kot z andrago{kim strokovnim izrazjem ter z dru`beno pogojenostjo razvoja an- dragogike in njenimi cilji. Drugo poglavje, z naslovom Razvoj koncepta vse`ivljenjskega izobra`evanja in vse`ivljenjskega u~enja, prina{a zgodovinski pregled razvoja ideje permanent- nega izobra`evanja in vzroke zanjo. Tu avtorici razvojno obdelata koncept per- manentnega izobra`evanja in njegovo pribli`evanje h konceptu vse`ivljenjskega izobra`evanja in u~enja. Tretje poglavje, Andrago{ki proces, prina{a teme o zna~ilnostih in prvinah andrago{kega cikla, o modelih, oblikah in metodah izobra`evanja odraslih ter o pomembnosti evalvacije celotnega procesa izobra`evanja odraslih. ^etrto poglavje, Biografsko u~enje in izobra`evalna biografi ja odraslega, postavi velik pomen koncepta osebnega – biografskega u~enja v sodobni ~as, obdelano za vsako `ivljenjsko obdobje posebej. Vsak u~e~i se posameznik glede na svoje `ivljenjsko okolje in glede na svoje izku{nje izbira zase zna~ilne poti izobra`evanja in u~enja. Na koncu knjige sta koristni in uporabni prilogi Shema za snemanje izobra`evalne biografi je in Shema za izobra`evalno diagnostiko, ki sta za vsako- gar, ki ga to zanima, uporabni model na~rtovanja lastne izobra`evalne biogra- fi je. Obravnavano delo odgovarja na pomembno vpra{anje, kako pripraviti posameznika za vse`ivljenjsko izobra`evanje in s ~im vse ga opremiti, da bo tej pomembni nalogi kos. Izobra`evanje odraslih je mno`i~na vsesvetovna po- treba, pojav in razvojna te`nja in v skladu s tem naj sklenem z mislijo avto- ric: »Posameznik mora zapustiti {olo /…/ usposobljen in motiviran /…/ za svoje vse`ivljenjsko u~enje«. Tanja [ulak U~ne te`ave v osnovni {oli: problemi, perspektive, priporo~ila. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za {olstvo, 2008. Knjiga U~ne te`ave v osnovni {oli je plod dela avtoric Lidije Magajna, Sonje Pe~jak, Cirile Peklaj, Gabi ^a~inovi~ Vogrin~i~, Ksenije Bregar Golobi~, Ma- rije Kavkler ter Simone Tancig. Nastala je kot izid nekajletnega raziskovalnega projekta z naslovom U~enci z u~nimi te`avami v osnovni {oli: razvoj celovitega sistema u~inkovite pomo~i. Temeljna tema knjige in njena rde~a nit so u~enci z u~nimi te`avami, ki potrebujejo za u~enje in pridobivanje znanja zelo razli~ne in specifi ~ne pristope in seveda dobro usposobljenega, izobra`enega in zrelega u~itelja. Knjigo sestavlja pet delov. V prvem, U~ne te`ave: od teorije k praksi, so ce- lostno opredeljene u~ne te`ave in {olska neuspe{nost, z najnovej{imi teoretski- mi tokovi ter paradigmami vred ter nadalje s tradicionalnimi in sodobnimi pri- stopi k prepre~evanju in razre{evanju u~nih te`av. 155 V drugem delu, Cilji projekta in raziskovalna vpra{anja, je predstavljen metodolo{ki aparat raziskave. ^etrti del knjige, z naslovom Rezultati in interpretacija, je najobse`nej{i. V njem so prikazani in interpretirani podatki, dobljeni pri anketah 1139 strokov- nih delavcev in u~iteljev, 277 u~encev z u~nimi te`avami ter prav toliko njiho- vih star{ev, nana{ajo pa se na tele vsebine: opredelitev, zastopanost in odkri- vanje u~encev z u~nimi te`avami, podro~ja socialne vklju~enosti, oblike podpo- re in pomo~i pri pouku, individualne in skupinske oblike pomo~i ter njihova uspe{nost, ovire in te`ave pri delu z u~enci z u~nimi te`avami, projekti pomo~i ter pomen politike {ole. V petem delu z naslovom Sklepne misli in predlogi so prikazani tako iz- sledki raziskave kot predlogi za nadaljnje delo z u~enci z u~nimi te`avami na naslednjih nivojih: v razredu, izbolj{anje u~inkovitosti na ravni {ole, pomen tim- skega dela in sodelovanja u~iteljev in strokovnih sodelavcev, sodelovanje {ole s star{i, sistemski ukrepi z izobra`evanjem in strokovnim izpopolnjevanjem u~iteljev vred ter razvojnim in raziskovalnim delom na podro~ju u~nih te`av. Knjiga je namenjena u~iteljem, {olskim svetovalnim delavcem, specialnim pedagogom, star{em ter {tudentom z namenom, razvijati in ohranjati dobro prakso pri delu z u~enci z u~nimi te`avami. Tanja [ulak Ale{ GABRI^: [olska reforma 1953–1963. Ljubljana, In{titut za novej{o zgodovino, 2006. Kot tretja knjiga v novi zbirki In{tituta za novej{o zgodovino Razpozna- vanja/Recognitiones je konec leta 2006 iz{la monografi ja o {olski reformi, delo in{titutskega raziskovalca in docenta na Fakulteti za dru`bene vede dr. Ale{a Gabri~a. V ~asu, ko smo z devetletko reformirali osnovno {olo, ko prenavljamo srednje {olstvo in maturo ter nam bolonjska reforma spreminja univerzo, novele k {olski zakonodaji pa burijo duhove, je branje o {olski reforni sodobno in ak- tualno. Ker je zgodovina {olstva pravzaprav zgodovina stalnih reform, bi lahko pol stoletja stara izku{nja rabila novim snovalcem {olstva za primerjavo, zglede in spodbude in opozorila pred napakami, a verjetno bo rabila le za zgodovinske vzporednice. Tega se zaveda tudi avtor v (varljivem?) upanju, »da tudi dana{nji ~as potrebuje spoznanja zgodovinopisja«. Zato je prav, da tudi med vpra{anji sodobne pedagogike opozorimo na stara, a hkrati sodobna vpra{anja {olske re- forme. Bo kdo od {olskih (proti)reformatorjev tvegal in odprl knjigo za branje v sodobnem kontekstu? Kot razberemo iz odkritosr~nega uvoda, je delo ~akalo na objavo kar nekaj let, kar pa je le koristilo premisleku in preglednosti, saj je desetletje {olske re- forme 1953–1963 predstavljeno strnjeno, a z upo{tevanjem poglavitnih vsebin. [tiri razdelki in epilog, ki izri{ejo podobo {olske politike v obravnavanem de- 156 SODOBNA PEDAGOGIKA 3/2008