Slike na presno (al fresco) v Novicerkvi. II. Presbyterij stavljen v gotiškem slogu je sedaj tudi temu primerno prenovljen. Kaj krasno dobil je stene in rebrovje preslikano. Dekoracija gotiška hvali mojstra. Farne cerkve imajo navadno v presbyteriju veliki altar in v njem Sina božjega v sv. Rešnjem telesu, nad tem pa podobo ali kip svojega patrona. Jednako je tudi v Novi eerkvi, katerej farni patron je sv. Lenart. Malo nam je znano iz življenja tega svetnika in še ta betvica ne daje veliko predmetov slikarju. Zato smo pri izbiranju slik v presbyteriju ozirali se vseskozi le na počešcenje sv. Rešnjega telesa. Devet slik, 6 manjših, jedna srednja in dve jako veliki, krasijo stene in vzbujajo v ogledalcu spomine in čute občudovanja, hvaležnosti in ljubezni do Zveličarja, kateremu slast je prebivati pri ljudeh. Prav kakor slavni sv. Tomaž Akvinski poje: In figuris praesiguatur, Cum Isaac immolatur, Agnus Pasctae deputatur, Datur manna patribus, gledamo naslikane preroške predpodobe najsvetejšega zakramenta. Duhovniku, obrnivšemu se pred velikim altarjem k ljudstvu, videti je na sredi presbyterija pod obokom prva daritev, katero je očak Noah izstopivši iz svoje ladije opravil na prenovljenej zemlji — žgavno daritev zahvalivši se Bogu s syojo ženo, svojimi tremi sinovi in njih tremi ženami za čudovito rešenje iz valov vesoljnega potopa. Očanebeški, od mavrice obdan, prikaže -se na nebu rekoč: Ta mavrica bodi znamenje zaveze med menoj in vami, da ne bode vesoljnega potopa, ki bi pokončal vse meso na zemlji. Tik velikega altarja na evangeljskej strani nad prvim oknom daruje pred Abrahamom stoječ kraljevski duhoven Najvišjega skrivnostni Melhizedek, kruh in vino, nad drugim oknom vihti Abraham mee nad svojitn sinom Izaakom hoteč ga žrtvovati, toda angelj z nebes mu braui z desnico držeč z levico ovna zapletavšega se z rogi med trnje, nad tretjim pripravljajo se Izraelci na izhod iz Egypta povživajoči velikonočno jagnje. Podobno razvrščene so na epistolskej strani tri predpodobe najsvetejšega zakramenta: Mojzes izvabljajoči s palico studeno vodo iz skale in žene izraelske pobirajoce kruh nebeški, čudovito mano, oglednika i^raelska noseča velikansk grozd iz obljubljene dežele in prerok Elija, kateremu onemoglemu in sedečemu pod brinjevim grmom donese angelj kruh z nebes, da zamore tako okrepčan hoditi skozi puščavo 40 dni tje do gore Horeb. Niže od slednjih šest slik krasite presbyterij dve velikanski sliki, prva steno na evangeljskej, druga na epistelskej strani. Vsaka je po nad 2 metra široka in nad tri metre visoka. Slika na evangeljskej strani nam predstavlja zmagoslavje Kristusovo. Med tem, ko so poprej popisane slike ponarete po slikanej bibliji slovitega umeteljnika Schnorra, podaja nam ta prvokrat na presno naslikani ,,Triumpf Christi", koji nam je v kartonih zapustil veleslavni dunajski slikar Fiihrich. Kristus sedi kot veliki duhoven uove zaveze na zmagoslovskem ali triumfalnem vozu, kakoršnega so se nekdaj posluževali rimski zmagavci vojskovodje pri slavnili vhodih v večno mesto B,im. V levici drži svetovno oblo z nasajenim križem, z desnico pa svet blagoslavlja. Pred njim sedi kraljica nebeska. sv. Marija roki sklenjeni držeč; kakor bi prosila svojega Sina za nas. Voz vlečejo kot priprega symboli štirih evangelistov: angelj, orel, lev in vol, tiščijo ga pa na eni strani sv. papež Gregor veliki, sv. škof in cerkveni učnik Avguštin. na drugej strani sv. Ambrozij in sv. Tomaž Akvinski, oblečen kot dominikan. Više na strani od voza padajo maliki pred angeljema s plamtečiiua mečema, z nebes pa gleda strmi'- na čudoviti prizor truma angeljev. Vseh podob in podobic na tej prekrasnej sliki je 32. Na epistelskej strani ravno nasproti popisanej nahaja se druga slika jednake velikosti. Predstavlja nam razmerje Kristusa odrešenika do vernih duš v čistilišči. Iz njegove ranjene desne strani teče kri, katero ponižno klečeči angelj v kelih vzprejema .Angelju temu nasproti kleči Marija proseča milosti in pomoci za uboge duše. Prošnje njene so uslišane, kajti dva angelja uže sprevajata iz čistilišča dve duši. V čistilišču zaostale duše žalosti koprnijo: predstavljajo osebe iz razaib. stanov. Med njimi je tudi eden kapucin in zelo na strani v desnem kotu — mojster Brollo, Čegar obraz je izvrstno zadet. Na celej sliki štejemo 28 podob in podobic. Ponarejena je po nekem francoskem izvirniku.