Letnik 1911. Državni zakonik za kraljevine in dežele, zastopane v državnem zboru. Kos XXXVIII. — Izdan in razposlan 10. dne maja 1911. Vsebina: Št. 87. Razglas, s katerim se ukrepajo nadaljnje naredbe, da bo enostavnejše poslovanje v službenih mestih državne železniške uprave. §1. Razglas ministra za železnice z dne 5. maja 1911.1., s katerim se ukrepajo nadaljnje naredbe, da bo enostavnejše poslovanje v službenih mestih državne železniške uprave. Na podstavi Najvišjega sklepa z dne 4. maja t. 1. se izročajo ravnateljstvom, podrejenim c. kr. ministrstvu za železnice in obratnemu vodstvu čer-novškemu nastopne stvari v samostojno reševanje: 1. Ustanavljanje postajališč, nakladišč in stranskih postaj za blago, v izjemnih primerih tudi na stroške ali s prispevkom uprave državnih železnic, ako se pri tem merodajne položnostne razmere ne presegajo 15 promillé, ako napravni stroški, oziroma prispevek uprave državnih železnic ne presegajo zneska 10.000 K in ako je popolnoma zagotovljena proračunska založba napravnih in celoletnih obratnih stroškov ter donosnost dotičnega prometnega mesta. 2. Nameščanje nastopnih sistemiziranih uradniških mest, tudi če pridejo pri tem v poštev mesta Vil. službenega razreda, in sicer: Načelnikovih namestnikov odsekov za vzdrževanje železnic, vodstev'delavnic, kurilnic, skladišč za gradivo in podružnic obratnega vodstva, namestnikov obratnih vodij, oddelnih vodij v delavniški službi (glavne in obratne delavnice), oddelnih vodij v kurilniški službi, načelnikov pomožnih uradov ravnateljstev, kurilniških podružnic in načelnikovih namestnikov železniških obratnih uradov. 3. Premeščanje pod številko 2 imenovanih uradnikov VII. službenega razreda iz enega ravnatelj-skega okraja v drugega v okviru sistemiziranega osebja, v porazumu udeleženih ravnateljstev, nadalje pisanje dotičnih zabeležkov o premeščanju. 4. Poviševanje uradnikov X. in IX. službenega razreda po navodilih, ki jih gledé tega izda ministrstvo za železnice pred vsakim rokom povišanja. 5. Izpregledanje, oziroma dovoljevanje odpisov povračilnih predpisil nasproti uslužbencem — iz-vzemši tista, ki so bila predpisana po naročilu ministrstva za železnice — v ozira vrednih primerih, ako denarna vrednost od primera do primera ne presega zneska 2000 K in v ravnateljskem okraju v istem letu ne zneska 10.000 K. 0. Opuščanje povračil za ne ponošene službene obleke, ako se službeno razmerje razveže z izstopom, odpovedjo ali odpustom uslužbencev, v ozira vrednih primerih ali če se ne dajo izterjati. 7. Dovoljevanje prostovoljftih enkratnih daril in prispevkov za tuje, dobrodelne ali javne namene, (Slovenlsch.) 71 ako v posameznem primeru ne presegajo letnega j zneska 1000 K, v mejah za te namene odkazanih proračunskih kvot, po vodilih, ki jih izda ministrstvo za železnice. 8. Odpuščanje glob iz stavbnih, dobavnih in drugih pogodb po ravnateljstvih, ki so sklenila do-tične pogodbe, v ozira vrednih primerih, če se je dobava izvršila, če tudi zakasnelo, in če železniškemu zavodu ali po njem upravljanim preškrbninskim zakladom ni nastala niti neposrednja niti posrednja škoda, do zneska 2000 K v posameznem primeru. 9. Sklepanje najemnih ali drugačnih pogodb o ponavljajočih se dajatvah — izvzemši stične in obratne pogodbe in pogodbe o izposojanju vozil,'— ako najemnina ali drugačne ponavljajoče se dajatve ob nedoločni ali stalni dobi pogodbe do pet let ne presegajo letnega zneska 20.000 K in ob stalni dobi pogodbe več nego pet let ne letnega zneska 2000 K in ako je zagotovljena proračunska založba celoletnih stroškov; nadalje odpuščanje najemnin ali drugih ponavljajočih se dajatev v znesku do 2000 K v ozira vrednih primerih. 10. Gradnja novih železnic, ki se zgradé na državne stroške ali na račun tretjih, ako ne gre za stavbne naprave, kojih izvršitev je naložena še železniškemu stavbnemu ravnateljstvu, ali ako ministrstvo za železnice za te stavbne naprave z ozirom na posebne razmere od primera do primera ne ustanovi samostojnih železniških stavbnih vodstev; pri tem je ravnateljstvu naloženo reševanje vseh opravil, ki so v zvezi z njemu izročeno gradbeno pripravo in gradnjo samo, kolikor niso pridržana ministrstvu za železnice. Gledé teh opravil novih zgradb gre ravnateljstvu v obče mu podeljeni delokrog — kolikor se ne izpremeni z nastopnimi določili — in sicer zlasti: a) izvršiti vsa tehniška pripravljalna dela za gradnjo železnice, zlasti sestaviti operate, stroškovnike in načrte, ki so potrebni za komisijska uradna dejapja, kojih uvedba in nadaljnje obravnavanje je po obstoječih občih železniških zakonih in ukazih gledé gradenj pridržano ministrstvu za železnice, nadalje za oddajo gradbenih del in za izvršitev gradnje, ter predložiti te pomočke železniškemu ministrstvu, da jih odobri ; končno zastopati dotične operate pri gori omenjenih komisijskih uradnih dejanjih; h) sestaviti glavni stroškovnik, ki se deli po raz-predelkih razka^a zakontacijo gradnje, ter letne proračune in postavke mesečnih potrebščin, ki jih je sestaviti enako, imeti v razvidnosti od-kazane kredite in skrbeti, da se bo ravnalo po njih; c) sestaviti proračune in pripravljalna dela za odkup zemljišč in poslopij ter za naprave, varne gledé ognja, in izvršiti te odkupe in naprave v okviru odobrenih proračunov; d) samostojno oddajati gradbena dela za nove proge po pogojih in mejah številk, ki so določeni v organizacijskem ustavu za gradnje na obratnih progah, ter sklepati gradbene in do* bavne pogodbe v mejah številk, ki gredo ravnateljstvom po organizaciji; e) sklepati pogodbe (najemne pogodbe in drugačne pogodbe) ter odpuščati zakupnine v mejah pristojnosti, ki gre ravnateljstvom po organizaciji, toda izključivši prevzetje trajnih zaveznosti na dolg uprave državnih železnic brez ozira na višino zneska; f) nadzorovati, da se izvréé vse gradbene naprave in dobave, ki so potrebne za dogradbo in začetek obratovanja železnice, po pogodbi, strokovnjaško in o pravem roku; g) izpreminjati odobrene gradbene načrte, kar se ob grajenju pokaže za potrebno ali namenu primerno, ako se nè predrugačijo določila zapisnika o političnem ogledu, odobrena pravila in pogodbe, v dopustilnih pogojih določene meje gledé napravnih razmer, nadalje ako se ne presežejo odobrene vsote stroškov in pre-odkazani krediti ; o takih izpremembah pa je brez odloga poročati železniškemu ministrstvu; h) zbirati in pripraviti pripomočke, ki so potrebni za tehniško-policijsko preskušnjo in za kolav-dacijo, ter izvršiti kolavdacijo, oziroma sodelovati ob njej ; %) pripravljalna dela za uvedbo začasnega loko-motivnega obrata ter ukrepi za začetek obratovanja ; k) sestaviti preračune za plačila na račun gradbenim podjetnikom in dobaviteljem na podlagi z njim sklenjenih pogodb in nakazovati ta plačila na račun pri izplačevalnici, določeni za izročevanje teh zneskov zaslužka, potem zalagati izdatke, oznamenjene v računskem razpre-delku III rhzkaza za kontaeijo gradnje, v mejah kreditov, dovoljenih zanje po postavkih, ne t glede na tiskovine, ki se nabavijo enotno, končno zalagati vse druge izdatke, ki posamez ne presegajo zneska 500 K; l) sestaviti sklepne izkaze zaslužkov in sklepne račune z gradbenimi podjetniki in dobavitelji ter predložiti te dokaze železniškemu ministrstvu, da jih popreskusi: m) imeti v razvidnosti izročauje in porabo gradiva, nabavljenega za gradnjo železnice v lastni režiji in inventarnih predmetov, ter nabavljati letno potrebščino gradiva, ki se rabi za pisarne, izvzemši tiskovine; n) skrbeti za zavarovanje objektov zoper škode. 11. Končnoveljavno razsojanje, zoper katero ni dalje pritožbe na ministrstvo za železnice, o odškodninskih zahtevah, nastajajočih iz prometa oseb, prtljage ali blaga, ker se je kaj izgubilo, zmanjšalo ali poškodovalo, do zneska 200 K za posamezni primer odprave; nadalje enako razsojanje gledé pravic do povračila postranskih pristojbin in sto juin za vozove do zneska 50 K za posamezni primer odprave. Obratnemu vodstvu v čemovcih: 12. Podeljevanje dovolil za stavbo in rabo v imenu železniškega ministrstva gledé stavbnih del, navedenih v § 17, točka 15 organizacijskega ustava za državno železniško upravo, ako so dani tam navedeni pogoji, ob progah lastnega okraja. 13. Oskrbovanje stvari, ki se tičejo vojaške rabnosti železnic, gledé podrejenih železniških prog v enakem obsegu kakor je to po organizaciji naloženo ravnateljstvom gledé njim podrejenih železniških prog. Ta razglas dobi moč s 1. dnem junija 1911.1. Glabinski s. r. •.