POPLAVE V POLJANSKI DOLINI Ob spominih na svoje 50-letno bivanje v Gkvreinji vasi lahko rečem, da je bila Poljanska Sora (Poljanščica) najbolj vabljiva reka v naši čudoviti lepi Sloveniji. Njen tok je miren, reka tako rekoč nenevarna. Ni mi znano, tudi po pripovedovanju od mene starejših ljudi, da bi kdorkoli utonil v njej, razen ljudi, ki so se utopili v samomorilnem namenu, kar ni redko, in pa edina žrtev poplave iz leta 1926, ko je na Ledinici pri Zireh narasli ipritok odnesel stairejšega človeka, da je pri tem utonU. Reka se Sikoraj neslišno vije skozi Poljansko dolino, slišati jo je le tam, kjer se na širokem purodu razširi ter preliva po kamenju, pa tam, kjer so jezovi. Ima precej tolmunov, ki so za kopanje kar najbolj pripravni. Živo mi je v sipominu, kako sva z bratom v maju 1915. leta pešačila iz Ljubljane prek Jeprce, Škofje Loke, Poljan, Gorenje vasi in Zirov ter Razpotja v Ledine nad Spodnjo Idrijo. Na binkoštni ponedeljek istega leta je verolomni italijanski zaveznik napadel Avstrijo. Pri tem si je pa izgovoril kot nagrado za vstop v vojno kos naše lepe slovenske zemlje, ki jo je po koncu prve svetovne vojne po rapallsifci pogodbi tudi obdržal. dokler se ni naš narod po težkih žrtvah v drugi svetovni vojni spet osvobodil neznosnega tujega jarma. Ker so takrat vse ljubljanske srednje šole (obiskoval sem I. drž. gimnazijo, brat pa realko) zaprli ter jih preuredili v vojne bolnice, 90 šolsko leto 1914-15 predčasno zakljur čili. Ker sva z bratom računala na 4-mesečne počitnice, sva sklenila, da odideva v Ledine, kjer je učiteljevala najina teta, ki so jo klerikalne oblasti pregnale s tremi malimi otroki iz Zirov v Ledine. Ker nisva dobila dovoljenja za potovanje do Škofje Loke, sva odšla peš in še isti dan prišla na Selo pri Zireh, kjer sva prenočila pri »Kendiovcu«. Po izdatni večerji nama je ljubezniva gospodinja piostlala na senu, kjer je malo okno nudilo pogled na Modrijanovcev jez, ki ga je imel pri daleč znani sekirni kovačnici. Ob šumljanju Sore, ki je pela svojo pesem, sva tako sladko zaspala, da so naju zbudili šele poljubi sončnih žarkov. Sora je bdla čista, da se je človek lahko brez skrbi odžejal, kamni pa bleščeče beli, ikot da jih je ifcdo s ščetko očistil. Nič čudnega, da so ob takih pogojih med obema vojnama kaj radi prihajali Ljubljančani z otroki na Oddih, in to leto za 264 Pri trgovini J. Dolinarga v Poljanah je voda segala do označene (x) višine letom. Lahko bi jih navedel lepo število. Zanimivo je, da je samo v Gorenji vasi in bližnji okolici bilo julija in avgusta prek 250 nočnin. Ob vodi je bilo zelo živahno, večeri prijetno družabni. V Poljainah, Gorenji vasi in na Selu pa so bile številne kabine za kopalce. Kako prijetno osvežujoča je bila v vročih poletnih dneh ne premrzla Sara! Ne rečem, saj je še vedno v primerjavi 2 drugimi rekami razmeroma čisita, vendar so le po večjem deževju kamni očiščeni, zato pa so na obrežnem grmovju gnusne knpe iz plastike, ki opravičujejo naziraeje, da človek zavestno uničuje lejjo in deviško čisto naravo. Trdim, da je Sora mirna, nenevarna in privlačna voda, vendar pa občasno tako strahovito zdivja, da še pogumnega človeka prestraši. 2e vestni kronist in opisovalec naSe lepe ožje domovine Janez Vajikard Valvasor nam opisuje v četrtem zvezku (sitr. 601 Krajčeve izdaje iz let 1877—1879) katastrofalno povodenj v septembru leta 1658: »Pri Skofji Ijoki se je utrgal oblak, ki je prinesel reki Poljanščid toliko vode, da je odnesla mnogo hiš, mlinov in hlevov z ljudmi in živino vred. Videti je bilo plavati mnogo ikmetskih hiš ter je bilo več mUj daleč najti utopljence.« To povodenj prikazuje nazorno tudi slika na isti strani te knjige. Po sliki sodeč so prikaizane Poljane, in sicer tam, kjer se Hotoveljščica izliva v Soro, v ozadju pa so videti Blegoš in sosednji vrhovi. V prvi knjigi iste izdaje pa piše na str. 120: »PoUand (imenovane Polane) ležijo eno miljo nad Škof jo Loko, v mali soteski med visokimi hribi ob reki Polj anščici. Tu se je ipred nekaj leti utrgal tak oblaik, da je odneslo veliko ljudi, živine, mlinov in hiš.« V isti knjigi, na strani 156 pa piše: »Poljanščica (Palanschiza) izvira v visokogorju nad Skofjo Loko ter se združi s Selščico tik ped Skofjo Loko. Je to deroča voda, ki je ne morejo ustavljati nobene ovire, posebno če zelo dežuje in ji priteče mnogo vode. Približno ipred 20 leti se je v tej pokrajini utrgal oblak, ki je tako napolnil in razdivjal Poljanščico, da je odnesla mnogo ljudi in živine ter mlinov in hiš, žene nrmogo 'mlinov ter je v njej postrvi in drugih rib.« Kot sekundarij v Mariboru sem leta 1924 sklemi, da bom kot zdravnik lajšal človeku trpljenje na odmaiknjenem podeželju, ker sem bil kot ljubitelj narave sit življenja v mestu. Ko sem zaključeval bolniško prakso 1925 v Ljubljani, sem začel zbirati podatke, kje bi se lahko naselil. Takrat mi je bilo na voljo nad 10 mest okrožnega zdravnika, med njimi tudi okrožje Trata nad Skofjo Loko za občine Ziri, Trata {Gorenja vas). Poljane, Javorje in Oselica, kjer še dotlej ni bilo nikoli stalnega zdravnika. Po nekem razgovoru z dr. Tonetom Jamarjem sem se odločil, da zaiprosim za to službeno mesto. Na voljo mi je bilo dano izbrati sedež v Žireh ali v Gorenji vasi. Za okrožje Trata sem se odločil predvsem zato, ker me je vabila lepa narava in pa Sora, ki mi je bila v tako dobrem spominu, ker sem v letih 1912 do 1914 z bratom preživel počitnice v Žireh. Najbolj živo se mi je pa vtisnila v spomin že opisana pot v dolino: vsi travniki so bili v najlepšem cvetjoi in polni živobarvnih metuljev, kukavičje (kukanje 265 naju je spremljalo ves dan, zvečer pa nama je Sora pela uspavanko. Da bi izbral sedež svojega dela, sem se 22. 6. 1925 napotil v Poljansko dolino. Z avtobusom sem prišel dopoldne v Gorenjo vas, takoj .popoldne sem se pa z vozom peljal proti Zirem. 2e takoj med vožnjo je pričelo zelo deževaiti, tako da sem z voznikom kljub dežniku ves premočen prispel v Ziri. Z voznikom sva se ustavila v gostUni pri Bahaču, kjer sem upal dobiti željene informacije. Tam sem srečal ljudi in sem se z njinai pogovarjal, kako bi bilo, če bi si izbral Ziri za sedež svojega dela. Ves čas naših pogovorov je zelo lilo. Proti večeru pa pride nek gost in reče: »Poplava bo.« Ob teh besedah sem se spomnil, da sem v Zireh svoj čas videl v neki trgovini raziglednico, ksikšne so Ziri ob poplavi. Ura se je hitro pomikala proti noči, a je še vedno lilo, tako da je prišla voda že do praga gostilne. Ko sem pomislil na vrnitev, so mi navzoči zagotovili, da pri Selu ne bomo mogli dalje, ker je cesta poplavljena. Prenočil sem pri bivšem tovarišu iz prve svetovne vojne, ki sem bil z njim skupaj do zloma Avstroogrske. Doma je bil iz Nove vasi (Franc Primožič, po domače Brckov). Naslednjega dne me je voznik E>eljal proti Go.renji vasi. Takrat sem videl, kakšno razdejanje je naredila narasla Sora. Cesta na Selu je bila razdrta, da sva komaj prišla skozi. Jez, ki na Fužini zagrajuje Soro za elektrarno, je bil do polovice porušen. Voda je odnesla vse mostove od Zirov do Škofje Loke, razen betonskega na Trebiji, odnesla pa je tudi vse jezove, pustila je le pol jeziu fužinske elektrarne. Takrat sem iponuslU, da me je usoda opomnila, kaj lahko vse doživim, če se naselim v Poljanski dolini. Ker sem videl žirovsko kotlino v vodi, sem se takoj odločil, da si izberem za sedež Gorenjo vas. Dne 14. septembra 1925 sem za stalno prišel v Gorenjo vas in pričel z delom. Ker sem bil mestni otrok-Ljubljančan, ki je poznal deželo samo z lepe strani, sem kaj hitro okusil, kako težko je »orati ledino«. Toda napori me niso mogli prestrašiti. Bil sem vseskozi zdrav, zelo krepak in mlad — nisem še dopolnil 25 let — ter vnet orodni telovadec. od povodnjl razdejana hlSa sekimega kovača Krmelja v Hotovljl 266 bil sem tako rekoč neuničljiv. Z brezkomiJTomisno upiomostjo sem premagal vse ovire in napore. V nedeljo 7. novembra smo nameravali člani Sokola narediti popoldne peš izlet v Luičine. Ponoči je vso noč zelo deževalo in Sora je tako narasla, da je v nedeljo zjutraj tekla okoli bivše Kalarjeve žage v Gorenji vasi. Ker je bila ipo dežju lepa nedelja in zrak izredno čist, s;mo res uživali na tem izletu. Ob pogledu na Soro in zaradi doživetja v juniju 1925 sem slutil, da bom še marsikaj doživel v dolini. Moje slutnje so se kaj kmalu uresničile. Dne 27. 9. 1926 me je nekako ob 5. uri zjutraj zbudil zvonec. Prosili so me, naj grem v Kladje, kjer je neka žena na tem, da izlnrvavi. Ker sem bil prepričan, da gre za splav, sem se takoj napravil, vzel porodni kovček, prišlecu pa sem velel naipreči voz. Zunaj je med tem zelo deževalo. Voznik me je v velikem nalivu pripeljal do betonskega mostu na Trebiji, voz pa zapeljal pod kozolec, da ne bi med povratkom sedela v luži. Ko sem šel čez most, sem videl, da je Sora že zelo narasla, je pa manjkalo piribližno še en meter do vrha obeh obokov. V nalivu sem šel v hrib do bolnice, izvršil potrebno operacijo. Nato sem se ves 'premočen podal nazaj do mostu. Ko sem hotel čez most, sem videl, da je Sora med tem tako narasla, bilo je nekako oboli osme zjutraj, da sem bredel po mostu do sredine meč. Domov sem se vrnil brez nezgode, lahko pa bi bilo drugače, ker je še vedno zelo lilo. Kot sem čez nekaj dni zvedel v Zireh, se je vse pričelo s tem, da je ipribližno ob polnoči na leptem treščilo v Stari vasi v Homčevo hišo, ki je pogorela, potem pa je neprenehoma lilo dalje. Najvišja je bila veda nekako ob 14. uri, ko je pretrgalo na Fužini že imenovani jez. Voda je bila tako visoka, da je bila vsa ravnina okoli Gorenje vasi do obronkov eno samo veliko jezero. Voda je že tekla okoli Sokolskega doma (sedaj dom TVD Partizan) v Gorenji vasi. Najhuje je bUo, da so se vsi kanali zamašili in se je zemlja trgala v velikih plazovih. Cesta proti Zirem je na treh mestih po dolgem zdrsela v globino, cesto v Sovodenj pa je od trebijskega mostu do Fužin do hriba odplavilo. Povsod so bili neprehodni zemeljski plazovi. Na Selu je cesto zasul zemeljski plaz, ki je prinesel celo gozdno parcelo z bukvami vred in ipokril Brezarjevo hišo z gosipodarskim poslopjem vred. Na mnogih krajih so bili na cesti veliki zemeljski plazovi, posebno velik je bil plaz v Srednji vasi, ki je onemogočal vsEik promet. V Gorenji vasi je zamašilo tako imenovano Babnikovo grapo, da je potem naneslo več metrov na visoko zemlje in kamenja. Pri Ferbarju v Gorenji vasi, kjer sem stanoval, gospodarja ni bilo doma, bil sem edini moški, ki je lahko reševal. Pod hišo jet bil na srečo zelo širok kanal, ki je zajemal vodo iz grape in iz studenca, ki je pritekal po debelejši cevi iz rezervoarja. Pod cevjo je bila železna mreža, skozi katero se je voda odtekala v kanal. Vode je bilo toliko, da je studenec, ki je bil poleti in pozimi enako stalen, tako narasel, da je odtočna cev več dni komaj požirala vodo iz rezervoarja. Ko pa se je zaradi usada v hribu nad studencem mreža zamašila, se je vsa obilna voda kopičila z blatom vred okoli rezervoarja. Voda je kar naprej naraščala in skozi vrata drla v prostor, kjer je pek imel pekarno in mesil kruh. Prav malo časa pred tem so pri hiši prezidavah in razdelili velik prostor v dva prostora. V drugem ip(rostoru je bila pravkar adaptirana moja ordinacija. V pekarni se je voda hitro dvigala in bal sem se, da prebije še ne popolnoma suhi zid. Na srečo sem imel pri roki težak železen drog, da sem z njim predrl tenak zid in naredil tako izdaten odtok za vodo. Pozno v noč smo z velikimi lonci odstranjevali vodo, medtem se mi je pa posrečilo, da sem očistil mrežo pod studencem, sicer bi voda napojila sveži zid in povzročila veliko škodo v moji hišni lekarni. Ponoči so skozi kanal bobnele skale, ki jih je prinesel plaz. Ker je obstajala nevarnost, da se utrga plaz tudi nad hišo, sem za vsak primer spravil vse instrumente v kovček, da rešim vsaj to. Ta dan zaradi silovitega naliva ni prišel k meni noben bolnik. Kljub nalivu 267 Del razdejanega Fortunovega mlina v Hotovlji sem opazoval s Tabora, kako voda naraSča in trga vse, kar bi jo oviralo pri njenem teku. Videl sem, kako narašča pri že omenjeni Kalarjevi žagi, ob kateri so bili trije veliki skladi desk. Narasla voda je vsakega od teh skladov dvignila in odnesla v glavni tok do tja, kjer sel Drebovščica izteka v Soro (tako imenovaini Zajčji brod). Tam se je vsak od skladov razsul. Ko ni bilo več desk, je ostala samo še žaga. Ko se je voda še dvignila do strehe, se je žaga stresla in jo je vodni tok odnesel do Zajčjega broda, kjer se je sesaila in izginUa v valovih. Pri Strojarju v Gorenji vasi je prišla voda do strehe, enako tudi pri gasilskem domu. Mositarjevega Franceta, 'ki je imel svojo delavnico tik ob mostu, so vojaki reševali skozi streho, da ne bi utonU v hiši, v kateri se je voda hitro dvigala. Ravno kak dan prej je namreč prišla četa graničarjev, ki ss je imela porazdeliti ob meji od Mrzlega vrha do Bohinjske Bistrice. Ti graničarji so požrtvovalno pomagali, kjer je bilo potrebno. Kakor so mi graničarji pripovedovali, so kak teden pred prihodom v Gorenjo vas reševali ob strahovito naraslem Vardarju, ki je napravil še hujšo poplavo kot Sora. V Poljanah se je razlila Sora v široko jezero, ter je pri hiši trgovca Dolinarja prišla skoraj do prvega nadstropja ter preplavila trgovino. Na srečo je bila hiša solidno zgrajena, gradil jo je nekaj let prej inž. Kasal, ki je zgradil tudi betonski most na Trebiji. V Todražu je odneslo Kovaču mlin in žago in je bilo na tem mestu videti le še razmetano kamenje in mlinske kamne, ki jih voda ni mogla odplaviti. Tudi Dolenja Dobrava je bila zelo prizadeta, saj sem s Tabora videl, kako so se ljudje reševali na strehe, boječ se za svoje življenje in v strahu, da bo odneslo hiše. Hotoveljščica je razdirala po mlinih in žagah v Hotovlji. Slika pa nazorno kaže, kako je zdelalo kovačijo sekimega kovača Krmelja in Fortunov mlin. Kovaču Krme- Iju je pod hišo odnesla cesto in je usad odtrgal celo stran hiše, da se je videlo od zunaj v hišo. Pri Mostarju v Hobovšah si je Hobovščica utrla strugo kar Skozi sredo hiše. Na Selu pri Zireh je pritok Sore, v kateri se v sušnem poletju ne bi mogel 268 odžejati, odnesel kar štiri hiše, med njimi tudi KafuTjevo gostilno. Ostal pa je razen betonskega mostu na Trebi j i samo še most na Hotavljah in most v Srednji vasi, o katerem bo še govora. Na Hotavljah je odneslo most v juniju 1925 in je taikrat župan Uršič skupaj s sosedi, ki so imeli svojo zemljo tudi na desnem bregu Sore, zgradil tako visok most, da ga tudi taiko narasla Sora ni mogla odnesti. Sreča, da je ostal ta most, sicer ne bi bilo mogoče od Trebije pa do Srednje vasi priti čez Soro. Ce sem hotel v Zirovski vrh aLi v Lučine, sem moral pešačiti do Hotavelj. Kmalu po tej nesreči sem šel reševat v Zirovski vrh ženo, ki ni mogla roditi. Kazalo ni drugega, kot da jo, kakor bo pač šlo, spraivim čimprej v bolnico, kjer bi ji morda z operacijo rešili življenje. Pa kako? Kolovoz, ki vodi v Zirovski vrh, je bil tako razrit, da smo potem, ko smo ji postlali na vozu, po razritem kolovozu, kjer so bUe kotanje globoke do enega metra, štirje tako rekoč prenašali voz čez te kotanje. Voz sem spremljal do hotoveljskega mostu, nato pa so jo čez Lučine in Polhov Gradec prepeljali v Ljubljano, kjer je bUa operirana. Od leta 1925 do 1936 sem se vsak torek in petek vozil v Ziri, kjer sem ordiniral v občinski hiši. Ob nujnih primerih 1» tudi ob drugih dneh. Dne 28. 9. 1926, dan po silni poplavi, je bil torek, pa so mi zagotovili, da na noben način ne bom mogel priti v Ziri. To je bil edini dan v enajstih letih, ko nisem prišel v Ziri. Dne 1. oktobra (y ipetek) pa sem spet ordiniral v Zireh. Soveda sem moral precejšen kos poV, ipešačiti, večkrat gazeč blato in pri Maharjevi grapi, kjer je bil najbolj strm usad, sem si moral pomagati z lestvijo, ki jo je verjetno s hriba nekdo prinesel. Enako sem moral ptešačiti tudi v Oselico, Sovodenj itd. Kot sem že omenil, so bile po dolini vse njive dobesedno zasute s kamenjem. Ljudje so bili obupani, a so se spet lotili dela, da odstranijo vse, kar je nanesla Sora. Pri tem je ljudem prav izdatno i>omagal Rdeči križ Slovenije, zato simo leta 1927 imeli ustanovni občni zbor krajevne organizacije RK Gorenja vas, ki je vsa desetletja delovala in deluje še danes z izjemo med okupacijo, ko je okupator ukinil vse množične organizacije. Pozabil sem po vrstnem redu še en primer visoke razdiralne Sore. Bilo je neke nedelje sredi julija 1926, ko je imel biti na Zaki pri Bledu žuipni zlet gorenjske sokolske župe Kranj. Tudi članstvo sokolskeiga društva Gorenja vas- Poljane se je pripravilo za ta nastop. Ko smo se zjutraj z vozom peljali proti Skofji Loki, je bilo oblačno in je rosilo. Iz Škofje Loke smo se z vlakom pripeljali na Bled, kjer je že precej močno deževalo. Ni kazalo, da bi dež ponehal, zato je bil .popoldanski nastop odpovedan. Društva so se razhajala. Tudi mi smo se odpeljali z vl£ikom v Skofjo Loko in dali napreči voz ter se v dežju odpeljali proti Gorenji vasi. Nekako med Skofjo Loko in Poljanami smo opazili, kako plava po narasli Seri lesov je mostu. Kmalu nato smo izvedeli, da je voda odnesla most v Srednji vasi, ki jo veže z Žabjo vasjo. Podjetni in uporni Srednjevaščani so se takoj lotili dela in zgradili tako visok nov most, da je kljuboval veliki poplavi v septembru istega leta. Ce bi voda vzela še ta most, ne bi mogli Poljanci ne v Vinharje, ne na Bukov ali Kovski vrh. Leta 1945 so i>artizani v okupatorjevi ofenzivi zažgali ta most, zgorela pa je samo ena stoga. Pred nekaj leti so ta most, ki je imel Hiša pri Homcu na Dolenji Dobravi po povodnji 269 Voda je odnesla pol hiše gostilne Bogataj (Pri mostarju) v Hobovšah edini še streho (do poplave leta 1925 so jo imeli skoraj vsi mostovi v Poljanski dolini) izdatno popravili in mu zbetonirali stoge ter napravili pločevinasto streho. Naj omenim v zvezi s poplavo v septemibiru 1926, da sem imel pri Fortunovem mlinu v Sestranski vasi, ki so jo s Trato vred po drugi svetovni vojni pripojili h Gorenji vasi, privezan čoln, s katerega sem pred poplavo 1926 z užitkO'm občudoval v globini treh do štirih metrov četvero sulcev, ki so zelo zapeljevali ribiške tatove. Ko je odneslo Fortunov jez, je voda odtrgala tudi del mlina in z njim moj čoln. Ta čoln je odneslo do Predmosta pri Poljanah in ga postavilo pokonci v naplavljenem. kamenju. V bližini stanujoči Bognarjev Miha ga je izkopal in pri odnesenem poljaniskem mostai, prek katerega so hodili ljudje iz Predmosta, Hotovlje in Vinhairjev, naredil brod in za malo odškodnino, dokler niso naredili zasilnega mostu, prevažal ljudi prek Sore. Poleg opisanih poplav je Sora še večkrat prestopila bregove in mi delala težave. Talko se mi je zgodilo v jeseni 1936, da je Sora pri prvi hiši na Selu, pri Pintarju ob nalivu prestopila bregova in sem z avtom, ki je bil na srečo zelo visoko od tal, kakih 50 metrov daleč vozil po najmanj eno ped visoki vodi. V jeseni 1953, ko sem maral nadomestovati žirovskega zdravnika, je tudi zelo lilo in mi je dobri znanec dejal: »Ne vem, če boš prišel danes srečno domov, ker voda izredno hitro narašča.« Mož se ni zmotil in sem takrat zašel v zelo kritičen položaj. Ze na Selu sem imel težave, ko mi je voda ipritekala pri vratih v avto. Pri Gladkovi bajti na Fužinah me je presenetil zemeljski plaz, ki je nanesel na cesto korenine in grmovje. Blato mi je že priteloilo v avto, ko sem odprl vrata in pogledal, kako bi se rešil, ker je gmota plazu naraščala in je grozilo, da me plaz porine po strmem bregu v Soro. Imel sem srečo: gospodar in gospKxiinja sta bila doma in smo vsi trije z rovnicami in lopatami uspeli odstraniti korenitie, v katere so se zapletla ikolesa, skozi plaz pa nam je, seveda z velikim naixxrom uispelo poriniti voz dalje, da sem prišel z njim na cesto in ves 270 blaten in z blatom v avtu srečno prispel domov. Poslej je bila samo še enkrat Sora tako visoka, da je razdirala, bilo je to v jeseni 1962, ko je tako narasla, da je odtrgala polovico brvi' ob zdravstveni postaji v Gorenji vasi. Ob podporno bruino na sredi brvi je voda nanesla toliko korenin, da ga je močno narasla Sora prepognila in deloma odnesla 20 cm visoke traverze. Upognila jih je tako, da je bilo kar neverjetno. Ko so to brv ipotem popravili, so jo zvišali za kak meter, tako, da ni pričakovati, da bi Sora še kdaj tako narasla, da bi jo mogla odnesti. Kar se tiče mostov, naj še priE>amnim, da je imel streho do leta 1952 še en most, in sicer na Fužini, ki pa se je pod silno težo snega, ki ga je bilo na strehi nad dva metra, podrl. Tudi temu dogodku sem bil priča in le srečnemu naključju se imam zahvaliti, da sem z voznikom in konji odnesel zdravo kožo. Kljuib temu, da je bilo takra-t toliko snega in simo pričakovali ogromno poplavo, je sneg hitro skopnel, ne da bi pKJVizročil poplave. Dr. Milan GregorčU 271