6 Delo in varnost Novice EU PROJEKT BroadWay Avtor: Anže Bitenc, Gasilska brigada Ljubljana Komunikacija med intervencijskimi službami na posredovanju ob izrednem dogodku je eden izmed ključnih dejavnikov za čim učinkovitejšo izpeljavo intervencije. Ni pomembna samo tista, ki poteka na terenu, temveč tudi ta, ki se odvija v ozadju (podpora službam na terenu). Intervencijske službe namenijo marsikatero urjenje tudi temu vidiku, vendar pa kljub predhodno dobri usposobljenosti, povezanosti in usklajenemu sodelovanju različnih služb, pogosto predstavlja poseben izziv. Zato se je, na podlagi zaznanih pomanjkljivosti, izsledkov in predvsem potreb, predstavljenih s strani posredovalcev, ob podpori Evropske unije leta 2018 začel projekt BroadWay. Slika 1: Skupinska slika ob zaključku projekta v španiji. 7Delo in varnost Novice Dejstvo je, da ima danes že vsaka evropska država razvit svoj komunikacijski sistem, ki pa se dodatno razlikuje tudi med posameznimi prvimi posredovalci v določeni državi. Zavedati se je treba, da, ne glede na obstoječe stanje, požari, prometne nesreče, naravne katastrofe, kriminal, terorizem niso omejeni na geopolitične meje in ravno zato zahtevajo prilagajanje in razvoj tudi na področju komunikacij in sodelovanja interventnih služb. Osnovni namen projekta BroadWay je tako doseči operativno mobilnost intervencijskih služb po vsej Evropi, in sicer s povezovanjem nacionalnih širokopasovnih omrežij na način delovanja ˝vsi za enega, eden za vse˝. Kljub številnim, tako varnostnim kot zakonodajnim oviram, bi razvijajoč sistem ob sprejetju in implementaciji lahko omogočal vseevropsko nacionalno mobilnost in komunikacijo posameznih služb na najvišji stopnji varnosti in zanesljivosti po vsej Evropi. Omogočal bi možnost povezovanja in dostopanja do informacij kjerkoli in kadarkoli z upoštevanjem vseh strukturnih in varnostnih omejitev. Gasilska brigada Ljubljana se je na povabilo predstavnikov nacionalnega telekomunikacijskega ponudnika projektu pridružila v njegovi tretji fazi, ki je v teku od lanskega oktobra. Omenjena faza je predvidevala izdelavo metodologije ocenjevanja, preizkus pilotne različice vseevropske širokopasovne povezave in uporabo aplikacij, razvitih s strani konzorcijev Airbus in Frequentis v realnosti. Za namen evalvacije tehničnih rešitev so bili na različnih lokacijah z različnimi tematikami v juniju in juliju 2022 organizirani trije dogodki. Prvi dogodek, na temo gozdnega požara v naravnem okolju (simulacija požara na pobočju Ljubljanskega gradu), smo organizirali v Ljubljani, drugega, na temo simulacije tihotapljenja mamil, so organizirali na Nizozemskem in tretjega v Španiji, kot simulacijo požara plovila v pristanišču Malaga. Evalvacijo je ob simulacijah, pripravljenih s strani lokalno pristojnih reševalnih in varnostnih služb, v različnih vlogah (gasilci, reševalci, policija, dispečerski center) izvajalo preko 50 oseb, ki so ob zaključku z izpolnjevanjem evalvacijskih vprašalnikov podale informacijo o uporabnosti na terenu. Rezultat poskusov bo služil kot osnova za prihodnje vseevropsko poročilo. Kljub različnim pogledom sodelujočih posameznikov v vlogi predstavnikov posameznih služb menim, da je za razvoj in implementacijo opisanih tehnično-sistemskih inovacij potreben čas. Čas, v katerem se med sistemi, službami in posamezniki poišče čim več skupnih izhodišč za sodelovanje ter za pripravo na nekaj novega, s čimer bomo upravljali v prihodnje. Slika 2: Priprave na simulacijsko vajo v Ljubljani