Kdaj zelenjavni vlaki Slovenskl trg v sezonskih meseclh »predela« 35 tlsoč ton sadja In zelenjave (brez južnega sadja). Z vlakl ga pripeljejo le nekaj 10 ton. ŽeleznlčarJI ŽG Ljubljana sl že nekaj let prizadevajo, da bl iz Makedo-nije vozili večje kollčine sadja In zelenjave do Marl-bora, Celja in Ljubljane. Prav zato so se v sredo, 27. lunija pogovarjali s predstavniki večjlh trgovsklh or-ganlzaclj, kl zalagajo slovenske trge s sadjem, zele-njavo in vrtninami. Nekajurni pogovor so skle- cestni prevozniki. Konku-nili z ugotovitvami, da so koli- renčni so tudi časovno, ko čine, ki jih sedaj pripeljejo z premagujejo razdalje med vagoni iz Makedonije mini- Gevgelijo, Gostivarom, Kava-malne, čeprav železničarji vo- darci, Tetovim, Titovim Velesom zijo 50 odstotkov ceneje kot in drugimi kraji in slovenski- mi mesti. V sodelovanju z ŽTP Skopje prevzemajo sa-dje, zelenjavo celo na njivah pri predelovalcih in speljejo celoten, zahteven prevoz. Za vsako uro zamude plačajo pe-nale, če bi imeli trgovci mate-rialno škodo pri pošiljkah iz Makedonije. Sklenili so, da letos nekate-re večje trgovske organizacije vsaj poskusijo, da v »živo« ugotovijo, če je prevoz po že-leznici enakovreden tistemu po cesti. Načelno so se vsi trgovci strinjali, da so količine prepe-ljanega blaga po tirih mini-malne, izgovarjali so se, da proizvajalci oziroma dobavi-telji diktirajo način prevoza. Vendar so to podjetniška sta-lišča, ki pa niso v skladu s širšimi družbenimi interesi. V času energetske krize nudi že-leznica cenejše in časovno konkurenčne prevoze v upa-nju, da bodo tudi potrošniki prihranili kakšen dinar pri sa-dju, zelenjavi in vrtninah. Železnica, kot prevoznik hi-tropokvarljivega blaga, je za-nimiva celo za zahodni trg. Tako bodo v kratkem zvozili z vlaki-hladilniki več kot 200 ti-soč ton sadja iz Grčiie do Nemčije. Do ure točno! Zal pa železničarji le počasi prodira-jo, da bi vozili iz Makedonije v Slovenijo sadje, zelenjavo in vrtnine. Kum