Koroške vesti. — k— Hujskanje. Med koroškim duhovništvom se vedno bolj širi nestrpnost in sovraštvo napram slovenskemu življu. Koroški nemški duhovniki vedno bolj prestopajo v službo nemškega Schulvereina in Siidmarke kot govorniki jn najstrastnejši Ijujskači proti Slovencem. Če pokažejo nemški duhovniki, da so Nemci in če spoštujejo svoj materni jezik, je to prav in je tudi njihova dolžnost, kakor je to dolžnost vsakega človeka. Da se pa vdinjajo najbolj strastnim nemškim bojnim organizacijam kot Ijudski hujskači, da zlorabljajo svojo duhovniško obleko, svoje duhovniško pastirstvo, in svoj vpliv pri ljudstvu zato, da ga ščujejo na boj proti svojemu sosedu in to samo zato, ker je Slovenec, to se pa gotcvo ne strinja s častjo, z nazori in z dolžnostmi katoliškega duhovnika, ki bi nam moral predstavljati oznanjevalca miru vseh narodov in jezikov in posebno zaščitnika vseh zatiranih. Kako morejo učiti z lece ali v šoli temeljni nauk svojega vzornika, nauk, ki temelji na zapovedi: Ljubi svojega bližnjega?! Ta nauk morajo zavreči ali morajo postati hinavci ali nasilneži, zakaj s tem ne sejejo seme ljubezni in sprave, marveč vsajajo v srca praznovernega, nevednega in slepega ljudstva, sovraštvo in boj proti svojemu bližnjemu. Pred vsem se odlikuje med koroškim duhovništvom kot prvoborilec nemškega Schulvereina, katehet v Velikovcu, Almer. In tega človeka časte sedaj vsi nemški listi brez izjeme in ga slave kot prvega junaka v duhovniški obleki v bojnih vrstah proti Slovencem. Slovenski duhovnik ne sme niti pokazati, da je Slovencc. Že je po njem. Nemški duhovniki, pa ki se vdinjajo bojni organizaciji, ki zlorabljajo duhovniško obleko in jo s tem naravnost sramote, se povzdigujejo in hvalijo. Jasno kaže to, kako malo spoštujejo celo zastopniki vere, učitelji krščanskega nauka, temeljne zakone katoliške vere. Taki duhovniki morajo izgubiti pri ljudstvu ves vpliv, taki duhovniki ljudstvo pokvarijo, in če ljudje čedalje bolj uvidevajo, kako jih vodijo sleparsko za nos, je njihova krivda, ki se bo maščevala l a njih samib. —k— Koroški učMelj disciplinhan! Deželni šolski svet je premestil nekatere učitelje iz »službenih razlogov". Prav zanimiv je ta slučaj, ker deželni šolski svet ar,- nžira to samo med Slovenci, pri nemških učiteljih se bi ne upal udejstviti tega. Deželni šolski svet prezira vsa načela pravičnosti in se ravna sploh le po navodil h »Volksratovih" hujskačev. Priseljeni Nemci dopisujejo dan na dan »Volksratovcem," ki take podatke, polne laži in zvijač, donašajo udom deželnega šolskega sveta. — Če se je morda slovenski učitelj upal parkrat kihniti ali preglasno govoriti o slabem vremenu, je že premeščen iz službenih razlogov. Nadučitelj Hribernik v Lipi nad Vrbo je menda pravilno izkazal šolske zamude in jih izročil načelniku okrajnega šolskega sveta, ki jih je pa zapravil, da se je potem moglo Hriberniku očitati, da ni izpolnil izkaza zamud. Ta slučaj piše _,Mir" je res klasičen. Navadili so potem vsenemškega rcgovileža, gostilničarja Hofferjd, da vedno išče podpisov. Res leta Hoffer od hiše do hiše in poudarja: BFur unterschreiben, wir kriegen an anderen Lehrer!" Načečkane pa ima seveda na papirju debele laži in obrekovanja, ki jih pa ljudem zatajuje; glavno je da lovi podpise — pod katero pretvezo, to mu je malo mar. Občina protestuje zoper premestitev, a Hoffer se laže ljudem, da občina zahteva premestitev. — Tako se nam godi na Koroškem! Voditelji koroških Slovencev govore po katoliških shodib, z dejanji pa ostajajo doma za pečjo! Žalostna nam majka!