Smernice za uporabo digitalne tehnologije pri predmetih ŠPORT in ŠPORTNA VZGOJA Zbirka Smernice za uporabo digitalne tehnologije ISSN 2784-5648 Smernice za uporabo digitalne tehnologije pri predmetih šport in športna vzgoja Publikacija je posodobljena verzija gradiva: Smernice za uporabo IKT pri predmetu šport/športna vzgoja ( 2016). Avtorica: Nives Markun Puhan, Zavod RS za šolstvo Strokovni pregled: Tamara Oblak in Marko Sonjak, Osnovna šola Črna na Koroškem, Goran Jablanov, Gimnazija Jožeta Plečnika Ljubljana Urednica: dr. Inge Breznik Jezikovni pregled: Mira Turk Škraba Izdal in založil: Zavod RS za šolstvo Predstavnik: dr. Vinko Logaj Urednica založbe: Andreja Nagode Spletna izdaja, 2. verzija Ljubljana 2021 Publikacija ni plačljiva. Publikacija je dosegljiva na: www.zrss.si/pdf/DTsmernice_sport.pdf ------------------------------------------------------ Kataložni zapis o publikaciji (CIP) pripravili v Narodni in univerzitetni knjižnici v Ljubljani COBISS.SI-ID 67279363 ISBN 978-961-03-0549-1 (PDF) ------------------------------------------------------- Vsebina A – Uporaba digitalne tehnologije in vključevanje kompetenc pri predmetih šport in športna vzgoja …………………………………………………………….…….. 4 A1 – Izpis iz učnega načrta, vezan na uporabo digitalne tehnologije in vključevanje kompetenc pri predmetu šport za osnovno šolo …………... 4 A2 – Izpis iz učnega načrta, vezan na uporabo digitalne tehnologije in Vključevanje kompetenc pri predmetu športna vzgoja za GIM/SŠ .…….. 5 B – Dodatni didaktični napotki za uporabo digitalne tehnologije pri predmetih šport in športna vzgoja …………………………………………………. 7 B1 – Pregled primerov dejavnosti učencev/dijakov z osmišljeno uporabo digitalne tehnologije pri predmetih šport in športna vzgoja …….…………………………………………………..……. 8 B2 – Seznam oz. dostop do obstoječih e-gradiv in e-storitev za predmeta šport in športna vzgoja …..……….……………….13 Opombi 1. V gradivu so uporabljene kratice: OŠ – osnovna šola; SŠ – srednja šola; GIM – gimnazija. 2. V tem gradivu izraz učenec velja enakovredno za učenca in učenko, izraz dijak pa enakovredno za dijaka in dijakinjo. Enako izraz učitelj velja enakovredno za učitelja in učiteljico. A Uporaba digitalne tehnologije in vključevanje kompetenc pri predmetih šport in športna vzgoja Športna vzgoja in šport sta učna predmeta, pri katerih učitelj poleg gibalnega znanja zasleduje tudi veliko ciljev, vezanih na razvoj stališč, navad, načinov ravnanja in ciljev, vezanih na razvoj temeljnih gibalnih sposobnosti oz. gibalne učinkovitosti učencev. To sta predmeta, pri katerih se učenci in dijaki učijo razumeti namen gibalnih dejavnosti, jih izvesti in usvojiti do take mere, da jih bodo tudi kasneje v življenju počeli redno in varno. Športni pedagog uporablja digitalno tehnologijo z namenom, da učno vsebino ali cilj lažje in bolje ponazori, osmisli, utemelji, izboljša razumevanje in kakovost demonstracije, spodbudi učence k razmišljanju in dejavnosti, pripomore h kakovosti procesa učenja. Digitalna tehnologija je pri tem pripomoček oz. orodje, ki pomaga pri usvajanju znanja. A1 Izpis iz UN, vezan na uporabo digitalne tehnologije in vključevanje kompetenc pri predmetu šport za OŠ - Učni načrt predmeta šport uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije navaja v S plošnih izhodiščih, ki jim sledi učitelj športa, na str. 4: o pri delu uporablja informacijsko-komunikacijsko tehnologijo. - V tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju je digitalna tehnologija omenjena pri učnih sklopih: o Splošna kondicijska priprava na str. 24: /…/ Ugotavljanje zakonitosti športne vadbe: izbor nalog, intenzivnost vadbe in trajanje obremenitve glede na različne cilje, tudi z uporabo digitalne tehnologije (merilniki srčne frekvence, porabe energije, števila korakov). o Ugotavljanje in spremljanje gibalnih sposobnosti ter telesnih značilnosti na str. 27: /…/ Pri obravnavanju značilnosti biološkega razvoja učenci za spremljanje svojega telesnega in gibalnega razvoja ter vrednotenje sprememb uporabljajo tudi informacijsko-komunikacijske tehnologije. o Splošne teoretične vsebine na str. 28: /…/ Odzivanje srčno-žilnega in dihalnega sistema na povečan napor pri športni vadbi (merjenje srčnega utripa, /…/ načrtovanje vadbe, pomen največje porabe kisika). - V Didaktičnih priporočilih je digitalna tehnologija omenjena večkrat: o /…/ Pri vadbi uporabljamo številne in raznovrstne pripomočke, tudi sodobno IKT. (Str. 42) o S posredovanjem določenih teoretičnih vsebin (tudi s pomočjo uporabe sredstev digitalne tehnologije) želimo, da bi mladi dojemali šport tudi razumsko in sprejemali odgovornost za zdrav način življenja. (Str. 42) o /…/ Večjo nazornost, preglednost, zanimivost in učinkovitost pouka lahko dosežemo tudi s smiselno uporabo digitalne tehnologije (računalnik in ustrezni računalniški programi, merilnik števila korakov, srčne frekvence in/ali porabe energije, navigacijske naprave, fotoaparat, kamera, prenosni telefon idr.), posledica pa je tudi hitrejše učenje in kakovostnejše znanje učencev. (Str. 39) o /…/ S posredovanjem izbranih teoretičnih vsebin (tudi z uporabo digitalne tehnologije pri poučevanju in učenju) želimo, da bi mladi dojemali šport razumsko in sprejemali odgovornost za zdrav način življenja. (Str. 42) o digitalna tehnologija je omenjena tudi kot učinkovito sredstvo za motiviranje učencev: /…/ Pri oblikovanju osebnih ciljev se učitelj opira na večkratno spremljanje športnih znanj, telesnih značilnosti in gibalnih sposobnosti učencev. Pri tem je z motivacijskega stališča učinkovita uporaba sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije. (Str. 46) A2 Izpis iz UN, vezan na uporabo digitalne tehnologije in vključevanje kompetenc pri predmetu športna vzgoja za GIM/SŠ - Ključna kompetenca digitalna pismenost, ki jo določa evropski referenčni okvir (2007), je v učnem načrtu športne vzgoje opredeljena kot zmožnost, pri kateri dijak s sodobnimi tehnološkimi prijemi zbira, obdeluje, razlaga in vrednoti osebne dosežke (uporaba merilnikov srčne frekvence, računalniških programov, svetovnega spleta, športnovzgojnega kartona, testnih nalog, vadbenih kartic idr.) ter pri tem uporablja merski instrumentarij, ki temelji na razumevanju osnovnih matematičnih funkcij, kot so uporaba grafov, statistik, formul idr. - Med cilji prvega in drugega letnika v športnih oddelkih gimnazije (str. 8) je navedeno: Dijaki ugotavljajo in spremljajo svoje telesne značilnosti, gibalne in funkcionalne sposobnosti ter razvoj športne forme – pri tem po potrebi uporabljajo tudi digitalno tehnologijo. - Med cilji tretjega in četrtega letnika v športnih oddelkih (str. 9) je zapisano: Dijaki samostojno spremljajo in vrednotijo svoje telesne značilnosti ter gibalne in funkcionalne sposobnosti in pri tem po potrebi uporabljajo digitalno tehnologijo. - Uporaba digitalne tehnologije je nakazana pri predlaganih medpredmetnih povezavah (str. 19 in 20) pri vsebinah: o Delovanje človekovega telesa v mirovanju in gibanju – osnovni pojmi mehanike in biomehanike, o Ugotavljanje in spremljanje gibalnih in funkcionalnih sposobnosti: delovanje gibalnega, srčno-žilnega in živčnega sistema, o Osnovne značilnosti gimnazijskega programa: predstavitev, izrazoslovje, tehnika, taktika, pravila, oprema. - V učnem načrtu za športno vzgojo v športnih oddelkih gimnazije je uporaba nakazana pri predlaganih medpredmetnih povezavah (str. 17 in 18): o Analiza športne tehnike: spremljanje tehnične učinkovitosti z analizo kinogramov, videoposnetkov ipd.), osnove biomehanike, o Ugotavljanje in spremljanje gibalnih in funkcionalnih sposobnosti: delovanje lokomotornega, kardiovaskularnega in živčnega sistema, reden pregled treniranosti. - V katalogih znanja za nižje poklicno izobraževanje, srednje poklicno izobraževanje ter srednje strokovno in srednje poklicno tehniško izobraževanje je uporaba digitalne tehnologije omenjena na str. 3: o Različna športna znanja, tudi poznavanje športnega izrazoslovja in uporaba modernih tehnologij, omogočajo dijakom ugotavljanje in spremljanje svojih gibalnih in funkcionalnih sposobnosti ter telesnih značilnosti. Tako lahko dijaki primerno ovrednotijo svoj napredek in ustrezno načrtujejo svoje nadaljnje športno udejstvovanje. B Dodatni didaktični napotki za uporabo digitalne tehnologije pri predmetih šport in športna vzgoja Temeljna dokumenta za letno pripravo učitelja sta učna načrta za predmeta športna vzgoja in šport. V njih so zapisana tudi priporočila za uporabo digitalne tehnologije pri pouku tega predmeta. Učitelj si najprej odgovori na vprašanje, kaj želi pri izbranem učnem sklopu z učenci doseči, nato pa izbere vsebino ter pripomočke in digitalno tehnologijo, ki jih bo pri tem uporabil. Sam presodi, kdaj in katero digitalno tehnologijo bo uporabil v procesu poučevanja; digitalna tehnologija sama po sebi namreč nima dodane vrednosti. Je le orodje, kot svinčnik, zvezek, žoga, blazina, ki učencem pomaga pri učenju. Ustrezno in smiselno izbrana digitalna tehnologija omogoča večjo vključenost učencev in njihovo angažiranost v proces učenja. S pomočjo digitalne tehnologije učitelj izbrano dejavnost dodatno osmisli, jo utemelji, ponazori, razloži namen. Tako lahko spodbudi k športnim dejavnostim tudi učence, ki predmeta športna vzgoja oz. šport nimajo najraje. Včasih so učenci na področju rokovanja z digitalno tehnologijo spretnejši od učitelja. V tem primeru naj jim ta omogoči, da izkažejo svoje znanje, sam pa naj bo pozoren na cilje, za katere želi, da jih učenci usvojijo. Poleg računalnika in spletnih virov so na voljo tudi različni drugi tehnični pripomočki (npr. merilniki srčnega utripa, merilniki števila korakov ali porabe energije, navigacijske naprave, pametne ure) in aplikacije (aplikacije na pametnih telefonih ali tablicah, zemljevidi, čitalci QR-kod, odzivni sistemi za hitro preverjanje razumevanja ali spremljanje dejavnosti učencev idr.). S pomočjo digitalne tehnologije lahko učenec sprejema informacije po več kanalih hkrati, npr. poleg slušnega in kinestetičnega še po vidnem kanalu, kar je pomembna dodana vrednost. Informacije in povratne informacije so tako natančnejše, razumljivejše in zato učinkovitejše. S pomočjo pravočasne povratne informacije učenci spremljajo svoje učenje, kar omogoča samovrednotenje, samorefleksijo in samoregulacijo učenja. Tako postajajo soodgovorni za izgradnjo svojega znanja in razvijanje gibalnih ter funkcionalnih sposobnosti, s tem pa tudi za svoje zdravje in dobro počutje. Podatki, meritve, rezultati, pridobljeni pri športni vzgoji oz. predmetu šport, so dobrodošli in uporabni pri različnih drugih predmetih (npr. pri matematiki, fiziki, biologiji). Učenci pri delu s svojimi podatki namreč lažje prepoznajo smisel in ugotovitve ali dejstva lažje razumejo. Medpredmetno povezovanje je učinkovitejše, če so skupna gradiva vsem dostopna na enem mestu. Uporaba oblakov je ena od možnosti, ki hkrati omogoči večjo interaktivnost med deležniki, vključenimi v učni proces: med učitelji in učenci, učenci med seboj, učitelji med seboj. Ena od možnosti je npr. vzvratno učenje (flipped learning). Učenci opravijo uvodno dejavnost oz. nalogo v oblaku in tako pridejo k pouku že z določenim poznavanjem, kar omogoča učinkovitejše nadaljnje učenje. Z uporabo digitalne tehnologije na telesno-gibalnem in športnem področju učitelj pri učencih spodbuja razvijanje kompetenc 21. stoletja (https://www.inovativna-sola.si/pregled-digitalnih- kompetenc/) in ključne kompetence evropskega referenčnega okvira (http://url.sio.si/hEc). Priporočamo tudi vira: evropski okvir digitalnih kompetenc izobraževalcev na povezavi https://www.zrss.si/strokovne-resitve/digitalna-bralnica/podrobno?publikacija=270 in okvir digitalnih kompetenc za državljane (https://www.zrss.si/pdf/digcomp-2-1-okvir-digitalnih-kompetenc.pdf). B1 Pregled primerov dejavnosti učencev/dijakov z osmišljeno uporabo digitalne tehnologije pri predmetih šport in športna vzgoja V tabeli je nabor primerov z opisom dejavnosti, ki so bili predstavljeni na strokovnih konferencah. Kratek opis dejavnosti in cilj Naslov gradiva, v katerem najdete E-povezava natančnejši opis dejavnosti Videoposnetek kot obogatena možnost D. Štuhec: Kdaj in kako uporabiti kakovostne povratne informacije kamero in program za zamik učitelja in hkrati omogoča učencu predvajanja posnetka vpogled v njegov gibalni izdelek Oba prispevka sta na povezavi http://svz.splet.arnes.si/gr adiva-in-prispevki-clanov- Navodilo, kako namestiti zamik D. Štuhec: Kako nastaviti zamik za skupine/ predvajanja posnetka predvajanje posnetka na računalniku V kombinaciji z video posnetkom lahko Zbornik prispevkov SIRIKT pravilnost tehnike in s tem varnost ter K. Perčič, M. Stiplovšek: Uporaba 2011, str. 1010 učinkovitost izboljšamo s pomočjo programske opreme Logger Pro za https://skupnost.sio.si/sio naprave, ki beleži spreminjanje položaja potrebe pouka športne vzgoje in _arhiv/sirikt/prispevki.sirik težišča telesa. fizike v srednji šoli t.si/datoteke/sirikt2011_zb V predstavljenem primeru se povežeta ornik.pdf športni pedagog in učitelj fizike. Z merilniki števila korakov (pedometri) J. Polenšek: Pedometer ali pametni Zbornik prispevkov SIRIKT lahko dosegamo različne cilje pri športni telefon z nameščeno aplikacijo za 2012, str. 1142 vzgoji/športu. Pedometri so lahko štetje korakov pri pouku športne samostojne naprave, uporabne pa so vzgoje https://skupnost.sio.si/sio tudi različne aplikacije za štetje korakov _arhiv/sirikt/prispevki.sirik na pametnih telefonih. t.si/datoteke/zbornik_sirik Najbolj učinkoviti so pri dlje časa t2012.pdf trajajočih vzdržljivostnih dejavnostih, ki vključujejo hojo in tek v različnih pojavnih oblikah. S projekcijo računalniške igrice na steno in s prilagojenimi pravili postane sicer J. Polenšek: Športna vzgoja in http://svz.splet.arnes.si/gr »sedeča« igrica aktivna in atraktivna sodobna tehnologija adiva-in-prispevki-clanov- (npr. zadevanje premikajočega cilja, ki skupine/ ga projiciramo na steno). Predstavljena je izkušnja uporabe J. Polenšek: Športna vzgoja in dokumenta v oblaku za analizo sodobna tehnologija http://svz.splet.arnes.si/gr vrednosti srčnega utripa učencev istega adiva-in-prispevki-clanov- razreda pri različnih dejavnostih. skupine/ Primer povezave treh šol pri organizaciji športnega dne na temo zimskih N. Markun Puhan, B. Šiler, D. olimpijskih športov. Prek video prenosa Ledinek, R. Pavli, J. Polenšek : Zbornik prispevkov SIRIKT v živo učence popeljemo v svet zimskih Primer uporabe 2012, str. 486 olimpijskih iger od organizacije, priprav videokonferenčnega sistema kot https://skupnost.sio.si/sio na dogodek, izpeljave in zaključne primer sodelovanja treh šol na _arhiv/sirikt/prispevki.sirik refleksije. daljavo t.si/datoteke/zbornik_sirik Sodelujoči dobijo izkušnjo t2012.pdf medsebojnega sodelovanja in nastopanja, povezovanja, doživijo vlogo tekmovalca, sodnika in navijača. Dopolnjena različica zgoraj opisanega R. Pavli, N. Markun Puhan: Zbornik prispevkov SIRIKT primera Videokonferenčno obarvan športni 2013, str. 258 dan treh šol v posodobljeni različici https://skupnost.sio.si/sio _arhiv/sirikt/prispevki.sirik t.si/datoteke/sirikt_e_zbor nik_2013.pdf Nabor kakovostnih posnetkov tehničnih Razvojna skupina IKT pri ŠVZ http://www.sc- elementov košarke. Učenci si lahko Spletna stran z idejami in primeri s.si/svz/index.html posnetke ogledajo večkrat, tudi kadar niso pri pouku. https://www.youtube.com /watch?v=3xHrx0PKaLc https://www.youtube.com /watch?v=oOcoE-WmjZ0 https://www.youtube.com /watch?v=CtS2CXAIYow https://www.youtube.com /watch?v=4mOUfspfFwc http://www.bewegungsko mpetenzen.at/clipcoach/in dex.php/532 http://www.kosarka- dezman.com/ http://kviz.kosarka- dezman.com/ Digitalna tehnologija kot pomoč pri B. Zrinski: Uporaba IKT v Zbornik prispevkov SIRIKT košarki vrhunskem športu 2013, str. 738 Izkušnje je mogoče prenesti tudi na druge kolektivne športe. https://skupnost.sio.si/sio _arhiv/sirikt/prispevki.sirik t.si/datoteke/sirikt_e_zbor nik_2013.pdf Interaktivna tabla se le redko znajde v G. Sotošek, D. Štuhec, B. Šiler, N. Zborniku referatov 21. telovadnici. Predstavljena je možnost Markun Puhan: Uporaba mednarodnega kombiniranja predstavitve in istočasno interaktivne table pri pouku strokovnega posveta DŠPS, predvajanje posnetka z zamikom. športne vzgoje 2008, str. 107 Učenec primerja demonstracijo in svojo izvedbo. http://www.zdsps.si/imag es/zbornik/21zbornik.pdf Zbornik prispevkov SIRIKT Primer uporabe interaktivne table v G. Sotošek, N. Markun Puhan, B. 2010, str. 674 razredu, kadar podajamo teoretično Šiler: Primera uporabe interaktivne https://skupnost.sio.si/sio znanje medpredmetno ali za pripravo table pri športni vzgoji v osnovni _arhiv/sirikt/www.sirikt.si/ na športni dan. šoli fileadmin/sirikt/fotogalerij a/2010/Zbornik/SIRIKT201 0_Zbornik_WEB_v2.pdf Medpredmetni športni dan: povezava A. Mrak: Uvod v individualizacijo Zbornik prispevkov SIRIKT biologije in športa. Predstavljena je vzdržljivostne vadbe 2011, str. 1036 uporaba interaktivne table v uvodnem delu in merilnikov srčnega utripa pri https://skupnost.sio.si/sio praktičnih dejavnostih. _arhiv/sirikt/prispevki.sirik t.si/datoteke/sirikt2011_zb ornik.pdf V spletni učilnici Moodle ustvarimo e- D. Štuhec Tivadar, M. Šenet: Spletna stran ReS ŠVZ portfolio učencev, do katerega Spletna učilnica in e-portfolio dostopata le učitelj in učenec. učencev http://svz.splet.arnes.si/gr adiva-in-prispevki-clanov- skupine/ D. Ledinek: Športna vzgoja z Zbornik prispevkov SIRIKT uporabo pametnega telefona 2012, str. 876 https://skupnost.sio.si/sio Vrste vzdržljivostne vadbe ali vadbe _arhiv/sirikt/prispevki.sirik t.si/datoteke/zbornik_sirik moči s pomočjo raznovrstnih športnih t2012.pdf aplikacij na pametnem telefonu ali tablici so v pomoč pri spremljanju Zbornik prispevkov SIRIKT učinka dalj časa trajajoče načrtne 2012, str. 1133 vadbe. K. Perčič, N. Bistrovič, B. Sitar: Samostojno spremljanje in https://skupnost.sio.si/sio načrtovanje športne vadbe dijakov _arhiv/sirikt/prispevki.sirik s pomočjo 'sports trackerjev' in t.si/datoteke/zbornik_sirik drugih športnih aplikacij za t2012.pdf pametne telefone in tablice Kakovostna vidna in slišna povratna Zbornik prispevkov SIRIKT informacija učencem s pomočjo J. Polenšek Davidovski: Stopimo 2013, str. 490 aplikacije Coches' Eye in zaprtega korak naprej – mobilna tehnologija družabnega omrežja Schoology ter prinaša nove možnosti pri https://skupnost.sio.si/sio tablice pri športni vzgoji poučevanju športne vzgoje _arhiv/sirikt/prispevki.sirik t.si/datoteke/sirikt_e_zbor V QR kode lahko skrijemo različna nik_2013.pdf navodila ali obvestila. I-tablo in fotoaparat ter glasovalne N. Markun Puhan, A. Sambolić Zbornik prispevkov SIRIKT naprave smo povezali za večjo Beganović, L. Novak: Ljudski ples in 2013, str. 161 nazornost poučevanja matematike s matematične sledi – kaj imajo plesom. skupnega? https://skupnost.sio.si/sio _arhiv/sirikt/prispevki.sirik t.si/datoteke/sirikt_e_zbor nik_2013.pdf Vrednost srčnega utripa nam lahko o D. Emberšič s sodelavci: Fakulteta za šport, našem fizičnem stanju in telesnih Individualizacija športne vzgoje s Ljubljana 2006 sposobnostih veliko pove. Pri načrtnem Polarjem merjenju ali spremljanju srčnega utripa pri daljših dejavnostih si lahko pomagamo z merilniki frekvence srčnega utripa. Primeri osmišljene uporabe digitalne Kovač , M., Jurak, G., Strel, J., Fakulteta za šport, tehnologije pri športni vzgoji Starc, G.: Informacijsko- Ljubljana 2007 komunikacijske tehnologije pri pouku športne vzgoje Veliko uporabnih idej za delo z učenci je Twitter @SPOgled Ureja Nives Markun Puhan, mogoče najti na spletu. Nekaj je zbranih ZRSŠ na posebej v ta namen oblikovanem mestu. Primeri (opisi in videoposnetki) uporabe T. Oblak: Raba brezžičnega omrežja Posnetek s konference digitalne tehnologije pri pouku športa in opreme IKT pri pouku športa Mreža znanja 2019 na OŠ Črna na Koroškem https://video.arnes.si/port al/asset.zul?id=t1hNJVLt7Z XpTTPuQPV5RL9q Načrtovanje in spremljanje opravljene T. Oblak: Uporaba aplikacije Relive https://www.relive.cc/vie poti, npr. planinskega pohoda w/vXOd3mdDd4v B2 Seznam obstoječih e-gradiv in e-storitev oz. dostop do njih za predmeta šport in športna vzgoja o http://ucenje.nevron.si/esvz/ – e-športna vzgoja (omogočen morate imeti predvajalnik Flash) o http://www.sc-s.si/svz/ – Šolski center Velenje – e-gradivo za športno vzgojo o http://svz.splet.arnes.si/ – spletna stran e-razvojne skupine ReS ŠVZ o Skupnost.sio.si – spletna učilnica za športno vzgojo za sodelovanje z učitelji in izmenjava mnenj o https://skupnost.sio.si/course/view.php?id=35 – za osnovne šole o https://skupnost.sio.si/course/view.php?id=37 – za srednje šole o http://jazon.splet.arnes.si – Jazon – gradiva za izobraževanje na daljavo (gimnazijski program) o https://docs.google.com/document/d/1KBBBTQHWbYfljHUN4Lk96yJzPaaTo_gYX8XgfX0DvQM/edit ?usp=sharing – predstavitev ur športa, podprtih z IKT na OŠ Črna na Koroškem o www.egradiva.si – Digied, d. o. o. – Šport in zdravje; več o tem v zborniku SIRIKT 2011, str. 581 (https://skupnost.sio.si/sio_arhiv/sirikt/prispevki.sirikt.si/datoteke/sirikt2011_zbornik.pdf) Nekatere uporabne aplikacije in povezave o http://padlet.com/ – drugačna oblika hitre povratne informacije. PADLET je interaktivni plakat v oblaku, omogoča sodelovanje, skupno urejanje, zbiranje idej, izdelkov. Uporabno za ugotavljanje predznanja, preverjanje znanja, oblikovanje kriterijev uspešnosti ipd. Račun potrebuje le učitelj, ki ustvari tablo in učencem posreduje povezavo do nje. o https://www.mentimeter.com/ – MENTIMETER je aplikacija za pridobivanje hitre povratne informacije, mnenja, omogoča skupno načrtovanje, ustvarjanje in usklajevanje kriterijev uspešnosti ipd. Učenci zapišejo kratek odgovor, mnenje ali izberejo enega ali več odgovorov izmed ponujenih. Na voljo je več različnih tipov vprašanj, tudi kviz. Učitelj takoj dobi povratno informacijo od vsakega učenca. Vprašanja in odgovore si je mogoče pripraviti vnaprej na zgornji povezavi. Učenci pa sodelujejo na povezavi https://www.menti.com/ z vnosom kode. o https://www.schoology.com/home.php – SCHOOLOGY je preizkušen sistem orodij, ki omogoča mobilno učenje oz. učenje na daljavo. o https://evernote.com/skitch/ – SKITCH je mobilna aplikacija za telefon ali tablico, ki ponuja več možnosti za izdelavo seznamov, hitro oblikovanje skupin, načrtovanje sestankov, koledarja, opomnikov ipd. o http://www.sklzcam.com/ – SKLZCAM je aplikacija za telefon ali tablico (Android ali IOS), ki vsebuje kakovostne demonstracije osnovnih tehničnih elementov različnih športnih panog in disciplin. Komentarji so v angleščini. o http://drive.google.com/ – gDRIVE je oblak za shranjevanje in deljenje skupnih dokumentov, ki nastajajo ob sodelovanju več avtorjev. Mogoče je izbrati, kdo ima dostop do dokumenta, kdo si ga lahko ogleduje in kdo ga lahko ureja. o http://www.moodle.si/moodle/ – spletna učilnica MOODLE kot možnost sodelovanja učitelja z učenci ali učencev med seboj. o http://www.sports-tracker.com/ in https://www.strava.com/ – SPORTS TRACKER in STRAVA sta le dve od številnih aplikacij na pametnem telefonu, ki vključujejo tudi pedometer oz. merilnik števila korakov. Namenjene so spremljanju lastne telesne dejavnosti in obremenitev, načrtovanju vadbe in snemanju videoposnetkov. o https://socrative.com/ – SOCRATIVE so aplikacije za preverjanje in utrjevanje teoretičnega znanja. Učenci rešujejo naloge vsak zase v svojem tempu, med gibalnimi nalogami ali v sklopu ogrevanja. Sestavimo lahko naloge različnih tipov: učenci izbirajo med odgovori izbirnega tipa, med »prav« in »narobe« ali odgovor zapišejo z besedami. o Na isti način med gibalnimi nalogami učenci rešujejo interaktivno križanko XWORDS https://www.xwords-generator.de/ ali kviz KAHOOT https://kahoot.com/. o Za takojšen dostop do spletne povezave ali kadar želimo na manjši prostor shraniti več gradiva, uporabimo QR KODE http://goqr.me/. o https://en.actionbound.com/ – ACTIONBOUND je aplikacija, s katero lahko izdelamo naloge različnih tipov: vprašanja, kvize, ustvarjamo fotografije, videe, zvočne posnetke, tekmovanja. Program je zastavljen tako, da je za napredovanje treba rešiti vse predhodne naloge. Učenci delajo samostojno ali v skupinah. Učitelj za vsakega učenca ali skupino vidi, koliko nalog so rešili, koliko časa so potrebovali, katere naloge so rešili in kako uspešno. Aplikacija je uporabna tako pri uri športa v telovadnici kot na športnem dnevu. Idealna je tudi za medpredmetno povezovanje, saj lahko v naloge vključimo vprašanja različnih predmetnih področij. o VIDEO DELAY je aplikacija za IOS in Android, ki omogoča predvajanje gibanja z zamikom. Učenci najprej opravijo gibalno nalogo in si takoj nato ogledajo svojo izvedbo. Tako je omogočena vadečemu takojšnja kakovostna povratna informacija, intenzivnost vadbe pa s tem ostane na enako visoki ravni. Časovni zamik določimo glede na trajanje gibanja. Aplikacija je uporabna za samovrednotenje, saj imajo učenci priložnost videti svoje gibanje. o HUDL TECHNIQUE je aplikacija za IOS, ki omogoča analizo gibanja. Analiziramo lahko posamezni posnetek, lahko pa primerjamo dva posnetka. Posnetek gibanja je mogoče upočasniti ali ustaviti. Položaje telesa analiziramo z dodajanjem črt, kotov, puščic ipd. Ko izvedeno gibanje primerjamo s kakovostno demonstracijo in v počasnem ali ustavljenem posnetku, dobi učenec boljšo predstavo, kaj še lahko oziroma kaj mora izboljšati. o COATCH BOARD je aplikacija za IOS, ki omogoča prikaz, razlago in načrtovanje taktike pri nekaterih ekipnih športih z žogo. Prikazuje način gibanja igralcev in premikanje žoge. Taktiko razloži učitelj, potem lahko učenci sami najprej načrtujejo taktično kombinacijo v igri in jo nato tudi izpeljejo. Aplikacija je uporabna tudi za načrtovanje poligonov. Učitelj načrt poligona pripravi vnaprej, učenci ga na podlagi skice sami postavijo, lahko pa tudi načrtujejo svojega. o https://edpuzzle.com/ – S pomočjo aplikacije EDPUZZLE v obstoječi videoposnetek vključimo svoj zvočni posnetek, dodamo pomembne informacije, vprašanja in kvize. Uporabna je kot uvod v novo učno vsebino, za samostojno učenje med uro športa ali kot priprava na naslednjo učno uro. Aplikacijo lahko uporabljamo tudi takrat, kadar je učenec dalj časa odsoten. S posnetkom bo dobil predstavo o gibanju in nekatere pomembne informacije. Poleg tehnike gibanja učenci usvojijo tudi nekatera teoretična znanja. o https://www.thinglink.com/ – S pomočjo aplikacije THINGLINK fotografije postajajo interaktivne. Aplikacija omogoča, da slike opremimo z besedili, videi, glasbo, dodatnimi slikami. Omogoča boljšo predstavo, saj lahko pomembne poudarke pokažemo na več načinov. o PRVA POMOČ je aplikacija za telefon, vsebuje kratka navodila, videoposnetke, pomembne povezave ter odgovore na najpogostejša vprašanja, kadar se znajdemo na kraju nezgode. o ENDOMONDO, GARMIN, POLAR FLOW in podobne aplikacije beležijo potek vadbe: premagano razdaljo, višino, čas, hitrost (najhitrejšo, povprečno), intenzivnost, porabo kalorij. Po končani vadbi aplikacija izdela podrobno grafično analizo. Fotografije, ki jih uporabimo ob poti, se shranijo v aplikacijo. o RELIVE je aplikacija, ki poleg beleženja poteka vadbe naredi še videoposnetek poti. Če Relive povežemo z zgoraj omenjenimi aplikacijami (Endomondo idr.), nam podatke prenese tudi iz njih in oblikuje video, ki je lep spomin. Primer (T. Oblak): https://www.relive.cc/view/vXOd3mdDd4v. Uporabne Arnesove storitve: o http://blog.splet.arnes.si/prijava/ – Blog.arnes.si – za sodelovalno delo, predstavitve, objave ipd. o https://podpora.sio.si/ukinitev-spletnega-sistema-ankete-sio-si/ – različne možnosti oz. predloge za oblikovanje anketnih vprašalnikov o http://vox.arnes.si – pripomoček za srečanja večjega števila udeležencev na daljavo o http://www.arnes.si/pomoc-uporabnikom/spletne-konference-arnes-vid/Arnes – VID – videokonferenčni sistem za delo na daljavo o https://video.arnes.si/portal/overview.zul – zbirka videoposnetkov za področje izobraževanja o https://listovnik.sio.si/_ – E-LISTOVNIK za spremljanje lastnega napredka učencev in samoregulacijo; omogoča nalaganje datotek neposredno s telefona ali tablice. o http://mapa.arnes.si – Arnes MAPA, ki deluje kot oblak o https://filesender.arnes.si/ – FILESENDER za pošiljanje velikih datotek, filmov, slik To gradivo je dokument, ki ga nadgrajujemo in dopolnjujemo, zato bomo veseli vsakega namiga, kako ga dopolniti s preizkušenimi primeri uspešne prakse.