38 Londonska Kraljeva akademija za ples/Royal Academy of Dan- ce je od 11. do 13. oktobra (2019) v Domu kulture Kamnik s svojim že petim obiskom v Sloveniji izpeljala 12. seminar, od­ kar je oktobra 2016, na pobudo njihove članice Ane Trojnar, učiteljice baleta v Glasbeni šoli Kamnik, bil izveden prvi. V obdobju dveh let in pol so z vsebino seminarjev pokrili učno snov slovenskega izobraževalnega sistema od 5 do14 let oz. od plesne pripravnice 1 do 6. razreda baleta obsežnej­ šega osnovnega programa. Izpeljani so bili seminarji Dan- ce to Your Own Tune (za predšolske otroke od 2,5 do 5 let), Pre-primary in Dance Primary (za plesne pripravnice), od Grade 1 do Grade 5 (okvirno od 1. do 5. razreda baleta), to­ krat pa še Introduction to Intermediate Foundation Teachers‘ Course in Introduction to Intermediate T eachers‘ Course. Zad­ nja dva sta pokrila učno snov 5. in delno 6. razreda osnov­ nega programa oz. 4.–6. r. baleta programa, ki ga izvajata oba Konservatorija za glasbo in balet v Ljubljani in Mariboru. Za ta dva seminarja je izvajalec zahteval tudi korepetitorja in seminarja je odlično spremljal Marjan Peternel, baletni kore­ petitor s Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana. Na zadnji dveh oktobrskih seminarjih so učiteljice poglobile in nadgradile spretnosti pri poučevanju plesa na konicah pr­ stov, prečesale obsežno baletno terminologijo ter skozi angle­ ški sistem utrdile osnove in razvoj klasično baletne tehnike. Nekaj učiteljic redno obiskuje tovrstne seminarje, vsakič pa se jim pridružijo tudi nove. Nad izobraževanji so vedno zelo navdušene, saj Kraljeva akademija za ples sledi najnovejšim pedagoškim smernicam v poučevanju baleta in plesa, ki jih s takšnimi seminarji prenašajo tudi na druge učitelje po svetu. Je največja in ena od vodilnih plesnih izobraževalnih usta­ nov na svetu. Leta 2020 bo obeležila že 100. obletnico delo­ vanja. Prisotna je v 89 državah po svetu in ima 13.000 članov, od tega 8000 registriranih učiteljev. Poleg Evrope je močno zasidrana še v Avstraliji, Kanadi in Braziliji, zelo hitro širi svoje izobraževanje tudi na Kitajskem in po drugih azijskih državah. Učiteljice, zaposlene v javnem sektorju, po udeležbi na semi­ narjih ne le lažje in bolj učinkovito poučujejo, udeležbo na seminarjih lahko uporabijo tudi za pridobitev točk za napre­ dovanje v nazive. O izbiri nadaljnjih seminarjev se učiteljice dogovorijo med seboj in tako so v naslednjem šolskem letu Ana Trojnar Glasbena šola Kamnik Za razvoj pouËevanja baletne umetnosti – že 12. seminar Kraljeve akademije za ples v Kamniku 39 PoroËila v načrtu seminarji, ki bodo poglobili in nadgradili njihove spretnosti pri poučevanju plesa na konicah prstov, seminar o baletni terminologiji ter pravilni izvedbi korakov ter se­ minar o uporabi glasbe pri pouku baleta ki je v pomoč ne le učiteljicam, temveč tudi korepetitorjem. Na slednjem bodo Udeleženke seminarja s predavateljico Royal Academy of Dance Emily Koschyk (od leve proti desni), 1. vrsta: sedijo v baletnih pozah: Karmen Biancuzzi, Tamara Polanc, Ana Germ, Ana Trojnar, 2. vrsta baletne poze na kolenih: Tina Leder, Mirjana Šrot, Matea BreËko, Tanja PeËenko, Jerneja Omahen Razpotnik, Vanessa Kreslin, Monika Zorko, 3. vrsta (stojijo): Ana Hrastelj Malec, Barbara Prhavc, Ana Terkov Snyder, Maja Repe, Emily Koschyk (RAD predavateljica), Ines Mandelj, Lucija Bahovec, Tiha Celinšek KaliËanin, Daša Skrt, Jane Gardner, Valentina Madritsch. podrobneje spoznali možnosti izbire glasbe za vaje pri pou­ ku, kajti tudi v osnovnem programu baleta je na višji stopnji (5. in 6. razred baleta) prisoten korepetitor. Obenem upamo, da se nam uspe z izvajalcem iz Avstralije dogovoriti še za tridnevni seminar Perfect form Physiotherapy!