Podobice v abecedniku. ^iorkin oče so ga že nekolikokrat zatožili pri očetu. Ali če so danes hudo kaznovali nepoboljšljivega dečka, jutri je že znova premišljeval, kaj bi napravil. Psiček ga seveda že dolgo ni maral. Renčal je, ako ga je ta od daleč ugledal. Saj je brezsrčni deček pogostoma tepel ubogega psa in nekoc celo tako, da je šepal dolgo. Nekega dne zakliče Jurijče preko vrtne ograje Zorki, da prebode s šilom psu črno uho. Zorka se prestraši. Vedela je prav dobro, da bi se Jurijče kar nič ne pomišljal izvršiti to surovo žuganje. Zato odslej ni pred vrata ne pušča psa. Kaj stori Jurijče ? Bodisi karkoli, zajeti hoče živalico. Trdosrcnik sklene, da se znosi do dobrega. Res preži na psa, ali dobiti ga ne more. Nekoč pa čaka, dokler ne gredo Zorkini roditelji z doma. Zdaj ve, da je deklica sama doma s psičkom. Hipoma se zažene preko ograje in se splazi pri zadnjih vratih v hišo. Res zaloti psa, ki precej zalaje nanj. V desni roki ima šilo, z levico pa segne po psu. Ali sicer jako pohlevna ži- val je vsa razkačena. Ugrizne ga v desno roko, da Jurijče kar zakriči od bolečin. Šilo mu pade na tla, zbežati hoče iz hiše. Psiček pa ga ne pusti. Za meča popade bežečega dečka, da jame Jurijče kričati na vse grlo, naj ga vender oproste razljučene živali. Ko pride naposled Zorka, zgrudi se Jurijče nezavesten od bolečin. Iz raznih ran mu curlja kri. Dekletce le stežka urairi psa. Renčeč se umakne. Zorka klice pomoči. Ali dolgo traje, predno pridejo ljudje. Hudo ogrizenega dečka nesejo domov. Dokaj tednov mora razposajeni deček prebiti v postelji. Močno ga boli. Leva noga in leva roka sta otrpli, razkačeni pes inu je pregriznil nekatere kite. Pouk. Bodi nam ta povest v svarilo, da riikoli ne mučite živalij. Grozovitnika in trdosrčnika zadene kazen prej ali slej. Vsako žival boli. Pomislite, kako bi bolelo vas, da vas mučijo suroveži. Jurijčeta je zadela huda kazen ali nikomur se ni smilil hudobni, razposajeni, grozoviti decek. Saj se tudi njemu ni smilila nobena žival. 6og vse vidi, Bog vse ve. Greh se delati ne sme. 2. Nazorni nauk. Tu vidite silo. Tu je ročaj in tu ostri konec. Iz česa je ročaj ? Iz česa ostri konec ? Kdo rabi šilo ? Cemu rabi čevljar šilo ? XVI. t tablica. 1. Pripovedovanje. Bodi spravljiv. Frančišek in Jožek sta šla v šolo. Medpotoma pokaže Jožek Prančišku tablico, na katero je spisal domačo nalogo. Ta pogleda nalogo in pravi: _ Jožek, ti si danes nalogo slabo naredil. Imaš veliko pomot in nisi lepo pisal," hoce Jožku pokazati poraote, a ta se zjezi, zagrabi tablico ter ga zacne suvati. Prancišek se noče pretepavati, ampak gre mirno naprej. Vendar mu reče: ,,Jožek, jaz bom gospodu učitelju povedal, kako si me suval." — ,,Povej!" odvrne Jožek. Ko sta blizu šolskega poslopja, prime Jožek Pranceta za rokav in pravi:" Frančišek! ne povej gospodu učitelju, saj te ne bom vec suval!" Frančišek se obrne k Jožku in vidi, da je žalosten. Jožek mu poda roko in prosi odpuščanja. Prančišek mu stisne roko in pravi: ,,Odpuščeno je in pozabljeno !" Pouk. Jožek je delal v jezi. Prančišek je ostal miren. Jožek je prosil odpuščenja, Prančišek mu je odpustil. Bil je torej spravljiv. Mladine najlepša lepota je ta, Nedolžnost, ponižnost pa žlahtnost srca. 2. Nazorni nauk. Tablice na klop! Kaj ste položili na klop? Cemu imate tablice? Ker nam rabi za pisanje, orodje je. Orodje, katero rabirao v šoli imenujemo šolsko orodje. Povej mi še kako drugo šolsko orodje! Iz česa je tablica ? Tablica ima torej ploščo in okvir. Iz česa je plošča? Iz česa je okvir? Kaj se zgodi, ako tablica pade na tla ? Tablica je bolj dolga kot široka, štirioglata je. Kakšne barve je plošča ? Kakšne barve je okvir ? S čimpišemo na tablico? Iz česa je pisalo? Kara ga shraniš, da se ne zlomi? Kaj je ..v okviru? Kaj privežemo v luknjico? Lj. Stiasny.