O DELOVANJU POTROŠNIŠKIH SVETOV Dejavni potrošniki - boljša preskrba Organlzlrano detovan/e delovnlh IJudi In občanov kot potrošnlkov je sestavni del njlhovih samouprav-nlh pravlc In dolžnostl. Določlla ustave, zakona o združenem delu, zakona o blagovnem prometu In usmeritve druglh družbenopolltlčnlh dokumentov omogočajo In hkratl zavezujejo delovne IJudl In ob-čane, da se organlzlrajo kot potrošnlkl, da bl tako varovall svoje interese In vpllvall na načrtno razvija-nfe proizvodnje, blagovnega prometa In storitvenih dejavnostl, ki zadovoljujejo njlhove potrebe in inte-rese. V statutih krajevnih skup-nosti, ki so bili sprejeti leta 1978, je vloga potrošniških svetov dokaj natančno opre-deljena. Pa vendar potrošni-ški sveti nikakor ne morejo zlesti iz povojev. Na seji sveta za vprašanje preskrbe pri predsedstvu OK SZDL so ponovno ugotovili, da sveti potrošnikov v krajev-nih skupnostih še ne delujejo dpvolj načrtno. Vzrokov je več. Eden med njimi je prav gotovo tudi premajhno zani-manje samoupravnih organov v ustreznih organizacijah združenega dela za sodelova-nje z organiziranimi potrošni-ki. Čeprav sveti potrošftikov v krajevnih skupnostih v dose-danjem delovanju niso brez uspehov, je za njihovo delova-nje značilno izredno nihanje v zatišju in v odvisnosti od sa-moupravnega razvoja posa-mezne krajevne skupnosti. Vsekakor pa so bili doslej pri delovanju deležni premalo podpore in pomoči. Sveti potrošnikov se zave-dajo svoje vzgojne naloge do potrošnikov, kadar neustrez-no ali celo škodljivo ravnajo na trgu, kot so prav v tem ča-su primeri »potrožniške mr-zlice« in prevelikega kopiče-nja osnovnih živil in drugih vrst blaga. Sodelovati pri re-ševanju takih vprašanj ni lah-ka naloga, še bolj narobe pa bi bilo, če bi stali ob strani ter se sprijaznili z neodgovornim ravnanjem. Zato se bodo mo-rali vsi potrošniki blaga in storitev tudi v svojih družbe-nopolitičnih in družbenih of-ganizacijah mnogo bolj aktiv-no vključevati v delo potroš-niških svetov, poslovanje or-ganizacij združenega dela, sa-moupravne interesne skup- nosti za preskrbo ter druge strokovne organizacije, ki lah-ko prispevajo k urejevanju občutljivega področja oskrbo-vanja z življenjskimi potreb-ščinami. Svet za- preskrbo pri pred-sedstvu OK SZDL je ocenil založenost trgovin v občini, ki je razmeroma dobra, čeprav še prihaja do pomanjkanja posameznih proizvodov. Sprejel je ugotovitve in usme-ritve, ki zadevajo predvsem skrb za zagotovitev osnovnih življenjskih potrebščin starej-šim in bolnim občanorn in seznanjanje krajanov z aktiv nostjo svetov potrošnikov na zborih potrošnikov; opozoril je na nujnost stalnega sodelo-vanja s poslovodji trgovin ter na sodelovanje z inšpekcijski- J mi sužbami pri reševanju ne-pravilnosti. Akcijsko sposob-nost ^organiziranih potrošni-kov je treba tudi v prihodnje dograjevati y skladu z njihovi-mi naiogami ob učinkovitejši pomoči družbenopolitičnih organizacij in samoupravnih organov v krajevnih skupno-stih, občini in mestu. Vzgoja potrošnikov naj bo stalha na-loga potrošniških svetov, vključuje pa naj tudi obvešča-nje potrošnikov o pogojih in možnostih oskrbovanja s po-sameznimi vrstami blaga in storitev. L. Š.