Letnik 1913 Državni zakonik za kraljevine in dežele, zastopane v državnem zboru. Kos XCII. — Izdan in razposlan 17. dne decembra 1913. Vsebina: (Št. 255—258.) 255. Ukaz, s katerim se obrati pomorskega plovstvarazdeljujejo v nevarnostne razrede. — 256. Razglas, s katerim se objavljajo predpisi o meroskusno-uradni preskušnji in poveritvi nagibnih tehtnic, ki so določene edino le za raho v c. kr. poštnih uradih in služijo za tehtanje poštnih paketov. — 257. Ukaz o začasnem skrajšanju sodniške pripravljalne službe. — 258. Ukaz o aktiviranju poštnega in telegrafskega ravnateljstva v Celovcu za vojvodino Koroško. 355. Uka/ ministra za notranje stvari v porazumu s trgovinskim ministrom z dne 1. decembra 1913. k, s katerim se obrati pomorskega plovstva razdeljujejo v nevarnostne razrede. Na podstavi § 14 zakona z dne 28. decembra 1887. 1. (drž. zak. št. 1 iz 1. 1888.) o zavarovanju delavcev proti nezgodam se, poprašavši zavarovalni pridodani svet, ukazuje takole: § 1- Obrate pomorskega plovstva, ki so po čl. 1 zakona z dne 11. februarja 1913. 1. (drž. zak. št. 25) zavezani zavarovanju — izvzemši obrate pomorskega ribarstva — je razdeliti v nevarnostne razrede za čas od 1. dne januarja do 31. dne decembra 1914. 1. po priloženi razdelitvi nevarnostnih razredov. § 2. Na uvrstitev posameznih obratov v nevarnostne razrede in v odstotne postavke nevarnosti se uporabljajo določila § I, odstavek 2, ter §§ 2 do 8 in 1U ministrstvenega ukaza z due 2. avgusta 1909. 1. (drž. zak. št. 1 1 7). § 3- Uvrščujč obrate. v nevarnostne razrede in odstotne postavke nevarnosti je ravnati po možnosti v porazumu z vpisnimi oblastvi, zlasti tedaj, ako meni zavarovalnica, da se je nevarnost povišala, ali ako dvomi, da se je nevarnost zmanjšala, kakor trdi podjetnik obrata. § 4. Ta ukaz dobi moč 1. dne januarja 1914. 1. Heinold s. r. Schuster s. r. (8loirenIsch.^ Î 73 Razdelitev obratov pomorskega plovstva v nevarnostne razrede. I. Obratovanje pomorskih plovil (izvzemši plovila, ki služijo za pristojstvo drugega plovila). t. Plovila daljne vožnje Nevarnostni razred a) parniki ................................................................... Vlil b) jadrenice . . . •......................................................... Vlil 2. Plovila velike obrežne vožnje a) parniki..................................................................... Vil b) jadrenice................................................................... VII 3. Plovila male obrežne vožnje a) parniki.................................................................... Vil b) jadrenice (z več nego 50 kosmatimi bečvami prostornine)..................... Vil c) motorne ladjice............................................................ Vil Znak za manjšo nevarnost pri številkah 1—3: uredba plovila za popotniško službo; pri tem ima merodajen pomen manjše ali večje število osebja, porabljanaga za službo v kajutah in v kuhinji. -i. Jahte za zabavne in športne namene a) s parnim obratom.............................................. VII b) z motornim obratom............................................... Vil c) z obratom na jadra............................................... VII 5. Plovila s 50 kosmatimi bečvami prostornine največ (brez parnega ali drugega motornega obrata) a) za popotniško službo................................................... V b) za tovorno službo...................................................... Vil C. Plovila, ki služijo posebnim namenom (brez ozira na velikost in gonila) a) plovila za pristansko in nadzorovalno služim, za namene proučavanja, šolske ladje itd................................................................ . . . VI b) ladje vlačilke................................................................... Vlil c) parne barkase...................................................................... Vlil d) olajšalne ladjice.................................................................. Vlil II. Drugačna ladijska služba. 7. Vzdrževanje plovil, opremna in razpremna dela...............-, . . Vlil 8. Nakladanje in razkladanje (tudi nalaganje kuriva)....................... XII 9. Privezovanje z vrvmi.................................................... VI III. Sorodni obrati. 10. Plavalne ladjenice, plavalni žrjavi. plavajoča zabijala i. dr................ Vlil 1 1. Služba za reševanje in otevanje.............................................. Vil 12. Straženje, razsvetljava in vzdrževanje luzemskega vodovja, ki služi pomorskemu prometu..............>........................................................ VI 356. Razglas ministrstva za javna dela z dne 12. decembra 1913. L, s katerim se objavljajo predpisi o meroskusno-uradni preskušnji in poveritvi nagibnih tehtnic, ki so določene edino le za rabo v c. kr. poštnih uradih in služijo za tehtanje poštnih paketov. Na podstavi ministrstvenega ukaza z dne 23. septembra 1904. 1. (drž. zak. št. lil) se v nastopnem javno naznanjajo po c. kr. komisiji za pravilni meroskus izdani, gledé pristojbin po ministrstvu za javna dela odobreni predpisi o mero-skusno-uradni preskušnji in poveritvi nagibnih tehtnic, ki so določene edino le za rabo v c. kri poštnih uradih in služijo za tehtanje poštnih paketov. Ti predpisi dobé moč z dnem, katerega se razglase: hkratu se razveljavljajo predpisi, objavljeni gledé tehtnic za poštne pakete z ministrstvenim razglasom z dne 2. decembra 1904. 1. (drž. zak. št. 143). Trnka s. r. Predpisi o ineroskusno-uradiii preskušnji in poveritvi nagibnih tehtnic, ki so določene edino le za rabo v c. kr. poštnih uradih in služijo zn tehtanje poštnih paketov. I. Konstrukcija tehtnic. Za izključno rabo v c. kr. poštnih uradih se pripuščajo nagibne tehtnice v meroskusno-uradno preskušnjo in poveritev, ako ustrezajo nastopnim predpisom : 1. Tehtnice morajo imeti najmanj 20 kg nosilnosti. 2. Najmanjši delitveni presledek lestvice ne sme znašati več nego 100 g, toda pripustna je natančnejša delitev. Delne črtice morajo biti razločno vidne in morajo biti najmanj 1 mm druga od druge. Vsako kilogramsko črtico je primerno podaljšati in razločno ošteviliti. Delne črtice, ki ustrezajo polovičnim kilogramom, so daljše nego delne črtice desetinskih kilogramov, toda krajše nego kilogramske črtice. 903 3. Tehtalni mehanizem mora biti v okrovu tako zaprt, da se. ko so se nadela kolkovna znamenja na štirih primerno prirejenih glavicah vijakov, oziroma ko so se nadele pripravne plombe, ne more odstraniti iz okrova, ne da bi se pokvarila kolkovna znamenja. 4. Pod izrezo v okrovu, skozi katero se lahko opazuje lestvica, je namestiti tablico z napisom: Tehtnica za poštne pakete - « Nosilnost. . .kg Zveza te tablice z okrovom- tehlnice se mora dati tudi s kolkovanjem zavarovati. h. V ostalem morajo te tehtnice ustrezati predpisom, objavljenim gledé takih nagibnih tehtnic z minislrstvenimi razglasi z dne 2. decembra 1904.1. (drž. zak. št. 142). 17. decembra 1905. 1. (drž. zak. št. 200), 13. julija 1906. 1. (drž. zak. št. 147) in 17. dne decembra 1909. 1. (drž. zak. št. 210). Meroskušališce, preskušnja in kolko-vanje. 6. Meroskusno-uradno preskušati iu poverjati tehtnice za poštne pakete ima pravico vsak za preskušanje tehtnic upravičen meroskusni urad, toda dotično uradno dejanje je opraviti, dokler se ne ukrene drugače, vedno tam, kjer je tehtnica postavljena. 7. Ob meroskusu leh tehtnic je ravnati tako. kakor je povedano v navodilu za preskušnjo nagibnih tehtnic vobče (prim. ukaznik za meroskustvo št. 1 28, 135 in 145). Pri tem se sme kolkovati tehtnica samo tedaj, če znaša razlika napovedi tehtnice od dolžnih napovedi pri vseh obremenitvah med ničlo in največjim dopustnim bremenom največ 100 g; ta vrednost meje pogreškov se ne sme preseči, tudi če se isto breme ponovno položi na različnih mestih mosta. 8. Kolkuje se na glavicah vijakov, oziroma na plombah (prim. sprednjo točko 3), nadalje na mestih, namenjenih zn zavarovanje tablice z napisom (prim. točko 4) in kolku, nameščenemu na ti‘j napisni tablici, je pristaviti tudi letno številko; ako je za navedbo dušilne tekočine posebna napisna tablica, se mora tn tablica in nadalje tudi lega polnilne znamke zavarovati s kolkovanjem. m. Meroskusne pristojbine. 9. Za meroskus. oziroma preskušnjo brez kolkovanja je plačati pristojbine, ustanovljene za strassburške tehtnice mostovnice enake nosilnosti. 10. Ako omenja tarifa v določenih primerih kako oprostitev od pristojbin ali znižano pristojbino (primerjaj uvodne pripomnje k tarifi merskih pristojbin točka 2. odstavek 2 (drž. zak. št. 171 iz 1. 1872), nadalje ministrstvena ukaza z dne 8. novembra 1899. 1. (drž. zak. št. 226 in 227), se dovoljuje tudi ob preskušnji. oziroma poveritvi tehtnic za poštne pakete. 1 1. V meroskusnein listu (obrazec VI g) je na mesto Decimalne „-----;—-—tehtnice mostovnice“ centezimalne tehtnica za poštne pakete rokopisno vstaviti „—■—;—-— -------------.“ fabnška številka. . . IV. Dodatni meroskus. 12. Tehtnice za poštne pakete so podvržene obdobnemu dodatnemu meroskusu pred pretekom vsakega drugega leta, ter dodatnemu meroskusu, ako izgubé sposobnost za rabo. 13. Pri dodatnem meroskusu veljajo gledé mej pogreškov vrednosti, predpisane za prvi meroskus. Na Dunaju, 8. dne novembra 1913. 1. G. kr. komisija za pravilni meroskus: Lang s. r. 257. Ukaz pravosodnega ministra z dne 12. decembra 1913. 1. o začasnem skrajšanju sodniške pripravljalne službe. Na podstavi § I zakona z dne 6. aprila 1910. 1. (drž. zak. št. 69), s katerim se začasno skrajšuje sodniška pripravljalna služba, se ukazuje : Veljavnost ukaza pravosodnega ministra z dne 6. aprila 1910. 1. (drž. zak. št. 70) se podaljšuje za okoliš višjega deželnega sodišča tržaškega do 31. dne decembra 1914. 1. Hockenburger s. r. 258. Ukaz trgovinskega ministrstva z dne 13. decembra 1913.1. o aktiviranju poštnega in telegrafskega ravnateljstva v Celovcu za vojvodino Koroško. Po ukazu trgovinskega ministrstva z dne 18. septembra 1912. 1. (drž. zak. št. 19Ö) ustanovljeno poštfio in telegrafsko ravnateljstvo v Celovcu za vojvodino Koroško naj začne svoje poslovanje 1. dne januarja 1914. 1. Schuster s. r.