85 Ocene O knjigi Izbrana poglavja iz didaktike glasbe avtorice Barbare Sicherl Kafol Bogdana Borota Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta Koper bogdana.borota@pef.upr.si Znanstvena monografija dr. Barbare Sicherl Kafol Izbrana poglavja iz didaktike glasbe prinaša sodoben pogled in stro- kovno utemeljene odgovore na nekatere pedagoške izzive uče- nja in poučevanja glasbe. Knjiga, ki jo je izdala Pedagoška fa- kulteta Univerze v Ljubljani, je rezultat avtoričinega večletnega znanstvenega raziskovanja in strokovnega delovanja na različ- nih domačih in mednarodnih projektih ter komisijah. V šestih samostojnih poglavjih so na 92 straneh obravnavane splošne teme didaktike glasbe in novejša spoznanja o učenju z umetnostjo. Skozi celotno delo avtorica utemeljuje tezo, da ce- lostna glasbena vzgoja z dejavnostnim pristopom in izbranimi vsebinami podpira otrokov celostni glasbeni razvoj in razvoj njegove celovite osebnosti. Pri tem ugotavlja, da bo »učenje glasbe pustilo sled, če bo veččutno, dejavno in ustvarjalno.« Teoretične obravnave didaktičnih izzivov utemeljuje z obsež- no znanstveno in strokovno literaturo, lastne raziskave pa s stvarnimi in aktualnimi glasbeno-pedagoškimi problemskimi situacijami. Prav zato bo knjiga v veliko pomoč vzgojiteljem in učiteljem pri evalviranju in posodabljanju lastne poučevalne prakse, pa tudi študentom pri njihovi strokovni rasti. Bralca nagovori že prvo poglavje o celostni glasbeni vzgoji v povezavi z različnimi pristopi k načrtovanju glasbene vzgoje in kompetentnostjo učitelja za poučevanje. Ugotovite nakazujejo, da je potrebno več pozornosti nameniti tudi emocionalno-so- cialnim dejavnikom glasbenega pouka. Ob tem pa je izpostav- ljena raba avtentičnih metod učenja in poučevanja, ki izhaja- jo iz glasbe in narave glasbenega učenja, ki jih lahko v praksi udejani kompetenten in glasbeno-motivacijsko naravnan uči- telj. Logično je, da se avtorica ob tem dotakne problematike 86 znanj, vsebin in učnih spretnosti. Tema je za učitelje aktualna zaradi vpeljave medpredmetnega povezovanja kot kroskuriku- larne teme v posodobljenem učnem načrtu za glasbeno umet- nost. Nove razsežnosti umetnosti in kulturno-umetnostne vzgoje v šolskih kurikulih so nakazane v zadnjem poglavju, v katerem avtorica nakaže razvoj novih smeri kulturno-umetniške vzgoje v šolskih kurikulih ob kritičnem razmisleku o umetniški pi- smenosti in profesionalnem razvoju strokovnih delavcev. Be- sedilo zaokroži s primerom dobre prakse partnerskega projek- ta na temo ustvarjalnosti in osebnostnega razvoja učencev na ravni vrednot, stališč in interesa do glasbe. Monografija Izbrana poglavja iz didaktike glasbe je pomembna obogatitev temeljne strokovne literatura s področja didaktike glasbe. Študentom, učiteljem, vzgojiteljem, strokovnim delav- cem in drugim bralcem bo v veliko pomoč pri razumevanju, razvijanju in izvajanju sodobnih pristopov k učenju in pouče- vanju glasbe. Naj ji bo pot do bralca odprta in dobrodošla. usposabljanja bodočih učiteljev, še posebej, ker vstopajo v učne procese kot model, spodbujevalec in posrednik med glasbo in otrokom. V želji po vzpostavljanju inkluzivnega šolskega oko- lja so obravnavani tudi motivacijski dejavniki vplivanja na ka- kovost dela z glasbeno nadarjenimi učenci v osnovni šoli. V tretjem poglavju nas avtorica seznani s kulturo preverjanja in ocenjevanja, ki jo vpeljuje kot sestavni del procesa učenja in poučevanja. Potrjuje ugotovitve drugih strokovnjakov, da so načrtovanje, izvajanje in evalviranje nedeljiva celota in uteme- ljuje vplive kakovostne povratne informacije na učinke pouče- vanja. V ta namen bodo učiteljem v veliko pomoč konkretni predlogi meril za formativno preverjanje pa tudi izdelani ocen- jevalni listi za sumativno ocenjevanje glasbenega znanja. Te so zasnovane na opisnih merilih standardov glasbenih znanj. Razprava o medpredmetnem povezovanju prinaša zgoščen pregled dosedanjih raziskav ter novejša spoznanja o celostnem didaktičnem pristopu k medpredmetnemu povezovanju, za- snovanemu na horizontalnem in vertikalnem povezovanju O knjigi Izbrana poglavja iz didaktike glasbe avtorice Barbare Sicherl Kafol