TRIDNEVNI SEMINAR OKZSMS UUBUANA CENTER V BOHINJU Šele potem ko odločaš, postaneš subjekt šele potem ko odločaš, postaneš subjekt; taka /e blla ena od mlsll, ki so lo mladl izrekll na semlnarfu OK ZSMS Ljubljana Center v Bohlnju. Semlnar Je bll 2., 3. In 4. oktobra za področje mladlh v vzgojl In izobraževanju ter v krajevnl skupnostl. Vsebln-sko In organizacifsko /e bll odllčno pripravljen. Glede informativnega sistema so se vsi razpravljalci strinjali, da je naj-boljša informacija tista, ki je dejan-sko odraz življenja določenega oko-lja, v tem primeru vzgojnoizobraže-valne ustanove. Zato so se dogovori-li, da. bodo skupaj s Centrom za obve-ščanje in propagando pri OK ZSMS poskusili izdelati idejno zasnovo za šolske časopise, ki morajo te infor-macije zajemati in objavljati. Infor-macija pa je uporabna predvsem, če je ažurna. Zato je bila postavljena tu-di zahteva po pogostejšem in bolj učinkovitem prelivanju informacij in to ne samo znotraj posameznih vzgojnoizobraževalnih ustanov, tem-več tudi med različnimi vzgojnoizo-braževalnimi ustanovami. Pri temi »Idejnost pouka« so opo-zorili na problem zaostrovanja krite-rijev znanja na vzgojnoizobraževalni ustanovi. Učenci so vedno bolj obre-menjeni. Lahko se zgodi, da bo šola vedno bolj izgubljala svoj vzgojni ka-rakter in postala prostor za faktograf-ško polnjenje znanja učencev. Zato so se dogovorili, da bodo čimprej sprožili to problematiko na šolskih svetih. Gre za stalno nalogo, ob kate-ri se mladi krepko zavedajo, da bo zelo težko izvedljiva takoj. Potreben je daljši čas. Sklenili pa so, da bodo na tem trdno vztrajali, ker nočejo biti statistične številke v izobraževalnem procesu, ki je »okraden« vzgojne komponente v želji, da bi čimprej do-bili zgolj enostranske strokovnjake. Pomembno področje je tudi po-klicno usmerjanje. Skupaj s konfe- renco mladih v krajevnih skupnostih bodo poskušali položaj na tem po-dročju izboljšati. Z vključevanjem KS bodo poskušali najti povezavo med posameznimi šolami, kjer naj poteka poklicno usmerjanje, in orga-nizacijami srednjega usmerjenega izobraževanja v KS, ki naj bi seznani-le učence s posameznimi profili po-klicev in predvsem s potjo, kako naj pridejo do njih. Mentorji OO ZSMS na osnovnih šolah so menili, da bo to lahko zelo uspešna oblika poklicne-ga usmerjanja, vendar mora potekati kontinuiiano skozi vso osnovno šolo. Gre predvsem za deficitarne poklice, ki jih mladi premalo poznajo, pred-vsem pa premalo cenijo. ZSMS mora nadaljevati s politično akcijo in pre-pričevati tako starše kakor tudi mla-de, da imajo več ali manj zagotovlje-no zaposlitev le s tistim vzgojnoizo-braževalnim programom, ki izobra-žuje za deficitarne poklice. Najpomembnejše področje, ki je povzročilo tudi najbolj burno pole-miko, je samoupravljanje v vzgojnoi-zobraževalnih ustanovah. Sklenili so ustanoviti komisije, ki bodo v okviru posameznih OO ZSMS skrbele, da bo delegatsko gradivo čim hitreje in v čim bolj preprosti obliki prišlo pred učence. Poudarili so pomen od-delčnih zborov učencev, ki kot te-meljne samoupravne celice na šoli še niso zaživeli. Predvsem zaradi tega ne, ker v razredu še vedno ni vzpo-stavljen enakopraven dialog med učenci in učitelji. Učenci ne bodo subjekti vzgojnoizobraževalnega procesa, ampak le objekti, dokler bo oddelčni zbor lahko samo posveto-valni organ, ki bo le izražal svoje mnenje, ne bo pa imel nobene mož-nosti odločanja. Dogovorili so se, da vse OO ZSMS izdelajo poročijo o de-lovanju delegacij in o tem, kako so normativnoiirejene razmere na posa-meznih vzgojnoizobraževalnih usta-novah in ali so samoupravni splošni akti v skladu z zakonotn o usmerje-nem izobraževanju. Zadnja razprava je potekala okoli posebnih izobraževalnih skupnosti (PIS), ki kot relativno mlade insituci-je še niso popolnoma samoupravno zaživele, ker v njih učenci, kot del zbora izvajalcev, še nimajo prave be-sede. Pomembna je ugotovitev, da mogoče celo uporabniki nočejo »tret-je stranke«, ki bi nasprotovala učite-ljem in mogoče celo njim. Zato so sklenili, da čimprej poskrbijo za stva-ren dialog med učitelji in učenci in vzpostavijo razmerja, ko bodo upo-števali mnenja vseh, kar bo tudi kori-stilo vsem. Splošna ugotovitev udeležencev seminarja je, da je le ta uspel. Pred-vsem je uspel zato, ker je udeležen-cem pomagal pri razčiščevanju dolo-čenih nejasnosti, ki so se pojavljale pri njihovem delu. Še posebno pa je potrebno pohvaliti Roka Korena, ki je seminar vestno pripravil in ga tudi uspešno vodil. Bojan Makovec 1. 2., 3. in 4. oktobra smo imeli v mladinskem izobraževalnem centru v Bobinju seminar za mlade iz šol, domov in krajevnib skupnosti. Glavni poudarek seminarja je bil na samoupravnih odnosih. 2. 6. oktobra je bil za vse Ijubljanske mladinee, ki gredo na služenje vojaškega roka, organiziran koneert, na katerem sta nastopala Duo zlatni zubi In Jani Kovačič. 3. 8. oktobra smo skupno z OO ZSMS KS Ajdovščina organizirali koncert prvega slovenskega kantavtorja Tomaža Domicelja. Na koncert smopova-bili vse mladince-nabornlke letnika 1963, s katerimi smo imeli predhodno tudi razgovor. 4. V skupščini SBS je bila 8. oktobra seja RK ZSMS, v Domu DPO na Komenskega 7 pa je bila šesta seja^OK ZSMS Ljubljana Center v II. mandatnem obdobju po X. kongresu ZSMS. 5. 9. oktobra je bilo v dvorani Kodeljevo srečanje vseh ljubljanskih brigadirjev. Po krajšem kulturnetn programu sta nastopila kantavtor Emil Pok ter skupina Horizont 6. Od 12. oktobra pa do 14. novembra teče akcija za čisto in zeleno Ljubljano. Pozivamo vse osnovne organizacije, da se v svojih okoljih vključijo v to akdjo. 7. V dneb od 19. do 24. oktobra bo potekala 10. MPŠ v II. mandatu po X. kongresu ZSMS. Prijave so še možne. 8. Od 10. do 20. oktobra potekajo obiski v srednjih šolah in domovib, pogovoripa tečejo o samoupravni organiziranosti tero prohlemih mladih.