ODPRTO OSTAJA LE VPRAŠANJE DODATNIH SREDSTEV Več avtobusov za polhograjski predel Krajevni skupnosti Črni vrh in Polhov Gradcc sta izdelali prcdlog novcga vozncga reda za to področje. Prcdlog, ki jc bil zasnovan na ankcti in razgovorih v krajevnih skupnostih, so potcm v delovni organizaciji SAP-Viator, ki vzdržuje avtobusni promct na tcm področju, modificirali v dvc inačici. O tch inačicah smo so pogovarjali - v skludu s pomladanskim dogovorom na po-budo našcga urcdništva - ponovno v oktobru. Predstavniki KS in prevoznika SAP-Viatorja -DO Mcdkrajcvni promct -TOZD Mcdkrajcvni promot sci sc dogovorili o novih progah in no- vcm vozncm rcdu. Dogovor, ki je rczultat vzor-ncga sporazumovanja mcd krajani in prevozni-kom, bi lahko služil kot vzor tudi za druga območja. SAP-Vialor jc izdclal na osnovi prcilloga obeh KS dvc inačici. Krajani so sc odločili za prvo. Prva inačica jc skoraj idontična s predlo-gom krajanov, v SAP-Viatorju so sprcmenili lc malcnkosti, ki sc nanašajo na dclovnik, in jih jc bilo Ircba uskladiti. Tako so željo krajanov izka-zanc v ankcti izpolnjonc in novi vozni rod bo bistveno boljši: z mnogo več progami, kot je bil dosedanji. Na sestanku so se dogovorili, da so črtali avtobus, ki bi vozil ob nedeljah ob 11. uri v Ljubljano in ob 13. uri iz Ljubljane, kcr bi bilo promalo potnikov. KS Črni vrh je umaknila svoj dosedanji prcdlog, da naj bi ukinili dvojen vozni rcd: polctni in zimski in so si bili cdini, naj ostane po sodanjom, torej, cla sc vozni rcd sprcmcni spomladi in jcscni. Tak vozni rod jc prilagojon turistom, izlctnikom in manjšcmu šlcvilu potnikov, saj so poleti počitnice za šolarje in študente. Obsobo-tah so eno progo podaljšali, tako da bo vozil avtobus do Setnika. V SAP-Viatorju so izdelali tudi cenik. Samo s pobiranjem voznine namreč ne bo mogoče po-kriti stroškov. Po izračunih prevoznika bi bili stroški v septembru po novem voznem redu 682 tisočakov, dohodek v tem času pa je bil 437 tisočakov. Razlike je torej za dobrih 245 tisoč dinarjev. To razliko mora nekdo seveda pokriti, ker SAP-Viator Medkrajevni potniški promet posluje na principu ekonomske računice in torej ne more voziti v svojo izgubo. Razliko, ki nasta-ja in ki bi v letu dni nanesla po sedanjih cenah okoli 3 milijone, bi morala pokriti viška občina. O tem je razpravljal izvršni svet in njegovo stališče bo seveda pomenilo odločitev o novem voznem redu. Že star pregovor pravi, da brez denarja ni muzike. Prevoznik nc smc podražiti voznine, občin-skih srcdsu;v ni!? Potniki bi bili pripravljeni plačcvati tudi višjo voznino, vcndar prcvoznik no smc podražiti vozovnic. Provoznik jo v tcž-kcm položaju. Avtobusi so so podražili za 22 odstntkov, gorivo se jo v zadnjem času podraži-lo dvakral in conojšoga goriva provoznik nc bo vcč dobival. Maziva in rozorvni doli s<> sc podra-žili za 12 odstotkov, lc cono vozovnic s<> (istalo nospronionjeno (cono vozovnic so sc lclos rcs zvišalo, vcndar so naštoto podražitvc nastopilo po podražilvi vozovnic). Čo bodo odobrili prc-voznikom upravičcno podražitcv vozovnic, b<> scvcda nogativna razlika manjša in bo potem Iroba iz proračuna plačovati manj za novo avto-busnc progc za Polhov Gradoc in Črni vrh. O rošitvi loga vprašanja sc bodo na naši občini pogovarjali šolo moscca doccmbra. Trcnutno jo namroč v pripravi analiza o potrebah in možno-slih za uvodbo dndalnoga avtobusa tudi v šo nokatoro drugo - od mosta bolj oddaljono -krajovno skupnosti. Tako sedaj ugotavljajo, kakšno so možnosti in potrcbo tudi za področje Horjula, Rakitno in Golega tcr Zapotoka pa sovoda Polhovega Gradca in Črnega vrha. Ta analiza bo morala biti gotavaflajkasacje d(i l-S>* decembra letos in takrat bodo na občini obrav-navali celotno problematiko tega vprašanja in skušali določiti, kdo bo sofinanciral uvedbo do-datnih avtobusov v navedenih področjih. Zave-dati se je namreč treba, da nikakor ni poceni, ampak je - nasprotno - zelo drago in teh sred-stev občina sama nima, še posebno ne v času stabilizacije, ko mora vsak dinar petkrat obrniti in premisliti, kje in za kaj ga bolj potrebujejo. Razmišljati o enakem položaju mestnega in medkrajevnega prometa! Ob novih avtobusnih progah in cenah se ponovno postavljajo vpraša-nja statusa medkrajevnega prometa. Medkra-jevni promet nima nikakršnih bonitet, kot jih ima mestni promet in to ni prav! Mestni promet je deležen dotacij in pomoči, medkrajevni pa ne. Občani Polhovega Gradca in Črnega vrha so občani ljubljanskih občin (čeprav ne živijo v središču mesta) in delajo v mestu Ljubljani, kjer plačujejo vse prispevke in dajatve. Obenem so na slabšem kot prebivalci mesta, čeprav so ena-ko obremenjeni. Za iste dejatve pač bi morali isto tudi dobiti! Sedaj so prebivalci naselij izven strogega središča mesta na slabšem in torej v podrejenem položaju. To pa je nevzdržno! Če je deležen ugodnosti mestni potnik v mestnem prometu, potem bi moral biti teh bonitet dele-žen tudi ljubljanski občan, ki ne stanuje prav v mestu, torej bi moral dobivati medkrajevni pot-niški promet tudi manjkajočo razliko, kot jo dobiva mestni promet. Polhograjčan je namreč sedaj na tem, da plačuje enake prispevke kot kdo s Celovške ceste, obenem pa mora plačevati dražji avtobus kot mestni prebivalec. To ni pra-vično! Pogostejše proge avtobusa za Polhov Gradec in Črni vrh pomenijo tudi varčevanje in ne le kulturnejši prevoz potnikov. Marsikdo bi sedaj namreč šel v mesto ali iz mesta z avtobusom, namesto z avtomobilom, če bi imel dobre zveze, ki jih doslej ni bilo. Problem cene bo mogoče premostiti, če bodo odobrene nove višje cene vozovnic, pozimi bo več potnikov in bo torej inkaso večji, z več progami bo tudi več potnikov, saj bo vozni red ugoden in bo torej inkaso povečan tudi po tej plati in če bo del treba še primakniti iz proraču-na, bo vse urejeno na zadovojstvo vseh. Seveda pa ni bilo treba razmišljati o izenačenju statusa mestnega in medkrajevnega prometa po po-dročju ljubljanskih občin. Potem ne bi bilo po-trebno dajati nobenih posebnih denarcev iz ob-činskega proračuna. MILOVAN DIMITRIČ