OBČINA LJUBLJANA-ŠlSKA • ¦ Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo Datum: 19. 5. 1986 POROČILO o izvajanju dogovora o nalogah pri uresničevanju družbene usmeritve razporejanja dohodka in čistega dohodka v letu 1985 v gospodarstvu občine Ljubljana-Šiška I. Globalna ocena izvajanja dogovora Izvršni svetd občinskih skupščin morajo spremljati izvajanje usmeritev resolucije in dogovora o nalogah pri uresničevanju družbene usmeritve razporejanja do-hodka in čistega dohodka v organizacijah združenega dela in delovnih skupnostih v letu 1985. Po usmeritvah republiške resolucije za leto 1985 je potrebno ohraniti realen obseg akumulacije gospodar-stva na ravni leta 1984, globalna rast sredstev za oseb-ne dohodke in skupno porabo pa naj za 10 % zaostaja za celoletno nominalno rastjo dohodka v odvisnosti od dosežene proizvodnje, produktivnosti živega in minu-lega dela, gospodarnosti ter drugih kakovostnih dejav-nikov gospodarjenja. V dogovoru za leto 1985 je bilo predvideno, da bodo sredstva za osebne dohodke in skupno porabo delavcev v družbenih dejavnostih odvisna od splošne rasti pro-duktivnosti dela, rasti dohodka, od izpolnjevanja do-govorjenih delovnih nalog, njihove učinkovitosti pri gospodarjenju z živim in minulim delom, obenem pa je bilo predvideno, da bodo ob izpolnjevanju dogovor-jenih programov osebni dohodki v družbenih dejav-nostih rasli usklajeno z osebnimi dohodki v gospodar-stvu ustrezne družbenopolitične skupnosti ter da se bo postopno odpravljalo zaostajanje v osebnih dohodkih delavcev nekaterih negospodarskih dejavnosti. Dogovor o nalogah pri uresničevanju družbene usme-ritve razporejanja dohodka in čistega dohodka v letu 1985 je predvidel, da bo v letu 1985 zaživelo spremlja-nje razporejanja dohodka in čistega dohodka v okviru samoupravnih sporazumov dejavnosti o skupnih izho-diščih in nekaterih osnovah razporejanja dohodka in čistega dohodka ter delitve sredstev za osebne dohodke in skupno porabo (v nadaljnjem besedilu: samouprav-ni sporazumi dejavnosti). V praksi poteka uveljavlja-nje samoupravnih sporazumov dejavnosti zelo počasi. Center za samoupravno sporazumevanje o delitvi dohodka in osebnih dohodkih pri republiški zvezi sin-dikatov je pripravil oceno uresničevanja usmeritev samoupravnih sporazumov dejavnosti v letu 1985 in ugotovil, da je le malo samoupravnih sporazumov de-javnosti, v katerih so udeleženci dosegli boljše rezul-tate v letu 1985 v primerjavi s preteklim letom in z gospodarstvom SR Slovenije. V oceni so uporabili štiri kazalce: dohodek na de-lavca, rentabilnost (dohodek na povprečno uporabljena poslovna sredstva), akumulativnost (akumulacija na povprečno uporabljena poslovna sredstva) ter bruto osebni dohodek na delavca; dodatno so še upoštevali delež akumulacije v dohodku ter delež materialnih stroškov v celotnem prihodku. Skupna ugotovitev je, da je gospodarstvo SR Slove-nije zmanjšalo realen obseg akumulacije, sredstev za osebne dohodke in skupno porabo pa ni razporejalo v skladu z doseženimi rezultati in uspehi poslovanja. Analiza je pripomoček komisijam samoupravnih spo-razumov za podrobnejšo analizo, pri kateri bodo mo-rali upoštevati še specifične kazalnike posameznega samoupravnega sporazuma, saj je bilo obnašanje po-sameznih udeležencev v okviru istega samoupravnega sporazuma zelo različno. Odbor za spremljanje izvajanja usmeritev resolucije razporejanja dohodka pri Republiškem komiteju za delo je v letu 1985 spremljal gibanje osebnih dohod-kov v gospodarstvu in družbenih dejavnostih, dajal priporočila in mnenja občinskim organom. Ob obrav-navi prvih podatkov iz zaključnih računov gospodar-stva za leto 1985 je sprejel stališče, da je potrebno v vseh organizacijah združenega dela, ki so razporejale dohodek mimo opredelitev v svojih planskih aktih, usklajenih z usmeritvami resolucije, v letu 1986 doseči poračun preveč razporejenih sredstev za osebne do-hodke in skupno porabo. Izvršni sveti skupščin občin in komisije samoupravnih sporazumov dejavnosti mo-rajo pri opredeljevanju prekoračiteljev pozorno obrav-navati predvsem tiste organizacije združenega dela, kjer so se sredstva za osebne dohodke in skupno po-rabo delavcev povečala hitreje kot primerljivi doho-dek, obenem pa dosegajo nadpovprečne osebne do-hodke glede na povprečje dejavnosti. Spremljanje izvajanja dogovara v organizacijah združenega dela v letu 1985 je bilo otežkočeno zaradi neprimerljivosti podatkov, ki so posledica obračunskih sprememb tako pri celotnem prihodku kot pri porab-ljenih sredstvih. Za realnejšo primerjavo je Služba družbenega knjigovodstva izračunala rast primerlji-vega dohodka, ki za občino Ljubljana-Siška znaša 100 % v primerjavi z letom 1984. Ob 96 % rasti sredstev za osebne dohodke in skupno porabo to predstavlja 4 % zaostajanje za rastjo primer-Ijivega dohodka. Gospodarstvo občine je za akumula-cijo razporedilo 14.229 mio din sredstev (IND 157), tako da se je realni obseg akumulacije zmanjšal. To velja za vsa področja dejavnosti, razen za področje kmetijstva (KIT KZ Medvode) in za stanovanjsko-ko-munalno dejavnost (Energetika, TOZD Plinarna in TOZD Komunalna energetika). V občini je znašala stopnja akumulativne sposobnosti 6,1 % in je bila za 12 % manjša kot v letu 1984, Delež sredstev za osebne dohodke in skupno porabo v čistem dohodku se je zvi-šal za 2,9 odstotne točke, to je od 67,9 % na 72,9 %. II. Izvajanje dogovora v organizacijah združenega dela gospodarskih dejavnosti V organizacijah združenega dela morajo načrtovati sredstva za osebne dohodke in skupno porabo v odvi-snosti od doseganja delovnih in poslovnih rezultatov. Sredstva oblikujejo in primerjajo v okviru svojih do-hodkovnih in institucionalnih povezav z enotnimi ka-zalniki, opredeljenimi z dogovorom in z drugimi kazal-niki, opredeljenimi v samoupravnih splošnih aktih. Večina organizacij združenega dela je pristopila k sa-moupravnim sporazumom dejavnostl. V posameznih organizacijah združenega dela še vedno poteka uskla-jevanje samoupravnih splošnih aktov s samoupravnimi sporazumi dejavnosti, vendar je še vedno veliko ne-rešenih vprašanj in neenotnih stališč. Zato je komite obravnaval problematiko razporejanja dohodka v orga-nizaeijah združenega dela po podatkih Službe družbe-nega knjigovodstva in Centra za samoupravno spora-zumevanje pri republiški zvezi sindikatov in ugotovil: 1. Po kriterijih iz samoupravnih sporazumov dejav-nosti so v seznamu Centra za samoupravno sporazu-mevanje o delitvi dohodka in osebnih dohodkov uvr-ščene kot prekoračiteljice naslednje organizacije zdru-ženega dela: DO Energetika, TOZD Butan plin, LEK, TOZD Razvoj in raziskave, COLOR, TOZD Smole, BAYER PHARMA, DONIT, TOZD Storitvene dejavnosti, ISKRA Avtomatika, TOZD Tovarna orodja, ISKRA Avtomatika, TOZD Naprave za energetiko in teleinformatiko, ISKRA Avtomatika, TOZD AVN, ISKRA Avtomatika, TOZD Projektiranje in gradnja sistemov, ISKRA Avtomatika, TOZD Razvojni institut, ISKRA Mikroelektronika v ustanavljanju, ISKRA IEZE, TOZD MagneU, ISKRA Telematika, TOZD MSO, AVTOMONTA2A, TOZD Tovarna vozil, AVTOMONTAZA, TOZD Trgovina in servis, AGROSTROJ, TOZD Servis, TEKSTIL, TOZD Tkalnica Vižmarje, DEZNIK, DEKORATIVNA, TOZD Energetika in vzdrževanje, GIP INGRAD Celje, TOZD Mobilia, TAPO. PIVOVARNA UNION, TOZD Distribucija, INTEGRAL, DO TP Viator, TOZD Tovorni promet Ljubljana, INTEGRAL, DO LPP, INTEGRAL, DO VEKTOR, TOZD Organizacija trans-porta, INTEGRAL, DO Golfturist, TOZD Gostinstvo, NIVO Celje, TOZD Projekt inženiring Ljubljana, Gradbeni finalist Maribor, TOZD GRADLES, MONTER, ; GIPOS Inženiring, TOZD Trgovina, Elektrovod, TOZD Inštalacije, PAP, TOZD Avtoservis BMW, MERCATOR Hoteli-Gostinstvo, TOZD Ilirija, SLOVENIJA AVTO, DO Avtoimpex, LESNINA, TOZD Trgovina z gradbenim materialom GRAMEX. Republiške sindikalne komisije samoupravnih spo-razumov dejavnosti bodo skladno s svojo vlogo in na-logami opravile dokončne ocene ustreznosti uresniče-vanja resolucijskih usmeritev, dostavile dokončen se-znam kršiteljev ter predlagale izvršnim svetom skup-ščin občin in organizacijam združenega dela ustrezne ukrepe. 2. Organizacije združenega dela, ki so politiko oseb-ne in skupne porabe prilagajale določilom dogovora, imajo možnost, da v skladu s 3. členom dogovora de-lavci v TOZD usklajujejo delitvena razmerja na ravni delovne organizacije oziroma SOZD. Na tej osnovi usklajujejo osebne dohodke organizacije združenega dela, ki imajo sedež v občini Ljubljana-Siška: Ener-getika, Lek, Donit, Iskra DO Industrija elementov za elektroniko, Agrostroj, Dekorativna, Pivovarna Union, Podjetje za avtomatizacijo prometa, Mercator Hoteli-Gostinstvo, Integral DO Viator. Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo ugotavlja, da navedene de-lovne organizacije niso kršiteljice dogovora. Za TOZD s sedežem delovne organizacije izven ob-čine Ljubljana-Šiška (Iskra Telematika TOZD MSO, GIP Ingrad Celje TOZD Mobilia, Lesnina TOZD Trgo-vina z gradbenim materialom Gramex, Nivo Celje TOZD Projekt inženiring, Tekstil TOZD Tkalnica Viž-marje, Gradbeni finalist Maribor TOZD Podi in pod-loge Gradles, Integral Goifturist TOZD Gostinstvo) ve-ljajo sklepi izvršnih svetov občin, kjer imajo delovne organizacije sedež. 3. Statusne spremembe v ONPZ Elektrovod v Orbi-tal — Corealu, Nastanitvenem centru Siška in v Iskri, DO Mikroelektroniki onemogočajo primerljivost podat-kov in objektivno oceno o nespoštovanju dogovora, komite organizacij ne uvršča med kršitelje dogovora. 4. V organizacijah združenega dela Dežnik, Giposs Inženiring TOZD Trgovina, Integral DO Ljubljanski potniški promet je bila raven osebnih dohodkov nižja v primerjavi s podskupino dejavnosti in se jih po kri-terijih odbora udeležencev dogovora ter sklepov sveta za oblikovanje sredstev za osebne dohodke pri OS ZSS, ne smatra za kršitelje dogovora. III. Izvajanje dogovora OZD družbenih dejavnostl Razporejena sredstva za OD v družbenih dejavno-stih je v letu 1985 potekalo v okviru stopenj rasti, ki jih je s sklepi in ocenami objavljal izvršni svet skup-ščtne mesta Ljubljane. Del sredstev za OD se je v skladu z dogovori na kordinaciji družbenih dejavnosti mesta Ljubljane usmerjal za odpravo zaostankov OD v OZD družbenih dejavnosti za gospodarstvom. Po kriterijih dogovora je možno smatrati, da je od 41 organizacij združenega dela družbenih dejavnosti v letu 1985 prekoračilo dogovor 9 OZD, in sicer: Rast osebnih Zaostanek OZD dohodkov za gospo-________________________________1985______darstvom OS Kebe 108,1 6,0 OS Vrfiunec ' " tML 5,6 OS Vlahovič ¦ tfttjS, 4,8 OS Jakopič ¦ '-Ml$$' ' 21,0 OŠ Rozman 105,8 10,0 ZG Srednja šola ' li&gi 16,5 Knjižnica - |8Jj 8,2 ZD Siška . im,9 . 19,9 UKC P.Držaj___________________106,9__________12L Vzroki za prekoračitev so naslednji: Pri vseh osnovnih šolah in Knjižnici Šiška so v sredstvih za osebne dohodke za leto 1985 vključeni tudi poračuni asebnih dohodkov za leto 1984 glede na pritok sredstev in v letu 1985 sprejete sklepe o rasti osebnih dohodkov za leto 1984. Vzrok prekoračitev pri navedenih osnovnih šolah je računovodsko tehnične narave. Temeljne organizacije Železniškega srednješolskega centra usklajujejo osebne dohodke na ravni delovne organizacije in sistema 2G, kar velja tudi za TOZD Osnovnega zdravstvenega varstva Siška in za UKC, TOZD Bolnišnica dr. Petra Držaja. Predsednik komiteja Sašo Sedmak Izvršni svet skupščine občine Ljubljana-Šiška je na 5. seji dne 21. 5. 1986 obravnaval poročilo o izvajanju dogovora o nalogah pri uresničevanju družbene usme-ritve razporejanja dohodka in čistega dohodka v letu 1985 v gospodarstvu občine Ljubljana-Šiška in sprejel naslednje sklepe: 1. Izvršni svet ugotavlja, da so organizacije združe-nega dela s področja gospodarstva kot celota kršile določila dogovora o uresničevanju družbene usmeritve razporejanja dohodka v letu 1985. 2. Izvršni svet ugotavlja, da organizacije zdmženega dela Energetika, Vektor, Lek, Donit, Iskra DO Indu-strija elementov za elektroniko, Agrostroj, Dekorativna, Pivovarna Union, Podjetje za avtomatizacijo prometa, Mercator Hoteli-gostinstvo, Integral DO Viator uskla-jujejo razporejanje sredstev za osebne dohodke na ni-voju delovne organizacije in njihovih TOZD ne uvršča med kršitelje, ker so delovne organizacije spoštovale določila dogovora. 3. Za TOZD: Iskra Telematika TOZD MSO, GIP In-grad Celje TOZD Mobilia, Lesnina TOZD Trgovina z gradbenim materialom Gramex, Nivo Celje TOZD Pro-jekt inženiring, Tekstil TOZD Tkalnica Vižmarje, Gradbeni finalist Maribor TOZD Podi in podloge Grad-les, Integral Golfturist TOZD Gostinstvo, ki se pove-zujejo v delovne organizacije s sedežem izven občine Ljubljana-Šiška, veljajo sklepi izvršnih svetov občin, kjer imajo DO sedež. 4. Zaradi statusnih sprememb v ONPZ Elektrovod, v Orbital — Coreal, Nastanitveni center Siška in v Iskri DO Mikroelektroniki, ki onemogočajo primerlji-vost podatkov in objektivne ocene o kršitvi dogovora, izvršni svet organizacij ne uvršča med kršitelje dogo-vora. 5. V organizacijah združenega dela Dežnik, Giposs Inženiring TOZD Trgovina, Integral DO Ljubljanski potniški promet je bila raven osebnih dohodkov nižja v primerjavi s podskupino dejavnosti in jih izvršni svet po kriterijih odbora udeležencev dogovora ter sklepov sveta za oblikovanje sredstev za osebne do-hodke pri OS ZSS ne smatra za kršitelje dogovora. 6. Izvršni svet zavezuje komisije samoupravnih spo-razumov dejavnosti, da skladno s svojo vlogo in nalo-gami opravijo dokončno oceno ustreznosti razporeja-nja dohodka v organizacijah združenega dela: Iskra DO Avtomatika, Avtomontaža, Bayer Pharma, Tapo, Monter, DO Vektor in Slovenija avto DO Avtoimpex. Na podlagi ugotovitev komisij samoupravnih spora-zumov dejavnosti se bo izvršni svet dokončno opre-delil do kršiteljev dogovora in posredoval delegatski skupščini poročilo v obravnavo in sprejem. 7. Izvršni svet ugotavlja, da OZD s področja druž-benih dejavnostd v letu 1985 kot celota niso kršile do-ločil dogovora o uresničevanju družbene usmeritve razporejanja dohodka v letu 1985. Globalna dosežena stopnja rasti sredstev za OD je na področju družbenih dejavnosti v letu 1985 znašala 91,1 %, zaostanek oseb-nih dohodkov družbenih dejavnosti za gospodarstvom pa je znašal v letu 1985 še 11 %. 8. Izvršni svet ugotavlja, da ZG Srednja šola, TOZD osnovnega zdravstvenega varstva Siška in UKC TOZD Bolnišnica dr. Petra Držaja usklajujejo razporejanje sredstev za osebne dohodke ni nivoju delovne organi-zacije in jih ne uvršča med kršitelje dogovora. 9. Zaradi še prisotnega zaostajanja osebnih dohod-kov delavcev v OZD družbenih dejavnosti za OD v gospodarstvu in tehnične izvedbe poračunov izvršni svet ne uvršča OS Kebe, OŠ O. Vrhunec, V. Vlahovič, R. Jakopič, F. Rozman-Stane in Knjižnice Šiška med kršitelje. Izvršni svet