iMilfvEM k o MDom@viniiiii5" romanih in pofcsliti. »Beg iz življenja«: to je malodane stalna rubrika v našem časopisju, ki se v njej zabeležujejo slučaji samomora, poskušenega ali izvršenega. To je žalostna rubrika, ker beleži za naš narod veliko biologično izgubo ter hkrati razsvetljuje moralno slabotnost, iki se vedno bolj širi med našim narodom, osobito med njegovo mladino. Različni so vzroki tega pojava. So brezdvomno tudi gospodarskega značaja. Še bolj pa jih je treba iskati na moralnem področju. Ni življenjske resnobe, ni volje za življenje in njegove aaloge, ni odpornosti proti težavam, ki vstajajo iz sedanjih razmer, ni potrpežljivosti in stanovitnosti. Lahkomiselnost zavaja v pohlep po uživanju in če se ta pohlepnost ne zadovolji, pa pobegne mlad človek iz žhijenja. Jasno je, da mladina sama ni zakrivila teh razmer, ki so pogubne za posameznika in usodnih posledic za narod. Mladina se ni sama vzgojila, marveč se je njena vzgoja vršila ter se vrši pod vplivom dveh »vzgojnih in prosvetnih« sredstev: ikina inxtiva. O čtivu, iki se danes nudi naši mladini, smo že večkrat razpravljali. Ugoto,vili smo tudi ter to ugotovitev podprli s stvarnimi dokazi, da »Domovina« nudi s prevodom nemškega romana »Dva človeka« naši mladini čtivo, ki j-e za njo kvarno. To je roman docela nekatoliške in protikatoliške vsebine: ponižuje duhovski stan, poveličuje pa strast in poželjivost. »Domovina« pa ta iknjiževno-propadli roman znova proslavlja kot »enega najboljših in najlepših ljubezenskih romanov po vsem svetu« ter priporoča, da bi morala vsaka domača iknjižnica, ki bi morala biti v vsaki hiši, imeti med najlepšimi povestmi ikot prvo to »prelepo ljubezensko zgodbo«. Mar-li hoče »Domovina« tudi prip-oročati, da bi ta »prelepa ljubezerska zgodba«, koje izid je za »oba človeka« beg iz življenja, naZl\ dosti posnemanja med slovensko mladino?! Duli »Obeh človekov« tudi prevladuje v p-ovesti, fci je v »Domovininem« podlistku sledila temu romanu pod naslovom »Golški svetnik«. V njej zo.pet nastopa tip (lik) »nesrečnega« duhovnika. Nesreča je mladostna ljubezen, ki se njenega pogubnega vpliva ta duhovnik ne more iznebiti do svoje nagle smrti, ko ga med sveto mašo neposredno pred posvetitvijo keliha zadene kap s smrtnim izidom. Ta mlaidostna ljubezen se kajpada opisuje z moderno filmsko ¦učinkovitostjo: študent strelja na sebe in na dekle, preden gre v bogoslovje. Strel ne doseže namena: študent ostane pri življenju. Pravzaprav pa ga doseže: če bi namreč ne bil ostal študent pri življenju, ne bi šel v bogoslovje ter bi ne postal »nesrečen« duhovnik, 'ki ga vse življenje preganja privid nesrečne ljubezni. Prepuščamo staršem in odgovornim činiteljem sodbo o tem, ali spada takšno čtivo v roke naše mladine. Ljutomer. Zapreke so prišle, zato se je naš program di-uštvenega življenja nekoliko spremenil. »Mlinarjevega Janeza« bomo igrali šo le dne 14. oktobra popoldne. Sedaj pridno vadimo, da bo predstava tem lepša. Tudi pev..ki zbor že vadi. Pevske točke so vzete deloma iz Parmove opere »Urh, grof c.ljski«, deloma pa je narodna pesem. To bo petja in veselja na odru. Saj nastopi okoli 30 igralcev. Ne pozabite torej, da gre dne 14. oktobra vse v Katoliški dom! — Nedeljo prej pa bomo imeli društven sestanek. O zgodovini celjakih grofov bo predavanj. s skioptičnkni slikami, da bomo »Mlinarjevega Janeza« tem laže razumeli. Saj je vzet iz zgodovine celjskih grofov. Dne 30. septembra pa gremo gostovat k Sv. Juriju ob Ščavnici. Tam vprizorimo »Sultanovo hčerko in dobrega vrtnarja«. — Društvena knjižnica redno pos-luje vsako nedeljo po osmi maši. Pridi tudi Ti in se priglasi kot član društva Ljudska čitalnica. Katoliški dom je naš hram prosvete, tudi Tebi namenjen. :-r.J i^'*i Sv. Jurij ob Ščavnisi. To nedeljo dne 30. septembra Vas pa Ljutomerčani obiščeoao. Pozdrave Vam bo-mo prinesli, enakom^sleči. In zaigrali Vam boino lepo igrico o »Sultano- vi hčerki in dobrem vrtnarju«. To je povast deklice, ki hoče vse vedeti, a šele pri dobrem vrtnarju najde vso resnico. Zato se njega oklene in mu sledi v njegovo kraljestvo, &ot zaročenka svojemu ženinu. Dubovno predstav]ja igra združitev dvše z Bogom. Primer novejš&ga poduhovljenega ljudskega teatra. Pričakujemo, da nas boste počastili s svojim prihodom, kaj ne, da boste? Da bo res prijeteljski obiBk, v veselje nam in Vam. Živijo Jurjovčani! Pozdravljeni do svidenja! V predprodaji si kupite vstopnice! V Pergerjevi Irgovini jih dobite! Sv. Vid pii Ptuja. Naše Prosvetno društvo je maralo iz raznih ovir preložiti igro o »Izgubljenem sinu«. Zato jo vprizori v nedeijo dne 30. septembra ob treh popoldne v Slomšekovem domu. Igra je mogočna in pretresa vsakega v dno duše. Med odmori igra tamburaški zbor društva. Nastopi nad 40 igralcev. K obilni udeležbi vabimo vse! — Odbor. »Dmžabni klub« Sv. Jnrij ob Taborn. PriIiodnjo soboto dne 29. in v nedeljo dne 30. tm. vprizorimo pri Sv. Juriju ob Taboru lepo in globoko duliovno igro, misterij, Pogačnikovega »Slehernika«. Vrši se na prostem pred župno cerkvijo sv. Jurija in se začne ob 7. uri zvečer. V slučaju slabega vremena bo vprizoritev v že povečani dvorani cerkvenega doma. Resni prizori »Slehernika« bodo vsakogar globoko pretresli, saj bo vsakdo gledal takorekoČ samega sebe v igri. Zatn ni čudno, da vlada za »Slehernika« precejšnje eanimanje. Na svidenje v soboto in v nedeljo!