Disciplinska komisija deluje. (D o p i s i z m a r; i b. o b11 a 'S t i) Koimisiia za disciplinarne zadeve učitelistva v mariborski oblasti deluie zadnii ča< crav maiiiivo Ta koralk in to delo moramo v interesu šolstva \n našega stanu le pozdravliati ^in odcbravati. Zaka;i v prevratni dobi ie bilo toliko niunejšega in važneišega dela. da so se disciplinarne zadeve samn kopičile in koučile ter se ie dbravnavanje odlagalo na pozne.iši usrodnejši čas. Ravno to odlaganie in zavlačevanie pa ie rodilo zlo šoli in učitel.istvu. Zakai marsikdo je mtslil. da ie tudi v tem oziru docela svoboden \n dela kar hoče. To ie zapelialo zlasti mnoeo mlaišib tovarišev in tovarišlc dn orestcpkov in Rre«rreskov. katerim bi se bil marsikdo izoeinil. če bi bil i.mel ?.avest. da bo moral daiati odgovoi na uristoineim mestu in bodf1 trpei moralno in gmotno škodo. Zato pa so se disciplinami slučaii kopičil' in množili tako. da dosezaio orecei visoko število. katero bdde dalo še mnogo posla komisiii in če DoMe v teitn tempu naprei. traia lahko §e leta. predmo se rešiio samo stari siuiča.li Kie so ;Pa še novi! Naim sicer ni ziiano. kakšnega prln-cipa w drži disciplinisika komisHa pri svoiem postop^ku: ali časovnega. kedai so nastali posamezni slučaii. ali oa kvalitativneiga. da rešuje posamezne slučaje no obtežilnosti presto,pka ali ipregreška. Vendar Pa bi opozorili pr: tem na neKo okolnost. Niso redki slučaji. da se ip mnogc priteenilo v disciplinamo preiskavo zaradi prav inalerikostnih vzrokov. katere ie rodilo naivečkrat strankarstvo in politika. Z nekaterimi zadevami se ie celo pečalo že redno sodišče ali pa državno oravdništvo. katero ie nadalino postopam'e v orav kratkem ro*ku ljstavilo, ker se ie uverilo. da ni povoda za nadal.ino postopaTije. Disciplinarna zadeva pa leži že leta in leta pri šolski oblasti. In kai le posledica? Dctični n« moreio nkamor kompetirati in tudi nt> moreio naDredovati v svoiih ore'emkih. S tem so naravnost kruto kaznovani često za brezpomembne malenkosti Zato 'bi nai komislja eledala. da prideio taki slučaii čimpreie na vrsto. na kar oROzarjamo predvsem zastoq>nika učitelistva v tei korporacijl. Prav pogosto se čujetio tudi med učitelistvom mnenja. da i> bilo poslovanie disciplinarnega sodišiča. kakor ga predvideva uradniškj zakon. ne samo ninogo hitreiše. ampak tudi mnogo mllelše od šolske oblasti in da ie laridabitev lastnega disciplinarnega oostooania za učitelistvo zelo. zelo dvomliive vrednosti. Zato 'bode potreba stanovski orean'izac:.ii. da se bode z-nova pečala s tem vorašaniem Zakai če smo z drugim uradništvoni v oreiemki in napredovaniit enn in isto. zakai bi s«> nai naše prestopke in nrecreške merilo 7. drugim merilom.