URADNE OBJAVE Leto XX Murska Sobota, dne 31. januarja 1985 št.: 3 URADNE OBJAVE OBČINSKIH SKUPŠČIN: GORNJA RADGONA, LENDAVA, LJUTOMER IN MURSKA SOBOTA Odgovorni urednik: Martin Vinčec 34. Resolucija o politiki družbenega in gospodarskega razvoja v letu 1985 občine Lendave 35. Sklep o povišanju cen komunalnih storitev v občini Lendava 36. Sklep o povečanju cen stanarin in komunalnih storitev v občini Murska Sobota 37. Sklep o višini stanarin in cen komunalnih storitev v-občini G. Radgona 34 Na podlagi 156. člena Zakona o sistemu družbenega planiranja in o družbenem, planu SR Slovenije, ter 265. člena Statuta občine Lendava (Uradne objave, št. 37/81) se Zbor združenega dela, zbor krajevnih skupnosti ter družbenopolitični zbor dne 24. 12. 1984 sprejeli II. Možnosti materialnih okvirov razvoja v letu 1984 Pri oblikovanju zastavljenih ciljev družbenega in gospodarskega razvoja občine izhajamo iz ocene, da so materialni okviri razvoja v veliki meri odvisni od izvajanja razvojne politike, predvidene z zvezno in republiško resolucijo, uresničevanja načrta gospodarske stabilizacije, normalne preskrbljenosti gospodarstva s produkcijskimi sredstvi, normalne preskrbljenosti gospodarstva s produkcijskimi sredstvi, posebej pa še od intenzivnosti ustrezne sanacije poslovanja INA Nafte Lendava, posebej pogojev poslovanja pri proizvodnji in prodaji metanola, obsega predelave surove nafte in prodaje opreme za novo rafinerijo. Glede na doseženo stopnjo družbenoekonomskega razvoja občine ter z izvajanjem razvojne politike, ki je opredeljena z dolgoročnim programom gospodarske stabilizacije; upoštevajoč materialne okvire razvoja, ki se predvidevajo z republiško resolucijo, si bomo prizadevali, da bodo OZD svoje poslovne plane za leto 1985 zastavile tako, da bi dosegli v občini naslednje korake razvoja: Element Stopnja rasti 1 v % — družbeni proizvod — realno 3 — nominalno 54 — industrijska proizvodnja 4 — kmetijska proizvodnja 6 — obseg storitev 2 — zaposlovanje 1 2 — izvoz 12 — uvoz 10 — osebni dohodki 48,6 — skupna poraba 48,6 — splošna poraba 48,5 STRAN 13 VESTNIK, 31. JANUARJA 1985 Pri opredelitvi materialnih okvirov razvoja si za 1985. leto zastavljamo nekoliko hitrejšo rast družbenega proizvoda od povprečja v republiki. Zastavljene cilje smo oblikovali na osnovi nekaterih pomembnih parainetrov razvoja, ki ne bodo realizirani v 1984. letu, obstajajo pa za to realne možnosti. Obseg industrijske proizvodnje ob povečan na račun večje produktivnosti dela, boljše izkoriščenosti kapacitet predvsem v rafineriji in na račun povečanih proizvodnih kapacitet. Kmetijska proizvodnja se bo povečala predvidoma za 6 % glede na to, da bodo rezultati rastlinske proizvodnje 1984. leta na nivoju predhodnega leta; zaradi slabših hektarskih donosov koruze, krompirja in grozdja. Glede na plan melioriranih površin (skupaj 350 ha) bi lahko pričakovali večji porast kmetijske proizvodnje, vendar je vprašljiva pravočasnost.jesenske setve, Če melioracije ne bodo potekale po predvideni dinamiki. Za uresničitev predvidenega programa rastlinske proizvodnje bomo povečali tržno pridelavo pšenice na 2500 kg/ha; skupaj cca 3.200 ton za odkup. Obseg storitvenih dejavnosti se v celoti ne bo bistveno povečal glede na to, da gradbeništvo predstavlja največji delež pri ustvarjanju družbenega proizvoda v storitveni dejavnosti, to področje dejavnosti pa bo obdržalo obseg dejavnosti na nivoju 1984. leta. Razpoložljiva sredstva za osebne dohodke, skupno in splošno porabo bomo uskladili s politiko razporejanja dohodka na nivoju SR Slovenije. Tako bo rast tgh sredstev zaostajala za rastjo dohodka v globalu za 10 %, oziroma tako, da se ohrani delež sredstev za akumulacijo v dohodku. V organizacijah združenega dela bodo pretehtali nameravane investicije zlasti z vidika srednjeročne in dolgoročne razvojne politike oz. z vidika prestrukturiranja gospodarstva. Prednost bodo imela vlaganja, ki bodo že v začetku srednjeročnega obdobja dala ugodne dohodkovne učinke, že začete investicije in naložbe v posodobitev opreme. Neproizvodnih naložb v 1985. letu praviloma ne bomo začenjali, oziroma bomo podprli samo tiste neproizvodne naložbe, pri katerih so izpeljani vsi postopki družbene verifikacije nameravanih investicij in se financirajo iz samoprispevkov ter sredstev, ki jih občina prejetna iz republiškega proračuna ali republiških SIS. III. OSNOVNE NALOGE NA PODROČJU GOSPODARSKIH DEJAVNOSTI 1 . INDUSTRIJSKA PROIZVODNJA Organizacije združenega dela bodo dosegle 4 % rast proizvodnje. Opredeljeni porast proizvodnje bo možno doseči s povečano fizično produktivnostjo dela, povečano ekonomičnostjo poslovanja z realizacijo zastavljenih varčevalnih programov v OZD, z boljšo organizacijo dela in s tem učinkovitejšo izrabo materialnih in kadrovskih kapacitet. S povezova-9 njem na dohodkovnih osnovah bomo nadaljevali ter s tem dosegli boljšo oskrbo z reprodukcijskimi materiali in energijo. Na izboljšanje ekonomičnosti poslovanja bo vplivala izgradnja skladišča uree pri INA Nafti, na večjo proizvodnjo pa bo vplival razen že omenjenih dejavnikov tudi novi obrat gentamicyna pri LEK-u in dehidriranje maščob v obratu Zlatorog. SGP Konstruktor — TOZD Opekarna Dolga vas bo do konca leta usposobila proizvodne prostore za proizvodnjo okrasne in uporabne keramike. Pomemben delež k povečanju obsega in izboljšanju kvalitete proizvodnje bo prispevala modernizacija in rekonstrukcija tehnologije in strojnega parka. Gorenje — Varstroj TOZD TVO v letu 1985 predvideva investicijo v višini 100 milj, din, ki so namenjena za uvajanje proizvodnje novih proizvodov na področju posebnega sočelnega varjenja, posodobitev tehnološko proizvodne opreme in razširitev proizvodnih kapacitet. TOZD Vajis predvideva uvedbo novega dopolnilnega programa (proizvodi iz sintetičnega marmorja), osvajanje in proizvodnja novih izdelkov s področja gradbeništva, nadaljnji razvoj sanitarne kabine-s prilagoditvijo za zunanjo tržišče in uvedbo novih sanitarnih elementov. $ TOZD Montaža bo nabavila novo opremo za posodobitev tehnologije in razširitev asortimana proizvodov. V OZD bodo več sredstev namenili za delo obstoječih razvojno-razi-skovalrtih enot, proučili možnosti za ustanovitev novih enot ter več pozornosti namenili izobraževanju strokovnih delavcev ob delu, ki bodo usposobljeni za poglobljeno sodelovanje z razvojno-raziskovalnimi ustanovami. 2 . Kmetjjska proizvodnja bo dosegla 6 % povečanje z intenzifikacijo proizvodnje ob pravočasni in zadostni oskrbi kmetijstva z reprodukcijskimi sredstvi in gorivom. S planom setve 1984/85 v občini Lendava moramo zasejati 2821 ha pšenice, upoštevajoč 30 % žitni kolobar. Poleg angažiranosti za večjo proizvodnjo bomo v zasebnem sektorju zagotovili tržnost 2500 kg pšenice na ha kar bo zagotovilo realizacijo planske obveze 3.200 ton, to je 14 % povečanje plana odkupa v letu 1984. Sladkorno peso bomo zasejali na površini 610 ha, od tega nekaj več kot polovico v družbenem sektorju. Aktivnosti za pospeševanje proizvodnje hrane imajo v dolgoročnem programu gospodarske stabilizacije posebni povdarek. V 1985. letu se bodo od dolgoročnih nalog na tem področju izvajale naslednje: — nadaljevati začrtane melioracije v družbenem sektorju (100 ha), in melioracije s komasacijami v zasebnem sektorju (250 ha) — izvajati ukrepe za intenzifikacijo kmetijske proizvodnje v zasebnem sektorju (zamenjava semen, uporaba gnojil in sodovnih agrotehničnih ukrepov) — krepiti pospeševalno službo, kadrovsko strukturo v kmetijskih organizacijah združenega dela in preko strokovne usposobljenosti pospeševalne službe povečati tudi usposobljenost neposrednih proizvajalcev — izvajati ukrepe za hitrejše izboljšanje lastniške in parcelne strukture — pripraviti projekte melioracijskega območja — Strehovci—Dobrovnik, 150 ha — pripraviti usklajene setvene plane 1985/86. — pripraviti program melioracijskega območja Hotiza—Polana—Prenšovci vključno z regulacijo Črnca. 3. Energetika — Na področju energetike bo dan posebni povdarek izvajanju nalog iz Načrta dolgoročnega programa gospodarske stabilizacije. Pri raziskavah in izkoriščanju energetskih virov bodo v 1985. . letu realizirane naslednje naloge: — INA Nafta, TOZD Raziskave in pridobivanje nafte in plina bo nadaljevala z raziskovanjem na nafto in plin ter se angažirala pri podalj^iju življenjske dobe proizvodnih vrtin. Zmogljivosti omenjene TOZD za vrtanje bodo v glavnem angažirane pri vrtanju globoke vrtine (4000 m) v Murski šumi. — INA Nafta Lendava (RIS) bo izdelala študijo o možnosti koriščenja nizkotemperaturne toplote iz hladilnega sistema INA-Nafta Lendava za agrarne in druge namene. — Zavod za ekonomiko in urbanizem M. Sobota bo nosilec nalog pri izdelavi naslednjih študij: , 1. Ocena dolgoročne oskrbe Lendave z energijo 2. Enotni sistem dolgoročnega reševanja odpadnih snovi v Pomurju 3. Vloga bioplina v energetski oskrbi Pomurja. Pri omenjenih nalogah, kakor tudi pri študiji ,,Ocena možnosti izkoriščanja hitro-termalnih voda v Pomurju” (Geološki zavod Slovenije), bo s finančnimi sredstvi sodelovala tudi Občinska raziskovalna skupnost Lendava. — Geološki zavod Slovenije bo nadaljeval z vrtanjem raziskovalnih vrtin in na^podlagi mreže vrtin izdelal predštudijo za eksploatacijo — Velenje bo v 1985. letu pridobil investicijsko dokumentacijo za premogovnik Benica. Zgodaj spomladi se bo tudi začelo z deli na raziskovalnih vpadnikih za rudnik premoga. — INA Nafta plin bo nadaljeval z deli pri opremljanju plinske vrtine Zebanec, zgrajeni bosta odpremna in prevzemna postaja in trasa za plinovod Zebanec-Lendava za potrebe tovarne metanola (43.200 tisoč kv. m letno). 4. Področje gradbeništva bo angažiralo svoje zmogljivosti na večjih objektih kot so: dokončanje obrata gentamicyna (LEK), raziskovalni jašek za premogovnik (REK Velenje), gradnja poslovno stanovanjskega objekta v Lendavi (Partizanska) in naslednje lamele stanov, gradnje v Župančičevi ulici, melioracijska dela na območju občine (350 ha), carinsko noslopie na mejnem prehodku v Dolgi vasi ter objekti v Lošinju. Tudi v letu 1985 ostaja naloga gradbeništva in zaključnih del v gradbeništvu, da izboljša poslovno organiziranost, poglobi panožno povezanost ter se tako usposobi za konkurenčno pridobivanje del doma in v tujini. 5. Trgovina — Mercator—Univerzal Lendava planira za leto 1985 novogradnjo trgovin tip Marles 350—400 kv. m koristne površine v Veliki Polani in adaptacijo tehnične trgovine v Dobrovniku. DO Mercator-Univerzal Lendava bo uskladila investicijske programe v okviru SOZD Mercator — KIT ter v povezavi s proizvodnjo bolj uveljavila svojo funkcijo. V okviru usklajenih planov ekonomskih odnosov s tujino bo DO Mercator-Univerzal posredovala blagovno menjavo preko maloobnejnega sodelovanja in se angažirala za učinkovitejše vključevanje OZD občine v višje oblike obmejnega gospodarskega sodelovanja z Madžarsko. Trgovske organizacije izven občine bodo trgovsko dejavnost v občini lahko razvijale samo pod enakimi pogoji kot nosilec trgovine — to je Mercator — Univerzal Lendava. 6. Nosilec gostinsko-turistične dejavnosti Integral — TOZD Naravno zdravilišče bo obogatila vsebino turistične ponudbe hotela „Lipa” s nestreišo nonudbo in vključitvijo pomembnejših’ kulturnih in naravnih spomenikov v občini. Naravno zdravilišče. Turistično društvo Lendava in IS bodo nosilci nalog iz programa dolgoročnega razvoja turizma v občini. 1. Področje prometa in zvez ima iz . dolgoročnega programa gospodarske stabilizacije stroškov po enoti proizvoda s preusmerjanjem tovora s ceste’na železnico in režijskega transporta na specializirane prometne OZD. Nosilca prometne dejavnosti v občini Integral, TOZD Prometne dejavnosti v občini Integral, TOZD Promet in delavnice bodo povečali število transportnih enot za 5 vozil, z investicijo v servisne delavnice se bo povečala izkoriščenost vozil kar bo skupaj vplivalo na povečanje obsega storitev tudi^v izvozu za okrog 20 %. Z dograditvijo servisnih delavnic bodo podane tudi možnosti za opravljanje tehničnih pregledov osebnih vozil in motornih koles, v kolikor se bo dobilo soglasje pristojnih republiških organov. Avtoradgona poslovna enota v Lendavi bo prav tako povečala prevozne kapacitete za 6 vozil in s tem povečala ponudbo prevoznih storitev za OZD v občini. Z aktivnostmi za pospeševanje drobnega gospodarstva si bomo prizadevali za večjo vključenost privatnega avtoprevozništva v pogodbeno sodelovanje z Avtoradgono. Certus-Avtobusni promet M. Sobota bo izboljšal avtobusne povezave med naselji in z občinskim središčem ter med Lendavo in občino Čakovec. 8. Gospodarski odnosi s tujino Dinamika gibanja ekonomskih odnosov s tujino za 1985. leto bo opredeljena s programi izvoza, ki bodo pripravljeni v OZD, medsebojno usklajeni v DO, SOZD, splošnih združenjih in SISEOT-u. Nosilci planiranja bodo pri pripravi svojih planskih aktov opredelili rast konvertibilnega izvoza in povečanje neto deviznega učinka kot eno od osnovnih nalog. Ocenjujemo, da se bo izvoz v 1985. letu realno povečal Za 12 %. Za realizacijo tega cilja bodo OZD angažirale svoje proizvodne in poslovne aktivnosti v naslednje naloge: — z dodatnim povečanjem izvoza zagotoviti uvoz nujne opreme za tehnološko modernizacijo, — zagotoviti nujno potrebne surovine in repromaterial preko sovlaganj v repro verigi in z uvozom, — ustvariti pogoje za povečanje proizvodnje za izvoz izdelkov višje stopnje predelave in proizvodnje novih konkurenčnih izdelkov, — z boljšo organizacijo dela in povezovanjem v reproverigi povečati storitveno ponudbo na tujih trgih, — izkoristiti ugodnosti iz najema tujih blagovnih kreditov. V naslednjem letu bo predvidoma dosežen manjši izvoz metanola, ki v 1984. letu predstavlja okrog 45, % celotnega izvoza v občini, bistveno se ne bo povečal izvoz v turniški Planiki, optimistični izvozni cilji pa so zastavljeni v Gorenje Varstroju TOZD TVO, TOZD Montaža-Purlen in TOZD Varis, ABC Pomurka TOZD Predelava mesa, Integral TOZD Promet in delavnice, Deloza, Velika Polana, TOKO Žižki, Naravno zdravilišče. 9. Drobno gospodarstvo bo poglobilo povezovanje .preko kooperantskih odnosov med zasebnimi obrtniki in OZD zlasti v 'smislu kompletiranje ponudb, racionalizacije proizvodnje in nadomeščanje uvoza in pospeševanja izvoza. Vzpodbujali bomo razvoj deficitarnih obrtnih dejavnosti z uvajanjem selektivnih olajšav pri pridobitvi poslovnih prostorov, kreditnimi pogoji, poenostavili postopke za pridobitev obrtnega dovoljenja v skladu z določili republiških predpisov. V procesu usmerjenega izobraževanja je potrebno izkoristiti vse možnosti za izvajanje praktičnega pouka, proizvodnega dela in delovne prakse v združenem delu in pri samostojnih obrtnikih tako, da učence že v času šolanja usposobimo za delo v drobnem gospodarstvu. Nosilce samostojnega osebnega dele, je treba stimulirati za dodatno izobraževanje in izpopolnjevanje, zato je potrebno njihov položaj v tem pogledu čimbolj približati položaju delavcev v združenem delu. Skladno z obrtnim zakonom bomo še naprej podpirali opravljanje popoldanske dejavnosti tam, kjer ni pogojev za redno obrtno dejavnost ali kot oblika prehoda v redno obrtno dejavnost. STRAN 14 VESTNIK, 31. JANUARJA 1985 SO Lendava kot podpisnik družbenega dogovora o pospeševanju razvoja drobnega gospdarstva Slovenije si bo prizadevala za dosledno izvajanje določil dogovora in akcijskega programa za posamezne aktivnosti iz sklepnega dela gradiva o „stanju in usmeritvah razvoja drobnega gospodarstva v SR Sloveniji”. IV. RAZVOJ GOSPODARSKE INFRASTRUKTURE 1. Elektrogospodarstvo Sredi leta 1985 bo zaključena investicija 110 KV. daljnovoda Ljutomer—Lendava in razdelitve transformatorske postaje 110/20 KV. V naslednjem letu se bodo izvajala dela v Lendavi in bližnji okolici za prehod omrežja od 10 KV na 20 KV, zgrajeni bodo tudi delavniški prostori za novo rajonsko postajo. Število zgrajenih transformatorskih postaj bo odvisno od sklenjenih sporazumov med Elektro M. Sobota in KS. 2. PTT dejavnost Investicijska vlaganja v PTT dejavnost bodo namenjena v izgradnjo prenosnega sistema Lendava—M. Sobota v skupni vrednosti okrog 350 milijonov dinarjev, naložba pa bo pomenila povečanje št. medkrajevnih zvez od 60 na 120, Organizacija za PTT promet M. Sobota planira zamenjavo telefonske centrale Črenšovci, ki bo imela za 200 priključkov večjo kapaciteto. Postopno bomo investirali v gradnjo PTT kanalizacije v Kolodvorski ul. in Partizanski ul. v Lendavi ter s tem omogočili razvoj telefonije v KS v okolici Lendave. V tej investiciji bodo sodelovale prizadete krajevne skupnosti, OZD, komunalna skupnost in DO PTT Promet M. Sobota. 3. Samoupravna stanovanjska skupnost bo skupaj s sovlagatelji investirala v poslovno stanovanjski objekt na Partizanski ulici v Lendavi (6 stanovanjskih enot)inizgradnjanaslednjestanovanjskelamelevžupanči-čevi ulici (11 stanovanjskih enot). Stanovanjska skupnost bo večjo pozornost namenila vzdrževanju stanovanjskega fonda, v ta namen bo strokovna služba izdelala prioritetni vrstni red za večja vzdrževalna dela in program varčevanja z energijo v stanovanjskem gospodarstvu. 4. Območna vodna skupnost Mura. M. Sobota bo v letu 1985 nadaljevala z investicijskimi deli v skladu s.programom 1981 — 1985. 5. Občinska skupnost za ceste bo v letu 1985 vodila aktivnosti za posodobitev ceste Renkovci—Dobrovnik in posodobitev povezave od hotela Lipa do industrijske cone. Večja vzdrževalna dela bodo opravljena na cesti Lendava—Črenšovci in Dolga vas—Genterovci. 6. Občinska komunalna skupnost bo nadaljevala z uveljavljanjem družbenoekonomskih odnosov v komunalnem gospodarstvu. Prioritetne naloge 1985. letu bodo naslednje: — organiziranje dela posebne organizacije združenega dela — sanacija hudournika v Dolgi vasi in Lendavi — izgradnja čistilne naprave v V. Polani (Komunalna skupnost sodeluje kot soinvestitor) — sanacija smetišča v Petišovcih in določitev nove lokacije za odlagališče ' • — kvalitetno vzdrževanje objektov kolektivne komunalne rabe — pridobitev zemljišč za kolektivno in individualno stanovanjsko gradnjo ter komunalno opremljanje teh zemljišč — aktivnosti pri izdelavi glavnih projektov za čistilno napravo v Lendavi . Samoupravna interesna skupnost za varstvo pred požarom občine Lendava bo nadaljevala z opremljanjem in usposabljanjem gasilskih enot in usposabljanjem gasilskega kadra. Predvidena je ustanovitev dveh gasilskih društev in sicer v Kotu in Benici. Pristopilo se bo k adaptaciji gasilskega doma v Lendavi, pri čemer bo sodelovala krajevna skupnost, zavarovalna skupnost, SIS za požarno varnost in druge zainteresirane organizacije. ■ V. RAZVOJ DRUŽBENIH DEJAVNOSTI Na področju skupnih družbenih potreb smo v občini v preteklih letih ob doslednem izpolnjevanju resolucijskih omejitev nivo in obseg dejavnosti spravili na spodnji nivo, ki ga brez radikalnejših posegov v zmanjševanje pravic uporabnikov ne bo možno še nadalje zniževati. Obseg sredstev skupne porabe v interesnih skupnosti družbenih dejavnosti bomo oblikovali v skladu z usmeritvami republiške resolucije, pri čemer bomo morali upoštevati, da bodo obremenitve iz osebnega dohodka in dohodka v globalu vsaj tolikšne, da bomo izpolnjevali pogoje za pridobitev republiških solidarnostnih stedstev na področju otroškega varstva, osnovnega šolstva, socialnega skrbstva, zdravstva in zaposlovanja. Zato bo prioritetna naloga na področju izobraževanja oprema šolskih ustanov z računalniki in vključitev programa računalništva in rač. opismenjevanja v učno-vzgojne procese. Vzpodbujali bomo združevanje sredstev OZD za nabavo rač. opreme. Programe interesnih skupnosti družbenih dejavnosti bomo oblikovali tako, da bodo delavcen v izvajalskih organizacijah zagotovljeni približno enaki materialni pogoji. S ciljem zmanjševanja stroškov in izboljšanja kvalitete poslovanja bomo proučili smotrnost združitve strokovnih služb SIS materialne proizvodnje in SIS družbenih dejavnosti. Za negospodarske naložbe bomo oblikovali sredstva samo v okviru prispevne stopnje za zdravstvo za gradnjo kirurgije. Pri drugih SIS sredstva iz prispevne stopnje ne bomo uporabljali za naložbe. 5.1. Na področju osnovnega šolstva bo osnovna naloga uvajanje .novega programa življenja in dela osnovne šole. Celodnevno obliko šole bomo ohranili na doseženi ravni. Z dokončanjem 1. faze prizidka k osnovi šoli v Odrancih bomo v globalu izboljšali prostorske pogoje v osnovnem šolstvu. Na osnovi referendumskega programa 1981—85 bodo izdelani projekti za gradnjo prizidka k os. šoli 1 urmšče. Do konca leta 1985 bomo v skladu s sprejetim programom razvoja šolske mreže do 1985 izvedli aktivnosti za občinski referendum za gradnjo osnovnošolskih objektov v obdobju 1986—90. 5. 2. Na področju otroškega varstva bomo v skladu z opredeljenimi osnovami in merili nadaljevali proces preoblikovanja sredstev denarnih pomoči v funkcionalne oblike pomoči. Programe vzgoje in varstva otrok bomo dosledno oprli na dejanske potrebe združenega dela in staršev, pri čemer bomo več poudarka dali izvajanju cenejših oblik vzgoje in varstva ter program za otroke, ki niso vključeni v redno varstvo. Naložbe v vzgojnovarstvene objekte bomo omejili na izgradnjo pri-- zidka v Turnišču in prve faze vrtca v Crenšovcih, katerega investitor bo KS Črenšovci. 5.3. Na področju kulture bomo v omejenih okvirih materialnih možnosti iskali nove možnosti kulturnega udejstvovanja v krajevnih skupnostih in OZD zlasti skozi amatersko dejavnost kulturnih društev. Da bi ohranili doseženi obseg posameznih kulturnih dejavnosti (galerijska, muzejska, varstvo narave, kulturne dediščine) bomo vspodbujali neposredno svobodno menjavo dela med izvajalci in uporabniki. 5.4. V telesni' kulturi bomo nadaljevali z aktivnostmi množične rekreativne dejavnosti v OZD in krajevnih skupnostih, ob povečanih oblikah amaterskega strokovnega dela. Za nastopanje v višjih tekmovalnih sistemih bomo dajali soglasje samo v primerih, če društva ali klubi izpolnjujejo strokovno organizacijske in materialne pogoje. V ’Šolskem športnem društvu bo poudarek na vzgoji večjega števila perspektivnih športnikov, ki bodo v perspektivni sposobni dosegati večje športne rezultate. 5.5. V zdravstvenem varstvu bomo si prizadevali, da ohranimo doseženi nivo zdravstvenega varstva. Da bi to lahko dosegli bomo morali ob tem da bo verjetno potrebno pokrivati izgubo iz leta 1984, izvajati naslednje ukrepe: — jačati organiziranost in strokovnost v splošnem oziroma osnovnem zdravstvenem varstvu, ter na ta račun zniževati obseg bolnišničnega zdravstva, — preprečevati odliv v tistih medicinskih storitvah, za katere smo organizirani v Pomurju, — zmanjšati obseg specialističnega zdravstvenega varstva, — zagotoviti večji obseg zdrav'jenja in nege na domu, — kontrolirati zdravstveno odsotnost dela v organizacijah združenega dela, — večjo skrb posvetiti preventivnim oblikam zdravstva. V OZD in zdravstveni skupnosti bomo v okviru možnosti združili sredstva za najnujnejšo opremo za novo dejavnost — akupunkturo, s čimer bomo prispevali k zmanjševanju stroškov za porabo zdravil. 5.6. V socialnem skrbstvu bomo ohranili dogovorjene oblike socialnovarstvenih pomoči ter njihovo višino v okviru materialnih možnosti usklajevali z rastjo cen. Pri odločanju v socialnovarstvenih pravicah bo-no koristili enotno skupno evidenco prejemnikov socialnovarstvenih pomoči, upoštevali selektivni pristop ter v aktivno sodelovanje pritegnili OZD in KS. 5.7. V raziskovalni dejavnosti bomo organizacije združenega dela posebno pozornost posvetili kadrovski krepitvi ter kvalitetnejšerriu povezovanju s specializiranimi razvojno raziskovalnimi organizacijami, z namenom izoblikovanja in izdelave aplikativnih programov za prestrukturiranje proizvodnje, novih proizvodov in tehnologij. V okviru občinske raziskovalne skupnosti bomo izoblikovali in sofi-ftancirali raziskovalne naloge, ki so skupnega pomena za razvoj občine na področju gospodarstva in družbenih dejavnosti. V OZD bodo bolj stimulirali in nagrajevali dosežke množične inovativne dejavnosti. 5.8. Na področju usmerjenega izobraževanja bomo izvršili spremembe in dopolnitvevrogramov, ki bodo predlagani na ravni republike. V organizaciji izobraževanja bomo posebno skrb namenili izvedbi proizvodnega dela in delovne prakse. V programe izobraževanja bomo vnašali osnove sodobne informatike in računalništva kot sestavnega dela sodobnih proizvodnih procesov. Vpis učencev v srednje šole bomo izvajali v najtesnejši zvezi z razvojnimi potrebami združenega dela. 5.9. Politika zaposlovanja Za občutno zmanjšanje števila brezposelnih, bodo OZD bolj zaposlovale pripravnike, in sicer tako, da bodo vsaj 2:3 novih in nadomestnih potreb po delavcih nadomestili s pripravniki, hkrati pa bodo nadurno in pogodbeno delo zmanjšali na minimum. V okviru 2! povečanja št. zaposlenih, bo največ zaposlil Gorenje Varstroj 69, Viator — TOZD Promet in delavnice 11, Planika Turnišče 21 in Opekarna Dolga vas proti koncu leta 30 delavcev (keramika), LEK 30. Za boljšo izkoriščenost delovnega časa bomo povsod tam, kjer so podani pogoji uvajali večizmensko delo, ki ga bomo tudi bolje vrednotili. Posebno pozornost bodo OZD namenile preusmerjanju in prezaposlovanju delavcev, katerih delo je že ali bo zaradi tehnoloških sprememb ali gospodarskih težav OZD nepotrebno. Zaposlovanje v družbeni dejavnosti bo potekalo v skladu z druženjem usmeritvami o racionalizaciji dela v teh dejavnostih. VI. POLITIKA NA PODROČJU SPLOŠNE PORABE Za zadovoljevanje splošnih družbenih potreb ne bomo uvajali novih sredstev. Obseg sredstev bo določen na osnovi republiškega dogovora o politiki splošne porabe v letu 1985. V organizaciji in delu državnih organov bodo ustrezno pozornost namenili racionalizaciji in posodobitvi dela, racionalizaciji postopkov in strokovnemu-izpopolnjevanju. Glede tja ugotovitve o stanju pri uresničevanju družbene preobrazbe državne uprave bodo potrebni še nadaljnji napori in-ukrepi, ki bodo pospešili ta proces in zagotovili tako delovanje državne uprave, ki bo ustrezala sedanjim družbenoekonomskim razmeram in prispevala k razvoju družbenopolitičnega sistema. VH . UREJANJE PROSTORA IN VARSTVO OKOLJA Občina bo skupaj s samoupravnimi interesnimi skupnostmi in OZD velikim’ uporabniki prostora zagotavljala pripravo vseh potrebnih strokovnih podlag za prostorske sestavine srednjeročnega in dolgoročnega plana. Prostorske sestavine planskih- aktov občine bomo medsebojno uskladili s sosednjimi občinami. Veljavne urbanistične akte bomo uskladili z novo zakonodajo. Povečali bomo skrb za ohranitev čistega okolja in odpravljanje žari-' šča onesnaževanja okolja. Sprejeli bomo ustrezne občinske predpise glede zavarovanje vodnih virov ter kakovosti voda v potokih Ledava in Črnec. VIII. RAZVOJ KRAJEVNIH SKUPNOSTI Osnovni cilj razvoja krajevnih skupnosti v naslednjem letu bo razvijanje in poglabljanje samoupravnih odnosov in delegatskega sistema, z ■namenom, da bodo delovni ljudje in občani v KS pretežno sami reševali svoje interese in cilje in sodelovali pri sprejemanju vseh odločitev, skupaj z OZD, v katerih delavci združujejo svoje delo. Se naprej bomo podpirali samoprispevke, s katerimi občani v KS rešujejo osnovne življenjske in delovne pogoje. Sredstva iž naslova samoprispevnega sporazuma o sofinanciranju programov razvoja KS bomo razdelili po principu solidarnosti in vzajemnosti, tako da bodo teh sredstev bolj deležne manjrazvite in ekonomsko šibkejše KS. IX. LJUDSKA OBRAMBA IN DRUŽBENA SAMOZAŠČITA V letu 1985 bomo posebno pozornost posvetili krepitvi SLO in DS s povdarkom na povečanju aktivnosti družbene samozaščite, še posebej obrambnim pripravam gospodarstva in družbenih dejavnosti v občini Lendava. Na podlagi programa nalog za uveljavljanje dopolnjene zasnove narodne zaščite in uresničevanju drugih nalog v obrambno samozaščitnem sistemu v krajevnih skupnosti, OZD in drugih samoupravnih organizacijah in skupnostih, bomo prednostno uresničevali načrte za delovanje narodne zaščite in usposabljanje njenih pripadnikov. Posebno pozornost bomo posvetili tehnični opravičenosti teritorialne obrambe, organiziranju vzgoje z enotami civilne zaščite, nabavi sredstev za osebno in kolektivno zaščito pred vojnimi dejstvovanji in drugimi nevarnostmi, gradnji zaklonišč ter izpopolnjevanju avtonomnega sistema zvez za organe in organizacije DPŠ, opremljanj^ in usposabljanju za to potrebnih kadrov. X. UKREPI ZA IZVAJANJE POLITIKE IS, OZD, samoupravne interesne skupnosti in druge samoupravne organizacije bodo redno spremljali, analizirali in ocenjevali uresničevanje svojih planov ter resolucije ter predlagali dodatne ukrepe za njihovo uresničevanje. Za izvajanje resolucije bo IS sprejel program aktivnosti in ukrepov za izvajanje resolucije o družbenoekonomskem razvoju občine v letu 1985, v katerem bo opredelil ukrepe, naloge, nosilce in roke za izvedbo posameznih nalog. Predsednik Skupščine občine Lendava Mirko HAJDINJAK, 1. r. 36 Na podlagi L člena Dogovora o skupnih izhodiščih za določanje • stanarin, cen komunalnih storitev ter mestnega in primestnega prometa v letu 1985 in v skladu z določili resolucije o družbenoekonomskem razvoju občine Murska Sobota v letu 1985 (Uradne objave št. 1/85) je Izvršni svet skupščine občine Murska Sobota na seji, dne 22. januarja 1985 sprejel SKLEP O POVEČANJU CEN STANARIN IN KOMUNALNIH STORITEV L člen Stanarine, najemnine za poslovne prostore in prispevek etažnih lastnikov se povečajo za 35 %. » : 2. člen Cene črpanja in distribucije Vode, prečiščevanje in odvajanje odplak ter odvoz smeti se povečajo za 38 %. 3. člen , Povečanje cen iz L in 2. člena velja s L februarjem 1985. 4. člen Ta sklep začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnih objavah pomurskih občin. Številka: 36-1/85-4 V Murski Soboti, 22. januarja 1985 Predsednik c izvršnega sveta Pavel PONGRAC 1. r.