Boj letala prcti meglL Največji sovražnik loliko napredujo-. čega zračnega prometa je gosta, nepro-! dirna megla. Statistika letalskih nesreč v Evropi izkazuje dejstvo, kako je bila ravno megla po največ vzrok, da je aeroplan ponesrečil. Ako je zašel pilot v megleno plast, ga ta položaj popolnoma zmede, ker zgubi predvsem orientacijo. Radi megle nima nikake-; ga oporišCa, ali sili stroj letalo navzgor, ali navzdol, ali letl v ravnotežju ali poševno na eni peruti, ali hiti narav-, nost ali v krogu. Seve ima pri krmilu napravo, za merjenje višine, ki mu kažg, kako visoko v zraku se nahaja. Ako bi se rad rešil meglene plasti, se spusti nižje, na primsr na 1000 metrov^ kar tudi pokaže visokomcr, nikakor pa.; ne zna. ali smc Ietetl v tei višini, ne d* bi trčil 6b mnogo višjo goro ter ponesrečil. Moderni nemški tehniki se je posrečila iznajdba aparata, ki se imenuje »Kreisel Steuerzeiger«. Naprava omogoča pilotu tudi v gosti megli označbo kraja in višine, ˇ kateri se nahaja letalo, a popolnoma zanesljiv ni ta aparat Nemška »Luft-Hansa«, ki vzdržuje po celem svetu zračni promet z največjimi potniškimi letali, se poslužuje ravno radi nevarnosti meglc teh-le najnovejših poskusov. Zgradili so šolska letala za vožbanje pilotov. Letala ima»jo spredaj dva sedeža in sicer za učenca in enega za učitelia. Učencev sedež jje čisto zaprt, da ne vidi nikamor in je, kakor bi se nahajal v megli. Učitelj jma odprt razgled. Iz temncga sedeža mora učenec s pomočjo kart in raznih aparatov voditi letalo in mu popravlja morebitne pogreške zraven sedeči učitelj. Na ta način hoče nemška aeroplanska družba vzgojiti pilote, da tudi v najbolj neprodirni megli ne bodo izgubili ravnodušja ter orientacije. Učenci se drže gesla: Vaja ustvarja mojstre! Nojnovejše signalne naprave pri cestnih Seleznicah. Promet po velikomestnih ulicah se vedno bolj razmnožuje ter izpopolnuje. iVelika ovira za električne cestne žcleznice je postal hreščeči promet z avtomobili vseh vrst. Edini signal ali znamenje, katerega se je posluževalo doslej tramvaj spremno osobje, je bil zvonec. Kolikokrat se pa zgodi, da je hrušč in šunder na ulici tako velik, da vodja električnega voza ne sliši, kaka znamenja mu daje z zvoncem njegov spremljevalec sprevodnik. Dogaja se zelo veliko nesreč radi tega, ker je vodja preslišal zvon. Da se temu nedostatku na tramvajih odpomore, so preizkusili zadnje dni v Monakovem na Bavarskem signaliziranje na električnih železnicah s pomočjo raznobarvnih električnih luči. Kakor znano, je zelena inS znak za naprej!; modra za: ob- stani! in ideca je znak preprečenja nesreče! Najnovejši signalni aparat pove vodji sprcdaj z zeieno lučjo, naj vozi naprej, ko izgine zelena, se prikaže modra in vodja postane na postaji. Ako so pojavi rdeča luč, je treba nenadoma ustaviti voz. Naprava je čisto priprosta in enostavna ter jo bodo gotovo upeljali na vseh večjih cestnih železnicah po velemestih.