ZAGOTAVLJANJE MATERIALNE OSNOVE KRAJEVNIM SKUPNOSTIM V OBČINAH LJ. REGIJE Odbor za spremljanje družbe-nega dogovora o združevanju sredstev za krajevne skupnosti ocenjuje, da je samoupravnc sporazumevanje za zagotavljanje materialne osnove krajevnim skupnostim v občinah ljubljan-ske regije zeto uspešno. Priza-devanja za sklenitev samo-upravnih sporazumov so poteka-la v okviru kontinuiranih priza- devanj družbenopolitičnih de-javnikov v občini, mestu in re-giji brez posebnih in dodatnih prizadevanj, kot je to npr. bilo pri samoupravnem sporazu-mevanju za združevanje sredstev za gradnjo dijaških in študentskih domov. Iz doseženih rezultatov sporazumevanja na tem področju lahko ugotovimo, da delno že uspešno uresničuje- Občina odstotek del. ljudi, sredstva, združena ki je sporazum po sporazumu sklenilo dne dne 31. 3. 1976 26. 3. 1976 Domžale Grosuplje Kamnik Kočevje Litija Ljubljana-Bežigrad Ljubljana-Center Ljubljana- Moste-Polje Ljubljana-Šiška Ljubljana- Vič-Rudnik Logatec Ribnica Vrhnika 92 % 1,633.476,25 90 % 350.500,00 95,44 % 345.583,00 98 % 272.970,00 96% 117.200,00 96 % 876.323,00 62 % 886.350,00 80 % 198.900,00 84 % 539.994,55 89,34 % 623.050,00 90 % 3.000,00 100 % 8.000,00 80 % 34.000,00 5,889.647,40 mo ustavno koncepcijo krajevne skupnosti kot družbenoeko-nomski odnos. Samoupravni sporazum je po posameznih občinah sklenila ve-lika večina delovnih ljudi, ki so že začeli izpolnjevati v sporazu-mu dogovorjene obveznosti: Odbor za spremljanje družbene-ga dogovora je objavil družbeni do-govor in številke vseh posebnih zbirnih računov, na katerih se zdru-žujejo sredstva za financiranje pro-gramov in načrtov krajevnih skup-nosti v Uradnem listu SRS št. 6-76. Posebna delovna skupina odbora pripravlja posamezna gradlva, kot so teze poslovnika o razdeljeva-nju sredstev, zbranih s sporazu-mom, merila in kriteriji za financi-ranje druibenopoUtičnih organi-zacij in društev v krajevni skup-nosti, jasnejša opredelitev financi-ranja programov krajevnih skup-nosti skoz programe samoupravnih interesnih skupnosti in podobno, z osnovnim namenom, da konkretizira posamezne določbe družbenega do-govora in tako pomaga udeležen-cem pri teh — kot kaze praksa — različno uiejenih in tudi različno ra-zumljenih problemih. Na podlagi ustavnih izhodišč smo zaradi tega, ker delavec pogosto še ni v položaju, da bi lahko v celoti odločal o delitvi dohodka, in ker še niso zreli in oblikovani vsi drugi po-goji za oblikovanje enotnega fi-nanciranja krajevnih skupnosti, iz-delali nekakšen »prehoden« način. združevanja sredstev za potrebe KS. Da je ta trditev točna, nam doka-zuje cela vrsta odprtih vprašanj, ki jih bi bilo nujno (s stališči) poeno-titi v celotnem slovenskem prostoru. Taka vprašanja so na primer: samo-upravne organizacije s področja družbenih dejavnosti kot udele-ženci samoupravnega sporazuma o združevanju sredstev za potrebe KS; odvajanje prispevka za delavce, ki stanujejo zunaj območja veljavno-sti samoupravnega sporazuma; po-slovne enote na območju veljavnosti samoupravnega sporazuma: način odTočanja o razdeljevanju sred-stev, zdruienih s sporazumom; kaj se še financira iz proračuna občin-skih skupščin; ljudska obramba in družbena samozaščita; objava zbirnih računov v Uradnem Estu in drugo. Odbor meni, da je nujno organi-zirati republiški posvet, ki bi širše opredelif poglede na celo vrsto od-prtih vprašanj pri zagotavljanju ma-terialne osnove krajevnim skupno-stim, pri čemer ne gre samo za to, da usklajujemo tiste zadeve, ki jih zahteva tak način združevanja sredstev, temveč gre predvsem za to, da dograjujemo in izgradimo tak sistem financiranja krajevnih skup-nosti, ki bo v celoti realiziral ustav-ni koncept financiranja KS. Za odbor MARJAN JELEN