KRALJEVINA JUGOSLAVIJA UPRAVA ZA ZAŠTITU Razred 46 (2) INDUSTRISKE SVOJINE Izdan 1. Maja 1931. PATENTNI SPiS ŠT. 7940 Dipl. Ing. Nadai AIexander, konstukter, Murska Sobota, Jugoslavija. Prsni uplinjač ki štedi gorivo za eksplozivne motorje. Prijava z dne 4. decembra 1929. Velja od 1. junija 1930. . Vsi dosedaj v praksi uporabljeni prsni uplinjači imajo namen, da ostane zmesno razmerje med gorivom in zrakom konstantno tudi pri raznih sesalnih tlakih, kateri se menjajo z različnimi števili obratov motorja. Glavna naloga uplinjača je intenzivno razprašenje goriva z istočasnim temeljitim premešanjem zraka ki je za gorenje potreben. Teoretična in praktična raziska-vanja na motorjih z notranjim zgorevanjem prikazujejo, da je v svrho stopnjevanja učinka neobhodno potrebno popolnejše razprašenje goriva z istočasnim temeljitejšim premešanjem z zrakom. Stopnjevanje učinka zgolj pri višjih številih okretov dokazuje tudi, da se doseže boljše razkrajanje goriva z istočasnim temeljitejšim premešanjem z zrakom, baš vsled visoke brzine plinske zmesi v sesalnem vodu in s tem v njem nastalim vrtinčenjem. Poskušalo se je med drugim že, najti pota za popolnajše razkrajanje goriva potom predgreija zraka potrebnega za zgore-nje ali pa plinske zmesi same. Tak način pospešenja razkrajanja goriva pa je dopuščen samo do gotove mere ker je pred-gretje zraka ozir. plinske smesi omejene z ozirom na teže napolnitve. Tozadevni konstruktivni pripomočki, s katarimi se prizadeva doseči boljše vrtinčenje plinske zmesi, se pa nemorejo obnesli, ker se goriva na njih mehanično usede in se na ta način zmanjša izparevna površina s čemer ne pridejo do izkoriščenja nameravane prednosti. Temeljna misel predstoječe iznajdbe leži v tem, da nastane umetno vrtinčenje plinske zmesi prvič na ta način, da se predvidi več zračni šob v obliki dvojnih lijak«v,. skozi katere privre plinska zmes v posameznih delih ki udarijo eni ob druge v skupni mešalni celici in drugič na ta način, da se potom posebnih vakuumov, ki nastanejo bodisi okoli mešalne celice, o-koli sesalnega voda ali zračnih šob in odklanjajo plinsko zmes od svoje normalne poti, vsled česar nastane ponovno vrtinčenje zmesi v obliki zanjk. Ti vakuumi nastanejo vsled injektorskog upliva mimoidočih plinov pri prvih motornih dvigih. V naslednjem se naj nakratko razloži načelo predstoječe iznajdbe. V priloženi sliki se prikazuje izvedeni primer predstoječe iznajdbe v načelu. Na mesto dosedaj običajne namestitve ene same zračne šobe vodi pri tej iznajdbi več zračnih šob Ld v skupno mešalno celico M in sicer na ta način, da se vsa sredinska osišča E teh zračnih šob Ld se-čejo v eni isti točki, ležeči v sredini mešalne celice M v blizu ustja zračnih šob Ld. Osišče F zračnih šob Ld so na primer radi tega nameščena v eni ravnini, da se na eni strani ne poveča sesalni odpor in da je na drugi strani mogoče najti izhod tudi s eno pričujočo plavačevo celico po načelu komunicirajočih cevi se nahajajo na > najožjem mestu zračne šobe Ld. Din. 10. Da se omogoči namestiti te zračne šobe Ld pri že obstoječih uplinačih na bolj enostaven način, so iste v posebnem okrovu H tako pritrjene, da tvorijo poseben agregat, ki se da utaknuti namesto prejšne po-edine zračne šobe. Skozi zračne šobe Ld usesani zrak potegne iz šob za gorivo Bd slednje s seboj jn tako nastale delne plinske zmesi trčijo skupaj v skupni mešalni celici M. Na ta način nastane že intenzivno vrtinčenje delne plinske zmesi, kar ima za posledico finejše razpršenje goriva z istočasnim temeljitejšim premešanjem zraka za zgorenje. Da se tako nastalo vrtinčenje še poveča, je nameščena še posebna celica Lr okrog mešalne celice M. Pri prvih dvigih motorja postane celica Lr vsled injektorskog u-pliva mimoidočih plinov brezzračna in prisili plinske zmes da se pri naslednih mo-torjevih dvigih odmakne od one normalne poti, ki jo povzroča podtlak v cilindru. Tako nastalo tvorjenje kolobarjev pa spet po-'veča vrtinčenje plinske zmesi. Praktični poizkusi s pršnim uplinjačem. konstruiranim po tej iznajdbi so pokazali prihranek na gorivo. Patentni zahtevi. 1. Pršni uplinjač, ki štedi gorivo, za eksplozivne motorje, označen s tem, da se uvajajo delne plinske zmesi prisilnim potom v skupno mešalno celico po večjem številu nameščenih zračnih šob na ta način, da se potom medsebojnega udara stvori njih intenzivnejše vrtinčenje. 2. Izvedbena oblika uplinjača po zahtevi 1, označena s tem, da se bodisi okrog mešalne celice (M) okrog sesalnega voda (S) ali okrog zračnih šob (Ld) namestijo po eni ali več celic (Lr) ki postanejo po prvih motorjevih dvigih vsled injektorskog u-pliva mimoidočih plinov brezzračne in povzročijo pri naslednjih motorjevih dvigih še nadalnjo vrtinčenje plinove zmesi. 3. Izvedbena oblika uplinjača po zahtevi 1 in 2 označena s tem, da so zračne šobe (Ld) tako nameščene, da leže osišča (E) posameznih zračnih šob (Rd) v eni ravnini. Adpshnf-broj 7340.