— 5£ t I — V metropolitanski veliki ccrkvi se bo I« pokornost začela 7. ml nje tri dni pusta, v kterih sc že (ako sveto Rešnje Telo šlirdesel ur v počesenje ven poslavlja. Preljubeznjivi kristiaui! prosimo Vas in opominjamo. opravljajte to in vse druge navadne po-božnosti posebno pa bližnji sveti post, za kteri-ga da postavo in pripušeuje tukaj suh *. priloženo doroljenje v natisu, kakor žc v nekih pretečenili letih, v duhu Gospoda, s pravo spokornostjo in 8 terdnim sklepam, zares tako /.iveti, kakor sc spodobi pravim kristianam, pu svclih postavali na-šiga Gospoda Jezusa Kristusa. Opominjamo Vas (udi, Preljube/njivi! de pridete bolj pridno in s pobožnim scream k procesijam križeviga (edna: naposled Vas prosimo, de leta čas reve in pomanjkanja ludi uhozih sobra(ov ne pozabite in jim po mogočosti pomagate. Delajte, molile, in na Boga zaupajte! „\e skerbite, rekoč: Kaj bomo jedli. ali kaj bomo pili, ali s čim ae bomo oblačili? Saj re rai Ore nebeški, tie miga tega potrebujete". Mat. 6, tiG — 32. — Molile! ali moli(e v imenu Gospoda, zakaj Jezus Kristus pravi: „Karkoli Me Očeta prosili r mojim imenu, ram bo dal". Jan. 16, SJII. Ljubezen Boga Očeta, milost našiga Gospoda Jezusa Kristusa, in dcležnost sveliga Duha hodi z Vami vsioii. Amen. Iz sedeža nadškolijskiga v Gorici 4. decembra IH53. CranrKrL ksavrri r. ."• I) o r o l j e n j e. I. 1*1 rrrni. ki stanujejo r tej škofi i, botlo (z nekterimi izjemki) smeli tudi stirdexetdanxki poxt I N.) t. leta mexne jedi r hirati. II. Mexne jedi r tirali je preporedano tri srede, to je, pepelnieno, krat er no in reliko sredo, veliki retertik, kakor tudi rsak petek in rxa-ko Xa bot o. III. Kdor je doUan xe postiti, xme !e en xamkrat na dan xe do sitiga najesti; tixte dni tadaj, kadar je meso jexti pripuseno, se sme tudi le en xamkrat jexti. V tem pa nixo zapopadene nedelje; zakaj ob nedeljah ni dolmnoxt se postiti, zatorej se lahko meso je pri koxilu opoldne. in tudi zrccer. П'. I mestu m poublasteni častiti fajmoetri. in po raseh častiti dekani, de zamore/o o postnih dneh. ko se pripusti meso jesti, rit ran je mexa tudi zreeer t ixt i m doroliti, kateri ali zaroljo telexne slabosti, ali zaroljo silne starosti, ali pa zaroljo te+kiga dela niso doUni, /w> mislih matere cerkre. se postiti; kadar koli jih kdo za tako doroljenje poprosi. V. V*i rast it i fajmostri in kaplani, ki so duani pastirji. smejo doroliti za rse dni, kadar je pripuseno meso jexti, dr ubogi in manj pre-motni ljudje si tudi zeečer lahko z mastnim jedi zabelijo. VI. Cel stirdexetdanxki poxt ni nikoli pripuirno pri ramo t ixt i jedi mešati mesnih jedi z ribami, tudi ob nedeljah ne. I II. Kdor se hoče rdele tili tega doroljenja. mora rxak dan. kadar r*ira mexne jedi, zunej xa-rnih nedelj, pob» f no moliti tri Ocenaae, tri Vest 'nu si Marie, tri Cast Intdi Rogu in eno I er o r za hr a I ni Xfwmin britkiga t trpljenja tn smer t i nasiga Gospoda Jezusa Krixtuxa. Iz xedema \aše nadsko/ije r Gorici 4. decembra IHM. Frančišek Kxaeeri. a. r. B o ж i r n o. lir Rurji! hrf>l M> r...l 11 ' Lepa je nas:» mati sve(a katoliška Cerkev \ svojim znolranjim. v svojim sereii, v svojim bistva : ,,\sa lepa si, prijallira moja, madeža iti v tebi", in Ia njena lepota se ludi p« zunanjim razodeva— zlasti o visorili prazniedl. Razodeva se pa, ne le oćilno po svetih vežah, ampak zlasti ludi domače pri krrsanskih derzinali. Ozrimo se nekaj malo le samo na Ko/.icno doiuaeo slovesnost po Slovenskim in posebej na ..Sveti dan-. Nekaka posebna slovesnost vlada te dni po krršanskih hišah, „mir Božji" se razodeva ludi na njili prebivavcili. ki r vsaki se nekako povzdignjeniga in osrečenign ruti zavoljo visoke sreče — rojstva Sinu Hotjiga. /e beseda Sveti dan" vsako katoliško sere«'- z nekakim prijetnim čutilam navda, ki se ne da popisali Celo noč ne soie luč na mizi ugasnili, ki zrav en poperl-njaka sveti, in vsi 3 deli s\. rnzriikranra se Sveti večer ohmolijo. Ze o Marti pa vzame edeu domačih blagoslovljene vode s kropila m, eden pa žerjavice z blagoslovljeno hosto od rvetor nedelje in rožami od sv. Itesnjiga Telesa dneva, ter grcsia krope in kade med glasno molitev jo sv. rozenk ranča od stanovanja do stanovanja (er pokadi(a »s« hleve, pode in kole. Pred jaslicami, ki so skorej po vsili hišah in zlasti nedolžnim otrocičem nezmerno veselje delajo, se slišijo vesele Ito/.irne pesmi peli. ali mali olrokam llo/.ieno zgodbo pripoveduje, ali očanec mirim pri gorki pen sedi- razklada, kaj in kako je bilo lani in svoje dni ob leni Času. Po druzih krajih po Slovenskim (udi s posebno v (o napravljenimi jaslicami pred okna hodijo pe(. orehov, jabelk. suhih hrii.sk ali druzih daril prirakov*jr. O pol noci gredo. kolikor jc moc, vsi k sveli masi. puslivši doma eniga samiga zanesljivima varha. in vsak verni katoličan iše na Sveli dan saj pri Ireh sv. masah bili. Opravila sc nobeniga ne lotijo, razun kar prav mora hiti, ludi pastirji samo Ia dan v lelu drobnice ne /.eno past, Če je ludi kopno. V pregovoru imajo, de (a dan tudi kare in vse žive stvari počivaj«. Perprav Ijene so za Ho/.ir police, ki so z orehovimi jedrici. s perlio iz suhih hrušk in druzimi rečmi potresene. Vem is svoje mladosti, de je vsaki hišni dobil o liosiču po tri kmlic: P*cnirno, sorširno polico in somesni hlebec. Posli dobijo od gospodarjev še kej druziga zraven in neso svojim staršem, Ii kterim gredo na nekoliko dni o Ho/.iču v gostje. Od popertnjaka, v elikiga pšenirniga hleba pa, ki mora vse tri lloziče pod pertam hi(i, mora vsak človek pod s(reho in ludi vsako zivinče okusiti. Marsiklere lacih šeg sc nekterim smešne, pra-znoverne ali celo škodljive zde in se ludi zc močno opusajo in zgubljajo: pa lo ni prav. zakaj tudi laki zunanji opomini v človeku močno budijo svete čutila in dolžno spoštovanje do visokih skrivnost Kozjih, ki so s praznikam sklenjene. Naj lep*i zmed (acih slovesnih domačih *cg so pa tiste, ki človeku pomen praznikov kar naravnost v spomin kličejo. Več (acih, kakor mi je — — pravil parobrodni pndvodja Lizarrvir, imajo zlasti llalaialinct. \ar buli vire aii je bdo njih Božično pozdravljanje. Vr* Božični ras «sr nc sliši nikjer \rč: ..l»«kro jutro! Ilobrr dan! Dober večer! itd., tcmuč .-lehern pozdravlja svojiga bližnjica z veliko pomenljivimi besedami: Pozdrav: MIK BO/JI! Od^vor: KKKST SK KOIHI.! To je: l*«zdrav: Mir liniji! Odgovor: krisliis je rojen! J. Ogled p« Slovenskim. Iz L j ubije nr. Pi-ntu. v me«tu Cincinnati" 2. Ii*t»pada t. I pi-an«. vrselu novico naznani, de ao pre-ča«iiti fine naški veliki «k. f I. lislopada namiga rojaka g«sp. Frideriku Kara;« vpričo Milvočkiga in De-tr»aškiga šk> fa v škofa poevelili. Piečastiti škof Baraga o« op konte me*ca lislopada v K vre po podaii ir. 9. ;riiliu Pibiiii desegli. od kedar «o IS. grad na ovoji sestri. Vre*rli)«n. tule pisali: -Zdaj sim zopet v stari Evropi, p» 17 let h. l e malo (a»a in srečno cim se vozil - II «liti — na prclrpim in neizrečeno lepo naprav Ijriiim porn ku V Du Id n sim 8. giadna princi, iu oprav.la me b« do št d leden lakaj zaderževale. /daj ze vidim, dc Te t» M» ne b«ni mogel v idili. Tabart nc m«.rem laku brtz opover popelvali. kakor 1847. leta. Poglavitni namen nwjiga | op«ivtinu pa ie. duhovnov za ovoj« šk»fi|0 dobiti. irskih. za Velike liMV. ki jih imamo. pa ludi francoskih iu nem-kih. In dosti česa preteče. preden jih dobim, ki bi holli z mano iti. Preljuba metra! v idil Te bom pred k» bom mogel. Bog naj Vas v t dno v «v«ji rnadi ohrani!" Iz Dr c zc nce na Tomiiiskim 28. listo pada IH.VI -- Tudi per na« e» pobožni verni vklnii> vni preveliki •lrag ne tri imvc. e»l *latnx» I. ubljanskiga zvonarja g. Aniona Zama-a-ta vlile. 31 rento v l.ike. zvonove napravili Pripeljali eo jih trije tuka;-ni možje brez plače iz Ljubljane, zadnji da a prtlckligra mera. d« Kobarida, dva iz sosednje Libašinske podfare in eden iz domače. Ker pa od K»bar da dn lukaj ni Vezne Ceete. «u -li 2. dan I. m p» dokončanim duhovnim opravila vei lakaj-eni hišni gospodarji do moeta čez S«t» pe-nje. rerun dveh. ki ela lila nar veči nasprotnika per Ii važni napravi. Od mosta «o jih ua treh dvekole-n h vozovih na tlakah m»ž«ki varno na visok Inib vlekli. Vrih hriba pridnim pride ilnl;« procesija d»ma ostalih naproti, vei prazmčti» i blcčtni. Šolarice z lepo d.šečimi cvetlicami v rokah, a ktcnnu »o zvonovi «kimale in iz pnbožnost iz drugimi vred ku*evale. Vse je bilo per lern pogledu do gnrkih s«lz ginjen». Procesija r>c zopel vredi in med veselim svetim peljem pred zvonovi korači. Ko «e od cerkve, h kleri so bili prljani, ugleda, oo jeli možnarji terdo pokali, de ee je njih glas po v» h hribih odmeval. Do cerkve pripeljanim ee varhi in atari bližajo in jih iz pobožnuMi poljet.ujejo. /are«! kdor je tnkaj vpričo bil. eo «e mu solze veselja po licih utrinjale. Kadar eo bili pa «rečno v zvonik obešeni, se je 20. I. m. (poslednjo nedeljo po binkoštih) Besu v čast slovesna služba Božja obhajala. Ko so «c imenovano nedeljo zjuirej ob šestih iz visoke line e svojim milim nep»pisljivo lepo v-branim peljem oglasili, «o ee meni in gotovo ludi vsim aoize veselja nehote uderle. Per Ii slovesnosti je bilo od v« h bližnjih krajev »Lilno zbranih vernh in «edem duhovnov pričujoč h. Klavni, r a blagor sv«j'h duš tea uneti gospod Janez Červ, dnheven aa Libašini, je za tako aloveeuost primerjen ugovor prevzel, kteriga j« v tako gladkim alovenskim jezika izaslil, de eo bili rai pričajoči do i*olz ginjeni. Očitna pohvala gre za Božjo čaat unetim farmanam in slaviiimti umetnika gosp. Aniona Zamasa'u, ki т svoji pogodbi ni samo rfobriga izdelka obljubil, ampak v zadoveljnnst vsih ladi doveršil. Mož beseda je ostal, tako, de se le ta edini glas sliši; „Vi nimate zvonov v zvonika ampak orgle". Slava zato njema! Podkcrnski. Is T erat a. BI—. Blizo Tereta kraj morja stoji neka lesena bajtica, kte.o jo reven oče šestih nlrok sam sostavil in zbil. V li bajtici stanuje on s svojimi otroci. O revna hišica! O kraj Icrpljerja in brilkih težav! La-čui ino nagi so otročiči in oče. Otroci vpijejo: Oče, kruha! Oče, dajte nam kaj! in v tem ko sam oče žejo io glad terpi. mu še la žalostui glas v ušesa doni in ser-cc globoko prebada. Sam lačen, nima, de bi jim dal jesti, sam žejin nima dru/.iga, kakor kanček mcrzle skoraj znierzle vode, de bi žrjne sirelice napojil, sam raztergan vidi svoje olročiče na pol nage mraza trepetati: zakaj močna, merzla burja, ki na« je to zimo huje nd navade obiskala, piha od vsih strani na revne »i-rotice. Merim je pred malo časain nemila smert Ijubez-njivo mater odvzela, ki bi jih bila zdaj morde tolažiti zamogla. Ker nimajo li ubožci druse vlastnine, raznn omenjen« revne bajtice in v nji nekaj murske trave, ki je gola njih postelja, se priporoče dobrotljivim liudomi-lam po moči pomagati jim. Dva gospoda Teržačana sta že 211 golil, vredništvu Teižaškiga časnika (Tri«slir-Zeitung) v la namen izročila in sicer gospod D'Alteeti 5 g»ld. in gosp. II. I.azarič 15 gold. Bog vama obilno poveiui! Iz Gorice 24. grudna. .S.— Zopet Vam oznanim smeri enign fajmeštra. Včeraj je v Gospoda zaspal Nikolaj Z i z. fajmošler in dekan v Teržici (.Monfalco-nei. v lil. letu svoje starosti, potem ko je 34 let kot mešnik služil v Gospodovim vinogradu. Bil je ranjki iz Kerškiga otoka (Veglia) doma, je pa kol duh»vcu le v Goriški nadškofii služil, in reci moramo, dn jc vestno in s hvale vredno gorečnostjo za časi Božjo delal. Naj počiva v mira! — P» tem takim je Goriška nadšk« fia v letu 1853 do današnjiga dne po smerll 12 mašiiikov zgubila, med kterimi je en korar, šest faj-moštrov, in pel druz.h duhovnov. Z;ula je zadueti občutljiva za škofi«, ki nma letos več kol sedem novo posvečenih mašiiikov. Iz Londona. Hunger ford Pollen, nekdajni ad veeučeliša v Oksforda. se je drugo adventno nedeljo v katoliško cerkev verail. Na Angleškim je zdaj. v |3 škofijah 646 katoliških cerkvi in kapel in 916 katoliških dahovnov; 1861. leta pa je bilo v ti deželi =»96 cerkvi in 826 maoaikov. V Freibarg a se je ačenik Gfroerer 20. listo-pada v katoliško cerkev očitno vernil; njegova žena in njegove hčere eo ie veliko poprej katoliško vero aprejele. JI III elnrovl. Za afrikanski miši en: Neimenovan dobrotnik 5 j.id. _ Gospod J. Čcbašek, fajmušter, 5 gold — Gospodu ina 21 krajcarjev. DigHnai v redni k : ЧпА-гјЖЈкЈХ^Ч: *»l,4e,k: Jo*'f BU*aik D.inašnjinu Iimiu jf n«b*(ef * načelnim listam in zavitkam" pridjano.