■à Uvodnik E Spoštovane Elanovke in anovci. Matjaž Šarabon Elan bo v letu 2006 dosegel največji obseg prodaje v 61 -letni zgodovini podjetja. Načrti za naslednja leta so tako v zimskem kot navtičnem delu zelo obetajoči. Elan Inventa pa kaže zelo pozitiven razvoj tako v Sloveniji, kot tudi na zunanjih trgih. Ne glede na govorice o prodaji podjetja, nas pri rasti podpirajo tudi lastniki podjetja, kar dokazujejo velike Investicije, ki potekajo po celotnem podjetju. Po zaključku načrtovanih Investicij bo Elan sposoben Izdelovati In prodajati velika plovila. Istočasno pa bomo Imeli največjo proizvodnjo smučI na svetu. Bodimo skupaj ponosni na doseženo In uporabimo pozitivno energijo, ki jo črpamo Iz preteklih dosežkov, za še boljšo prihodnost. Vsem zaposlenim, upokojencem In ostalim sodelavcem ter njihovim družinam želim prijetne praznike In uspešno leto, ki prihaja. Osebno se trudim, da vam Elan pri zagotavljanju uspeha stoji ob strani. Matjaž Šarabon Časopis Smučina brezplačno Interno glasilo Elanove poslovne skupine Izdaja: Elan, d.o.o. Begunje 1 4275 Begunje na Gorenjskem E: lnfo@elan.sl www.elansports.com Oblikovanje, prelom: GPA d.o.o. Tisk: Gorenjski tisk, Kranj Foto: arhiv Elan, d.o.o.. Samo VIdIc Naklada: 1.500 Izvodov Urednica: Rebeka Lah Avtorji članl(ov: Matjaž Šarabon, Andreja Rekar, Luka Modrijan, Rebeka Lah, Dušan Ferjan, Nina Šarabon, Janez Resman, Božena Kokalj Na našem jugozahodnem delu kompleksa gradimo novo proizvodno halo Marine 6, ki bo namenjena proizvodnji velikih jadrnic dolžine nad 50 čevljev. Ker je bilo o novem izdelku Elan Marine d.o.o. že precej napisanega, bi vam želela na kratko predstaviti samo investicijo. Lokacija in gabariti Proizvodna hala Marine 6 je zgrajena južno od obstoječe proizvodne hale Plastika 4 in je z njo tudi funkcionalno povezana in sega skoraj do bivšega južnega parkirišča pod Elanom. Zaradi izvoza iz objekta je večji del parkirišča namenjen manipulaciji. Objekt je pretežno enoetažna zgradba, ki bo v celoti montažne armiranobetonske izvedbe. Tlorisna velikost objekta je 25,60 x 91,20 m, z veznim traktom dimenzije 5,80 x 54,05. Višine objekta so različne, saj je sestavljen iz nižjega in višjega dela ter dvoetažnega veznega trakta. Najvišji del objekta je montaža, kjer je zaradi potreb tehnološkega procesa prostor do strešnih nosilcev visok 11,00 m, sleme strehe objekta pa 13,65 m. Opis objeicta Armiranobetonski montažni skelet objekta je v celoti zaprt z montažnimi izolativnimi fasadnimi elementi, ki so do višine 5,00 m betonski, nad to višino pa so to sendvič pločevinaste fasade. Enake izvedbe je tudi strešna kritina na dvokapni strehi. Vsa zunanja okna so aluminijasta, fiksno zasteklena z maksimalno protihrupno izolacijo. Tudi vsi zasilni izhodi na vzhodni in južni fasadi so iz aluminija. Posebnost objekta so velika avtomatska dvižna vrata za izvoz izdelkov in med posameznimi prostori v objektu, ker ločujejo posamezne delovne faze in so velikosti 9,00x5,00 m. V montaži je za sestavljanje jadrnice, vgrajevanje opreme, premikanje med posameznimi fazami dela in nakladanje na kamion vgrajena mostna dvigala nosilnosti 2x8 t. Objekt je v celoti namenjen izdelavi dveh tipov jadrnic, ki se v njem izdelata od začetka do konca. V objekt se dostavljajo le materiali za izdelavo, leseni deli iz mizarskih delavnic, steklena vlakna, ki se krojijo v Plastiki 4 in seveda vgradni izdelki. Uporabna površina objeicta je 3068 m''. Kot je objekt sam arhitektonsko nezahteven, saj obsega predvsem velike površine in višine, pa je zahteven za izvedbo instalacij, ki so bistvu sestavina tehnološkega postopka. Projektanti so v največji možni meri upoštevali zahteve za varnost in zdravja pri delu, za eksplozijsko ogroženost in za varstvo okolja, ki so med seboj nerazdružljivo povezane. Pristop je bil nekoliko drugačen kot do sedaj, saj je bil poudarek na odsesovanju zraka na delovnem mestu, kjer hlapi in prah nastajajo. Uvedli smo kar nekaj novosti, ki bi morale zagotoviti ustrezne delovne pogoje v proizvodnji. Odpadni zrak iz livnic in brušenja odvajamo na sežigalno čistilno napravo in filtrom za prah in s tem zagotavljamo kar najboljše varstvo okolja, za kar smo si morali pred izdajo gradbenega dovoljenja pridobiti tudi okoljevarstveno dovoljenje na Agenciji RS za okolje. Posebej naj poudarim še hrup, ki ga proizvodnja nujno povzroča. Objekt je proti vzhodu in jugu v celoti zaprt, tudi okna so fiksna, vendar skupaj s fasado in streho ustrezno izolativna. Vsi hrupni elementi instalacij in transporta so locirani na severni strani med Marine 6 in Plastiko 4, kjer nam sam objekt onemogoča širjenje zvoka v okolico. Tehnološke strojne opreme Marine 6 praktično nima, saj so osnovna tehnološka oprema prostori z vgrajenimi instalacijami ter mostni dvigali nosilnosti 2x8 t, ostalo pa so ročni obdelovalni stroji. Roki za izvedbo investicije so izredno kratki, saj mora redna proizvodnja steči že 1. februarja 2007, graditi pa smo začeli 6. oktobra 2006. Lepa jesen nam je omogočila gradnjo, tako da sedaj potrebujemo še kakšen teden jesenskega vremena, da bo objekt toliko zaprt, da ne bo bojazni za doseganje roka izgradnje. Načrte, študije, elaborate smo naročili pri več projektivnih podjetjih, osnova zanje pa je bila tehnološka zasnova, ki so jo izdelali sodelavci Elan Marina. Še na kratko o izvajalcih, ki se trudijo da bi zahteven rok izvedbe uresničili: montažna konstrukcija Begrad Krško d.o.o.. Gradiš skupina G, d.d., Ljubljana, električne instalacije Elmo d.d., Ljubljana in strojne instalacije PMT Klima Commerce d.o.o.. Bled. Vsi seveda s podizvajalci. Ves projekt vodimo v celoti sami, Elan Marine in Elan. Pa še vrednost investicije: 2.800.000 EUR. Investicije: novaiiala IViarineG Božena Kokalj Vzhodna fasada je postavljena Izdelava temeljev notranjih sten v livnici Hala že skoraj stoji Kanali za odvod Iz odsesovalnih kanalov v livnicah Montaža strešne kritine Montažna konstrukcija L6v za^eloiih v Elan Inventi ečina prihodkov Elan Inventa ustvari s posii, l1 Irtll Ll 4K. Hal tir l^mwM F47r| wtlM. T-f-U EU ^ Imb ElMljB i^nim » ■ niriH llliM^ljl jHd. kjHT m trr'w^ ■ l*J|alBl liUd^J^l iLri kjTjii ■ nI h-H n ra hLvi b'Hi^lw ...btMl i^liikiA ■■ uri Un -«^n li üOa^ Eij IjUL blteuj F MH "^IH Hf! En Liinid I- r II« iBlHlF !■ KPIL U^ W m Ma.m ll m ' ^ [Ln iri>J ^ ■—■-■r'-nnitlKlI rnl^M h bi lUTlMmMJ H ^ AAU Alfi raon LM hrMilTb: uid ran iMinJihTd Iz glasila "Smučina", 15. 3. 1971 7~okrat smo na intervju povabili Jurija Hočevarja, gospoda, ki je bil pred 40 leti (1965 -1971) direktor Elanovega Inštituta. Danes ima častitljivih 92 let. Še vedno vozi avto in je navdušen avtomobilist. Pravi, da je veliko stvari, povezanih z Elanom, pozabil, saj je imel za tem obdobjem veliko drugih zadolžitev, prav tako pa je bilo v Elanu veliko sprememb in je zanj Elan popolnoma nov. Sama pa v to nisem popolnoma prepričana, saj je gospod Jurij povedal veliko zanimivosti. Med drugim tudi to, da je bilo ime časopisa Smučina zasnovana v času njegovega dela v Elanu. Kako je pravzaprav izgledal Elan v času vašega vodenja? V času, ko sem bil v Elanu, smo delali v barakah. Kako danes izgleda Elan, ne vern več, zame je popolnoma nov. Čeprav se v Elanovo trgovino še kdaj odpravim. Imeli smo parkirni prostor s tremi avtomobili, ki so bili parkirani pod drevesi. Takrat smo obljubljali, da bodo prišli časi, ko bo vsak imel svoj avto. In to se je uresničilo. Ste imeli razdeljena področja dejavnosti, kot jih imamo danes, ali je ena ekipa delovala na več področjih? Takrat, v Inštitutu, nismo tako eksaktno ločevali med divizijami. V tistem času je nastala poliestrska proizvodnja čolnov, smučarska divizija je bila kot nosilna, tretja dejavnost so bila pa telovadna orodja. Kaj so bili osrednji izdelki, ki so jih izdelovale divizije v tistem času? Telovadna orodja sem dvignil iz zaspanosti. Ker sem bil tudi osebno navdušen nad tem področjem, smo prodajo telovadnih orodij začeli pospeševati in jih dvignili na visok nivo. Tako smo začeli projektirati in izdelovati telovadna orodja za šole. Glavno vlogo smo nosili na svetovnem prvenstvu v gimnastiki. Takrat smo se namesto modro sivih barv predstavili v živih barvah. Ker smo se ukvarjali tudi z izdelki iz plastike, smo naredili stojalo za magnezij, kar je bila moja ideja. Osnutek stojala nam je naredil zagrebški sodelavec. Še danes na televiziji opazujem, kakšna stojala uporabljajo. Naše je bilo zelo praktično, saj je bilo stabilnejše. Naša druga dejavnost je bila povezana s čolni. Izdelovali smo čolne iz poliestra. Idejo, naj s tem začnemo, je dala vojska. In sicer pontone čolne: to so čolni, ki se sestavijo, na njih se lahko položijo lesene deske in tako nastane most. To smo se naučili delati od vojnega inštituta v Zagrebu, saj so delovanje pontone preizkušali na mikro natančno. Proizvodnja pontonov je bila v opuščeni žagi Fortuna. Vzporedno pa smo v Zagrebu proizvajali pasare - dalmatinske barke na vesla. čolne smo preizkušali v Piranu. Vedno sem bil mnenja, daje Izdelovanje čolnov bolj obmorska dejavnost. Kaj pa področje smučI? Kakšne ste Izdelovali v tistem obdobju? SmučI so bile prvotno lesene, kasneje smo rekli, da Izdelujemo plastične. Na področju smučI je Inštitut odigral veliko vlogo, predvsem, ker je preizkušal materiale, ki bi jih uporabljali za smučI. Imeli smo prototipno delavnico z vrhunskimi mizarji, ki so Izdelovali različne modele za smučI. Takrat smo odkrili plastiko za poceni smučI, ki seje Imenovala ABS. Sodelovali smo s FIscherjem (ustanovitelj blagovne znamke FIscher, op. a.) In si z njim Izmenjevali obiske In znanje. Po njih smo prevzeli tudi kakšno Idejo, posebnost ter jim svetovali Izboljšave. Prav tako smo z njimi skupaj razstavljali na sejmu v Munchnu. Robniki so blll bistven napredek. Krivili smo jih z električnimi prijemi, kar je bilo proti krivljenju s kladivcem čisto nekaj drugega In predvsem zelo natančno. Takrat je Ingemar Stenmark že zmagoval na Elankah. Kaj pa skakalne smučI? Ja, takrat je bil Ingemar Stenmark zvezda. Vse se je vrtelo okoli njega. Enkrat je bila Ideja ukinitve skakalnih smučI. Jaz se bil proti In sem rekel ne. Tako smo postali pravi favoriti. Na Češkem je bilo takrat 99 odstotkov skakalnih smučI Elan. Takrat smo tudi z ostalimi smučmi Elan pokrili 80 odstotkov svetovnega trga. Kakšen je bil v tistem času Elanov Imidž? Glede na tako velik tržni delež verjetno zavidljiv? Kako ste se borili za kupce? Z Inštitutom si je Elan napravil pravi Imidž. Tudi s tem, da smo kupcem poudarjali, da Izdelke projektira Inštitut, skupaj s prototipno delavnico. Na primer. Izdelovali smo načrte za telovadnice In avtomatično dobili tudi naročila. Blll smo tako zasedeni, da smo morali postaviti dobavne roke. Zelo sem delal na propagandi. Dokaz za to so skakalne smučI, ki smo jih postavili na tako visok nivo. Pomemben delež je Imel osebni stik s kupci. Peljal sem jih na kosila In jih tako pridobil, da so skakali na Elanovih smučeh. Nekemu Avstrijcu smo celo plačali počitnice na morju. S tem smo si pridobivali stranke. Na primer, v Bohinj smo povabili tudi Norvežane - trgovce z ženami. Zabavali so se na Elanov račun, ampak smo s tem pridobili družbo, ki je z Elanom sodelovala In trgovala. Prav tako smo redno sestankovall tudi s telovadci In smučarji. Na primer Boris Gregorka je bil vrhunski telovadec, ki je z nami sodeloval In vabil vrhunske tekmovalce. Elan seje pojavljal povsod. Sam sem bil prav užaljen, če so se v naših časopisih pojavljali tuji proizvajalci. Ste smučar? Glede na to, da ste tako vitalni - še vedno smučate? Ja, bil sem smučar. Nazadnje sem smučal približno 5 [et nazaj, a ne na novih smučeh. Še vedno Imam spravljene originalne švedske lesene tekaške smučI. Slišala sem, da ste blll zelo dober, prijazen In korekten šef. Se takih veščin človek nauči, ali prinese to s seboj na svet? Velikokrat slišim, da sem bil dober šef. Žal ml je, da v tistem času nisem Imel dnevnika, da bi povedal še kakšno podrobnost. Oče je bil zdravnik, mama pa učiteljica. Dobroto sem prevzel po starših, tako da ml je prirojena. Vedno sem bil dober do sodelavcev. In tudi moji otroci so prevzeli ta način. Eden od vnukov je v Elanu zaposlen, drugI pa z Elanom sodeluje. Bliža se novoletni čas - kako ga preživljate? Kako ste ga v času, ko ste blll v Elanu? Božič preživljam družinsko In ml veliko pomeni. Vsako leto postavim tudi jaslice, ki so bile v doti, torej jih Imam še Iz predzakonskega življenja. Cenim božič. 'Vsem Elanovcem želim veliko uspešnega dela. 'Zanimivost: Izdelovali smo tudi poliestrske naprave za radijske ustanove v Zagrebu." SflR In ntBIlZiVlB|B [fali iig. Jm\\a Hritvnrji v EIpbi iMilrl. hn^ktiK** H^FtiS-\WmhM tmm. ni1. pVNIlUd r ^ rit ki Uk. 1.UI m li bJb Ui^ 4 ■ta llL rnvB^H I ElMMHti b^hn uULn Ukn.OOk^ b JIM» Tbjr nt-MJ|I I I fc B LL^ ■dhfv rrrta vHi ■ rthHiriil rmJD li h^h "T""*"" "^r^lf ■ Uikn tir^ Zs r^taBi. yriJui^ LB-K-rtr^ Jliijiii 4 irmi Mi d^ ■ iklha-m« iHita h ItRkiT brtlK*. II. Ommj n^^ ^«Hl, hK-[T^ TMihbmhn ■ >K(i b^ihsUi KH T bi. h ^•vT^i-l^h^^ p ii-rTlUm^ rt IM» HjMiiiiJJki M iiimi ritimi dkVli ■ ■ r> nran rv^V^L X#i| kp t^^H >'<--^ l^As II Ksni 11*1. h lAu ki^ ^ M Eni, iJ JI uMj Ua KMilMll Iz glasila "Smučina", 75. 3. 1971 v Elanova družina se je povečala... Rebeka Lah Christian Mayer Davo Kaničar I / erjetno dejstva, da vsaka \ / blagovna znamka v i/ današnjem času potrebuje poznano osebnost, s katero se poistoveti in ki prispeva delež k prepoznavnosti, ni potrebno posebej razlagati. Prav tako ni potrebno predstavljati osebe, ki je v zgodovini Elana najbolj pripomogla k uspehu 86 zmag, s katerimi se posredno kiti tudi Elan, kot smučarski opremljevalec. Ja, pravilno - gre za Ingemarja Stenmarka, ki je v vsej svoji smučarski karieri zaupal v Elan. In mu še vedno stoji ob strani. Drugi, že poznan član, s posebnimi dosežki, je Davo Karničar, ki je pripomogel, da se je tudi Elan prvi v zgodovini spustil iz najvišjega vrha sveta, Mt. Everesta. Davo je 28. 11. 2006, s smučanjem z Mt. Vinsona na Antarktiki, tudi uspešno zaključil projekt 7 Summits in kot prvi na svetu presmučal 7 najvišjih vrhov vseh celin! In to na Elanovih smučeh! O tem projektu več v naslednji številki Smučine. Kdo pa so ostala znana imena, ki sodelujejo z Elanom? Urška Hrovat. Kot bivša profesionalna smučarka se dodobra spozna na želje in zahteve smučark ter je v skoraj letu dni kot vodja ženske kolekcije smuči zasnovala kolekcijo, ki bo na prodajnih policah v sezoni 0708, predstavljena pa že februarja 2007 na največjem smučarskem sejmu v Munchnu. Christian Mayer Tega imena vam verjetno ni potrebno posebej predstavljati. Do pred kratkim eden najboljših avstrijskih smučarskih tekmovalcev je z letošnjim septembrom postal član Elana. Njegovi glavni zadolžitvi sta sodelovanje pri razvoju in testiranju smuči, saj si je v 15-letni profesionalni smučarski karieri nabral veliko neprecenljivega znanja in izkušenj, in delovanje na področju mednarodnega otroškega tekmovalnega programa. Glede na dejstvo, da se je Elan z letošnjim letom vrnil med člane avstrijskega smučarskega sklada, Christian verjame, da bomo v naslednjih letih v Svetovnem pokalu videli avstrijskega smučarskega tekmovalca na Elanovih smučeh. Kim Reichhelm Verjetno vam je ime Kim Reichelm malo manj poznan. Pa vendar gre za smučarko, ki ima impresivno preteklost: dvakratna svetovna prvakinja v ekstremnem smučanju in zmagovalka svetovnega, ameriškega in južno ameriškega prvenstva v eni sezoni. Bila je članica ameriškega smučarske reprezentance in ženske pro ekipe. Nastopala je v mnogih televizijskih oddajah med drugim tudi v "Late Night" z Davidom Lettermanom. Kim je veliko več kot le to -že 20 let združuje smučarsko znanje in strast do smučanja. Vse smučarske izkušnje usmerja v učenje smučanja in ljudem svetuje, kako doživljati užitke na snegu. "Ljudje se ob seznanjanju z mojimi smučarskimi doživetji in izkušnjami počutijo motivirane in željne užitkov na snegu. Zelo ~kur je delovati na področju športa, ki ga enostavno obožujem." Glen Plake Američan, ki je predvsem poznan po njegovi frizuri, je smučarska freeski ikona. Ocenjujejo ga kot soustanovitelja modernega freeski trenda. Poleg delovanja kot športni ambasador, bo Glen tudi sodeloval pri nastajanju Elanove freeride in freestyle linije smuči. Prvak v ~hot dog' slogu in smučanju po grbinah se sodelovanja z Elanom zelo veseli. Prav tako meni, da lahko tudi z njegovo pomočjo veliko naredimo na področju smučanja kot športa, predvsem s spodbujanjem mladih, da vzljubijo ta šport. Ob spoznavanju Elana, njegove zgodovine, zgodbe od lesenih smuči do današnjih vrhunskih, tehnološko dovršenih smuči, je bil Glen impresioniran. Pravi, da se s takšno zgodovino ponašajo le redki in da smo nanjo lahko zelo ponosni! Glenovo navdušenje in energija za smučanje sta neverjetna. Prepričani smo, da bosta njegova strast in predpa^^prepričala marsikaterega jčarja, pa ta šport skriva v sebi 'velikojipmov. Gien Piai