CENE IN INFORMACIJE Bogdana Žgur razvijanje in reflektiranje timskega dela v vrtcu priročnik Alenka polak, pedagoška fakulteta univerze v Ljubljani, Ljubljana 2012 Priročnik Razvijanje in reflektiranje timskega dela v vrtcu je prvi priročnik na tem področju. V pomoč bo vsem, ki se pripravljajo na poslanstvo pedagoškega poklica, in vsem zaposlenim v vrtcu, ki želijo narediti premik iz individualne naravnanosti na naravnanost v timu. Čeprav je timsko načrtovanje pravno utemeljeno, je to področje še vedno odprto za razvoj. Tema je aktualna, izvirna in zelo uporabna za oblikovanje timov v vrtcu. Zapis je izčrpen vir informacij o spremljanju in reflektiranju timskega dela, o pomenu in vplivu osebnih pojmovanj, o procesih, ki spremljajo oblikovanje in razvoj tima, ter o poznavanju vseh bistvenih elementov timskega dela, kot so: motivacija, komunikacija v timu, pravila in vloge članov v timu. Avtorica v ospredje postavlja pozitivno soodvisnost v timu, ki temelji na zaupanju in občutku soodgovornosti, na primerni delitvi dela in na konstruktivni komunikaciji. Dober tim timsko načrtuje, izvaja in evalvira. To je osnova za kakovost v oddelku. Zato je treba še naprej razvijati občutljivost za to področje. Še posebej dragoceno je spoznanje, ko pravi, da je treba izkoristiti vse priložnosti in situacije za razmislek o sebi, o lastnem ravnanju do otrok, do drugih v oddelku, torej ozaveščati osebna pojmovanja in subjektivne teorije. Timsko delo naj bo izvor energije za rast strokovnih delavcev. V knjigi je vseskozi poudarjen pomen sodelovalne kulture med vsemi vpletenimi v vrtcu oziroma kot je zapisala avtorica, » gre za pedagogiko poslušanja in odnosov«. Izkušenjsko in reflektivno učenje je nujno v praksi, da se naučimo pogledati nase in na svoje delo z distance. Zato si vzemimo čas in dajmo priložnost reflektiranju svojega doživljanja timskega dela v vseh njegovih razsežnostih. To je ključ za dobre medsebojne odnose, zdrav kolektiv. Teoretične utemeljitve so predstavljene preprosto, razumljivo, v razumljivem jeziku. Končno smo dobili gradivo, ki nam poleg teoretičnih osnov ponuja tudi usmeritve za delo in izkušnje iz prakse. Ti podatki so dragoceni, ker so zbrani na podlagi dolgoletnih izkušenj avtorice pri delu s študenti in na seminarjih o timskem delu za različne kolektive. Ta knjiga je kažipot, kako obogatiti lastno znanje na področju timskega dela. Priporočam jo vsem vodstvenim in strokovnim delavcem v vrtcih. 3-4 - 2012 - XLIII