URN_NBN_SI_DOC-I1RGRZMK

UČINKOVITOST REFERENČNE SLUŽBE V SLOVENSKIH SPLOŠNOIZOBRAŽEVALNIH KNJIŽNICAH Blaž Lesnik, Mensija Kurtovič, Aleš Mav, Damijana Ošlaj, Hinko Štrukelj-Špenko, študenti Oddelka za bibliotekarstvo, Filozofska fakulteta, Ljubljana MENTORICA: dr. Darja Piciga UDK 025.5:027.022(497.4) Povzetek Pri raziskovanju vzorcev referenčnega vedenja je nujno načrtno preučevanje uporabnikovih izkušenj pri referenčnem procesu. Kot odgovor na kanadsko študijo avtorjev Dewndney, P. in Ross, C.S. (RQ, VVinter 1994, str. 217-230), smo skušali raziskati učinkovitost referenčne službe v nekaterih splošnoizobraževal- nih knjižnicah v Sloveniji. Šestintrideset študentov iz višjih letnikov študija bib- liotekarstva je zastavilo 73 različnih referenčnih vprašanj. Več kot dve tretjini zastavljenih vprašanj je bilo tematskega tipa.* Ključne besede: referenčna služba, referenčni proces, metodologija, splošnoizobraževalne knjižnice UDC 025.5:027.022(497.4) Summary Systematic studies of users' experience with the reference transaction is necessary in order to gain better understanding of the patterns of reference behaviour that we can observe in libraries. In replication of an earlier study by Canadian authors Dewdney, P. and Ross, C.S. (R.Q. 1994, p. 217-230), we tried to explore the information service performance on a sample of puhlic libraries. Thirty-six stu- dents from upper grades of four-year librarianship program asked 73 different reference questions that were important to them on a personal level. Key vvords: reference services, reference process, methodology, public libraries * Predstavljeno kot referat na 6. mednarodnem simpoziju BOBCATSSS v Budimpešti (26.- 28. Januar, 1998) LESNIK, Blaž /et. al./: Effectiveness of reference services in Slovene public libraries. Knjižnica, Ljubljana 42(1998)1,77-90

RkJQdWJsaXNoZXIy