! Seja aktiva učiteljev in profesorjev telesne vzgoje Aktiv, ki ga sestavljajo vsi pedagogi telesne vzgoje v občini, aktivno deluje že od ustanovitve leta 1970. V prvi vrsti je bila njegova stalna naloga. da usmerja razvoj šolskega športa in telesne vzgoje ter skrbi za zdrav razvoj vsakega učenca. Ker je telesna kultura in telesna vzgoja svojstveno področje izobraže-van/a in vzgoje, je bila dolga leta na sejah potrebno izoblikovati posebne zaključke, da so se, ali da se še bodo tudi v naši občini postavili trdnejši temelji pedagoškemu de/u. Na svoji zadnji seji so telesnokulturni delavci kritično spregovorili o učnem načrtu v osnovni in srednji šoli, sprejeli so program dela aktiva za šolsko leto 1984/85, določili urnik tekmovanj šolskih športnih društev ter nenazadnje v diskusiji želeli poiskati odgovor na vrednotenje in mesto učitelja telesne vzgoje na šoli in v družbi. Na zapis zadnjega bi se rad tudi omejil. Klub velikemu napredku v telesni kulturi in telesni vzgoji v zadnjih desetih in več letih, takšno oceno so dali učitelji sami, vlada še vedno podcenjevalni odnos do dela, ki še malo ni lahek (pri polni angažiranosti). Z zgodovinsko obremenjenostjo in ne-poznavanjem učinka telesne vzgoje sjabi položaj učitelja, točneje pravo vrednotenje njegovega dela. Za kvalitetnejšo in družbeno angažiranost je preslabo ali premalo vzpodbujen, to pa se odseva v rezultatih njegovega dela. Težko je pisati o tem v tem času, vendar je še veliko »mišljenikov«, da je telesna vzgoja le preprosto učenje nekaterih spretnosti, česar se rtikakor ne more potrditi z dognanji sodobne pedagoške znanosti. Omenje-ni razlogi so marsikoga privedli do tega. da mu je žal odločitve za ta poklic oz. žal ustvarjalnega dela in napora. Kot predmet neso-glasij so v ospredju vrednotenje opravljenih nalog in časovna razmejitev delovnih obveznosti, slabi delovni pogoji. ki vladajo pri izvajanju delovnih dolžnosti. Po posameznih naših šolah raz-lično priznavajo opravljena dela in naloge, ki so konec koncev spremenjene tudi za njihovo plačilo. Kritičnost, ki je spremljala razpravijalce, je opominjala učitelje same, da ne zastopajo dovolj dobro svojih interesov, večkrat pa tudi ne izpolnjujejo svojih obveznosti in s tem škodijo stroki in sami sebi. Pri iskanju svojih pravic v svojem delovnem krogu težko najdejo pritrditev, lažje pri obveznostih, ki so opredeljene z učnim načrtom in praviloma nemogoče pri ob-veznostih, ki so širše opredeljene v smernicah za oblikovanje vzgojnoizobraževalnih programov. Dogodi se, da učitelj telesne vzgoje težko pokrije 42 delovni 'teden z 28 opravljenimi pedagoškimi urami. da pa njegovemu kolegu pri »glavnem predmetu« že zadostuje za polpo obveznost 18 alicelo manjše število pedagoških ur na teden. Čejeres.dase pravice same po sebi ne menjajo, če niso zagotovljena sredstva, poti in način za njihovo realizacijo, potem se položaj učitelja še ne bo spremenil. Nemogoče je razumeti, da je napočil čas. ko se mora učitelj telesne vzgoje pri svojem delu zopet boriti za najosnovnejši re-kvizit — žogo. Ne gre tu za velik denar, ne gre tu za stabilizacij-ski ukrep, temveč za preprosto razumevanje, ki se povsem na-vezuje na potrebnost rekvizitov za delo v šoli. Vsak poenostavljen odnos, tudi pouk telesne vzgoje bo družbo veliko več stal, kar pa se morajo v danem trenutku naj-prej zavedati vodstva šol in celotna telesnokulturna javnost. Med probleme, ki tarejo učitelja telesne vzgoje. se štejejo tudi necenjenost in razvednotenje pedagoškega dela. ki ga opravijo strokovnjaki s pridobljeno akademsko izobrazbo napram telesnokulturnim delavcev s pridobljeno izobrazbo na semina-rjih, tečajih. ipd. Mnenja so, da ji brez teh delavcev ne moremo zamisliti razvoja telesne kulture, vendar razlike obstajajo med ljudmi, ki jim je osnovni poklic v telesni kulturi ali drugje, mogoče tudi v samem pedagoškem pristopu in kvalitetnejšem delu. Zatorej bi moral pravilnik o nagrajevanju delavcev pri telesnokulturni skupnosti Grosuplje tudi to bolj upoštevati. Ob koncu se je pogovor usmeril na prehojeno pot šole v naravi in njen pomen. Ta način dela mora še naprej obstajati. kljub težavam, ki se že pojavljajo. saj gotovo niso večje od težav, ki so bile pri začetni organizaciji šole pred devetimi leti. Aktiv učiteljev in profesorjev telesne vzgoje