PREDSEDSTVO OK SZDL Odločni premiki v kadrovski politiki Zagate pri financiranju KS/Priprave na novo ureditev komunalne samouprave Predsedstvo občinske kon-ference SZDL je na seji konec maja obravnavalo »Poročilo o uresničevanju družbenega do-govora o oblikovanju in izvaja-nju kadrovske poltike na ob-močju Ijubljanskih občin v ob-čini Ljubljana Bežigrad v letu 1983«, ki je bilo - tako kot vsa-ko leto - predloženo delega-tom občinske skupščine. V razpravi se člani predsedstva niso zadržali samo pri podat-kih iz poročila, glede katerega so - kot je to navadapri po-membnejših skupščinskih gra-divih - oblikovali stališča za družbenopolitični zbor. Glavni poudarki v razpravi so pokaza-li, da bo treba določila družbe-nega dogovora v prihodnje še bolj dosledno uresničevati in zagotoviti večjo demokratič-nost in javnost pri oblikovanju kadrovskih rešitev. Pri tem imajo najpomembnejšo vlogo subjektivne sile. Ko gre za ka-drovanje najodgovornješih po-slovodnih delavcev v organiza-cijah združenega dela, se mo-ra takšna vloga subjektivnih sil posebej uveljaviti v delovanju osnovnih organizacij zveze ko-munistov in zveze sindikatov, pri tem pa ne kaže pozabiti, da je potreben - in v odprtih de- mokratičnih postopkih tudi mogoč - večji vpliv vseh delav-cev v združenem delu. Nobenega dvoma ni, da je v sedanjih zaostrenih gospodar-skih razmerah kadrovska poli-tika zelo pomembna sestavina vseh prizadevanj za uresniče-vanje nalog gospodarske sta-bilizacije. Slabe in neustrezne poslovodne odločitve lahko celo izničijo še tako vestno in prizadevno delo zaposlenih. Zato je povsem upravičeno na-potilo, sprejeto na seji pred-sedstva OK SZDL, da bodo ocene rezultatov gospodarje-nja sestavni del oblikovanja kadrovske politike v organiza-cijah združenega dela in na ravni občine. Sirši družbeni vpliv na kadrovske rešitve pa se v prihodnje ne bo ornejeval samo na vodilne poslovodne delavce (direktorje), temveč bo moral zajeti tudi tako imenova-ne delavce s posebnimi po-oblastili in odgovornostjo, ki pa svoji strokovnosti in nalo-gah, ki jih imajo, lahko (ali pa tudi ne) prispevajo k odprav-Ijanju težav, s katerimi se sre-čuje združeno delo. Še en poudarek iz razprave je zanimiv. Premalo je krože-nja kadrov in premalo je priza-devanj in načrtnega delovanja, da bi sposobni kadri, ki so se z uspešnim delom že izkazali, prevzeli druge, še odgovornej-še obveznosti, in to ne samo v posamezni organizaciji zdru-ženega dela ali v občini, tem-več tudi zunaj občinskih meja. Predsedstvo OK SZDL je obravnavalo tudi problematiko financiranja krajevnih skupno-sti. Ker samoupravni spora-zum o združevanju in uporabi sredstev za zadovoljevanje skupnih potreb delovnih Ijudi in občanov v krajevnih skup-nostih v obfiini za letos in pri-hodnje leto ni dobil primerne podpore delavcev v bežigraj-skem združenem delu (izmed 398 predvidenih udeležencev ga je do konca marca letos podpisalo samo 60, med njimi 16 krajevnih skupnosti) in ker sedanje razmere zahtevajo ra-zbremenjevanje gospodarstva, se je predsedstvo strinjalo , da določil samoupravnega spora-zuma ni mogoče uveljavljati oziroma nadaljevati z akcijo za podpisovanje. Hkrati je naroči-io izvršnemu svetu in pristoj-nim upravnim organom, da najpozneje do obravnave ne-katerih vidikov delovanja KS v skupščini občine (ta obravna- va je načrtovana za jesen) pri-pravijo možne rešitve za zago-tovitev nujno potrebnih sred-stev ki so bila načrtovana z združevanjem po omenjenem samoupravnem sporazumu. V zvezi s pripravami na novo ureditev komunalne samo-uprave v Ljubljani je predsed-stvo ugotovilo, da sprejemanje samoupravnega sporazuma o ustanovitvi komunalne skup-nosti Ijubljanskih občin ne po-teka zadovoljivo in da bo na podlagi konkretnih podatkovo podpisovanju (zagotoviti jih mora iniciativni odbor) spod-budilo posamezne organizaci-je združenega dela in krajevne skupnosti, ki kot uporabniki komunalnih storitev, še niso sprejele samoupravnega spo-razuma, da to storijo. Hkrati je predsedstvo predlagalo, da se delegacije uporabnikov komu-nalnih storitev v bežigrajski občini povežejo v 12 konfe-renc delegacij, in sicer krajev-ne skupnosti v štiri konferen-ce, temeljne in druge organi-zacije združenega delain de-lovne skupnosti pa v osem konferenc. Tako bo vsaka kon-ferenca s svojim delegatom zastopana v zboru uporabni-kov skupščine komunalne skupnosti Ljubljanskih občin. V tem zboru imajo namreč uporabniki iz vsake Ijubljanske občine po 12 delegatskih mest. Predsedstvo OK SZDL je sprejelo tudi pobudo za spre-membe in dopolnitve statuta občine. Mestna skupščina je namreč že sprejela sklep o uvedbi postopka za spremem-bo mestnega statuta, ustrezen postopek pa bo usklajeno po-tekal tudi v Ijubljanskih obči-nah. V. B.