Poštnina plačana v gotovini Posamezna številka 1 Din. Leto iV. Izhaja vsakega 1. in 15. v mesecu. Letna naročnina 25 Din, za inozemstvo 40 Din. NA MEJAH Štev. 12. ček. račun št. 12.666 Telefon Jesenice 625 Uprava in uredništvo: Jesenice, Krekovdom Jesenice, 15. junija 1939 Ministrski predsednilc Dragiša Cvetlcović: „Za delavstvo sem se boril ter ga nikoli ne bom zapustil" Nil veličastnem delavskem taboru v nedeljo ■i. junija tega leta v prestolnici Slovenije sta dve dejstvi napravili mogočen vtis: velika udeležba od strani narodno zavednega in poštenega slovenskega delavstva in prisotnost voditeljev države in naroda. Pomanjkljivost glede prvega ali drugega bi zelo zmanjšala i>omen te sicer že same po sebi važne prireditve. Kajti, če na delavskem taboru ne bi bilo delavcev, bi si morali radi ali neradi priznati, da delavstvo ali nima smisla ali ne zaupanja v gibanje, ki je tabor priredilo. V tem oziru so bile pri mnogih nasprotnikih novega delavskega gibanja želje matere misli: glede udeležbe so napovedovali fiasko tabora. Da bi ta polom na lastne oči gledali in pri tem uživali, so nekateri celo od daleč potovali ta dan v Ljubljano. Toda te želje se niso izpolnile. Številna udeležba je zato bistveno pripomogla k uspehu prireditve. Vsej javnosti je bil s tem podan dokaz, da se pošteno slovensko delavstvo v velikih "množinah oklepa zdravega novega gibanja ter obrača hrbet dosedanjim delavskim zapeljivceni. rSad vse je važno je, da se za gibanje, ki je po svoji vsebini zmožno izvesti preokret v socialnih razmerali v korist delavstva, zavzame zlasti tisti, za katerega gre, to je delavec. Nič manj važno ni dejstvo, da so se tabora udeležili in na njem podali važne izjave tisti, ki pravično ureditev socialnih razmer najlaže izvedejo. Delavec, ki zna s svojo glavo misliti, ki ni zapeljan od si renskega petja marksističnih pevcev in ki mu gre resno za zboljšanje svojega socialnega in gospodarskega položaja, mora postati pozoren na izjavo ministrskega predsednika Dragiša Cvetkovića: »Od vsega začetka svoje politične kariere sem se najbolje počutil v delavski sredini. Že od nekdaj sem imel vse razumevanje Za upravičene težnje delavcev.« Naš ministrski predsednik je tako izjavo lahko mirne duše podal, ker je vsej javnosti znano, da sloni ta izjava na njegovem vidnem delu in uspehih za delavske sloje. »I/, delavske sredine sem se politično dvignil, za naše delavstvo sem živel in se zanj boril ter ga nikoli ne bom zapustil.« Kaj vse bi (in morda tudi so) storili in koliko bi radevolje žrtvovali razni kapitalistični krogi, če bi mogli postaviti zid ali skopati globok prepad med delavskim gibanjem in takim predsednikom vlade. V pretežno agrarni državi, kakršna je Jugoslavija, se industrijski kapital nikoli ne boji delavskih organizacij in naj bi bile Se tako strumno organizirane, ako so te organizacije osamljene. Ob poslušanju izjav, kakor so gornje, ga pa do kosti zazebe. Interes kapitalistov je, da je delavstvo v sporu z močno vlado in da je v opoziciji proti lastnemu narodu. Na nedeljskem delavskem shodu je lahko vsak ugotovil, da narod, država, delavstvo niso ločeni in osamljeni pojmi. Zdravo delavsko gibanje, ki ima poleg zdravja svoje notranje načelnosti še močno oporo v sodobnem državnem aparatu, mora biti vabljivo za vsakega modrega in nepokvarjenega delavca. Po tem taboru, po govorih, ki so jih na tem taboril govorili najbolj merodajni zastopniki vlade in naroda, toliko bolj razumemo, zakaj so se razne slovenske strokovne delavske organizacije tako zelo trudile, da bi se stopile v državno strokovno organizacijo jugoras. Vedeli so namreč, da če bo ZZD šla po tej srečni poti delavskega strokovnega gibanja, da bo potegnila vse zdravo misleče slovensko delavstvo za seboj. Zvezi združenih delavcev, ki je ves čas svojega obstoja zagovarjala vzajemnost delavskega gibanja z ostalim narodom in je prav zaradi tega stopila v življenje, da je spet obnovila to potrebno zvezo, želimo, da zbere v doglednem času ves slovenski delavski rod v svoje okrilje ter mu pribori vse pravice, ki mu gredo in ki mu jih še v mnogočem kruti protinarodni kapital. Naj bo prepričana, da se bo protinarodno in proti-delavsko zadržanje kapitala omajalo. Čas, ki se je nanj zanašal kapital (zavlačevanje, pridobivanje na času), je stopil v službo zdravega narodnega in državnega gibanja, tistega gibanja, za katero se je izjavilo na zadnjem delavskem taboru tudi slovensko katoliško delavstvo. Razlike so vidne I'l l (iradilv i jm iu'ifu /ivljiMija s(o|)ii,io vodno I'olj v ospredje liki ]>(>siiine/nih kult urnih do-'"vi-ev, ki slej ko prej j'redstavljajo njih nolra-I'li о1)га/. v pravem pomenn, dodajajo delo .svo-•i''' i)re))rieanj skupni kulturni sla\ hi. Tako je kulturna tvorha skupek delu, žrtev in strem '.jfuj različnih posameznikov, katerih vsak najboljši vesti, volji in prepričanju kl( ^"ujo svoja hotenja /,a napredek družhe in nji "''K« pravilnega uravnavanja \ lH>domnoži. če je dobro. Tako po tej nujni i>oti narodove svobodne opredelitve zdrče navzdol vsi tisti činitelji in vsi tisti kulturni osnutki, ki jih narodova vest ne prenese in ne more sprejeti njegovo srce. Tako se iz leta v leto očiščuje kulturna tvorba in tako prečiščena raste in se krepi z narodovim sodelovanjem, ki je v tem primeru prostovoljno in zavestno. Zato je tisti, ki bi kljub temu proti narodovi volji hotel najti tal svojim napačnim idejnim zasnovam, njegov pro-tivnik, kateremu veljaj boj do konca. Tukaj nastaja meja, preko katere nihče ne sme. kdor ne isto j>ot z narodom, kdor ne spoštuje njegove kritike, ki je vsikdar izraz njegove kulturne zrelosti. Kakor je tem družbenim dogajanjem začrtana meja v javnem življenju, tako jo nahajamo pri vseh kulturnih edinicah, društvih itd., le s to razliko, da so ta mesta kulturnega dela bolj važna, ker so izhodišče vsega, kar ustvarja javno življenje. V kolikor prihajajo v javnem življenju v poštev kulturne korporacije, v toliko prihajajo v ;x)štev v društvih i>osaniezniki, ki svoja |)0(lrobna dela vežejo k narodovi duhovni celoti. Pri tej razčlenitvi kulturnega polja, kjer se križajo napori {posameznikov, trčimo ob čudna nasprotja, ki so tako važna za ves razvoj, da ni iti mimo njih. Pred oč-mi imamo tri vrste kulturnih delavcev, katerih vsak poedinec; nosi pri .svojem kretanju s seboj izrazito |X).sebiiosl. Prva vrsta je maloštevilna in že to pove. da je idealna, nesebična, pripravljena na žrtve in samo-od po ved i, ki v zatajevanju sebe išče vse|x)vsod prilike, da svoje delo ]M>sveli družbi v korist. Druga vrsta je že bolj številna, ki bi vse žrtvovala, da se postavi na že dovršeno delo in da jo oblije sijaj in slava; ki jo je večno h repe- iienje ]>o veličini iii hvali. J refja vrsta je najbolj številna in najbolj vidna, zakaj njeno »veliko« delo je v tem. da vsako že dovršeno delo ali zdravo nastrojenje zanj postavijo na glavo, maličijo Zčiisnntke po svoji vsevedni glavi, postavljajo tisoč vprašanj in kritik, vse brez zveze in stvarnosti samo zato, da so vidni in važni, čeprav samo trenutek, za katerim se prej tako sijajne besede razblinijo v zrak. Prvi delajo tiho in skromno, ne iščejo hvale, drugi ne delajo in nočejo hvale in glave, tretji ne delajo, pač pa mnogo, premnogo govorijo, iščejo hvale in slave in trenutke, da jih kakšno »veliko dejanje« zavije v svoj plašč ter jih nasiti z »neprostovoljnim« zadovoljstvom. Te besede bi bile smešne, če ne bi bile resnične. Saj na vsakem koraku naletimo na drngo in tretjo vrsto, ki brezobzirno preplavljata prvo. Če ta nasprotja motrimo z vidika skupnih družbenih koristi in napredka, spoznamo, kje se duši idealizem, ki najboljše iu najplodnejše ustvarja in da se na njem redi materializem, ki vse dobro požira, in da se določneje izrazimo, krepko zavira kulturni razvoj, ker prestreza občestvu prost [Pogled na resnično žarišče kulturne dejavnosti in na prave tvorce 'kulture. Da je tako, nam kaže dejstvo, da bodo tisti kulturni delavci, ki sloje v drugi in tretji vrsti, po svojih neuspelih (poizkusih, kako ulešiti svoja nagnjenja, odstopili v ozadje in se ])rulevili v slepe puntarje in bodo vedno na preži, da kakor koli zrušijo vsakogar, ki bi mu bilo prilike ugodnejše, pa pri tem ne izbirajo sredstev, najsi so še tako ЈикИа in umazana. To je četrta, najslabša in najlx)lj šk vsej pravici (u (■uhIiii prišteno mislečega naixxla. Za mladinski pevski zbor na Jesenicah I'rcd neka i leti smo l)rali v našem listu pa (udi v diievnikili \z|M>(ll)iidne besede o nekaki glasbeni šoli na Jesenieali. ki naj bi med šlevil-nim mestnim in okoliškim prebivalstvom i zbirala izrazite talente in jim dala najpotrebnejše glasbeno znanje in IznrjentKst. S tem v zvezi se nam zdi prepotrebno spregovoriti nekaj besed o \ pra-šanjn ndadinskega pevskega zlx)ra na Jesenicah. Kakor je vsak pe\s'ki zlx»r zrcalo večjega ali manjšega I j ndskega okoliša, njega du^e in duševne razvitosti, tako so otročki zlxtri merilo iliiševnega razvoja in strendjenj najndajšili. Mo-doča kulturna raven sloni in mora sloneti na mladini, če hoče narod rasti v zrel<>st. (Jlasba je umetn(Kst. C4> šport krepi telo. naj umetnost krepi dušo in jo plemeniti. Umetnost je brez dvoma dosegla svoj višek v glasbi, zato je potrebno, da le-ta pronikne v narod, v njegovo jedro — mladino. Ustanovitev otroški'ga pevskega zbora — podobno kakor » I rlxtveljski slavčki« — ni nič nemogočega. Osnovna in meščanska wo I a na Jesenicah imata toliko petja zmožnih otrok, da bi se od njih moglo stvoriti močno pevsko telo. Ker na Jesenicah samih nimamo za ta nelahek posel strokovno izšolanih ljudi, bi morala ban. uprava nastavili |X)sebnega učitelja petja, katerega pač ne bi bilo tiv.ko dobiti, saj imamo kopico brezposelnih absolventov' konservatorija, ki bi bili v eseili, da bi mogli svoje .sposobnosti uveljavili prav na Jesenicah. Otroci — dečki kakor deklice —, ki bi se vadili v takem /boru, bi bili najboljši kandidati za glasbeno šolo, obenem bi pa cerkveni in , nam mora biti '/.al, da že prej nismo pričeli s takim zborom. Sicer pa še ni prepozno. Obračamo se na mestno občino, ki naj ji Ixxlo naše najlx)lj pereče prosvetne zadeve ))rav toliko pri srcu kot ostale, in jo prosimo, naj ne gre mimo načetega vprašanja gluhih uše. Naj bi s |X)moodčrtavalo upravičenost kritike o izdatkih de-lavs^kegti denarja s strani Delavske zlx)ruice. Danes, ko je uprava Delavske zbornice v rokah našega delavstva, nam je bilo omogočeno, da smo se s to zadevo seznanili prav od blizu in pogledali ])oložaju popolnoma do dna. Akii, nugroiuucUli o tej zadevi v ar- V \кке zbornice v Ljubljani, so silno zanimivi. Iz njili ]X)sneniamo, da je bivša uprava (marksistična) v dobri veri, da je pravni za-•sto])nik odpuščenih zaujmikov vedel, da gredo s I ros k i na račun vsega delavstva v Sloveniji in vsestraiis'ko pretehtal ]K)ložaj s pravne strani ter iigolovi'1, da b(xlo zmagali zaupniki, ugodila želji odpuščenih obratnih zaupnikov, da ona prevzame pravdne stroške. Iz aktov je dalje razvidno, da se je ]K)ložaj prixl sodišči za zaupnike razvijal zelo neugodno in je zalo bivša uprava bila v skrbeh, kako Ik) krila vse te ogromne izdatke; pri|K>mniti je namreč treba, da je v proračunu za leto bilo določenih 10.000 din za ])ravno zaščilo obralnih zaupnikov. Ena (ožba je bila izgubljena za drugo, stroški izdatkov so naraščali. Med zastopnikom odpuščenih zaupnikov in Del. zbornice v Ljubljani se je začela pravcata papirnata vojna glede upravičenosti vseh nastalih tožb in njihovih stroškov. Delavska zbornica v Jjubljani je. da se izogne sodnemu {mslopku zaradi kritja stroškov vseh izgubljenih tožb, prosila za strokovno mnenje Odvetniške zbornice v J.ju'bljani. la je po svojem mandatarju dne 13. aprila preteklega leta sporočila upravi Delavske zbornice, da je ona domače. Koliko je vendar v vsakem našem stav'ku slovenske misli, ki nam jo dan za dnevom ubija časopis, ko nas uči misliti po tuje, koliko lepote in ljubezni, lies, tujke in «ix)sojenke dostilk' uidejo preprostemu človeku iz ust; a prepričan .sem, da se tudi tu da vzgojno res z uspehom delati. Na tako delo v |)očitnicah se bom pripravil že sedaj z branjem gorenjskih pisateljev, da bom spoznal gorenjske Atene in doživljal taborno knjižico in znak 5 din, s čimer ima lastnik pravico do polovične voznine. Člani in članice plačajo 5 din za znak in knjižico in če kdo še nima članske legitimacije, še 5 din zanjo, ker je s to dovoljena četrtinska voznina. Prijavite se takoj, da boste pravočasno dobili znak, knjižico in event, člansko legitimacijo. Gorje Svoj domači praznik smo imeli na praznik sv. Reš. Telesa. Fantovski odsek, ki je letos močno napredoval in si nabavil 9 novih krojev, je blagoslovil svoj novi рга|К)г, iki naj bo vodnik naši mladi četi na vseh potih, ki jih hodi poštena in katoliška slovenska mladina. Zvečer je bila v Pros v. domu svečana akademija, katere prva točka bogatega s[X)reda je bilo zabijanje žebljičkov. Praporu sta lx)trolava gospa Klinarjeva in ban-ski svetnik g. Jan. Fantje so se za ta dan sijajno pripravili in pokazali kaj zmore gorja nsk a vztrajnost in vestnost. Vsi od najmlajših, ki so s svojimi nežnimi, a sigurnimi gibi najbolj navdušili, pa do krepkih fantov na orodju, ki jim iz rokavov gledajo močne, delavne in od sonca ožgane roke so izvajali izvrstno, da je bilo veselje in toplo pri srcih. Slavnostni govor je imel brat Savinšek, ki nam je jasno povedal zamisel in cilje naše mlade in močne organizacije. Naj bi njegove besede padle na rodovitna tla pri tistih, ki nam še niso popolnoma naklonjeni, in tudi tistih, ki so še neverni. Fantje, vi pa le krepko naprej in volja in mladostni ogenj vas hosta peljala do zmage. Dovje Na binkoštni ponedeljek zvečer je za veduo zatisnil svoje oči Viičov Fronc. Bil je še fant, čeravno že v 59. letu starosti. Igralci ga bodo pogrešali. Vsakdo, komur je kaj manjkalo, se je zatekel ik Froncu, ki je rud |)omugal, ozir. po-S4xlil, kar je mogel. Najraje je živel po planinah, sam, kakor tudi doma v svoji kamrici. Bil je član tukajšnje podružnice SPD, ki mu je |H)klonilu lep planinski venec. Vričovegu Fron-ca napis beremo tudi v »Mladem Slovencu« ob nedeljah pod »Pravljici; iz|)ocl Triglava«. Zuto se je nanj siHwnnil tudi Se \ Stričkov kotiček in položil nu grob lep venec. Po 9 tedenskem deževju je nastalo na dan prihoda prevzv. knt!zoško- 4 fa lepo in sončno vreme. Sprejem prevzviše-nega se je vršil pri Bel-škem znamenju. Med pozdravi in govori je bilo streljanje s topiči. Nad vse lepo je bilo driisi dan pri sv. birmi. Nenadoma pa se je v teku ]K)i>oldneva ipo fari raznesla žalostna vest, kateri six)četka nismo mogli verjeti, da je umrl g. Matej Tomazin, ki je |)rišel ta dan semkaj in bil navzoč vse dopoldne pri sv. birmi. Na mrtvaškem odru v župnišču je iK)kojne,ga gospoda iwkropilo izredno veliko število občinstva. V nedeljo 4. t. m. so ga odpeljali v njegov rojstni kraj Naklo, kjer bo čakal vstajenja. Sorodnikom naše is'kreno so-žalje. Tukajšnja kraj. organizacija JRZ Dovje-Moj-strani je imela v Prosv. domu na Dovjem svoj redni letni občni %lx)r. katerega se je udeležil tudi narodni ]K)slanec g. dr. Šmajd, ki je v svojem govoru ix)dal obširno poročilo o notranjem in zunanjem političnem jH)ložaju. Občnega zbora se je udeležilo |хЛпо-številno članstvo in drugega občinstva, tako da je bila dvorana skoraj zasedena. Navzoči so z velikim zanimanjem poslušali govor gosp. dr. Amajda, kakor tudi izročila <>dl)ora. Na željo prisotnih se volitve novega odlxirn niso vršite in je ostal odbor neiz-pre.menjen. lejjoto, kolikor so jo zajeli v knjigi jiaši timet-iiiki. Vesol sem Jaliiove štorije, ki mi je oživila pokrajino in prav nam, študentom pokazala posebno smer dela, ne sicer v romantični follklor-nosti, marveč v zdravem, plodnem razmerju do kraja in dkolice. Hvaležni moramo 'biti Jalmi za njegovo resnično vzgojno, tudi jezikovno vzgojno ljudsko povest. Cerkveni vestnik Po birmi. Dne 5. junija je bilo v Breznid zaključeno birmovanje v našem gorenjskem kotu. Na Jesenicah je bilo 698 birmancev, na Koroški Beli 541, pri Sv. Križu 48. Prvo sveto obhajilo je bilo letos na Jesenicah izjemno 7. junija, v sredo pred praznikom sv. Rešnje-ga Telesa. K mizi Gosjiodovi je pristopilo 146 prvo-obhajancev. Po svetem obhajilu so bili vsi ]X)goščeni (na stroške mestne oJjčine) v Krekovem domu. Rojstva. 7. maja Ludvika Marija Markizeti, hči pismonoše Ludvika Markizetija, Aljaževa št. 10. — 8. maja Janez Rakovec, sin brivca Janeza Rakovca, Obrtniška 21. — 15. maja Lidija Hartnuin, hči tov. delavca Avgusta Ilartmana. Delavska 12. — 16. maja Majda Višnar, hči Draga Višnarja, Murova 5. — 25. maja Zvonko Albreht, sin tov. delavke Katarine Albreht, Delavska 1. — 28. maja Breda Jerič, hči preglednika fin. kontrole Franca Jeriča, Železniška 1. — 50. maja Benjamin Ramuš, sin tov. uradnika Janeza Ramuša, Gregorčičeva 5. — 51. maja Elizabeta Car, hči mesarja Ivana Cara, Obrtniška 5. — 1. junij/i Roman Savinšek, sin Stanka Savinska, Murova št. 1. Poroke. 14. maja tov. delavec Razinger Jožef in Bizjak Marija. — 28. maja tov. delavec Reinhart Stanislav in Rubin Marija. — 28. maja tov. delavec Smole j Janez in Šel)ot Draga. — 8. junija tov. delavec Brezigar Stanko in Danijela Lah. Smrti. 10. maja Florijan Sorgo, tov. mojster v p.. Kralja Petra cesta. — 18. maja Jožef Frelih, otrok. Pod Mežakljo. — 27. maja Jožefa Globoč.nik rojena Pfajfar, Delavska 5. — 1. junija Srečko Golob, otrok. Industrijska 14. — 2. junija Adolf /upan, tovarniški delavec. Pod Mežakljo 5. — 2. juniju Anton Mihevc, vlakovodja v p.. Cesta na Golico — 7. junija A polonija Preželj, /.asebnica, Fužinska 5. Otroške laži Starši, sprejmite, kar je dolirega, in dajte svojim otrokom! (A. M. Slomšek) V >Reichs-Eltern\varte«, ki izhaja v Berlinu, piše o gornjem predmetn zelo poučno dr. Hans Иајек naslednje: Pred leti sem se imel priliko pogovarjati z očetom petnajstletne deklice. Prosil me je za pedagoški nasvet v zadevi, ki ji ni mogel ])riti do dna, namreč zakaj njegova hčerka neprestano in smešno laže. Ko nekoč ni hotela iti s svojimi starši na njih }X3sestvo, češ da gre na šolski izlet, je ta laž očeta najhridkeje zadela. Ko sem mu povedal, da se mi zdi ta laž najiwlj razumljiva, ga vendar nisem mogel prepričati, njemu je še nadalje ostala uganka: kje in kako se je njegova hčerka naučila lagati. Kje se otrok uči laži? To vprašanje vsak dan znova jxjnavljajo skrbni starši. Odgovor nanj pa le prehitro najdejo: prav gotovo ne od staršev, morda je ])obral laž od otrok na cesti, v šoli ali zabavišču. Ali pa pravijo: dete laže, ker več ali manj nagiba na to, ali pa je to napako podedovalo. Pri tem kajpak oče nikdar ne misli sel)e ali svojih prednikov, ampak vali vso krivdo na mater, mati pa zo])et nanj. Reči moramo, da se otrok nauči laži od staršev in bližnje okolice prav tako, kakor se od njih nauči govorjenja. Za starše je seveda ta ugotovitev neprijetna, toda vprašajo naj se, če sami res vedno govore čisto resnico. Ali niso oni tisti, ki mnogokrat sami s svojim ravnanjem in z raznimi vprašanji tako rekoč silijo otroku v laž? Ali pa ga |>odzavestno navajajo, da jih otrok vara v raznih malenkostih? Najdejo se primeri, v katerih trpi otrok od i)rirojenega nagiba k laži, ki je bolezenski nagib. Praktično je to redek ]K)jav, ki ga ni u])oštevati. ker gre pri tem za alalmuinne in patološke tipe. torej o zelo bolnih otrocih. Te primere bomo izključili in lx)mo govorili le o normalni in zdravi deci. Seveda luoremo pričakovati in iskati resnice le tam in v takih družinah, kjer se vsi členi obnašajo korektno, pri čemer nastane zopet vprašanje, kakšna je vzgoja ui obnašanje staršev, da more dovesti do raznih laži. Kjer je namreč govor o iK)dedovanosti, se more otrok poboljšati le, če se polwljSajo starši. (Dalje prihodnjič.) Poravna)te naroMfno'za naš usti ftotežiU svoi 0 cm. V nekem mestecu v državi Washington morajo nositi vsi moAki brade. V I/IS Anfiolesu ne sinejo mo.ški nositi brk. V Vir^iniji je pro|xivedano ko|)«nje v hišah. Ljudje se sinejo kopali samo na dvorišči li svoj ill hiš. Cnosobno stanovanje s kuhinjo v neposredni bližini postaje Bled jezero se odda Več se poizve v hotelu Trifčlav na Dledu I Zaeieictriko g vse naicenejšc In ugodnejše pri I 3ože Markež Ш elektrotehnično podjetje I Jesenice, Murova. tel. 605 PijteJn^Jeji^ poceni in dobro Kdor hoče poceni jesti, pride V Krelcov dom Kdor lioče dobro jesti, se abonira V Ljudtici Icuhinji Kdor hoče dobro in poceni piti, mora priti v Katakombe Belo namizno vino din 10 — liter Za konzorcij lista >Na uifijahc Jože Godiiia, Jesenice. — Urejuje; Stanko Savinšek, Jesenice. Za Zadružno tiskarno v Ljubljani: Maks Blejec. — Za urednika v Ljubljani: Ignacij Železni k.