p• KRIZO STOM: Marija Pomagaj (Pesem brezijskih romarjev.) Marija, ti pomagaj nam! Božja milostna Devica, vseh slovenskih src Kraljica Marija, Marija, le ti pomagaj nam! Marija, ti pomagaj nam! Smo na Brezje prihiteli, da bi slavo ti zapeli. Marija, Marija, le ti pomagaj nam! Marija, ti pomagaj nam! Kadar prihrume skušnjave, stopi k nam z nebes višave. Marija, Marija, le ti pomagaj nam! Marija, ti pomagaj nam! Čuj ljubečih src glasove, varuj polja in domove. Marija, Marija, le ti pomagaj nam! Marija, ti pomagaj nam! Naše nam družine vodi, vzgajaj v pravi jih svobodi. Marija, Marija, le ti pomagaj nam! Marija, ti pomagaj nam! Srca vsa nam blagoslovi, da se vžgo v ljubezni novi. Marija, Marija, le ti pomagaj nam! Marija, ti pomagaj nam! Vse Slovence k Bogu dvigaj, vero v srcih jim prižigaj! Marija, Marija, le ti pomagaj nam! k Marija Pomagaj (Pesem brezijskih romarjev) i...j . i n j m j 'TUVnv, fljtj jtu rnvOj - Naši dve pesmi. 1. Marija Pomagaj je pesem brezijskih romarjev. Napev je vzet iz stare ljudske pesmi. Pesem je harmoniziral in priredil za ljudsko petje g. stolni dekan u/j Kimovec. Besedilo je naredil p. Krizostom O. F. M. Brezijske himne smo pogrešali h* skoraj je sramotno, da smo morali čakati na to himno tako dolgo. To pesem z novi® prelepim besedilom mora znati vsak Slovenec. Pesem je tako lahka in obenem Prl' vlačna, da bo šla zmagovito med naše ljudstvo in bo kot vihar zajela vsa srca. Pesen se bo lahko pela ob vseh prilikah. Drugo kitico bo treba seveda izpustiti, ker je Prl' rejena samo za Brezje. Sv. Frančišek (Himna Frančiškovih otrok) Sti. i. F FF 3 avco/vvV rrrdj - tu^, $rux^£uŠtk, to--.La^žruJt Ac-/bo£, l> > 1 h ;s > , J. ^ f F, d £ f i j .Mil ■■*.pl i 'j. J, J/UXn. AdR £ ± F j >o JLO/vv, 2, fi/bMpcr vuxA O" - iT^cuj^O- - /cCct. /l*j - /(yc-i t/cHlicv^ . S F_F i .*■ i, i . i- S < T - I E. fr F P & f FT w 1 I ' f' V' P T , %rdbvaArr>WYnfeotLo. />- po ftotcucyo, frA>Vzd i* L > J> h J —~- f ' ' ~ N IMr '■p' t t-p-1 r I. >i fcr-1—Mr- -r p p p 1 f ' r? f1 %>xcku iyux£ ^M .i 1' J- /1 V i - /C^z '/froo /to - /tol«), /UKCOU ,0 1 .L i | 1,11 /Omin^hefv 1» _ Kil )f \ \ V ^—1— — 1~1- 1 f ^ 2. Sv. Frančišek je himna Frančiškovih otrok, ki je primerna za vse tri redove in obenem za križarje ter klarice. Poje se tudi lahko pri vseh prireditvah in slovesnostih III. reda in ob vseh Frančiškovih praznikih. Besedilo je zopet od p. Kri-zostoma, glasbo pa je priredil naš ljubljanski organist fr. Salvator. Napev je popolnoma ljudski in zato si naj to pesem osvoje vse skupščine III. reda. Obe pesmi bomo peli na tretjerednem taboru na Brezjah in v Ljubljani. Polagoma mislimo na ta način izdati še nekaj pesmic, tako da bomo počasi prišli n sicer od duhovnikov domačinov. Tak0 je nedavno neki ameriški velik£ mestni župnik naredil v svoji župn*J' Natančno preiskavo glede verskega j® nravstvenega stanja svojih faranov. Osebno padajo v oči tele ugotovitve: ^ed stotimi družinami v župniji jih ie 25 brez otrok, tako da niti dva °troka ne prideta na družino. Od sto ^onov v fari jih je 23 mešanih. Na parov, ki žive v fari pride 11 divjih zakonov. Župnik poudarja, da vsi 'arani žive razmeroma blizu cerkve, so vsi farani v družinah in v šoli 'iobro vzgojeni, da so vsi organizirani v katoliških društvih. Z bolečino v Sacu sprašuje dušni pastir na koncu svojega poročila: Kaj naj še storim? '^ok je samo eden: Modemi človek Joče poslušati klica: Nazaj k sv. maši! Joče razumeti, da iz sv. maše živi katoliški kristjan. Si noče dati dopo-!edati, da je naše življenje maša. darovanje, izpremenjenje, združenje, o so trije vrhunci katoličanstva. V 'oliko smo kristjani, v kolikor sv. •našo v življenje prenesemo. Rodovitna njiva za duhovnike. V Wurzburgu so priredili duhovne vaje za matere duhovnikov. Voditelj duhovnih vaj je razdelil med matere posebne listke z vprašanjem o številu njihovih otrok. 75 mater ima 415 otrok. Povprečno 40 družin po šest otrok in 35 družin po pet otrok. To je slika rodovitnosti urejenih katoliških družin. Samo na plemenitih njivah cveto duhovniški cvetovi; nasprotno: iz skaljenega vira ne more priteči kristalno čista voda. To obenem potrjuje besede sv. očeta papeža v njegovi okrožnici o duhovništvu: »Najboljši in najbolj naravni vrt, ki klijejo iz njega cvetlice same po sebi in morajo vzcveteti, je vedno pristna in globoko verna družina.« Tu ne more izostati, da bi ne sledil vsaj en otrok klicu božjega Mojstra: »Pridi in hodi za menoj, in napravil te bom ribiča ljudi.« O srečni starši! Dan nove sv. maše je največji dan katoliških staršev in družin. Misijonska razstava na velesejmu Misijonsko gibanje se pri Slovencih stalno razvija in misijonsko zanimanje razveseljivo raste. Dokaz temu so med drugim razne misijon-ske razstave, ki so zelo zanimive, poučne in vzgojne. Vsi se še spominjamo krasno uspelega letošnjega misijonskega tedna v Grobljah 13.—20. junija. Tudi na ljubljanskem velesejmu je bilo v prejšnjih letih že par posrečenih misijonskih razstav. Vrhovno tajništvo »Misijonske zveze za Jugoslavijo« je dalo pobudo, naj bi se tudi na letošnjem imenskem velesejmu v Ljubljani (1.—12. septembra) priredila velika misijonska razstava za vse misijonske prijatelje. Letos naj bi prišla na v'i'sto »I n d i j a«, kjer delujejo naši jezuitski misijonarji, ki imajo svojo misijonsko pokrajino »Bengalski misijon«. Ta razstava bo za Ljubljano nekaj novega in izvirnega, ker bo misijonsko delo naših misijonarjev prikazano v plastičnih modelih, čisto Po naravi in življenju. Vso razstavo aranžira naš misijonar o. Anton Bizjak D. J., ki je bil sam v Indiji in torej pozna vse okoliščine po lastnih doživetjih. Nešteto pridnih rok se giblje in izdeluje podrobnosti po natančnih načrtih, tako da bo razstava tudi umetniško in po vrednosti na višku. Na razstavi bodo tudi 3 novi bronasti zvonovi, ki jih po razstavi pošljemo kot slovenski dar našim misijonarjem v Indijo. Name-Pjeni so za misijonsko postajo R a g a p u r blizu Kalkute, kjer deluje misijonar-Ljubljančan o. Stanko Poderžaj D. J. Veliki zvon (glas C, 235 kg, Posvečen sv. Jožefu) so darovali razni dobrotniki po Sloveniji, srednji Zvon (glas D, 175 kg, posvečen sv. Frančišku Ksav.) so poklonili slovenski bogoslovci, mali zvon (glas E, 115 kg, posvečen našemu svetniškemu škofu-misijonarju Frid. Baragu) pa je podaril neimovan slovenski duhovnik. Na tej indijski razstavi bo mnogo priložnosti, da se podrobneje seznanimo z deželo, ki je po božji Previdnosti izročena v skrb nam Slovencem in katere napredek je odvisen v mnogočem od našega sodelovanja. Zato toplo vabimo vse misijonske prijatelje, da obiščejo to razstavo bodisi posamezno ali v skupinah, posebno razne organizacije, šole, društva, zavode itd. Vsa vprašanja in naznanila naslovite na naslov: Bengalski misijon, D. J. Ljubljana, Zrinjskega cesta 9. Pax et bonum! P. ANGELIK: Prihaja čas, ko bu marsikateri, ki se še ni vpisal v Podporni odsek III. reda, prišel v leta starosti in onemoglosti. Ako ne bo imel tedaj dovolj prihrankov, da bi lahko od njih živel brez skrbi do smrti, ali ne bo ii»e' dovolj velike pokojnine in ne bo našel sorodnikov, ki bi ga ljubezniv« sprejeli na stara leta, tedaj bo nastopila zanj beda in prosjačenje. Zel« nerodno mu bo tedaj odgovarjati na vprašanje: »Zakaj se pa nisi vpisa* pravočasno v Podporni odsek III. reda? Sedaj bi bil lahko preskrbljen'« Glavni pogoji za vpis v ta odsek so sledeči: Kdor se hoče vpisati: 1. Mora biti ud III. reda ali se zavezati, da vanj stopi tekom dveh letj 2. se mora preživljati z lastnim delom in ne sme biti odvisen od dobrote bližnjega; 3. ne sme biti star nad 45 let; 4. mora biti naročen na »Cvetje« ali se nanj naročiti. Kdor potrebuje tiskovine za vpis ali želi kakega nadaljnjega P«" jasnila, se lahko pismeno obme na »Pax et bonum«, »Podporni odsek III. reda v Ljubljani«, Frančiškanska pasaža. Osebno pa lahko tudi o« r Župni urad Marijinega Oznanjenja v Ljubljani«. ZAPISNIK o drugem rednem občnem zboru stavbne zadruge »Mirni dom« v Ljubljani, r. z. z o. z., ki se je vršil dne 20. junija 1937. Dnevni red: 1. Poročilo načelstva in nadzorstva. 2. Odobritev računa za drugo poslovno leto do 31. decembra 1936- 3. Poročilo o izvršeni reviziji po Zadružni zvezi v Ljubljani. 4. Volitev nadzorstva. 5. Sprememba pravil. 6. Slučajnosti. Predseduje g. Vladimir Tominec. Predsednik otvori ob 17.15 popoldne občni zbor in ugotovi, da je bil ta pravilno sklican, in sicer pismeno v smislu § 18 ter osem dni Preden se je vršil v smislu § 30 pravil zadruge. Dalje ugotavlja, da ima zadruga danes 91 članov, od katerih je 51 članov navzočnih, in je tedaj v smislu § 33 pravil občni zbor sklepčen. Za zapisnikarja se določi g. dr. p. Roman Tominec, za overovatelja zapisnika pa gdč. Ana Kušar in g. Ivan Toroš. Nato se preide k posameznim točkam dnevnega reda: V imenu načelstva poroča g. Vladimir Tominec sledeče: Predvsem Pozdravljam vse navzočne. Ker nimamo primernega svojega prostora, smo se zbrali danes kot gostje v tej frančiškanski dvorani, ki nam jo je župnija Marijinega Oznanjenja v svoji ljubeznivosti dala na razpolago, za kar ji izrekam prisrčno zahvalo. Od lanskega občnega zbora, ki smo ga imeli 29. marca 1936 in je njega poročilo objavljeno v lanski majniški številki »Cvetja«, bi bilo poročati samo o dveh važnejših dogodkih. Dne 3. junija 1936 je prevzv. škof dr. Gregorij Rožman pismeno izrazil željo, da bi mu Stavbna zadruga »Mirni dom« prodala svoječasno kupljeni del starega pokopališča pod vložbo štev. 815 k. o. Sv. Petra Predmestje. Načelstvo Stavbne zadiuge je na podlagi te v pismu izražene želje sklenilo, da se ugodi' prevzvišenemu in da se mu proda parcela Pri pokopališču Sv. Krištofa, seveda vse pod pogojem, da ne utrpi zadruga Pri tem nikake škode, kar se je tudi v polnem obsegu zgodilo. Iz tega Pa ne bi bilo pravilno sklepati in domnevati, da smo že povsem opustili načrte, glede zidave Frančiškovih tretjerednih domov, zato vam moram sporočiti, da bomo najprej dozidali pri Domu sv. Frančiška v Šiški, ker je tam prosta parcela za še eno tako stavbo. Obenem pa moram pripomniti to, da še vedno obstoji na Domu sv. Frančiška dolg, ki nikakor ne Pada, ampak stoji stalno na isti višini in je Dom tako rekoč pasivna Postavka v našem proračunu, zlasti še, ker zgradba že potrebuje popravljanja. Morali smo dati popraviti dimnik, žlebove odnosno odtočne cevi, tlak pred hišo itd., tako da smo imeli s popravili precej izdatkov. Težkoča obstoja tudi v tem, da je pokojni preč. g. p. Salvator, ki je imel pred očmi samo to, kako bi čim prej plačal vse dolgove, vzel po več stanovalk za eno in isto stanovanje, ne glede na to, kaj bo, če bodo vse upravičenke naenkrat zahtevale prostor v Domu, kakor je slučaj prav sedaj. Vendar upamo, da bomo z božjo pomočjo prebrodili tudi te težave. Drugi važni dogodek lanskega leta pa je bila revizija naše zadruge po Zadružni zvezi v Ljubljani. Revizija se je izvršila v dneh 18. in 19. decembra 1936 ter nam je Zadružna zveza z dopisom z dne 24. apr. 1937 naročila, da se poročilo o izvršeni reviziji prebere in katerega tu prinašamo v izvlečku: • Revizijsko poročilo o izvršeni reviziji pri zadrugi: Stavbna zadruga »Mirni dom«, registrovana zadruga z omejeno zavezo, dne 18. in 19. decembra 1936. (Konec prihodnjič.) Kako je z novimi naročniki? Začetek je narejen. Marjeta Vidmar iz Jesenic piše: »Pridobila sem dva nova naročnika. Pozdravljam vašo agilnost do III. reda in njegovega glasila Cvetja. Želim največjega uspeha. Prihodnjič dobim zopet nekaj novih naročnikov. Bog daj blagoslova.« To je prava in kratka beseda. Ali se širom Slovenije dobi samo ena žena na Jesenicah, ki bo vneta agitatorica za naše Cvetje? Prav gotovo jih bomo dobili na stotine, ali nihče ni upal začeti in se oglasiti! Agitatorjev imamo seveda že mnogo, pa prav požrtvovalnih, ki že leta delujejo za naš list, ali tu gre za nove naročnike. Število naročnikov se mora dvigniti meseca oktobra, smo rekli, za 5000. Mislite, da je to nemogoče? Da, nemogoče, če bomo spali! Nemogoče, če ne boste brali, poslušali in ubogali. Brez agitatorjev, brez zastopnikov ne bomo uspeli, bomo vedno spali- Vsak agitator, ki pridobi 25 novih naročnikov, prejme lepo darilo-Kdor jih pridobi 50, ima plačano nedeljsko vožnjo na Brezje k Mariji Pomagaj. Na delo torej za nove naročnike. Prihodnja številka dobi novo obleko z naslovno sliko. Stari naročniki, ali imate poravnano naročnino? Okoli 40.000 din je naročnine na dolgu. Ali veste, da to lahko list uniči? Nad 10.000 nas stane vsak mesec tiskarna. Kje vzeti, če list zastonj pošiljamo? Škofja Loka zopet pohvaljena. P. voditelj sam mi je poslal imena in naslove zastopnikov za Cvetje. Kako prijetno je delati, ako človek vidi, da ima sodelavce! Ne pričakujte vsega od uredništva! Vsi moramo delati! Novi naročniki so: Alojzij Zalar in Ludovik Prelog, oba iz Hrastnika, Janez Čoki iz Selnice ob Dravi in dva nova iz Jesenic. Nove naročnike bomo od zdaj naprej objavljali. Koliko jih bo prihodnjič in odkod? In še tole: Od zdaj naprej bo vsak mesec darovana ena sv. maša za vse žive in rajne naročnike Cvetja. Ta mesec se bo brala 17. septembra na praznik vtisnjenja x-an sv. Frančišku. Nove knjige Rako v niške knjižice: Očitki — odgovori (komunizma). Revolucija v Španiji. Papeževa okrožnica proti komunizmu so, kakor vedno, za res priporočljive. Omenjene tri knjižice se bavijo s komunizmom, ki je posebno dandanes v vsej svoji moči v raznih državah pokazal svoja načela in svoje delo. Vendar jih je kljub temu mnogo, ki nasedajo lepim frazam te sodobne zmote, ne da bi pri tem mislili na grozne posledice, katere prinaša komunizem, kjerkoli pride do moči. Kar je o komunizmu resničnega, kakor n. pr. načelo boja za človeške pravice delavstva, načelo za pravično razdelitev materijelnih dobrin, vse to so papeži v svojih okrožnicah že zdavnaj povedali in zahtevali na mnogo radikalnejši in na mnogo lepši način. Komunizem in nevarnost komunizma naj bi bil slehernemu katoličanu opomin, da še ni spolnil želja in naročil, ki so dana v papeških delavskih okrožnicah. Ako bi katoličani ta načela i z -vajali dosledno, kakor treba potem bi nevarnost komunizma za katoličane sploh nikdar ne bila obstojala. Joško Jurač, Kraj umira. Ljubljana 1936. Založila Delavska založba. Cena vez. 40 Din, broš. 26 Din. Mlad delavec je napisal prvo povest in vsa čast Delavski založbi, da jo je sprejela v svojo Krekovo delavsko knjižnico. Njegova povest nima sicer osebnih napetosti, pa se ravno v tem skiada s splošnostjo sedanjega časa, kakor jo doživljamo sami. Osebe v povesti niso niti kmetje niti rudarji, marveč oboje, v obojih pa se starodavnost bori z nenadnostjo časa. Žalostno, brez spoznanja in strasti jih žre čas, vsi skupaj nevedno propadajo, dokler tiho in brez upora ne pridejo do konca ko tuja sila zruši ves kraj. Knjigo toplo priporočamo.