KRALJEVINA JUGOSLAVIJA UPRAVA ZA ZAŠTITU RAZRED 13 (2) PATENTNI SPIS INDUSTMSKE SVOJINE IZDAN 1 NOVEMBRA 1937. ST. 13615 Akciova společnost dfive Škodovy zavody v Plzni, Praha in Dr. Ing. Breinl Josef Cornel, Praha, Č. S. R. Namestitev dvostopne črpalke za napajanje kotla za parne avtomobilske motorje. Prijava z dne 10. novembra 1936. Velja od 1. junija 1937. Naznačena prvenstvena pravica z dne 14. decembra 1935. (C. S. R.). Predležeči izum se nanaša na napajanje kotla avtomobilske parne naprave s površinsko zračno kondenzacijo, ki se u-porablja, da se napajalna voda odsesava iz vodnega rezervoarja površinskega kondenzatorja in da se tlači z ozirom na visoko zgoščenje v dveh stopnjah v kotel. V priležeči sliki prikazana batna napajalna črpalka 1 vsesava vodno množino, nastavljeno po kotlovni regulaciji potom dozirne pipe 2, skupno z zrakom površinskega kondenzatorja 3 pri izpremembi o-bremenitve od praznega teka do polne obtežbe v stalno izpremenljivem razmerju ter jo je tedaj smatrati pravilneje kot črpalko za mokri zrak. Ker pa narašča od vode absorbirana množina zraka približno proporcionalno s pritiskom, je za preskrbo zračnega tlačnega kotla druge stopnje 4 s potrebnim zrakom znatno večje dimenzionirati dvižni volumen prve stopnje odgovarjajoč stopnji zgostitve, ki je podana z naslednjim razmerjem : pritisk v kotlu/pritisk v kondenzatorju, kar baš povzroča večje težave za vsesavanje tople vode pri podpritisku. Da se zmanjša dvižni volumen prve stopnje oziroma najbolje, da se izenači z dvižnim volumenom druge stopnje, se poveča ustrezajoče pritisk izpuha črpalke 5 za suhi zrak potom vključitve varnostnega ventila 6 in da se del tega zraka iz izpuha vodi preko dodatnega kondenzatorja 7 in izločilne posode 8 v sesalni zračni kotel druge stopnje 4, s čemer se lahko izenači pri primernem zvišanju pritiska zraka raz- merje med volumenom vode in volumenom zraka, to je dvižni volumen za obe stopnji. Da se pridobiva istočasno nazaj velika vsebina vlage izpuha zračne črpalke 5, je dodatni kondenzator 7 vključen med zračno črpalko 5 in izločilno posodo 8, s čemer prihaja oborena kodenzna voda preko ventila na plavač 9 nazaj v kondenzator 3, medtem ko uhaja odvisni zrak skozi varnostni ventil 6 in skozi posodo 11. Ker bo volumen na kondenzatorju v mrzlih letnih časih padel preveč nizko, je na kondenzatorju nameščen vstopni ventil 10 za zrak, ki naravna pritisak v kondenzatorju z ozirom na težko vsesavanje tople vode najbolje na konstantni pritisk. Ker vsesava, kakor znano, kondenzna voda zelo hlastno zrak, ki daje nato v kotlu povod za korozije, se doseže z uporabo varnostnega ventila 6 in vstopnega ventila 10 za zrak preko posode 11, da se odsesava zrak po varnostnem ventilu 6 preko vstopnega ventila 10 za zrak v kondenzator 3, to je, da kroži zrak istotako kakor voda med črpalko, kotlom, motorjem in kondenzatorjem stalno enakomerno, s čemer se lahko bistveno zmanjša korozijski vpliv v kotlu. Patentni zahtevi: 1. Namestitev črpalke za napajanje kotla, katera namestitev sestoji iz ene dvostopne napajalne črpalke na potopni bat, črpalke za suhi zrak, kondenzatorja, do- Din. 10.— dalnega kondenzatorja in izločilne posode, označena s tem, da se vodi izpuh iz zračne črpalke, sestoječ iz zmesi pare in zraka, s povečanim pritiskom preko dodatnega kondenzatorja do izločilne posode, medtem ko vsesava prva stopnja napajalne črpalke ločeno iz kondenzatorja vodo in zrak in ju tlači skupno do druge črpalne stopnje, ki odsesava še potrebni zrak z odgovarjajoče povečanim pritiskom iz izločilne posode, in ju vodi skupno do kotla. 2. Namestitev črpalke za napajanje kotla po zahtevi 1, označena s tem, da se para zmesi pare in vode, odsesavane od zračne črpalke, kondenzira v dodatnem kondenzatorju ter se vodi v svrho izločenja zraka v izločilno posodo, iz katere odteče voda samodejno potom ventila na plavač do zračnega kondenzatorja, da se na taj način izognemo kakršnikoli izgubi v krožnem toku vode. 3. Namestitev črpalke za napajanje kotla po zahtevah 1 in 2, označena s tem, da se zveže varnostni ventil izločilne posode z vstopnim ventilom za zrak zračnega kondenzatorja, da izključimo po možnosti izpremembe v krožnem toku zraka med črpalko, kotlom, motorjem in kondenzatorjem in da se s tem odpravi oziroma oslabi korozijski učinek v kotlu.