajo predpisi. Inšpekcija je razen navedenega angažirana tudi pri drugih organih, nalogah in opravilih in akcijah. Program dela za leto 1982 je nadaljevanje opisane dejavnosti in nadzora ter med delom nastalih obveznosti. VODNOGOSPODARSKA INŠPEKCIJA Inšpekcijski nadzor na področju vodnega gospodarstva se izvaja v isti osebi kot kmetijska inšpekcija. Obseg nalog in opravil, ki je bil pred dvema letoma malo nad polovico na področju kmetijstva in nekaj manj kot polovico na področju vodnogospodarske inšpekcije, je v preteklem letu spremenil obseg dela v konst kmetijske inšpekcije. Vzrok temu so izredne naloge in s tem v zvezi večji obseg dela na področju kmetijske inšpekcije. Zmanjšanje dejavnosti inšpekcijskega nadzora na področju vodnega gospodarstva, so nadomestili organi sanitarna inšpekcije. Vodnogospodarska inšpekcija se udeležuje tehničnih pregledov vseh objektov, pri katerih nastopajo tehnološke odpadne vode. Opravlja nadzor nad delovanjem čistilnih naprav, med gradnjo objektov, če se gradijo v skladu z vodnogospodarskim soglasjem, ki ga izda občinski ali republiški upravni organ, odvisno od predvideni- stopnje onesnaženosti pri industrijskih objektih, pri vodnih črpališčih pa je pristojnost odvisna od količine načrpane vode. Odreja ukrepe v zvezi z gospodarjenjem pribrežnih zemljišč. Na obravnavanem področju je v bližnjem preteklem obdobju bilo veliko storjenega, vendar še ne dovolj. Predvsem zaostaja zadovoljivo čiščenje odpadnih voda, še zlasti kemično čiščenje, katerega morajo izvršiti tisti, ki vode onesnažijo. Nezadovoljivo je tudi razstrup-Ijanje in nevtralizacija galvanskih odpadnih voda. Bolje bo treba usposobiti kader, ki opravlja manjše ČN ali pa njih upravljanje vključiti v CĆN. TRŽNA INŠPEKCIJA Tržna inšpekcija opravlja nadzorstvo nad cenami in kvaliteto proizvodov v prometu na debelo in drobno, obrtnih storitev in drugih storitev. V preteklem obdobju so bile najpogostejše kršitve nespoštovanja izdanih ukrepov, kršitve cen, kršitve poslovnega časa, pomak Ijivega označevanja sedeža dejavnosti, slabe kvalitete nekaterih vrst živil, pomanjkljivega označevanja proizvodov s cenami in deklaracijami ter zastarelimi RSO - A testi. V preteklem letu je bila glavna pozornost usmerjena v prizadevanju oskrbe tržišča z osnovnimi vrstami živil in potrebščin. V ta namen je predhodno tržna inšpekcija organizirala racionalno potrošnjo, da ne bi prihajalo do kopičenja zalog pri posameznikih. Ena izmed ovir za večjo učinkovitost dela inšpekcije predstavlja dostikrat pomanjkljiva oziroma zapoznela zakonodaja s tega področja. Tržna inšpekcija ima za primarno nalogo preventivno dejavnost, kajti meni, da je bolje vnaprej preprečiti nezakonita dejanja, kot pa jih zgolj postfestum ugotavljati. GRADBENA INŠPEKCIJA Gradbena inšpekcija občine Domžale je v letu 1981 opravljala nadzorstvo nad tem, kako delovne in druge organizacije ter posamezniki pri svojem delu upoštevajo zakone, tehnične predpise, normative in standarde, ki veljajo pri projektiranju in graditvi objektov ter pri proizvodnji gradbenih materialov. Delo gradbene inšpekcije je z tehničnim pregledom in izdajo uporabnega dovoljenja in graditvi objektov končano. Problematika, ki jo je v preteklem letu srečala gradbena inšpekcija, je bila v družbeni gradnji pri pojavljanju vgrajenega nekvalitetnega betona, neustrezni antikorozijski zaščiti kovinskih delov konstrukcije, v nekaterih primerih v slabi kvaliteti zidarskih in obrtniških del, ugotovljen je bil primer dela kanalizacije s protipadcem, prav tako pa investitorji ob priliki tehničnih pregledov le redko kdaj predložijo komisiji izvedbene projekte, pomanjkljivosti ugotovljene ob tehničnih pregledih pa prepočasi odpravljajo, kar velja tudi za preglede pri poizkusnih obratovanjih. Glede uporabe objektov brez uporabnega dovoljenja je v izdelavi seznam kršiteljev in gradbena inšpekcija bo v letošnjem letu proti njim ustrezno ukrepala. Investitorji tudi ne izrabljajo možnosti, da bi ugotovljene pomanjkljivosti odpravili po tretji osebi v primeru nekorektnega odnosa s strani izvajalca del. Gradbena inšpekcija opaža tudi premajhno sodelovanje med vsemi udeleženci pri graditvi objektov. Njeno delo naj bi bilo predvsem preventiva. Veliko vlogo bi pri tem imele edino nadzorne službe, ki pa ji v lanskem letu niso prijavile nobene pomanjkljivosti pri gradnji objektov. Problematika individualne gradnje je pri črnograditeljih predvsem v prenizki kaznovalni politiki, odstopanjih od projektne dokumentacije, pogosti nepravilni izvedbi vertikalnih protipotresnih vezi, neugotovljeni kvaliteti vgrajenega betona. V preteklem letu je bil v sodelovanju z urbanistično inšpekcijo ugotovljen tudi stanovanjski prizidek, ki je bil grajen tako, da je pomenil neposredno ogrožanje objekta v statičnem pogledu. Še vedno pa gre pri veliki večini prijav s področja individualne gradnje za reševanje medposestniških odnosov in sporov ter prav tako nagajivosti ljudi, ki skozi gradnjo rešujejo medsebojne spore. Tu je potrebno opozoriti tudi na dejstvo, da je možno vsako neopravičljivo zavlača/anje gradnje tudi finančno iztožiti na sodišču. URBANISTIČNA INŠPEKCIJA V letu 1981 je urbanistična inšpekcija vršila nadzor gradbene dejavnosti nad vsemi zgradbami občinskega področja, za katere so po zakonu o urbanističnem planiranju zahteva lokacijska odločba, oziroma potrdilo o priglasitvi del. V to dejavnost spadajo pregledi urbanističnih območij, pregledi dovoljene in nedovoljene gradnje, nadzor nad urbanistično dokumentacijo ter udeležba na urbanističnih obravnavah. V sodelovanju z Zavodom za varstvo spomenikov v Kranju je delovala urbanistična inšpekcija pri zaščiti kulturne dediščine, v sodelovanju z sanitarno inšpekcijo pa pri varstvu okolja. Po statistiki prekrškov prevladuje nezakonita gradnja zasebnih stanovanjskih objektov. V mnogih slučajih ta gradnja ne izvira iz nujnosti. Gre za dobro gospodarsko naložbo in obenem rezerva za potomce. Da bi natančneje opredelili posamezne primere in primerno ukrepali, je izvršni svet v decembru 1981 formiral posebno komisijo za obravnavanje nezakonite gradnje. Naša naloga v nastopajočem letu je realizacija delovanja te komisije. Važna letošnja načela so: takojšnja intervencija ob začetku gradnje ter brezkompromisna zaščita rodovitne zemlje I. kategorije in zaščitenih področij sploh. KOMUNALNA INŠPEKCIJA Področje dela komunalnega nadzornika je nadzor izvajanja odlokov občinske skupščine in njenih organov, ki zadevajo varstvo zelenih (Nadaljevanje na 18. strani) površin, čistočo naselij, vzdrževanje komunalne opreme v novih naseljih in okolice zgradb, pločnikov, odlaganje smeti in odpadkov ter odkrivanje nelegalnih odlagališč smeti in odpadkov. Plakatiranje, izobešanje zastav, izvajanje zimske službe na pločnikih — čiščenje snega in opremljenost zgradb s snegolovi. V letu 1981 je bila na pobudo Izvršnega sveta Domžale organizirana širša družbena akcija za čisto okolje. Stekla je v mesecu aprilu in sicer od 12. do 22. Zajela je vso občino. V to akcijo so bile poleg Komunalnega podjetja Domžale, turističnih društev, delovnih organizacij, šol in drugih ustanov vključene tudi vse krajevne skupnosti. S to akcijo se je videz naselij bistveno izboljšal. Velik problem v naši občini je javno odlagališče za smeti in odpadke, za katerega lokacijo še vedno iščejo. Trenutno je začasno odlagališče na Viru ob Kamniški Bistrici, vendar se hitro polni. Upravljalec je Komunalno podjetje, ki vrši odvoz smeti, teren sproti izravnava, vendar pa ni odlagališče ograjeno in ni čuvajske službe. Zaradi tega imajo dostop nepoklicani in tako je prišlo že večkrat do požarov. V letu 1980 smo vsa divja odlagališča sanirali in se nedovoljeno odlaganje odpadkov ne ponavlja. Vsaj na teh mestih ne. Na področju vzdrževanja zelenih površin je še vedno problem v Domžalah in to ob Ljubljanski cesti, kjer so zelenice povožene od tovornjakov, ki prihajajo na gradbišča. Zaradi zastarelih in pomakljivih odlokov ne moremo uspešneje ukrepati. Odlok o izgledu mest in naselij datira še iz leta 1964. Zaradi tega je čistoča javnih površin nezadovoljiva. Kazni so smešno nizke. Samo opozarjanje naj se posveti urejanju okolja več pozornosti, ne zaleže. VETERINARSKA INŠPEKCIJA Veterinarska inšpekcija je opravljala v letu 1981 naslednje naloge: — nadzirala izvajanja in .porabo določb zveznega in republiškega zakona o zdravstvenem varstvu živine pred kužnimi boleznimi in na njuni podlagi izdanih predpisov in pravilnikov; — odrejala ukrepe za preprečevanje in zatiranje kužnih bolezni v okuženem objektu, dvorišču, kraju ali območju, kot tudi na ogroženem območju in določila meje okuženega ali ogroženega območja ter obveščala o pojavu kužne bolezni pristojne organe in zainteresirane OZD; — sodelovala v postopku za izplačilo odškodnine za živino, ki je bila ubita ali zaklana ter za predmete, ki so bili uničeni pri izvršitvi odrejenih ukrepov; — izdajala poprejšnja soglasja k lokacijam in gradbenim dovoljenjem za objekte, ki lahko predstavljajo nevarnost za širjenje živalskih kužnih bolezni; — opravljala nadzorstvo nad izvrševanjem zakona o higieni proizvodnje in prometa z mlekom ter na njegovi podlagi izdanih predpisov, (iede izpolnjevanja higiensko-tehni-čnih pogojev, ki se nanašajo na zdravje živali, higiensko ureditev hlevov in molzišč ter na posode in prostore za zbiranje, prevoz in skladiščenje mleka; — vršila veterinarsko-sanitarne preglede po mesnicah, samopostrežnih trgovinah in gostiščih; — opravljala veterinarsko nadzorstvo nad proizvodnjo in prometom krme in krmil glede zdravstvene kakovosti; — opravljala nadzorstvo nad objekti, ki se uporabljajo za rejo živine ter za prcizvodnjo in promet z živino, živalskimi proizvodi in surovinami; — opravljala nadzorstvo nad veterinarskim zavcdom in obratnimi veterinarskimi ambulantami družbenega sektorja; — vodila evidenco in poročala o pojavih in gibanju živalskih kužnih bolezni' — sodelovala v pripravah občinskih predpisov s področja veterinarstva; — opravljala druge naloge po posebnih predpisih ali po nalogu republiške veterinarske uprave. SANITARNA INŠPEKCIJA Sanitarna inšpekcija vrši nadzor nad osebami, napravami, dejavnostmi in objekti, ki lahko na kakršenkoli način škodljivo vplivajo na zdravje občanov in zdravo okolje. Tako naj bi bilo v naši občini pod nadzorstvom 2271 objektov, naprav in dejavnosti, 2140 oseb, ki z zdravstvenim stanjem lahko ogrožajo zdravje drugih, ter okoli 660 obveznikov za cepljenje. Pri urejanju prostora ugotavljamo, da projektanti ter urbanisti premalo upoštevajo parametre varovanja človekovega okolja in varovanja zdravja občanov. Pripravljena dokumentacija (predvsem načrti) s strani projektantskih organizacij dostikrat ni vsklajend s higienskimi normativi, kar podaljšuje reševanje izdajanja soglasij. Nerazumljivo je ravnanje odgovornih oseb, v prometu z živili, saj se kljub strogim kaznim izloča iz trgovin precejšnje število živil s pretočenimi roki in spremenjenimi organo-leptičnimi lastnosti. Tudi prostori in oprema živilskih obratov (trgovine, gostilne, menze) ni najboljša, še precej pa je preveč oseb, ki so skregane s higieno. Zelo slabo sliko kaže vodooskrba s tako imenovanimi lokalnimi-vaškimi vodovodi, ki so dotrajani, nepravilno opremljeni in varovani, bakteriološke analize pa izkazujejo nezdravo pitno vodo. Interes lastnikov teh vodovodov (skupina ljudi, krajevne skupnosti) pa do teh problemov ni prevelik. Tako nekatere krajevne skupnosti (Krašnja, Zlato polje in Češnjice) sploh riso hotele sodelovati pri pregledih tako, da se le-ti niso mogli opraviti. Kvaliteta pitne vode iz javnega vodovoda pa je dokaz, upravljalci pa se precej trudijo pri izvajanju sanacijskega programa za ustrezno varovanje objektov in vode. Kljub temu, da so osnovne šole v večini nove, higiensko stanje v njih ne zadovoljuje. Redke so, ki skrbijo za redno beljenje prostorov, čiščenje oken, še bolj redka so stranišča, ki so opremljena s toaletnim papirjem, milom in brisačami. Šolniki zatrjujejo, da imajo za take stvari premalo denarja. Sanitarna inšpekcija meni, da je varstvo okolja velika rak rana naše občine. Zgrajenih čistilnih naprav ne vzdržujejo pravilno, obratovanje z njimi pa ni zadovoljivo (neznanje, nezainteresiranost najbolj odgovornih), vzorci odpadnih voda pa so zelo kritični (od 40 vzorcev jih je 34 neustreznih). Velik problem je odlaganje smeti in odpadkov tako gospodinjskih kot strupenih in nevarnih, ker še vedno nimamo ustreznih odlagališč. Nujno moramo pridobiti ustrezne deponije, ne glede na nekatere ozke lokalne interese. INŠPEKCIJA DELA V obravnavanem obdobju je inšpekcija dela delovala predvsem na problematiki tehničnega, zdravstvenega in pravnega varstva delavcev. Na področju tehničnega in zdravstvenega varstva je izvajala nadzor nad izvajanjem zakonov, pravilnikov in ostalih izvršilnih predpisov, ki nalagajo obveznosti TOZD in samostojnih nosilcev za pravilno izvedbo delovnih prostorov, ventilacije, opreme strojev, električnih priključkov in varnostnih naprav. Zdravstveno varstvo je obsegalo nadzorstvo nad sposobnostjo delavcev za opravljanje določenih del, ki se po obstoječih normativih štejejo kot bolj nevarna ter nadzorstvo nad opravljanjem preventivnih zdravstvenih pregledov delavcev, ki so izpostavljeni škodljivim vplivom tehnologije in drugim ekološkim pojavom. Področje pravnega varstva zaposlenih je bilo namenjeno predvsem v nadzor obstoječih zakonov, ki obravnavajo pravice in obveznosti iz delovnih razmerij ter na njih temelječih samoupravnih sporazumih, družbenih dogovorih, internih aktih OZD in kolektivne pogodbe o delovnih razmerjih med delavci in samostojnimi obrtniki. Težišče dela je bilo usmerjeno na urejanje občasnega dela po pogodbah o delu, urejn\t > kooperantskih odnosov in zaposo-vanje pri kooperantih ter zaposlovanje v zasebnem sektorju. POŽARNA INŠPEKCIJA Požarna inšpekcija nadzira, kako delovni ljudje in občani ter delovne in druge organizacije izvajajo predpise varstva pred požarom. V ta namen pregleduje objekte in odreja ukrepe za odpravo pomanjkljivosti v okviru pooblastil in dolžnosti, ki mu jih nalaga zakonodaja s področja varnosti pred požari. Pregleduje projekte in ugotavlja, če so izdelani v skladu s predpisi o požarni varnosti. K projektom izdaja soglasja, s katerimi predpiše pogoje požarne varnosti. Sodeluje pri tehničnih pregledih objektov za pridobitev uporabnega dovoljenja in pri tem ugotavlja, če so pogoji izdanega požarnega soglasja izpolnjeni. Nadzira delo dimnikarske službe, proti kršiteljem, ki jih ugotovi služba, ali pa inšpekcija sama, predlaga uvedbo ukrepov. Inšpekcija je v dobi poročanja vseskozi sodelovala s požarno skupnostjo in obrtno gospodarsko zbornico in pri tem ugotavlja, da delujeta v skladu s sprejetimi programi. Na področju normativne dejavnosti požarna inšpekcija ugotavlja, da je pretežna večina DO uredila področje varstva pred požari s pravilniki, vendar pa te pravilnike prepočasi ali pa sploh ne dopolnjujejo z novo izdanimi predpisi. Problem dela inšpekcije je v tem, da zaradi prevelikega obsega opravil in nalog ni v stanju zadovoljivo izvajati rednega nadzora na preventivi. V letu 1981 je bilo izdanih nad 800 požarnih soglasij in če k temu dodam še tehnične preglede objektov, zmanjka časa za redni inšpekcijski nadzor v obliki preventivne dejavnosti, ki bi moral biti glavni element požarnega varstva. POROČILO O DELU SEKRETARIATA ZA LJUDSKO OBRAMBO Sekretariat za ljudsko obrambo opravlja upravne in strokovne zadeve iz pristojnosti občine na področju ljudske obrambe, razen tistih, ki so s predpisi dane v pristojnost drugimsobčinskim upravnim organom. Sekretariat za ljudsko obrambo je strokovni organ za načrtovanje, usklajevanje in izvajanje obrambnih priprav ter načrtov. V sekretariatu opravlja dela in naloge 13 delavcev. Vsa sistemizirana dela in naloge so zasedene. Koncem leta 1981 smo pričeli pripravljati novo sistemizacijo z ustrezno prerazporeditvijo del in nalog ter oblikovanjem treh notranjih organizacijskih enot DELOVNE USMERITVE V LETU naslednja področja svojega delova-1981 nja: — ažuriranje in dograjevanje obra- Sekretariat za ljudsko obrambo se je v letu 1981 usmeril predvsem na (Nadaljevanja na 19. strani) Nadaljevanj« z 18. strani) mbnih načrtov občine in temeljnih nosilcev planiranja, — pregled obrambnih načrtov v TOZD in SIS gospodarskih in družbenih dejavnosti in v krajevnih skupnostih ter nuđenje strokovne pomoći, — strokovna priprave, spremljanje in usmerjanje aktivnosti v akciji NNNP 80/81 in sami vaji „DOM-ŽALE 81", — kadrovska popolnitev delovnih brigad za potrebe J L A, — pospešeno kadrovsko Dopolnjevanje štabov in enot civilna zaščite v občini in temeljnih sredinah, vključevanje v AOP ter njihovo usposabljanje in opremljanje, — oblikovanje predloga srednjeročnega obrambnega razvojnega načrta občine Domžale za obdobje 1981-1985 ter uresničevanje sprejetih nalog za leto 1981, — izdelava obrambnega načrta delegatske skupščine, — analiziranje izvajanja splošne mobilizacije v najtežjih pogojih, — nadaljnje dograjevanje baze SLO, — kvalitetno kadrovanje mladincev rojenih 1963. leta za nabor, — organizacija seminarjev, posvetov in drugih oblik usposabljanja neposrednih nosilcev obrambnega načrtovanja, — izvajanje programa usposabljanja delovnih ljudi in občanov, vzgoje in pouka izvenšolske mladine na1 Pokljuki ter enot zvez in službe OJOA. V letu 1981 so bili doseženi pomembni premiki v nadaljnjem podružbljanju obrambnih priprav. Organizirali smo oziroma bili pobudniki za številne posvete, dogovore in inštruktaže z nosilci obrambnih priprav iz temeljnih samoupravnih skupnosti in organizacij ter se z njimi tudi vsakodnevno dogovarjali. Veliko so k večjim aktivnostim prispevala tudi naša številna pismena gradiva v obliki navodil, pojasnil in pobud. Načrtovanj« in materializacija priprav gospodarskih in družbenih dejavnosti ter krajevnih skupnosti V letu 1981 smo v sekretariatu za ljudsko obrambo veliko pozornosti posvetili uspešnemu in učinkovitemu izvrševanju nalog, ki zagotavljajo ustrezno organiziranost delovnih ljudi in občanov, jasno opredeljenost pristojnosti posameznih organov in posameznikov, pospešen razvoj in materializacijo obrambnih priprav ter boljše povezovanje nosilcev obrambnih priprav TOZD-KS, kar je prispevalo k intenzivnemu podružbljanju ljudske obrambe v vseh okoljih. Da bi uresničili zastavljene naloge s področja obrambnega načrtovanja smo v,začetku lata intenzivno delali na izdelavi srednjeročnega obrambnega razvojnega načrta občine Domžale za obdobje 1981-1985, pomagali TOZD in SIS pri izdelavi njihovih načrtov ter na lastno iniciativo izdelali predloge srednjeročnih obrambnih razvojnih načrtov za vse krajevne skupnosti. V prvi polovici leta j« bila večina časa porabljenega za priprav« na zaključni del akcije NNNP 80/81 na vajo „DOMŽALE 81". V sekretariatu za ljudsko obrambo so bile izdelana vse situacije ter vsi programi za vsa izvajalce v vaji za vsako situacijo posebej. Strokovna pomoč s strani sekretariata je bila vsem nosilcem obrambnega načrtovanja vedno nudena, vendar so še vedno zelo redki primeri, ko nosilci samoiniciativno zaprosijo zanjo. Civilna zaščita Delo na področju civilna zaščite v letu 1981 je potekalo v skladu s smernicami splošnega razvoja civilne zaščite in ljudska obrambe v naši občini. Pretežni del dela j« bil vložen v krepitev organizacijske in kadrovska pripravljenosti vodstev in enot civilne zaščite, povezovanje med krajevnimi skupnostmi in organizacijami združenega dela, kadrovsko Dopolnjevanje štabov in enot civilne zaščite ter nadzor nad projetktiranjem in gradnjo zaklonišč. Enote in vodstva civilne zaščite so bila nanovo formirana v šestih manjših OZD. V štabe in enota civilne zaščite je bilo na območju občine na novo vključenih okoli tisoč delovnih ljudi in občanov. Pri Dopolnjevanju enot civilne zaščite v nekaterih KS in OZD se že srečujemo s težavami zaradi pomanjkanja kadra, ker so preobremenjene s kadrovskimi obveznostmi do Dopolnjevanja drugih sestav in splošne ljudske obrambe tako, da za potrebe civilne zaščite zmanjka kadra. Z večjim družbenim nadzorom predvsem SDK Domžale se je zbralo tudi več sredstev in prispevkov za gradnjo javnih zaklonišč v občini. Tako trenutni saldo na žiro računu znaša koncem leta 1981 3.178.341,45 din. Doslej od sprejema odloka o zakloniščih še ni bilo porabljenih nikakršnih sredstev. Opremljanje štabov in enot civilna zaščite je potekalo skladno s srednjeročnim razvojnim načrtom za leto 1981. Zvaza, kriptozaščita in služba OJOA Na področju priprav vojnih zvez, kriptozaščite in priprav delovanja in organizacije službe OJOA, je bilo v letu 1981 težišče dela usmerjeno v utrjevanje in izpopolnjevanje organizacije, v nabavo sodobne tehnične opreme ter strokovnemu urjenju obveznike •. ki so razporejeni v te strukture S^O. Za komuniciranje pri vodenju SLO imamo organizirane radijske, žične in kuriske zveze ter službo za kriptografsko zaščito podatkov in informacij. Služba OJOA oziroma center za obveščanje in alarmiranje kot element službe OJOA pa je organizacijsko, tehnično in kadrovsko usposobljen za uspešno opravljanje svoje operativne naloge tako v miru, izrednih razmerah kot v vojni. Z vidika SLO je bila podana ocena razvitosti PTT omrežja v občini, ki je neugodna, zato je bila na podlagi te ocene s strani sekretariata za ljudsko obrambo dana pobuda za prednostno izgradnjo telefonskega omrežja, ki s« delno že uresničuje. Vojaško mobilizacijska zadava V letu 1981 je bilo težišče dela na področju vojaško mobilizacijskih zadev usmerjeno na ažuriranje dokumentov in kartotečnih evidenc ter pozivne službe, kadrovski in materialni popolnitvi delovnih brigad za potrebe JLA, kadrovski popolnitvi ob organizacijskih spremembah razvoja TO, napredovanju vojaških obveznikov, dopolnjevanju in razporejanju ter prerazporejanju obveznikov iz rezervne sestave oboroženih sil v druge strukture SLO ter na ažuriranje in dopolnjevanja načrtov s področja vojaškega dela mobilizacije in prevoza vojaških obveznikov in živine na mobilizacijska zbirališča. Pri ažuriranju evidenc vojaških obveznikov se obseg dela iz lata v leto povečuje. V primerjavi s stanjem koncem leta 1980 ugotavljamo, da se je štavilo vojaških obveznikov povečalo kar za 264. Naborno kadrovske zadava Na področju naborno kadrovskih zadev se izvajajo opravila organiziranja in izvedbe nabora, organizacija in izvedba vpoklica nabornikov v enote JLA, kadrovanje v šole rezervnih oficirjev, kadrovanje v vojaške iole in vodenje upravnih postopkov v zvezi z izvršavanjem naborne obveznosti. Doseženi rezultati na področju priprav in samega nabora v letu 1981 kažejo na sorazmerno visoko stopnjo podružbljenosti nabornih zadev v naši občini, pri čemer je sekretariat za ljudsko obrambo odigral pomembno vlogo. V procesu kadrovanja za nabor imajo izredno pomembno vlogo TOZD, šole, družbene organizacije in društva ter predvsem krajevne skupnosti, ki kadrujejo mladince za posamezne specialnosti. V tem postopku naletimo na težave glede odvisnoti predvsem nekaterih krajevnih skupnosti, ki svojih nalog ne opravijo v dogovorjenem času, ali pa kadrovanje ne izvedejo dovolj kvalitetno. V letu 1981 se je stanje bistveno izboljšalo, čeprav bi bilo mogoče storiti še več. Zamujanje z opravljanjem nekaterih postopkov močno otežuje delo sekretariata za ljudsko obrambo. Rezultati izvedenega nabora v letu 1981, h kateremu so pristopili mladinci naborniki rojeni 1963, so ugodni, saj smo razdelilnik za nabor popolnili preko 100%, še pomembnejše pa je dejstvo, da smo zagotovili kadre za vse specialne enote JLA. Glede na želje nabornikov, v katerem rodu oziroma službi JLA bi želeli služiti vojaški rok oziroma sc usposabljati, je bilo 90 % nabornikom ugodena njihova želja. Zdravstveno stanje mladincev j« bilo na naboru v letu 1981 neprimerno boljše kot v preteklih letih. Število nesposobnih za vojaško službo in začasno nesposobnih se je zmanjšalo na najmanjšo možno mero, ki je loptimalna za generacijo v SR Sloveniji. Vzgoja in usposabljanja za obrambo in zaščito V preteklem letu smo vzgojo in i usposabljanje za vse kategorije delovnih ljudi in občanov izvajali po sprejetem načrtu usposabljanja. Izvedeno je bilo usposabljanje delovnih ljudi in občanov po temah, ki jih predpisuje Republiški sekretariat za ljudsko obrambo. Na 53 predavanjih se je usposabljanja udeležilo 18 tisoč občanov. Usposabljanje izvenšolske mladine je potekalo po planiranem programu. V letu 1981 smo prvič pouk izvajali v učnem centru na Pokljuki. Pouk smo popestrili z nekaterimi dodatnimi temami, ki so popestrila življenje in delo v centru. Prav tako so se v letu 1981 izvajali tečaji enot civilne zaščite. Program izvajanja te vrste usposabljanja poteka po srednjeročnem obrambnem razvojenm načrtu. Pri izvajanju usposabljanja se javljajo težava zaradi nepopolnjenosti enot civilna zaščite v krajevnih skupnosti. Ugotavljamo, da so osebne formacije štabov in enot civilne zaščite v krajevnih skupnostih prezahtevne in jih bo potrebno korigirati. Financiranja obrambnih priprav Obrambne priprave v občini as financirajo iz sredstev proračuna občine, zbranih sredstev po samoupravnem sporazumu za financiranje ljudske obrambe v občini Domžal« za obdobje 1981-1985 in lastnih sredstev. Tudi v letu 1981 je sekretariat za ljudsko obrambo zagotavljal skupno nabavo materialnih sredstev za vse krajevne skupnosti. Po samoupravnem sporazumu m j« v letu 1981 zbralo 3.778.343,70 din, ki so bila porabljena izključno za namene, ki so opredeljeni v omenjenem sporazumu. DELO SEKRETARIATA ZA KADROVSKE ZADEVE ZA LETO 1981 IN PROGRAM DELA ZA LETO 1982 I. Pristojnosti sekretariata za kadrovske zadeve Pristojnosti in naloge Sekretariata za kadrovske zadeve SO Domžale so določene z občinskim Odlokom o organizaciji in delu upravnih organov, dalje z republiškim Odlokom o vzpostavitvi in vodenju kadrovske evidence, k8kor tudi z družbenim dogovorom o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike v občini ter s sklepi in stališči Izvršnega sveta Skupščine občine Domžale. Pri opredeljevanju vsebine in organiziranosti kadrovske službe je potrebno izhajati in prednostnih nalog, ki so potrebne za realizacijo dogovorjene kadrovske politike v občini. Take naloge kadrovske službe izhajajo iz zgoraj navedenih zakonov in drugih dokumentov in so zlasti naslednje: 1. Povezovanje in koordiniranja strokovnih kadrovskih dejavnosti in akcij v občini 2. Strokovno sodelovanje pri oblikovanju, usmerjanju in.spremljanju uresničevanja kadrovske politika v občini, ki se kaže zlasti v: — strokovnem sodelovanju In vzpodbujanju pri samoupravnem sporazumevanju in družbenem dogovarjanju o oblikovanju kadrovska politike in vseh drugih družbenih dogovorih in samoupravnih sporazumih, ki se nanašajo na kadre in kadrovska vprašanja - opravljanj« vseh strokovnih opravil za komisij« za spremljanja izvajanja družbenega dogovora o kadrovski politiki - opravljanje strokovnih in drugih opravil za komisijo za odlikovanja na zvezni in republiški ravni ter za občinska priznanja — pripravljanje analiz in drugih strokovnih gradiv in predlogov za sprejemanje odločitev na področju kadrovske politike v občini 3. Operativne naloge v zvezi z pripravo strokovnih predlogov z« evidentiranje in kadrovanj« za najodgovornejše naloge in funkcij* v občini in v zvezi z evidentiranjem in (Nadaljevanja na 20. strani) 19 t načrtovanjem kadrov za potreba organov in organizacij v republiki, federaciji in za področje mednarodnih odnosov — opravljanje strokovnih in drugih opravil za občinske komisije za volitve in imenovanja in administrativna zadeve — opravljanje strokovnih in drugih opravil za koordinacijski odbor za k? ovska vprašanja pri OK SZDL, kot tudi za druge družbenopolitične organizacija 4. Operativne naloge pri oblikovanju in delovanju kadrovskega informacijskega sistema. Poleg navedenih glavnih nalog se opravljajo tudi naloge, ki ne spadajo v kadrovsko področje, to so: izdajanje delavskih knjižic ter registracija in odjava delovnega razmerja pri zasebnikih, med tem, ko je registracija učnih pogodb odpadla, z uveljavitvijo usmerjenega izobraževanja; ostala so le se razmerja, ki trajajo Se po starem učnem programu. II. Opravljene naloge Naloge sprejete s programom dela za leto 1981 so bile delno oziroma v celoti opravljene. Prav tako predvidene naloge iz programa IS in skupščine. — po Široko organizirani javni razpravi je bila dana IS in zborom skupščine v obravnavo in sprejem dopolnitev občinskega družbenega dogovora o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike v občini. Spremembo dogovora je narekovala spremljajoča zakonodaja iz pripombe podpisnikov. Bistvo predlaganih dopolnitev so bile Titova pobuda o kolektivnem delu in nova formulacija moralno političnih kvalitet ter kadrovanje kadrov za posamezno področje. — težave v gospodarstvu so pripeljale do sprememb odnosov na področju planiranja, zaposlovanja in Stipendiranja. Glede na aktualnost dogajanja na tem področju je bilo dano v obravnavo IS poročilo o zaposlovanju oz. planiranju zaposlovanja in Stipendiranja. S pojavom večjega Števila nezaposlenih in to predvsem mladih, ki so iskali prvo zaposlitev, smo skupaj s strokovno službo skupnosti za zaposlovanje izdelali poročilo o problemu zaposlovanja mladih. — v letu 1981 je bito izvedenih 23 postopkov imenovanja IPO in predstavnikov kolegijskih poslovodnih organov. O postopkih imenovanja in o ridu komisije za volitve in imenovanja je izdelano poročilo, v katerem je prikazano stanje na tem področju. III. Druge naloge Na področju usposabljanja kadrovskih služb oz. njihovih delavcev smo v prvi polovici leta organizirali enodnevni seminar, kjer so bile obravnavane naslednje tema: — uresničevanje, spremembe in dopolnitve družbenega dogovora o kadrovski politiki, - problematika zaposlovanja in evidenca, - priprave na volitve 82. Kadrovska evidenca, ki jo vodi služba je temelj kadrovskega informativnega sistema in je podsistem družbenega informacijskega sistema, ki se združuje z drugimi podsistemi v integralni informacijski sistem v SRS. Evidenca tako obsega pregled ljudi za opravljanje odgovornih družbenopolitičnih in drugih funkcij ter dolžnosti, pregled kadrov po izobrazbi z visoko in viSjo stopnjo ter ostalimi značilnimi podatki. Ti podatki so dostopni potrebam združenega dela, OPO ter omogočajo spremljanje razmer na področju kadrovske politike, predlaganje ustreznih ukrepov za izvajanje kadrovske politike in načrtnega kadrovanja. Izdajanje delovnih knjižic sicer ni konkretno predeljeno kot pristojnost kadrovske službe, vendar se po vsebini toliko ne razlikuje od dela z evidenco, tako da ne predstavlja večje ovire pri delu. V letu 1981 smo izdali 624 OK, v hrambo prejeli 130 DK, izdanih iz hrambe je bilo 91 ter vpisali nad 400 sprememb v DK od osebnih podatkov In Šolske izobrazbe. Z reorganizacijo upravnih organov je v pristojnosti kadrovske službe priSlo registriranje pogodb o delovnem razmerju pri zasebnikih, odjava delovnega razmerja pri zasebnikih ter učna razmerja. Po vsebini dela to področje ne spada v pristojnost kadrovske službe, saj je opravljanje tega dela vezano povsem na drugo zakonodajo (zakon o davkih občanov, kolektivna pogodba, obrtni zakon in drugo). Ker je področje dela zelo obsežno, potrebno je dajati obSirne informacije tako obrtnikom kot delavcem pri njih, le-teh pa ni malo, saj smo v letu 1981 registrirali 1320 pogodb, cca 300 aneksov, 322 odjav, 117 pogodb o delu, 5 učnih pogodb ter razveljavili 38 učnih pogodb, smatramo, da bi morali prenesti to področje dela na drug upravni organ in to na tistega, kateremu služijo prvenstveno ti podatki. UGOTOVITVE S področja dela sekretariata in občinskih komisij smo med letom izdelali več krajSih poročil, zapisov in izvlečkov gradiv, pa tudi strokovno sodelovali in po področjih dela referentov, svetovali ter nudili strokovno pomoč delovnim in drugim organizacijam, družbenopolitičnim skupnostim, v določenih zadevah pa smo s poročili in postopki sodelovali v regiji in tudi v republiki. Strokovno pomoč smo nudili tudi posameznikom. Dejavnost Sekretariata za kadrovske zadeve ni le operativno delo, je tudi analitsko in koordinativno in glede na to. da v občinskem merilu delujejo Se drugi izvajalci kadrovskih funkcij, lahko ugotovimo, da je kadrovska služba pospeSila tudi potrebno sodelovanje in koordinacijo dela. P OROČILO O SUBVENCIJAH STANARINE V OBČINI DOMŽALE ZA LETO 1981: KOMU POMOČ PRI PLAČILU STANOVANJA? V skladu s Pravilnikom o pogojih in merilih za delno nadomeščanje stanarin imetnikom stanovanjske pravice v občini Domžale (Uradni vestnik občine Domžale št. 6/81) je Samoupravna stanovanjska skupnost v letu 1981 subvencionirala stanarino 19 občanom. Od tega so prvi štirje koristili to družbeno pomoč vseh 12 mesecev, ostali od 2 — 8 mesecev. Višina subvencije stanarine je bila odvisna od skupnega osebnega dohodka družine, članov družine in višine stanarine. Maksimalna višina subvencije je 80 % stanarine, 20 % stanarine pa mora vsak imetnik stanovanjske pravice plačati sam. Trem prosilcem subvencij vloge niso bile ugodno rešene in to: 1. Watzak Sidonija, Veljka Vlahiviča 1 B, Domžale - OD je previsok glede na stanarino 2. Orešek Marija, Veljka Vlahoviča 7, Domžale — ima večje stanovanje kot ji glede na število članov pripada 3. Rajk Anton, Dob 138, Dob — ima avto V letu 1981 so koristili subvencijo stanarine naslednji imetniki stanovanjske pravice: Zap. št. Priimek in ime — naslov Prejeta subvencija 1. Ajtnik Jože, Češnjice 13, Moravče 2. 2. Majce Stane, Veljka Vlahkoviča 4C, Domžale 8. 3. Sprah Ivica, Ljube Šercerja 2, Domžale 6. 4. Pavalec Štefka, V. Vlahoviča 4C Domžale 7, 5. Horvat Milka, V. Vlahoviča 4A, Domžale 3. 6. Štos Vika, Veljka Vlahkoviča 2C, Domžale 2. 7. Novak Marjan, Kolodvorska 2C, Mengeš 2. 8. Vido j kovic Despot, V. Vlahoviča 1C, Domžale 4. 9. Pirnat Miha, Grajska 2, Loka, Mengeš 10. Sedej Mara, Simona Jenka 11, Domžale 1. 11. Jančar Jera, Simona Jenka 11, Domžale 1. 12. Oven Ivan, Simona Jenka 10, Domžale 2. 13. Habas Mojca, Simona Jenka 11, Domžale 2. 14. Koderman Antonija, Simona Jenka 13, Domžale 15. Balažic Marija, Ljube Šercerja 2, Domžale 4. 16. Kegel Cecilija, Veljka Vlahoviča 7, Domžale 3. 17. Modic Adolf, Simona Jenka 13, Domžale 2. 18. Saradjen Marija, Simona Jenka 11, Domžale 19. Limoni Franc, Simona Jenka 9, Domžale 616,60 469,20 410,40 61720 620,80 960,80 640,00 786,40 367.15 229,55 242,85 041,90 438,10 408,50 264,40 638,20 317,30 915,20 SKUPAJ: 59.858,35 Subvencijo stanarine bodo lahko tudi v letu 1982 prejemali tisti občani Domžal, ki bodo vložili vlogo na Samoupravno stanovanjsko skupnost občine Domžale in izpolnjevali pogoje Pravilnika o pogojih in merilih za delno nadomeščanje stanarin imetnikom stanovanjske pravice v občini Donžale (Uradni vestnik občine Domžale št. 6/81). Predsednik Izvršnega odbora skupščine Samoupravne stanovanjske skupnosti občine Domžale Janko KRALJ. I. r. OGLAS Prodam 6 mesecev brejo mlado kravo. Naslov: Ore-hek Bernarda, Dob 120. OGLAS Prodam starejšo kmečko niso primerno za obrt, 14 km iz Domžal. Ponudbe na telefon 559-672 po 17. uri. M A VRICA RAZSTA VLJA V salonu MEBLO bo od 8. do 17. februarja odprta razstava fotografij članov fotosekcije kluba „MA VRICA " iz Radomelj. Vabimo k ogledu .iiiiiiiimiiimiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimiiiiiiiiiiim = = Na podlagi 13. člena pravilnika o pogojih in merilih za delno nadomeščanje stanarin imetnikom stanovanjske pravice v občini Domžale (Uradni vestnik občine Domžale št. 6/81), Izvršni odbor skupščine Samoupravne stanovanjske skupnosti občine Domžale objavlja RAZPIS ZA UGOTOVITEV UPRAVIČENCEV ZA DELNO NADOMEŠČANJE STANARIN IMETNIKOM STANOVANJSKE PRAVICE V OBČINI DOMŽALE I. NAMEN Namen razpisa je ugotovitev upravičencev za delno nadomeščanje (subvencijo) stanarin iz sredstev za solidarnost v stanovanjskem gospodarstvu v občini Domžale. II. POGOJI RAZPISA Upravičenec do subvencije stanarine je imetnik stanovanjske pravice družbenega stanovanja, stanovanja, ki je v lasti občanov ali civilno pravnih oseb, ki izpolnjujejo pogoje citiranega pravilnika. Upravičenec do subvencije je dolžan prispevati najmanj 20 % stanarine, za standardno stanovanje opredeljeno s citiranim pravilnikom. Do subvencije stanarine ni upravičen imetnik stanovanjske pravice v naslednjih prinerih: — Če oddaja stanovanje ali del stanovanja v podnajem; — če uporablja stanovanje ali del stanovanja za poslovne prostore ali obrtno dejavnost; — če je imetnik stanovanjske pravice ali eden od članov gospodinjstva lastnik vseljivega stanovanja, vseljive stanovanjske hiše ali vikenda; — če zaseda nad standardno stanovanje glede na število članov gospodinjstva in če je odklonil ponuđeno zamenjavo za standardno stanovanje; — če je imetnik stanovanjske pravice ali eden od članov gospodinjstva sposoben za delo, pa je iz neupravičenih razlogov nezaposlen, kar se dokaže z is-rezno dokumentacijo; — če je imetnik stanovanjske pravice ali eden od članov gospodinjstva lastnik avtomobila. To določilo ne velja ža invalide, katerim je vozilo nujno potrebno iz zdravstvenih razlogov. III. POSTOPEK ZA VLOŽITEV ZAHTEVKA Imetnik stanovanjske pravice vloži zahtevek za subvencijo z naslednjimi prilogami: - potrdilo o letnih dokazljivih dohodkih članov gospodinjstva za preteklo leto; - potrdilo o številu članov gospodinjstva; - izjavo upravičenca o drugih dohodkih gospodinjstva; - veljavno stanovanjsko pogodbo; - izjavo hišnega sveta, da imetnik stanovanjske pravice, stanovanja ali dela stanovanja ne daje v podnajem, da stanovanja ali dela stanovanja ne uporablja za poslovne prostore ali obrtno dejavnost; - izjavo, da imetnik stanovanjske pravice ali eden od članov gospodinjstva ni lastnik vseljivega stanovanja, vseljive stanovanjske hiše ah vikenda; - izjavo, da imetnik stanovanjske pravice ali eden od članov gospodinjstva ni lastnik avtomobila, - potrdilo, da imetnik stanovanjske pravice ali eden od članov gospodinjstva sposoben za delo, ni neupravičeno nezaposlen. Imetnik stanovanjske pravice, ki uveljavlja pravico do subvencije po 12. členu citiranega pravilnika, morajo poleg navedenih dokazil priložiti še: - odločbo pristojnih komisij SP1Z, zaposlovanja, zdravstva, za imetnika stanovanjske pravice o zdravstvenem stanju oziroma invalidnosti in odločbo sekretariata za občo upravo občine Domžale, če gre za vojaško vojnega invalida; - odločbo komisije o razvrstitvi in napotitvi otrok in mladostnikov z motnjami v telesnem in duševnem razvoju. IV. ROK TRAJANJA RAZPISA IN ZBIRANJE ZAHTEVKOV Rok za vložitev zahtevkov je IS dni od dneva objave razpisa v „Občinskem poročevalcu". Zahtevke s potrebnimi prilogami sprejema Samoupravna stanovanjska skupnost občine Domžale, Ljubljanska 34, Domžale. Upravičencem bo priznana subvencija od 1. januarja 1982 do 31. decembra 1982. Predsednik Izvršnega odbora skupščine Samoupravne stanovanjske skupnosti občine Domžale Janko KRALJ, 1. r. iimiiiHiiiimimiiiiimiiHinniiiimiiiHiiMiHiimiiiiiiimiiH^ SAMOUPRAVNA STANOVANJSKA SKUPNOST OBČINE DOMŽALE OBJAVLJA IZID 7. JAVNEGA NATEČAJA ZA PRIDOBITEV SOLIDARNOSTNEGA STANOVANJA: IZID VII. JAVNEGA NATEČAJA ZA PRIDOBITEV STANOVANJSKE PRAVICE NA NAJEMNIH STANOVANJIH ZGRAJENIH S SREDSTVI SAMOUPRAVNE STANOVANJSKE SKUPNOSTI OBČINE DOMŽALE, NAMENJENIH ZA DRUŽBENO POMOČ V STANOVANJSKEM GOSPODARSTVU , Izvršni odbor skupščine Samoupravne stanovanjske skupnosti občine Domžale je v Občinskem poročevalcu št. 6 z dne 30.4.1981 objavil 7. javni natečaj za pridobitev stanovanjske pravice na najemnih stanovanjih zgrajenih s sredstvi Samoupravne stanovanjske skupnosti občine Domžale, namenjenih za družbeno pomoč v stanovanjskem gospodarstvu. Natečaj je trajal od 30. aprila do 30. maja 1981. V tem natečaju je prispelo 67 vlog, od tega je bito 52 kompletnih in v roku oddanih vlog, ki izpolnjujejo razpisne pogoje. Po posameznih kategorijah prosilcev je stanje prispelih vlog naslednje: Borci Mlade druž. Social. prim. Skupaj Nova vseljiva stanovanja v 1981: Vrsta vlog upok. inval. Kraj G. 1-sob. 2-sob. 3-sob. Skupaj 1. Kompletne vloge, v roku, ki izpopolnjjejo razpisne pogoje 2. Ne izpolnjujejo razpisnih pogojev Mengeš Domžale 2 3 12 10 19 5 20 3 34 2 18 32 52 SKUPAJ 2 15 29 8 54 - 2 13 15 SKUPAJ 2 20 45 67 (Nadaljevanje na 22. strani) Izvršni odbor skupščine Samoupravne stanovanjske skupnosti občine Domžale, je na svoji 41. redni seji dne 1.9.1981 v skladu z določili Pravilnika o pogojih za pridobitev stanovanjske pravice na najemnih stanovanjih, zgrajenih s sredstvi Samoupravne stanovanjske skupnosti občine Domžale, namenjenih za družbeno pomoč v stanovanjskem gospodarstvu (Uradni vestnik občine Domžale 2/80), sprejel za posamezne razpisane kategorije upravičencev naslednjo PRIOR ITETNO LISTO BORCI, UPOKOJENCI, INVALIDI jF*'3' Priimek in ime štev. Naslov Prev. štev. točk Štev. druž. čl. 1. Kočar Rafaela 2. Čauševič Hasan Dob 59, Dob Habatova 16, Trzin 49 47 1 3 upokojenka invalid MLADE DRUŽINE Štev Priimel