Gimnazija Ormož | zabavno čtivo 11. številka, 5. letnik | januar 2.015 UVObKlIK Dnevi bežijo vedno hitreje, svet postaja nenavadno drugačen, a tudi ljudje se spreminjamo bolj kot kdajkoli prej. Starejši še komajda prepoznavajo svet, v katerem živijo, mlajši pa stopamo v korak s časom in se dosledno trudimo ne biti v zaostanku z družbenimi novostmi. Mogoče se nam je na prehodu v novo tisočletje zdelo čudovito, v kakšno napredno državo se razvija naša, do takrat še nekonkurenčna Slovenija, a danes se ljudje zagotovo vse bolj ukvarjajo z iskanjem rešitev, kako upočasniti te nenadne spremembe, kako upočasniti ta (pre)hitro razvijajoč se, a hkrati tudi razpadajoč se svet. Dejstvo je, da tempo življenja postaja iz dneva v dan hitrejši in vsak dan se vprašam: »Kje se je izgubil čas, ki smo ga nekoč posvečali družini in prijateljem, ohranjanju prijateljskih vezi? Kje smo pustili vrednote, ki so se nam še pred desetimi leti zdele najpomembnejše in za katere smo se bili pripravljeni boriti, truditi, jih ohranjati in jih celo nadgrajevati? Kam so odtavale lepe besede, prijazne geste in spoštovanje, ki smo ga namenjali drug drugemu? Kam so šle generacije staršev, ki so svojim otrokom bile pozitiven vzor in vzgled, ki so svojim potomcem na pot položile samostojnost in trdnost v življenju?« Milijon in še več vprašanj, ki si jih postavljam, ki jih postavljam drugim, tudi vam, ki to berete. Medtem ko se naši dedki in babice, mogoče tudi starši, ukvarjajo s tem, kako se prilagoditi temu »noremu« svetu, se mladi soočamo s povsem drugimi stvarmi, in sicer z uresničitvijo naših sanj, z osebnimi krizami, z vedno težjimi zaposlitvenimi možnostmi, konec koncev tudi z osebno rastjo, s sledenjem izzivov in ciljev ter krojenjem čim boljše prihodnosti. Pri svojih dvajsetih vidim probleme, ki pestijo svet, in se zavedam, da se v takšnem svetu, kakršen je zdaj, nočem postarati. Nočem biti del generacije, ki je dovolila in celo spodbudila, da stvari, ki so jih ustvarili, ohranjali in na nas prenesli naši predniki, izgubijo smisel. Iščem rešitve za boljši jutri in upam, da mi bo nekoč s svojim delom uspelo premakniti majhen delček, ki bo nekomu pomenil ogromen korak v življenju. Najti smisel svojega dela ali najti smisel življenja, se po hudi nesreči pobrati, najti rešitev iz stiske, to so stvari, ki delajo ljudi močnejše, to so usode, ki pišejo čarobne zgodbe in veselilo bi me, če bom del katere tudi sama, ko bom sočloveku po padcu pomagala vstati. Verjamem, da nisem edina, ki tako razmišlja, in da se za pozitivne spremembe ne bom borila sama. Čas, v katerem živimo, vsekakor ni bleščeč, zato je še toliko bolj pomembno, da ljudje ne izgubimo upanja in veselja do življenja, da v vsaki stvari prepoznamo pozitivne malenkosti ter da drug drugemu še vedno znamo ponuditi pomoč, ko jo nekdo potrebuje. V vsako stvar, ki jo delamo, dajmo 100% sebe in bodimo do soljudi takšni, kot pričakujemo, da bodo drugi tudi do nas. Dan za dnem slišimo prek radia, vidimo na televiziji in beremo v časopisih o katastrofah in grozotah, ki uničujejo svet, morijo mir med ljudmi in povečujejo nestrpnost do drugačnosti. Zapomnite si, da koliko dajete, toliko tudi prejemate. S prijaznim nasmehom, stiskom roke, toplo besedo, tudi z objemom, boste sočloveku zagotovo polepšali dan in verjemite, tudi vi se boste nasmejali, kajti tudi vam bo toplo pri srcu. Enostaven recept, kajne? Dovolite si sanjati, pa čeprav le za en dan, kajti kaj bi bili ljudje brez želja in ciljev? Zapomnite si, da se za vse v življenju najde rešitev, saj ni nikoli tako hudo, da ne bi moglo biti še huje. Verjemite vase in verjemite v dobro, kajti tiste stare dobre vrednote še vedno bdijo nad nami in nam ustvarjajo življenje, kakršnega želimo živeti. Vaša »itf<ž/A/\icA L-S/A 7 S 1.0 11 IZ 13 14 IS Sprejem novincev Krst fazanov Spoznavni vikend Orientacijski pohod Simbioza Mefiks Uzgojiteljada Uečer prleške poezije in vina Akcija zbiranja starega papirja Zloraba drog za namene športa in lepote Kako izgleda okrasitev novoletne jelke pri nas Z Don Kihotom v svet viteštva Prva generacija vzgojiteljic 1(2? ZO Danska od blizu 2014 Tri države v treh dneh Z1 zz Četrtošolci na Primorskem Športni tabor Rogla Z3 ZG? Z7 Intervju s prof. Polono Kosec Krajnc Debatni turnir v G-imanziji Ormož Projektni dan “Uino - nevarnost in priložnost” Izmenjava 2-2 2^ Predstavitev šolskih dejavnosti Pozor(!)ni za okolje - EKOninje v napadu Pobuda.si 30 Projekt Z roko v roki 32 32 Projektni dnevi Iz srednjega v novi vek Tekmovanja 33 34 36 39 4-2 Ples - način življenja Rokomet je moje življenje Ali je kickbox res samo “šport pretepanja”? Ljudje, ki srkbijo za naravo ŠPORTNI KOTIČEK: Športna minutka z Rebeko Belšak Sodoku Šale Razlike Uganke GLAVNA UREDNICA: Lea Rajh PODUREDNICA: Janja Zadravec NOVINARJI: Nika Bedekovič, Rebeka Belšak, Nastja Feguš, Ana Hlebec, Špela Kuharič, Manuela Kuster, David Lukner, Mojca Meško, Alenka Pevec, Hana Pevec, Lea Rajh, Kaja Rukav, Monika Viher, Janja Zadravec, Janja Žinko, Urška Žnidarič FOTOGRAFIJE: Foto-video krožek Gimnazije Ormož. Fotografije z baleta Don Kihot povzete po: http://www. opera, si/sl/program/predstava/ balet/don-kihot/. IZBOR FOTOGRAFIJ: Mojca Meško PRELOM IN OBLIKOVANJE: Lea Rajh, Mojca Meško LEKTORICA: Simona Meglič MENTORICI: Lenka Keček Vaupotič, Simona Meglič ČEZ GIMNAZIJSKI PRAG: www.gimnazija-ormoz.si IZDAJATELJICA: Gimnazija Ormož lili GIMNAZIJA ORMOŽ Spir^je-rtv rtovirtcev Evforija! Ne, ne, melanholija. Ah, pretiravam. Ravnodušnost. Tu in tam kak nasmeh in objem tistih, ki se dolgo niso videli. Stokanje o zaspanosti in razglabljanje, ali je to res potrebno. So flumastri in šminke pripravljeni? Hitro bodo prišli. Že veste, o kom teče beseda? O naših novih dijakih! Veliko prezgodaj smo se začeli zbirati v šolski avli. Ob nečloveški 8. uri nas je po dveh mesecih znova pozdravil zvonec. Vsak se je odpravil v svoj razred, novim dogodivščinam naproti, k obujanju spominov na deževne počitniške dni in h kovanju načrtov za novo šolsko leto. Na voznem redu so bile razredne ure, ki so bile namenjene predvsem prebujanju dijakov. O tem, kako uspešne so posledice te naloge, kdaj drugič. Z razredniki in sošolci smo izmenjali poletne dogodivščine in pripravili točko, s katero se bomo kot razred predstavili novim dijakom, ki so letos napolnili dva oddelka: gimnazijskega in oddelek predšolske vzgoje. Nismo dolgo čakali, ko je ura pokazala deseto, in smo se lahko postavili v vrsto za poslikavo fazanov. Nato smo vsi skupaj odšli v jedilnico, kjer sta nas najprej s pevsko točko pozdravili dijakinji 2. letnika, Monika Viher in Monika Petek. Za njima je dobrodošlico dijakom in profesorjem namenila ravnateljica. Sledil je pozdrav novincem s strani dijaške skupnosti in predstavitev profesorjev. Za piko na i smo poskrbeli vsak letnik posebej s svojo predstavitvijo. Najbolj je, pričakovano, navdušil nastop 3. letnika, ki je zapel svojo verzijo pesmi Marko skače. Po nastopih nas je čakala še pogostitev s prigrizki in pecivom, ki smo se je navdušeno lotili. Nekateri so prvi šolski dan zaključili kar v šoli, drugi pa so ubrali različne poti iz šole in izkoristili čas za ponovno druženje s prijatelji. Kirs4- fAztvtov •B?.: V sredo, 3. septembra 2014, smo tako kot vsako leto za dijake prvih letnikov pripravili tradicionalni krst, s katerim jih tudi uradno sprejmemo v našo skupnost. Fazanijado so vodili najstarejši dijaki, ki so pripravili zanimive igre, ob katerih smo se vsi zelo nasmejali. Prvošolčke smo razdelili v skupine, tako kot so razporejeni po razredih. Letos smo dobili tudi nov oddelek predšolske vzgoje, tako da je bila fazanijada še bolj pestra. Spremljali smo različne igre: petje s šumečo tableto v ustih, reklamo za sesalne vrečke, luščenje koruze, delanje verige iz oblačil, oponašanje živali, v eni igri so morali v najkrajšem možnem času z vrvico premakniti škatlico čim dlje. Na koncu, po neodločenem izidu, je sledila igra, kjer je šlo za dvoboj na »življenje ali smrt«. Oba razreda sta se borila, kdo naredi lepši, bolj estetski make up, pri katerem mora maskerka z zavezanimi očmi porisati svojo stranko. Po napetem in trdem boju so zmagale dijakinje predšolske vzgoje, a moramo pohvaliti tudi poraženo ekipo. Na koncu fazanijade je sledila uradna prisega fazančkov, ki so kleče na koruzi svečano prisegli, da bodo odtlej srčni in ponosni predstavniki gimnazije Ormož. Medtem se je nanje usula ploha koruze, ki so jo po tradiciji morali počistiti kar sami. Prvošolce smo tako sprejeli v našo družbo, sami pa smo se pozabavali ob opazovanju njihove iznajdljivosti ob izvajanju nalog. Vsem prvošolcem želimo uspešen skok v novo šolsko leto in da se bo zaključilo tako, kot si sami želijo. SpozrtAvrti vik^/rtA Mi "fazani” prihajamo iz različnih krajev, šola pa seveda ni namenjena spoznavanju, zato smo se, da bi se bolje spoznali, 12. septembra 2014, odpravili na spoznavni vikend v dom CŠOD Škorpijon na Kozjaku. Že na avtobusu smo debatirali, kaj nas bo tam pričakalo. Bomo imeli zanimive delavnice ali nas bodo dolgočasili? Na Kozjaku smo se najprej seznanili z različnimi tehnikami učenja in izvedli delavnico debate, kjer smo se naučili, kako dobro argumentirati svoja mišljenja. Za tem smo se nekateri naučil skrbeti za konje. Najprej smo jih očistili in osedlali, nato pa brez strahu tudi zajahali. Drugi so se odpravili na pohod, s katerega so se vrnili zelo utrujeni ter izmučeni. Vsi smo se preizkusili tudi v lokostrelstvu. Čeprav smo se tresli od mraza in slabo videli zaradi megle, smo vseeno streljali zelo dobro. Zvečer smo spoznali improligo, to je gledališka improvizacija. Nekateri pogumni posamezniki smo se v njej tudi preizkusili, tisti, ki pa jim javno nastopanje ni všeč, so samo opazovali dogajanje in se nam smejali. Nato se je druženje nadaljevalo samostojno. Naslednji dan smo se pobliže spoznali kot razred; zaupali smo si svoja pričakovanja ter strahove. Ugotovili smo, da vsi pričakujemo dobre ocene in si želimo skleniti veliko novih prijateljstev; bojimo se neuspeha, preobremenjenosti ter izgube motivacije za učenje. Ker smo skupaj preživeli ves vikend, smo spoznali mnogo novih stvari drug o drugem. Spletlo se je mnogo novih prijateljstev, ustvarili smo si različna mnenja drug o drugem, predvsem pa smo se veliko smejali ter zabavali. Ob odhodu domov smo doživeli presenečenje, saj smo se del poti peljali v gasilskem avtomobilu, ker se avtobus ni mogel pripeljati do doma zaradi poplavljene ceste. Vikend se je hitro zaključil in že smo se znašli doma polni novih znanj, izkušenj, poznanstev in spominov, ki jih ne bomo nikoli pozabili. * Rastja • 1 'k I I Ovie/rt4-Adjski pokoJl Šport, zabava in druženje so ključne vsebine v življenju najstnikov. V naši gimnaziji se tega dobro zavedamo, zato smo se odločili, da znova priredimo orientacijski pohod in se družimo z osnovnimi šolami iz okolice. V četrtek, 9. oktobra, smo tako preizkušali lastno orientacijo v domačem mestu. Za začetek smo se 1. 2. in 3. letniki zbrali v jedilnici in pričakali učence osnovnih šol Sveti Tomaž, Ormož in Središče ob Dravi. Organizirani smo bili v 14 skupin. Vodje so bili dijaki drugih letnikov, ki sojih dijaki prvih letnikov in osnovnošolci pridno ubogali. S sabo smo imeli tudi učitelje, ki so nas budno spremljali, naši profesorji, pa so na postojankah osnovnošolce učili raznih veščin. Pot nas je vodila od gimnazije v ormoški park, nato do P&F Vinske kleti Ormož ter do ormoškega ribnika. Na poti smo reševali delovne liste in spoznavali naravo ter njene fizikalne, biološke in kemijske aspekte. Sprehodili smo se tudi do opekarne VVienerberger in vse okrog okoliške vasi Pušenci ter ormoškega dela Drave. Pot smo zaključili pri gradu Ormož, kjer smo merili krvni tlak in spoznavali zgodovino gradu. Nato smo se z izpolnjenimi listi vrnili v gimnazijo ter v rekordnem času zaključili orientacijo. Seveda je vsaka skupina upala, da je zmagala. Med sabo so skupine tekmovale za nagrade, čeprav jih sploh nismo pričakovali. V gimnaziji namreč velja, daje vredno sodelovati in ne zmagati. No zagotovo pa s (m) o se imeli prav vsi odlično. Simbiozi Medgeneracijsko povezovanje je zelo pomembno, zato smo v gimnaziji letos že četrto leto zapored izvajali projekt simbioza. Gre za vseslovenski projekt medgeneracijskega povezovanja, ki smo ga letos izvedli v drugačni obliki kot prejšnja leta. Do zdaj so dijaki prostovoljci poučevali starejše uporabe računalnika, letos pa seje vsebina projekta spremenila, saj je potekala simbioza giba pod geslom z mlajšimi v staro formo. Kerse vsi zavedamo, kako pomembna sta šport in gibanje v našem vsakdanu, smo se v gimnaziji odločili ponuditi različne športne aktivnosti. Starejši in mladi so se družili ob različnih športnih aktivnostih. Lahko so se preizkusili v nordijskem rolkanju, jogi, pilatesu, nordijski hoji in badmintonu. Tako mladi in starejši s (m) o se z veseljem udeležili športnih aktivnosti, ki smo jih predstavili. Prepričani smo, da so se zelo zabavali tako mladi kot tudi starejši, se dobro razgibali in upamo, da smo jih navdušili nad športnimi aktivnostmi. Možnosti za zaposlitev je vse manj, vrsta mladih, pripravljenih na delo, pa je čedalje daljša. Ker se v Gimnaziji Ormož tega zavedamo, smo našim dijakov in bodočim študentom predstavili inovativen način shranjevanja lastnih dejavnosti, krožkov in delovnih izkušenj v lični knjižici Nefiks. Nefiks je shranjevalnik, narejen po finskem modelu, ki smo ga v Sloveniji uvedli v pomoč mladim, da bi ti imeli čim več možnosti pridobiti zaposlitev. Na predavanju, ki smo se ga udeležili 1. in 2. letniki smo izvedeli vse o Nefiksu, tudi to, da nam je na voljo v elektronski obliki in nam zagotovi tutorje, ki nam pomagajo in nas usmerjajo. ®(§)® @®@ NEFIks www.nefiks.si Pridobili smo veliko koristnih informacij in kar hitro nam je bilo jasno, da ko imamo s sabo Nefiks, tudi delodajalec takoj ve, koliko je ura. • JanjQ Z. • «•••••••• \Jlii sb, silsl sQs VzgojMj^AA V četrtek, 23. oktobra 2014, smo se dijakinje prvega letnika predšolske vzgoje zgodaj zjutraj odpravile na Vzgojiteljado v Ajdovščino. Tja smo prispele okrog devetih, potem smo se odpravile všolo, kjer nas je že čakala prijazna profesorica in nam razkazala šolo. Uro kasneje so se začele delavnice, v katere smo se vključevale po lastni želji. Vsaka je izbrala delavnico s tisto tematiko, ki jo najbolj veseli. Sošolki Sonja in Polonca sta se udeležili glasbene delavnice, kjer so peli različne pesmi večglasno, Zala se je udeležila likovne delavnice, kjer so risali, sama pa sem se s prijateljico Manuelo udeležila delavnice, kjer smo izdelovali kajone in na njih tudi igrali. Delavnice so trajale do enih, ko smo z delom zaključili in se odpravili na kosilo. Nato je v šolski dvorani potekala kratka predstavitev vseh delavnic. Po uspešni predstavitvi smo se odpravili proti Ormožu, se na poti ustavili še v Mcdonaldsu, nato pa zadovoljno in malce utrujeno nadaljevali vožnjo domov. 'JsZsijf ptrle/ške/ poC/zijc/ in viru\ Prlekija, moj dom ... je bil naslov razpisanega natečaja, na katerem smo sodelovali tudi gimnazijci. Podelitev knjižnih nagrad je bila 12. septembra 2014 ob 18.00 uri na Večeru prleške poezije in vina 2014 v Pubu Akcija. Nagrajenke Gimnazije Ormož so bile Nika Bedekovič, Lea Rajh in Alenka Pevec. Na natečaju so sodelovali še učenci osnovnih šol Ivanjkovci, Ormož in Ljutomer. Po predstavitvi del literarnega natečaja so se predstavili tudi pisatelji in pesniki s svojimi deli, in sicer: Blanka Erhartič, Petra Kolmančič, Milan Petek Levčkov in Lev Detela. Svojo povezanost s Prlekijo in vinom so dokazali tudi prleški vinarji: Turistično vinogradniška kmetija Hlebec, Jeruzalem Ormož, Vinogradništvo in vinarstvo Štampar. S svojimi unikatnimi izdelki je bil prisoten tudi Boris Majcen iz Save. Večerje popestrila pevka Ditka s svojim nežnim glasom, kije prepevala uglasbene poezije pesnikov Toneta Pavčka in Ferija Lainščka ter avtorske glasbe v angleškem jeziku. Tako smo znova dokazali, da smo »Prleki« ljudje z vinskim znanjem in posluhom za poezijo. Naš čut za pisanje se je dokazal tudi v naslednjih pesmih: •' trta, grozd in škarje Oj Vince, oj vince, od kje si prišlo, tam doli v vinogradu je zraslo drevo, drevo polno listja in sladkih sadov, ’ smo brali in brali dokler ni pošou. Škarje v roke, batače na noge, vinske terase se vijejo v kroge, debeli grozdi s trte so viseli, mi pa smo si eno luštno zapeli. Kište smo pridno polnili do vrha, traminec je mali in se že krha, rdeči sadež mošt nam daje, a kakovostno vince pijemo raje. Trte obrane in roke umazane, Poti gospodove bile so nakazane, podaril nam je čar vina in veselja, pijmo ga zmerno do konca življenja. Lea Rajh Im sQy, sVsl sQs GORICE DIŠIJO -Kako, dišijo?- p^’birP:otsEsuam? tn dura. Tu dum. W'-Na,0PTaudl To so gorice-To je woje srce. Povohaj, bratec. Vohaš? To so gorice. Tvoja hrarta. Dotakni se lista. čatiš? To so gorice. Tvoja voda. Odpri oči. poglej okrog sebe. To so gorice. Tvoje Svlje V-"W0i dom- Od tod izhajas-B0di ponosen. jrni s;””-""*- Nika Bedekovič BROTEV Že čuje se klopotca gias ZTdai—s. Pospraft, moramo p dazazrcobomomenreck^ ke J;'" V 90nce "toremo ite, 2enst™ m9,ieeZ,et°te^PW Z 90 ,te0kre*"aredijo mosk- pa klet priprav,jo. BročižerZ 9 nCeVbratvo. Putari pa še stalno ami V 9°nCe hitij0’ stalno pr, storem vini stoj,jo. Da še bolj bo veselo na mizi čaka južna vas.^ Tepamofeka te Pa te nas culi tudi Vj. Moštek sem jaz, moštek si ti, mošteki smo vsi!" Alenka Pevec AktijA zbi/ArtjA papig* Dijaki Gimnazije Ormož se že od vsega začetka trudimo biti čim bolj ekološko osveščeni, kar se kaže tudi v naših rezultatih. Letos prav tako sodelujemo v kampanji Pozor(!)ni za okolje in smo v mesecu novembru že izvedli akcijo zbiranja starega papirja. Med dijaki je bilo čutiti tudi rahlo tekmovalnost, kdo bo zbral čim večjo maso, saj so bili po končani akciji razglašeni skupni rezultati iz vsakega letnika. Vsi skupaj smo zbrali 3587,2 kilogramov starega papirja, na kar smo lahko ponosni. Največ so ga prinesli 3. letniki, za njimi so se uvrstili 2. letniki, sledili so jim 1. letniki, nato predšolska vzgoja, zadnje mesto pa so zasedli ^ hBtnjk^. • Spela« jZ\oK\ Kiko4t)«v v sve4" vht^s-tvA V petek, 28. novembra 2014, smo nestrpno sedeli v SNG Opera in balet Ljubljana. V Ljubljano smo si namreč šli ogledat baletno predstavo Don Kihot v uprizoritvi baletnega ansambla. Balet nas je navdušil že na samem začetku in naše pričakovanje se je stopnjevalo vse do konca predstave, dolge dobri dve uri. Don Kihot je klasični balet v treh dejanjih (sedmih slikah) s prologom skladatelja Ludvviga Minkusa in libretista -koreografa Mariusa Petipaja. Libreto je spisan po motivih istoimenskega znamenitega Cervantesovega romana. Krstna predstava je bila v Velikem gledališču v Moskvi 26. decembra leta 1869. Balet je kasneje doživel še nekaj redakcij - leta 1871 je bil razširjen na pet dejanj z epilogom, leta 1900 je koreograf Aleksander Aleksejevič Gorski delu dodal španske plese. Pa naj vam povemo nekaj o vsebini. To, da govori o sanjavem plemiču, kije želel biti vitez in seje zapletal v smešne prigode, verjetno že veste. Toda celotna zgodba v uprizoritvi baletnega ansambla je bila malo drugačna. Dogajanje se začne v knjižnici, ki služi kot prolog zgodbi. Don Kihot bere knjigo o hrabrem vitezu in lepi princesi ter sanja o svoji izvoljenki, lepi Dulcineji. Na vratih njegovega balkona se prikaže senca - obris ženske postave. Don Kihot začuti, daje za njegovim hrbtom Dulcineja. Vstane in se s knjigo v roki zagleda v svoj ideal. V sobo stopi oproda Sančo Pansa in prekine gospodarjevo sanjarjenje. Don Kihot ga nažene, potem pa se spet vrne v sanjarjenje. Dulcineja odide skozi balkonska vrata in don Kihot pokliče Sanča Panso. Vzame ga s seboj na pot, na katero ga je povabila Dulcineja. Prvo dejanje je postavljeno na barcelonski trg. Brivec Basil je zaljubljen v gostilničarjevo hčer Kitri. Njen oče namerava svojo hčer poročiti z Gamachem, enem izmed najbogatejših mož v mestu. Kitri pa očetove volje ne želi spoštovati. Prispejo toreadorji in ljudstvo jih navdušeno pozdravi. Njihov ples prekine prihod Sanča Panse in don Kihota. Kitri očara viteza, kije prepričan, daje našel svojo Dulcinejo. Kitri in Basil zbežita pred Lorenzem in Gamachem, slednja pa jima sledita. Za njimi pa se odpravita še vitez in njegov oproda. Drugo dejanje je postavljeno v ciganski tabor. Basil in Kitri se zatečeta k ciganom. Tjakaj pride tudi don Kihot in se pokloni njihovemu vodji, kakor da je ta kralj. Basil in Kitri zaprosita don Kihota za pomoč. Odloči se, da ju bo zaščitil. V lepi ciganki don Kihot ponovno zagleda svojo Dulcinejo, kmalu pa ugotovi, da so jo ujeli velikani. Pripravi se na spopad, saj namerava rešiti svojo izvoljenko. Zapiha veter, ki razžene cigane. Ti z začudenjem opazujejo viteza, ki maha z mečem po zraku. Tudi Sančo Pansa mu zaman dopoveduje, da se spopada z mlini na veter. Don Kihota bitka z velikani povsem izčrpa. V sanjarjenju se mu prikaže idealen svet. Dulcineja se pojavi v družbi lepotic in samega Amorja. Ko se don Kihot prebudi, ugotovi, daje sredi gozda in sam. K sreči se k njemu vrne Sančo Pansa. Tretje in zadnje dejanje je uprizorjeno v krčmi. Vsi plešejo in se kratkočasijo. Don Kihot še vedno išče Dulcinejo, Lorenze in Gamache iščeta Kitri. Basil se odloči za zvijačo in uprizori samomor. Don Kihot prisili Lorenza, da blagoslovi poroko svoje hčere z Basilom. Basil in Kitri sedaj lahko odplešeta svoj veliki pas de deux. Kitri svojemu dobrotniku v zahvalo vrže rdeči cvet. Vitez don Kihot je opravil svoje poslanstvo. Spet se mu prikaže Dulcineja, ki pobere rožo in ga pozove, naj ji sledi. V baletu smo uživali, zato ogled priporočamo vsem tistim, ki bi želeli podoživeti čas viteštva. Naše sanjarjenje se je nadaljevalo v naših mislih in zasluženem vikendu. .••••• M • JQnlQ.I V/lil sč) fijst sč- IVva generacija, vzgojiteljic V letošnjem šolskem letu v Gimnaziji Ormož prvič izvajamo enega izmed strokovnih programov, in sicer program predšolske vzgoje, zki ga obiskuje 16 deklet. Biti prvi v nečem, še posebej biti prva generacija vzgojiteljic, na tako majhni šoli, je vsekakor pogumen in občudovanja vreden korak. Lahko ste že prebrali članek o spoznavnem vikendu, ki so se ga dekleta udeležila skupaj s kolegi iz gimnazijskega programa in članek o Vzgojiteljadi, tradicionalnemu srečanju vseh srednjih šol, ki izvajajo program predšolske vzgoje. Sledile so aktivnosti v novembru, to so razne poučne in ustvarjalne delavnice ter predavanja in predstavitve. Za popestritev pouka v novembru sta poskrbeli profesorica geografije in profesorica likovne vzgoje, ki sta eno izmed običajnih ur spremenili v medpredmetno timsko uro. Bodoče vzgojiteljice so geografsko znanje o vulkanih povezale z likovnim ustvarjanjem, saj so po skupinah izdelovale vulkane, ki so na koncu tudi izbruhnili. December je bil praznično obarvan in tudi lahkotno naravnan, kar ne pomeni, da se ni nič dogajalo. Na pobudo dijaške skupnosti, ki je organizirala okrasitev novoletne jelke, so dijakinje 1. letnika predšolske vzgoje spekle pecivo. Program predšolske vzgoje se od gimnazijskega razlikuje v nekaj bistvenih točkah. Zraven splošnih predmetov, kot so slovenščina, matematika in tuj jezik, so dodani strokovni predmeti, kot so veščine sporazumevanja, naravoslovje za otroke, kurikulum oddelka v vrtcu, v višjih letnikih tudi varno in zdravo okolje, matematika za otroke, instrument, ustvarjalno izražanje, praksa ... Nekaj izmed naštetega so že oziroma bodo bodoče vzgojiteljice potipale že letos, ostalo jih čaka v naslednjih letih. Vsekakor pa pri predmetih ustvarjalnega izražanja ne bodo imele težav, saj so v januarju priredile in pripravile lutkovno predstavo za otroke o Mojci Pokrajculji in zimi. Pohvalno je zagotovo tudi to, da so celotno sceno, vse lutke in ostale pripomočke, dekleta izdelala sama. Pod mentorstvom upokojene vzgojiteljice Ljube Fišer, ki se že mnoga leta ukvarja z lutkarstvom, in profesorice Vesne Tomše, so se dekleta korajžno pripravljala na svoj prvi nastop pred mlado publiko. Pri urah slovenščine so pod mentorstvom Aleksandre Štih priredile besedilo znane otroške pravljice, z instrumentalnimi vložki in s petjem, za katerega je poskrbela profesorica Darja Žganec Horvat, pa so predstavi dodale očarljiv pridih. Premierno predstavo, ki je bila 20. januarja 2015, so si prišli ogledat otroci iz ormoškega vrtca, naslednja uprizoritev pa je bila na predstavitvi projektnih dni, 27. januarja 2015, v telovadnici šole. Ob tej priložnosti smo starše povabili, da na predstavitev pripeljejo tudi svoje mlajše otroke, ki so bili v času predstavitve, roditeljskega sestanka in govorilnih ur v varstvu dijakinj predšolske vzgoje. Dekleta so zanje pripravila zabaven ustvarjalni kotiček, ki je bil likovno in glasbeno obarvan. Tudi v prihodnje bomo veseli takšnega druženja, zato vas še enkrat vabimo, da nam med vašim roditeljskim sestankom ali govorilnimi urami zaupate vaše najmlajše v varstvo. • • e e • e Lea • e • • • • t>AMSKAOt>SUZD 20M- Vsako leto v začetku septembra se peščica špice slovenskih dijakov v organizaciji Društva slovensko-danskega prijateljstva odpravi na Dansko, kjer predstavljajo Slovenijo in njene regije. Naša gimnazija sodeluje z Društvom že vrsto let, ekskurzije sta se po navadi udeležila dva dijaka 3. letnika, letos pa smo se na Dansko odpravili kar trije: Aleš Lukman, Miha Kolmančič in Nika Bedekovič. Pred koncem prejšnjega šolskega leta smo že začeli iskati sponzorje, 5. septembra pa končno dočakali - Danska, prihajamo! PETEK, 5. september Potovanje seje začelo v Ormožu. Natačneje na železniški postaji - z vlakom smo se namreč odpeljali v Ljubljano, od koder je krenil avtobus proti Danski. Pot nas je vodila prek Avstrije, Nemčije do Danske. Med potjo smo se že začeli spoznavati. Ker smo imeli določen sedežni red, seje ob meni znašla Sara, dijakinja 3. letnika ljutomerske gimnazije, s katero sva se takoj ujeli, do prihoda na Dansko pa smo skupaj z Mihom in Alešem postali danska »klapa«. Med potjo smo si krajšali čas s kartanjem in predvsem spanjem med nočno vožnjo. SOBOTA, 6. september Ta šmentana ... dolga pot! Vendar so naši spremljevalci seveda vedeli, kaj ob devetih zjutraj najbolj potrebujemo - prve pevske vaje za slovenski večer! Spremljevalca Ana in Mitja sta bila zadolžena za pripravo kulturnega programa na slovenskem večeru in ob 9. zjutraj sta se sprehodila po avtobusu, da sta nam razdelila pesmarice. Začeli smo z dansko himno, ki je zahtevala kar nekaj ponovitev, da smo vse besede pravilno izgovorili. Nato smo ob spremljavi harmonike in kitare prešli na nam bližje, slovenske pesmi, npr. Slovenija, od kod lepote tvoje, V dolini tihi, Slovenskega naroda sin, Na soncu, Od višine se zvrti, ... spremljevalci so se ob naši opevanosti sicer držali za glavo, ampak obdržali optimizem in upali, da nas bodo do prvega slovenskega večera »poštimali«. Ure so tekle in nekje okoli ene ure popoldne smo prečkali nemško-dansko mejo in se namenili proti obali. Pritegnil nas je pogled skozi okno. Sama ravnina. Ko smo se peljali skozi prvo dansko mestece, se je začelo pravo kazanje s prsti. Hiše so skoraj identične! Majhne, z visoko streho, namesto fasade pa zgolj lično zgrajene opeke. Na otok R0m0 smo prispeli okoli pol treh in Mitja nam je rekel, da se zainteresirani lahko v Severnem morju tudi okopamo. Ni nam bilo treba dvakrat reči - ko smo prispeli na otok in poskakali z avtobusa, smo si med prtljago poiskali brisače, nekateri so imeli s sabo celo kopalke, in se odpravili na plažo. Naključje je hotelo, da je ravno tisti dan na plaži potekal festival spuščanja zmajev in ogromna peščena plaža je bila polna avtomobilov, ljudi ter seveda zmajev. Po prehojenem kilometru plaže smo končno prispeli do morja, kjer nam je nekaterim malo upadel pogum, ko smo videli, da sta v morju le dva človeka. Vendar nas je Mitja spodbudil, tudi sam v kopalkah, da smo hitro slekli odvečna oblačila in se pognali v vodo. Mrzlo! »Plavajmo, plavajmo, da nam bo toplo«, »a nam je bilo to potrebno? Ja!«, »čakej, nazej hodi, en selfie za Facebook nucamoi«. Nepozabna izkušnja, ovekovečena s fotografijo na Facebooku. Pot smo, sveže okopani, nadaljevali proti Askov H0jskole, srednjo šolo v mestu Askov, kjer smo v njihovem dijaškem domu dvakrat prenočili. Ko smo se namestili, nas je v šoli čakala večerja, po večerji pa so nas po regijah razvrstili v skupine, daje vsaka skupina pripravljala predstavitev regije iz katere prihaja. NEDELJA, 7. september Po zajtrku v šoli smo se znova naložili v avtobus in odpeljali v majhno mestece Ribe, kjer smo si ogledali vikinški muzej. Pričakovali smo, da bo muzej poln vikinške opreme, ladij, njihovih oblačil, a na koncu smo bili razočarani -muzej je v glavnem temeljil na življenju ljudi v obdobju Vikingov, ne pa tudi na sami vikinški zgodovini. Vendar smo se kmalu potolažili. Po obisku muzeja smo se namreč odpeljali v otroški svet zabave - Legoland! Tam smo imeli na voljo nekaj ur, da izkoristimo priložnost in obiščemo čim več naprav ter vidimo čim več izdelkov iz lego kock. Seveda smo napadli vse najhitrejše vlakce in vrtiljake, nekateri pa smo zaradi kričanja kmalu ostali brez glasu. IG ^(4^0 Veliko prehitro je za velike otroke prišla ura odhoda, a morali smo se vrniti v šolo. Tam nas je namreč čakala še generalka slovenskega večera, ki je potekal naslednji dan. Nato smo odšli v sobe, kjer smo se še nekaj časa družili, smejali in kartali ter si tako polepšali večer. PONEDELJEK, 8. september Novdan, nova pričakovanja. V As kovu smo spaki rali kovčke in se odpeljali najprej proti Esbjergu, kjer smo si na hitro ogledali skulpture štirih mož -skulpture se namreč nahajajo tik ob obali, tisti dan pa je pihala tako močna burja, da nam je obračalo dežnike. Tisti najbolj trpežni so se odpravili na »fotošuting«, eni pa smo zgolj skočili iz avtobusa, skulpture poslikali in pohiteli nazaj v topel avtobus. Po nekaj urah vožnje smo končno prispeli v Nyk0bing, vsi na trnih, kdo bodo naši gostitelji, pri kakšnih ljudeh bomo preživeli noč in predvsem - kako bo izgledal slovenski večer. Najprej smo odšli v dvorano, kjer je bil planiran večerni nastop. Med generalko so začeli v prostor prihajati mladi Danci. Visoki. Belopolti. Svetlolasi. Ko smo končali z generalko, so nam povedali, da so to naši gostitelji in nas dodelili k tistim, ki so nas izbrali. Nekateri so se takoj odpravili proti domu, mi trije pa smo naleteli na študente, ki so prebivali v domu, slabih sto metrov oddaljenem od šole. Presenetil nas je njihov način življenja - v domu namreč prebiva sedem ali osem dijakov in dijakinj, vsak ima svojo sobo in kopalnico, delijo pa si kuhinjo in jedilnico. Neverjetno je, da naši vrstniki samostojno kuhajo in živijo v sožitju ter so sami dovolj odgovorni, da opravljajo šolsko delo. 14 nas je bilo takih, ki smo prespali v domu in gostiteljice so nam same skuhale kosilo, medtem ko so nas gostitelji popeljali po starem delu mesta. Ko smo se vrnili, so nas pričakale mesne kroglice, krompirjeva solata s smetano in pivo. Presenetile so nas njihove navade -predvsem to, da si žejo raje pogasijo s pivom kot z vodo, kot je v navadi pri nas. Čas do našega prvega nastopa smo porabili za partijo kart, dve danski dijakinji pa sta nam predstavili igro, pri kateri žrebaš karte z zanimivimi, predvsem osebnimi in intimnimi vprašanji, ostali soigralci pa morajo uganiti tvoj odgovor na vprašanje, preden ga sam razkriješ. Mislim, da ni potrebno razlagati, koliko smeha in zardevanja je bilo pri igranju igre. In končno je napočil čas: prvi slovenski večer! Najprej smo se zbrali v avli, potem pa odšli vzakulisje odra, da smo se psihično in pevsko pripravili na nastop. Na oder smo pritekli s slovenskimi zastavicami v rokah in zapeli najprej dansko, nato pa še slovensko himno, nakar so na oder prišli dijaki iz danske šole, ki so nas presenetili z našo himno, ki so jo skoraj brezhibno zapeli. Nato smo v center pozornosti znova prišli mi. Vsaka regija se je predstavila s svojimi značilnostmi. Mi trije smo, skupaj z dijakinjo ptujske gimnazije Amando, na nekoliko bolj inovativen način predstavili našo spodnjepodravsko regijo. Predstavitev smo si zamislili tako, da smo predstavili naše glavne značilnosti. Miha, Aleš in Amanda so bili oblečeni v naša tradicionalna kmečka oblačila, ki smo jih tudi opisali, in demonstrirali, kar sem jaz v angleščini govorila. Najprej smo povedali in pokazali, da prihajamo iz vinorodnega okoliša ter v dokaz pokazali nekaj naših buteljk. Nato smo razložili, kako pri nas poteka trgatev in kakšni so naši obroki. S sabo smo prinesli prleško tunko, domač črni kruh, »zobl« in orehovo potico. Na koncu sta Amanda in Miha ob Aleševem igranju na harmoniko demonstrirala še našo polko. Celotna predstavitev Slovenije se je zaključila s pogostitvijo naših dobrot in degustacijo vin ter seveda s harmoniko in plesom. Naše danske gostitelje smo namreč naučili plesati polko. Na žalost je prehitro prišel čas, ko smo morali zabavo končati, saj so naši gostitelji naslednji dan morali k pouku. Vendar pa njih in nas to ni ustavilo pred ponočevanjem - brez učiteljskega in starševskega nadzora v dijaškem domu smo plesali in peli do jutranjih ur. TOREK, 9. september Zjutraj so nam v šoli pripravili zajtrk, opravili smo skupinsko fotografiranje, potem pa se napokali na avtobus in se odpeljali proti Arhusu, drugemu danskemu največjemu mestu. Tam smo si ogledali staro mesto Den Gamle By, ki kot muzej na prostem predstavlja staro bivalno arhitekturo mesta. Zatem smo se odpeljali na Ejer Bavneh0j, najvišjo dansko »goro«, ki vsega skupaj meri neverjetnih 175 metrov. Naš vzpon na stolp na vrhu gore je bil, razumljivo, izredno naporen, vendar poplačan s »fotošutingom« s slovensko zastavo v roki. Pod stolpom smo se pred odhodom okrepčali s sendviči. Pot smo nadaljevali proti Odenseju, kjer smo si ogledali rojstno hišo vsem dobro znanega otroškega pisatelja Hansa Christiana Andersena. Tam smo v elektronski knjigi Andersenovih pravljic poiskali slovenske prevode in se inovativno podpisali v knjigo obiskovalcev. Po pravljičnih uricah smo končno dočakali vrhunec potovanja - K0benhaven! V turški restavraciji smo si privoščili obilno večerjo, nato pa se odpeljali v hotel, kjer smo preživeli tri zadnje noči na Danskem. V hotelu so nam ponudili igralno sobo, kjer smo se lahko družili, igranli biljard ali pikado, ko smo se dovolj razgreli, smo tudi zaplesali. SREDA, 10. september Po zajtrku smo se odpeljali v mesto Roskilde, kjer smo si ogledali Vikinški muzej. Najprej smo si najprej ogledali film, kasneje pa še restavrirane vikinške bojne ladje, ki imajo seveda velik zgodovinski pomen tako za Roskilde kot za Dansko. Po ogledu muzeja smo obiskali še roskildsko katedralo, kjer se nahajajo kripte 37 danskih kraljev in kraljic. Zapustili smo Roskilde in se odpeljali proti Helsing0ru, kjer nas je čakala druga predstavitev Slovenije. Med potjo smo se ustavili v Hilleredu, kjer smo kosili in imeli nekaj prostega časa, da smo si lahko ogledali mesto in kaj nakupili. Miha je imel to nesrečo, da je v hotelu pozabil pas, hlače pa so ves čas lezle dol. Tako je izkoristil priložnost in v majhni trgovnici poiskal okrasni trak, s katerim si je zavezal hlače. Po kosilu smo se ustavili še pri gradu Fredensborg, kjer prebiva danski prestolonaslednik. Pred vhodom smo zapeli dansko himno in si prislužili nekaj čudnih pogledov danskih stražarjev. Pot smo nadaljevali mimo gradu Kronborg, ki naj bi bil osrednji dogajalni prostor Shakespearjevega Hamleta. Maturant celjske gimnazije nam je zgodbo tudi doživeto predstavil, tako da smo vsi točno vedeli, kaj se v drami Hamlet dogaja. Končno smo prispeli v Helsing0r International H0jskole, mednarodno šolo v Helsing0ru, kjer smo najprej povečerjali, potem pa se pripravili za nastop. Tokrat je bilo malo drugače: imeli smo drugačno občinstvo. Bilo je zelo malo Dancev, zato pa toliko več študentov drugih narodnosti, vendar na žalost nobenega Slovenca. Ker smo za sabo že imeli eno predstavitev, je bilo tokrat vzdušje bolj sproščeno. Pomagalo nam je tudi občinstvo, ki nam je po vsaki predstavitvi regije navdušeno ploskalo in se ob našem petju čisto vživelo. Ob koncu predstavitve je vsak moral med občinstvo in si tam najti soplesalca, da bi ga naučil plesati po naše. Zame seje javil visok, starešji temnopolti študent, ki sem se ga kar malo bala. Vendar sva med učenjem plesa začela razpravljati o tem, kakšna je razlika med Slovaško (Slovakia) in Slovenijo (Slovenia). Ko sem mu nekako razložila, me je prosil za moj Facebook profil, češ da bo obiskal Slovenijo in me bo takrat lahko kontakti ral, da mu povem, kaj si je vredno ogledati. Ob informaciji, da je star 27 let, sem mu bolj prestrašeno kot ne, povedala svoje Facebook ime, v upanju da se ga čimprej rešim. Na srečo me do sedaj, par mesecev po obisku Danske, še vedno ni kontakti ral, tako da upam, da je name pozabil. Razen tega doživljaja, je bil večer predvsem plesno obarvan. Ob koncu večera je vsak lahko ožel svojo majico. Med vračanjem v hotel je ves avtobus prepeval, z dobrim vzdušjem pa smo nadaljevali po sobah ali pa na hodniku, kjer smo igrali namizni nogomet. ČETRTEK, 11. september Obilen zajtrk nam je vlil novih moči, da smo lažje nadaljevali s predvidenim programom. Svojo primarno nalogo smo več kot uspešno zaključili - slovenske regije smo predstavili. Sedaj nas je čakala samo zabava. Najprej smo si ogledali kip Male morske deklice, ki je, proti pričakovanjem, precej majhen in na daleč nič tako posebnega. A ob morski deklici se nismo predolgo zadržali. Čakal nas je ogled gradu Rosenborg, kjer se nahaja dragocena kraljeva zakladnica s celo vrsto kraljevih kron in nakita. Seveda smo si ogledali tudi notranjost gradu, da smo za trenutek stopili v preteklost in izkusili dansko dvorno življenje. Nato smo se odpravili proti slovenskemu veleposlaništvu, kjer smo na notranjem dvorišču najprej zapeli V dolini tihi, nato pa še Zdravljico, da so nas vsi videli in slišali. Sledil je sprejem v notranjih prostorih, kjer so nas pogostili s sladkimi prigrizki in sokom. Nismo se dolgo zadržali, saj so nas prazni želodci vlekli h kosilu. Po kosilu smo se sprehodili po mestu in si ogledali nekaj znamenitosti. Tako smo naleteli na dva Danca, ki sta nas prosila, če bi nas lahko posnela v skupinskem objemu. Oblikovali smo krog, Danec se je postavil na sredo in naenkrat smo vsi stekli proti njemu in se objeli, drugi Danec pa je snemal. Baje naj bi bil to največji skupinski objem v K0benhavnu, ogledate si ga lahko tudi na Voutubu! Sprehod smo končali pri danskem parlamentu, ki smo si ga pod strokovnim in strogim vodstvom ogledali - v parlamentu namreč vlada visoka stopnja nadzora, vso garderobo smo morali pustiti v posebnem prostoru ob vhodu in nositi posebne nalepke, da so vedeli, da smo obiskovalci. In končno smo dočakali konec ogledov in odhod v zabaviščni park Tivoli! Malo nas je bilo takih, ki smo se odločili, da ga obiščemo, ostali so raje raziskovali K0benhaven. Mi pa smo navalili na vse najbolj nevarne in adrenalinske naprave v Tivoliju, kije podoben park kot Gardaland. Poleg tega, da nam je adrenalin nabilo na najvišjo stopnjo, smo tisti, ki nas je strah višine, morali kar precejkrat marsikaj debelo pogoltniti, ko smo stopili s katere še posebej adrenalinske naprave. Dogovorjeni smo bili, da se ob 23. uri dobimo na avtobusu, ki bo stal pred Tivolijem. Mi pa smo deset minut pred dogovorjenim časom zapustili Tivoli in tekli do lokala KFC, kjer smo naročili veliko porcijo »pohanega piceka« s krompirčkom, da smo se med vožnjo do hotela nasitili. Na avtobusu so nas obiskali tudi trije spremljevalci, do katerih so prišle mamljive vonjave piščanca in s težkim srcem smejim odstopili tri kose. Po prihodu v hotel smo se še zadnjič zbrali v igralnici in izkoristili zadnjo noč v Danski ob druženju z novimi prijatelji. PETEK, 12. september Malo nas je že mučila utrujenost in izčrpanost, za katero je poskrbela predvsem premajhna količina spanca. Ampak samo enkrat bomo v tej družbi na Danskem in po zajtrku smo nabrali energijo za zadnji dan, preživet v Danski. Tokrat smo iz hotela odšli do železniške postaje in se z vlakom odpeljali v K0benhaven, kjer smo imeli prosto do kosila. Danska »ki a pa« je najprej odšla na kavo in čaj, potem pa smo se sprehodili skozi center, si ogledali nekaj trgovinic in naleteli na muzej Guinessovih rekordov, ki smo si ga ogledali. Videli smo nekaj drastičnih in ekstremnih rekordov človeka, se fotografirali ob najvišjem človeku na svetu in preizkusili razstavljene naprave. Sledilo je kosilo in zadnje slovo Danski. Že smo bili na poti proti jugu. Dansko mejo smo prečkali po morju - s trajektom smo se namreč peljali iz danskega Rodby Havna do nemškega Puttgardna. Nenadoma polni energije nismo mogli zatisniti očesa in smo med dolgo potjo kartali, poslušali glasbo, obujali spomine na to, kar smo skupaj doživeli v preteklem tednu in kovali načrte za prihodnost. Sklenili smo namreč, da se še kdaj zberemo in obnovimo vzdušje, ki smo si ga ob večerih ustvarili na Danskem. SOBOTA, 13. september V Slovenijo smo prispeli nekje okoli 11. ure dopoldne in se ustavili na prvem počivališču, da smo se nekoliko umili na stranišču in pojedli zaloge, ki so nam ostale od predstavitvenih večerov. Naš harmonikaš Matej je iz prtljažnika avtobusa izvlekel harmoniko in medtem ko je Aleš igral na harmoniko, smo štirje v pozdrav Sloveniji še zadnjič zaplesali. Ko smo prispeli v Ljubljano, na parkirišče Dolgi most, nam je Aleš še enkrat zaigral, da smo pozdravili starše in se poslovili od Danske. Vendar naju je z Alešem čakala še dolga pot proti domu. Z avtobusom sva se odpeljala proti železniški postaji in z vlakom proti Ormožu. V poznih popoldanskih urah sva končno prispela domov. Kljub temu da smo se naučili in doživeli veliko novega in nepozabnega, skovali veliko novih prijateljstev in videli marsikaj, imamo še vedno najraje naš dom in Slovenijo. Naše fotografije so za vse, ki si jih želite ogledati, trenutki, ki smo jih na Danskem doživeli, pa bodo ostali večen spomin samo nam. Naporno, a hkrati razburljivo, si je bilo ogledati tri tako raznolike države v enem vikendu, ki je prehitro minil. V petek, 19. septembra, smo si najprej ogledali madžarsko prestolnico, znano po mostovih čez reko Donavo, Budimpešto. Budimpešta je zelo raznolika. Prva turistična točka je bil Citadelo, od koder smo imeli prekrasen pogled na Budimpešto. Z avtobusom smo se peljali mimo stadiona, Trga junakov, Trga Herojev in Margaretinega otoka. Sprehodili smo se lahko tudi po Grajski četrti, kjer smo si nekateri privoščili sladoled, drugi so na soncu uživali ob kavi in madžarski Doboš torti. Med znamenitostmi smo si ogledali tudi bogato okrašeno Matjaževo cerkev, z Ribiške trdnjave pasmo imeli razgled, ki nas je osupnil. Nekatere zato, ker so bili tako navdušeni nad razgledom, druge pa zaradi strahu pred višino. Prosti čas smo dobro izkoristili na budimpeških ulicah in se s polnimi vrečkami ter praznimi denarnicami končno odpravili proti hotelu. Lačni zaradi celodnevnega raziskovanja madžarske prestolnice smo takoj zasedli jedilnico, kjer nas je pričakala izvrstna večerja. Drugi dan smo se neprespani, a vseeno pripravljeni na nove izzive odpravili proti Bratislavi. Tam smo si ogledali glavni trg s srednjeveškim obzidjem, Michalov stolp in bratislavski grad. Ogledali smo si tudi spomenik padlim v drugi svetovni vojni, od koder smo tudi imeli krasen razgled nad slovaško prestolnico. Proti koncu dneva smo imeli prosto za pohajkovanje po ulicah in seveda za zasedbo mestnega McDonaldsa. Izmučeni, a malo manj sestradani, smo se namestili v hotelu, kakršnega nismo pričakovali. V prestižnem hotelu smo se počutili kot v filmu. Zjutraj smo se morali posloviti od bratislavske pravljice in se odpeljali proti Dunaju. Na Dunaju smo si najprej ogledali palačo Schonbrunn s cvetočimi vrtovi in bogatimi kipi. Po izbiri smo lahko obiskali Hudertvvasserjevo hišo in si ogledali posnetek o njegovi umetnosti. Nekaterim se zdi zanimivo, kako oblikuje hiše in jih opremi po svoje, s sten pa rastejo drevesa, drugim pa je njegova umetnost preveč abstraktna. Sprehodili smo se še do Štefanove katedrale. Potem smo imeli do odhoda domov prosto za posedanje v dunajskih kavarnah in poskušanje njihovih specialitet, še posebej znamenite Sacher torte. Nagradna ekskurzija je uspela. Čeprav se domov nismo vrnili tako polni energije, kot smo odšli, smo vseeno navdušeni, da nam je v tri dni uspelo strpati toliko znamenitosti, ogledov in ob vsem tem nas dobra volja ni zapustila. • ^noi • e • • • Četrtošolci no Primorskem V petek, 10. oktobra 2014, smo se dijaki, ki smo za maturo izbrali izbirna predmeta zgodovina in/ali geografija, odpravili na strokovno ekskurzijo na Primorsko. Naš petek se je pričel zgodaj zjutraj in že na začetku poti nam je profesorica razdelila delovne liste, ki smo jih potem morali reševati skozi ves dan. Dijaki, ki so izbrali kot izbirni predmet geografijo, so dobili še pripomočke, ki so jih potrebovali pri izvajanju terenskih vaj, vse pa so nas na celotni poti do Luke Koper, ki je bila naša prva točka ogleda, čakale predstavitve tem iz referatov, ki smo sijih pred ekskurzijo izbrali in se nanje primerno pripravili. V Luki Koper se nam je priključil tamkajšnji vodič ter nam podrobno opisal luko. Predstavil nam je, kaj vse prihaja v luko, kolikšne količine tovora prihajajo in odhajajo, kateri oddelki se nahajajo v njej, nam razkril njeno velikost ter seveda probleme, s katerimi se srečujejo. T Zaradi varnosti je ogled luke potekal le iz avtobusa, ki nas je popeljal po raznih predelih. Po končanem prvem ogledu je sledil krajši odmor za malico ali izlet po Kopru, nato pa smo nadaljevali pot proti Strunjanu, kjer so dijaki pri geografiji izvajali razne meritve (temperaturo morja, zraka, hitrost vetra ...). Sledila je pot proti Lokvam, kjer smo se ustavili pri vojaškem muzeju Tabor, ki je bil za nas zgodovinarje zelo zanimiva točka. Muzej, kije bil prvotno zgrajen kot protiturški obrambni stolp, nas je navdušil že s svojo obliko, ki ni vsakdanja. Pred vhodom v muzej stoji top ter nekaj ostalega orožja. Gospod, ki je lastnik tega muzeja, nam je predstavil svojo zgodbo, kako je sploh prišlo do tega, da danes tukaj stoji muzej ter nam povedal, da ga je za to navdušil njegov ded. Muzej je za javnost odprt od leta 1994, letošnje leto, natančneje, 15. avgusta 2014, pa je muzej praznoval 20-letnico obstoja. Razstava v muzeju je razdeljena v treh nadstropjih. V prvem nadstropju je predstavljen material iz prve svetovne vojne. Posebej je predstavljena Soška fronta, in sicer prek postavitve avstro-ogrskih in italijanskih vojakov. V drugem nadstropju je predstavljena druga svetovna vojna, obdobje poitalijančevanja ter uniforme. V tretjem nadstropju so predstavljene vojaške uniforme skozi čas, vse od leta 1922. Zadnja točka ekskurzije je bil ogled zelo lepih Škocjanskih jam. Pri vhodu so nam dodelili vodiča, ki nas je spremljal celotno pot. Predstavil nam je kapnike, pokazal določene značilnosti ter opisal Tiho jamo in Šumečo jamo. Pokazal nam je novi most - ribjo brv in znak vpisa Škocjanskih jam na UNESCO seznam. Moji vtisi o ekskurziji so zelo pozitivni. Všeč mi je bilo to, da smo bili ves čas zaposleni, saj smo tako pridobili veliko več znanja, kot bi ga sicer. Najboljši del ekskurzije je bil ogled vojaškega muzeja Tabor, saj si prej nisem mogla prav predstavljati vsega orožja, oblačil, ki sem jih gledala le na fotografijah v knjigah in učbenikih, pravtako pa si veliko več zapomniš, če slišiš snovi, ki jih jemlješ pri pouku na takšen način, da zraven opazuješ vse: orožje, obleke, obutev, da stojiš med nasprotniki. Prav tako mi je bil zelo všeč tudi ogled Škocjanskih jam. Ta ekskurzija je bila ena najboljših v vseh štirih letih šolanja v gimnaziji, morda tudi zato, ker me ta predmeta še posebej zanimata. • V * * * Cfceivto nO Ro^lo Že od začetka šolskega leta smo dijaki komaj čakali, kdaj bo spet prišel čas, bo bomo šli na Roglo. Odštevali smo mesece, dneve, zadnji dan pa še ure do začetka najboljših dni v vsem šolskem letu. Tabor je potekal od petka, 24. oktobra 2014, do nedelje, 26. oktobra 2014. Večina dijakov naše gimnazije se je tako, kot leta prej, odločila za obisk športnega tabora Rogla, ki je letos poleg standarnega kopanja v termah Zreče in športanja v telovadnici vključeval še nekaj posebej zanimivih dejavnosti. Kopanje je bilo prijeten oddih, saj smo si vsi želeli malce prostega časa pred aktivnostmi, dekleta pa seveda pred zimo še zadnjič obleči kopalke. Energije polni dijaki smo pridno čofotali in se škropili v vodi, tisti mirnejši pa so uživali v prijetni vodni masaži in ustvarjali načrte za večerne ure. Po kopanju smo se odpeljali proti Rogli. V avtobusu je vladalo prijetno vzdušje, čeprav nas je že vse dajala lakota. Ko smo čez dobro uro prispeli, ni manjkalo veselih, a tudi zaskrbljenih vzklikov, saj nas je na vrhu pričakal sneg. Razpakirali smo kovčke in se dobre volje odpravili na večerjo. Sledila je učna ura astronomije, ki so jo pripravili profesorji spremljevalci: Roman Bobnarič, Bojana Moravec, Simona Meglič, Radovan Milovanovič in Anton Lah. Dokazali smo, da smo dobro podkovani z astronomskim znanjem. Navdušenje se je tako samo stopnjevalo in dobesedno eksplodiralo konec večera, ko smo se dijaki vseh letnikov družili in spoznavali ter uživali na Rogli, katere lepota je tudi ponoči zavidanja vredna. Ko smo se naposled le odpravili spat, je noč minila mirno in zjutraj so nas prebudili prvi sončni žarki. Po odličnem zajtrku so bile na vidiku športne aktivnosti. V veliki telovadnici smo lahko izbirali med vsemi možnimi športi z žogo. Dekleta so se odločila za igranje odbojke, fantje pa za košarko in nogomet. Tako smo se pošteno prepotili. Popoldan pa so potekale zanimive delavnice, kjer smo se lahko zabavali v spustu po Zlodejevem in v delavnicah SKIKE (nordijsko rolanje). Stik z naravo smo po krepčilnem kosilu iskali tudi ob paint ballu, kjer smo se ob izdelovanju taktik za zmago nad nasprotniki zelo zabavali. Po prihodu s popoldanskih aktivnosti smo znova odšli v telovadnico, del dijakov pa je lahko gledal največji svetovni nogometni derbi - El Clasico med Barcelono in Real Madridom. Dan smo uspešno zaključili z discom, kjer smo plesali pod vodstvom plesne šole Moreno. Tako sta minila že dva dneva in tretji dan je bil dan slovesa. Še zadnje doživetje, ki bi naj sledilo, bi naj bil pohod do Lovrenških jezer, ki veljajo za naravno lepoto Rogle, a smo se mu žal morali odpovedati, saj je zapadel sneg in je bil dostop do jezer otežen. Tako smo imeli več časa za pospravljanje sob in pripravljanje prtljage za vrnitev domov. Ob koncu in slovesu smo se po kosilu še poslikali, da bi ostali spomini Rogle 2014 živi še dolgo po njenem koncu. Odločili smo se, da bomo športni tabor obiskali tudi naslednje leto. •.Dav* a: .......... Z optimizmom ^ §^et Radovedni kotiček, ki vam v vsaki številki ponuja intervju z izbranim profesorjem, je tudi v tej, prvi izdaji letošnjega leta, nepogrešljiv. Dijaki, ki ste že v višjih letnikih, jo komajda poznate, tisti, ki ste šolanje v gimnaziji začeli v letošnjem šolskem letu, jo šele spoznavate. Na klepet smo povabili profesorico sociologije, ki prav tako opravlja delo šolske svetovalne delavke, Polono Kosec Krajnc. Z nami je delila spomine iz otroštva, utrinke s potovanj, čudovite trenutke preživete z družino ter veselje do petja in prostovoljstva. Hvala, da ste se odzvali povabilu. Vsakega profesorja najprej povprašamo o njegovih najstniških letih, zato dovolite, da tudi vas vprašam, kakšni ste bili kot otrok, katero osnovno šolo ste obiskovali in kako ste preživeli mladostniška leta? Do svojega štirinajstega leta sem živela v Ormožu, potem smo se preselili na Grabe. To je bil zame bil velik šok, saj sem oboževala Ormož, vse kar je »ormoško« in tukaj imela veliko prijateljev. V Ormožu sem zaključila šolanje v osnovni šoli, in se vpisala v Gimnazijo Ptuj. Večina mojih sošolcev se je šolala v Gimnaziji Ljutomer, sama pa sem šla po stopinjah starejših sester na Ptuj. Ker smo imeli pouk dvoizmensko (en teden dopoldan en teden popoldan) in ker sem imela veliko obšolskih dejavnosti, vožnja pa mi je vzela precej časa, sem se preselila v Dijaški dom Ptuj. Tu sem se odlično vklopila v sistem in družbo, imela sem dve super »cimri« in dovolj prostega čas za pevski zbor, dramski krožek, kino, gledališče in še kaj. Rada sem brala in bila »hippy« (čeprav sem se na žalost rodila 30 let prepozno, hihi), odkrivala sem svet s polno žlico in bila seveda najbolj pametna ... Poučujete sociologijo, hkrati pa opravljate delo šolske svetovalne delavke. Ste že v najstniških letih vedeli, kaj boste študirali in zakaj ste izbrali ravno to področje? Oboževala sem »Enajsto šolo pod mostom«, torej zanimalo meje veliko raznolikih stvari, ki niso bile nujno povezane s šolo in s formalnim izobraževanjem. Po maturi sem si želela na fakulteto, kjer bi se dalo študirati različne smeri. Privlačili sta me družboslovje in umetnost. Prijavila sem se na sprejemni izpit na Likovno akademijo v Ljubljani, potem pa izbrala študij Tekstilne tehnologije v Mariboru. Že v decembru sem ugotovila, da to ni zame in se, v okviru evropskega projekta Phare, vpisala na srednjo turistično šolo v Mariboru in jo v istem letu zaključila. Opravila sem pripravništvo kot receptorka, potem pa se vpisala na študij sociologije in pedagogike na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Po opravljeni diplomi sem vpisala magisterij Sociologije vsakdanjega življenja na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani in na Srednji vzgojiteljski šoli in gimnaziji Ljubljana opravila pripravništvo iz sociologije. V naslednjem letu sem v isti šoli poučevala še državljansko kulturo, pedagogiko in vodila hospitacije za bodoče vzgojiteljice v ljubljanskih vrtcih. Sociologija oziroma vedenje o družbi meje že od nekdaj zanimalo. Glavni krivec za to je verjetno bil oče, ki mi je že od malih nog privzgajal čut za socialo, družbeno pravičnost, enakost in spoštovanje drugačnosti. Izredno vesela sem, da sem tudi profesionalno izbrala to področje, saj se odlično dopolnjuje s pedagogiko, ki je močno podprta z znanji psihologije in didaktike. Vedno me je zanimal vpliv družbe na posameznika in njegova vloga vtem svetu. Verjamem, da lahko prav vsak posameznik pomembno vpliva na boljši svet. Najljubši spomin iz življenja/šole/službe? Mogoče tudi kakšna smešna prigoda? Ja, kakor koli obračam, so na koncu vsi najboljši spomini vezani na mnogotera potovanja. Tista, ki sem jih izkusila sama, pa tista s prijatelji, s sestrama in z možem ... Najljubša so bila potovanja s starim fordom (brez klime po 38 stopinjah) in mini šotorom. Tako sva prepotovala precejšen del Evrope. Najbolj sta mi ostali v spominu dve potovanji. Tritedensko raziskovanje Sicilije vse do skrajnega (mafijskega) juga z nadaljevanjem po Črni Gori, Bosni, Hrvaški in naslednje, cca. 5000 km dolgo odkrivanje Slovaške, Češke, Poljske, Baltika (Litve, Latvije, Estonije), Finske, Švedske, Danske, Nemčije. Potovanja so bila še toliko bolj avtentična, saj sva imela v nekaterih državah prijatelje, ki so nama svojo kulturo še pristneje približali. Če dobro pomislim so najlepši srednješolski spomini prav tako povezani s potovanjem v Ameriko. Tja smo se za 14 dni odpravili s srednješolskim pevskim zborom in koncertirali predvsem slovenskim zdomcem, ki so po 2. svetovni vojni šli v ZDA s »trebuhom za kruhom«. Imeli smo edinstveno priložnost živeti z vrstniki v njihovih ameriških domovih (takrat sem bila v 2. letniku, stara 16 let) in spoznavati njihovo kulturo ter ameriški stil življenja. Najbolj meje presenetilo to, da med testom sošolci niso prepisovali, čeprav so bili v razredu sami (brez nadzora). Pa še, da sem se v šolo vsak dan, približno 30 km, vozila z ogromno limuzino, ki jo je pri šestnajstih letih peljala gostiteljica sama ... Ja, v službi, v naši šoli, pa so najlepši spomini vezani predvsem na doživetja z dijaki. Moje enoletno razredništvo je bila posebna izkušnja (potem sem šla na porodniško ...), pa skupina Meglenke, kjer smo odkrivali in spoznavali same sebe, pa (spet) potovanja vCognac, Parmo, Bruselj, Pariz, Ziirich, itn. Vem, da se veliko ukvarjate s prostovoljstvom, tako službeno, kot tudi v vašem osebnem življenju. Kot mentorica prostovoljnega dela na šoli spodbujate dijake k aktivnemu vključevanju v razne projekte, ki so namenjeni pomoči drugim, ne samo vrstnikom, ampak tudi starejšim. Kdaj ste prvič vstopili v stik s prostovoljstvom in kako pomembno se vam zdi, da se dijaki vključujejo v take projekte? Zanimivo, da v srednji šoli nisem imela veliko izzivov prostovoljstva, sem pa takoj, ko sem odšla študirat v Ljubljano aktivno prostovoljila pri humanitarni organizaciji Amnesty International. Koliko akcij, apelov in srečanj smo izpeljali! Bila sem tudi prostovoljka pri mednarodnih organizacijah za zaščito živali Animal Angels in Interniche. Prva se zavzema za pravice živali, ki jih transportirajo npr. iz juga Italije do Romunije, brez počitka in zdravstvene oskrbe (čeprav jih peljejo v zakol jih po zakonu morajo oskrbeti najmanj vsakih 8 ur). Sama sem bila priča grozovitim prizorom pohabljenih živali, ki niso prenesle dolge poti in so podlegle posledicam nečloveškega transporta. Pri Interniche pa smo se zavzemali in promovirali alternativne metode testiranja kemičnih in kozmetičnih preparatovnaumetnihtkivih namesto na živalih ... Kasneje sem prostovoljno socialno delo v gimnaziji prevzela po »službeni dolžnosti« in danes na šoli poteka kar nekaj aktivnosti. Prostovoljno delo s starejšimi (dijaki naše šole jih obiskujejo v Centru starejših občanov Ormož, projekt Simbioza - računalniško opismenjevanje starejših in Simbioza giba - gibanje za starejše), prostovoljno delo v okviru mladinskega Centra Ormož (še lani so potekale delavnice za otroke v okviru Pravljičnega starševstva), prostovoljno delo v okviru Rdečega križa Ormož (t.i. »vozičkanje«, starejših občanov na vozičkih), prostovoljstvo v Osnovni šoli s prilagojenim programom in v redni osnovni šoli. V šoli sem organizirala zbiranje zamaškov za bolno deklico in zbiranje hrane za brezdomne živali. V ta okvir pa lahko umestim tudi tutorstvo, ki se zdaj drugo leto postopoma uveljavlja med dijaki, gre pa za (v našem primeru učno) pomoč dijaka dijaku in poteka individualno ali skupinsko. V letošnjem letu smo v naši šoli predstavili projekt Nefiks - neformalni indeks, kamor si lahko dijaki beležijo prostovoljno delo, ki jim bo lahko v pomoč pri iskanju prve zaposlitve. Prostovoljstvo je po mojem mnenju pomembna stvar tako za posameznika kot za skupnost. Posamezniku krepi samopodobo in daje smisel življenju, skrbi pa tudi za blaginjo skupnosti, spodbuja dobro komunikacijo ter krepi medgeneracijske odnose. Trenutno sem prostovoljka v smislu donatorstva (Amnesty International, projekt Botrstvo), saj ne utegnem darovati svojega prostega časa. Vem pa, da z aktivnim prostovoljstvom še nisem zaključila. Ne moremo se skriti pred dejstvom, da je družba zašla v globoko krizo, saj postaja tempo življenja iz dneva v dan hitrejši. Vedno manj je medosebnih odnosov in povezanosti med ljudmi. Kaj svetujete mladim, da ne bi pozabili na tiste vrednote, ki štejejo največ, kot so družina, prijateljstvo, poštenje, delo, ljubezen, spoštovanje in solidarnost? Hja, težko je s tem. Vrednote se definitivno spreminjajo hitreje, kot se spreminjamo ljudje (morda mi bo kdo oporekal, da vrednote spreminjamo ljudje; ampak, ali je bila prej kura ali jajce) in ni lahko govoriti o vrednotah, ki so preživete, pa bi jih še vedno radi živeli. Svetujem prilagodljivost, strpnost, fleksibilnost in spoštovanje drugačnosti. Potem bodo mladi lahko sprejemali tudi vse novosti, ki se nam na vrednotnem področju obetajo. Kaj je danes družina? Dva očeta in otrok, dve mami in otrok? Samohranilska družina? Odprtost, tolerantnost in predvsem zdrav odnos do sebe, to jim - vam - nam trenutno svetujem. Pa pojdimo še k malo manj resnim temam. Ste članica ženske vokalne skupine Jua, ki je združila dekleta in žene z željo in veseljem do glasbe ter prepevanja. Prebrala sem tudi, da nosi ime skupine prav posebno sporočilo. Nam lahko kaj več poveste o uspešni ženski zasedbi? Jua v svahiliju pomeni sonce. In to smo me! Sončne in pozitivne pevke, ki pojemo iz lastnega veselja in za veselje drugih. V prvi fazi nas res druži ljubezen do petja, potem pa tudi medsebojno prijateljstvo in potreba po osrečevanju drugih ljudi, ki imajo radi petje. Letos praznujemo okroglih 10 let in v aprilu 2015 se obeta (spet) lep koncert. Petje zahteva veliko časa, tudi odrekanja družini in drugim dejavnostim (saj imamo vaje večinoma čez vikend) pa tudi veliko truda, saj naša krasna zborovodkinja Lucija izbira zelo zahteve pesmi ... a občutek, ko skupaj »zložimo« zelo zahtevno pesem je nepopisen! Petje me sprošča, pa tudi »ženski čvek« dobro dene, hihi. Zraven službe in dejavnosti, s katerimi se ukvarjate, pa vam zraven dveh punčk doma verjetno ni nikoli dolgčas? Ja, otroška energija je neverjetna energija, to je smeh in velikooooooooo nesebične ljubezni! Imam dve izjemni in različni punčki. Lili je zelo »odrasla« in strašnoooo pametna štiriletnica, ki mi daje pomembne življenjske nasvete, pripoveduje velike zgodbe in me vsakdan nasmeje, Tinka pa je neskončno srčna, ljubezniva in radovedna enoletnica. Trenutno jima posvetim (skoraj) ves prosti čas in zelo odgovorno se mi zdi moje poslanstvo, da ju vzgojim v dobri in samostojni osebi. To mi predstavlja kar velik izziv. Zato sem vesela, da imamo v letošnjem letu v šoli nov srednješolski program predšolska vzgoja, kjer naše bodoče »pomočnice vzgojiteljic« trenirajo tako pomembne in odgovorne stvari in verjamem, da se bom od njih še veliko naučila. In še za konec. Kaj je vaše vodilo v življenju, se držite kakšne posebne misli, izreka ali živite spontano in se prepuščate naključjem? CAR P E Dl E M! (Užij dan!) Najlepša hvala za vaše iskrene odgovore. Popolnoma se strinjam z vami, ne samo v zadnjem odgovoru, ampak tudi pri tem, da moramo biti mladi odprti, tolerantni in prilagodljivi. Brez vloženega truda in napora, ne bomo posegali po uspehih, zato je pomembno, tako kot ste tudi sami napisali, da maksimalno užijemo dan. • • # e « Lea*^ • »v • • • Vetfatni turnir v (Gimnaziji Ormož 15. novembra smo v gimnaziji gostili slovenski in angleški srednješolski debatni turnir, ki se ga je udeležilo 27 ekip. 21 jih je sodelovalo na slovenskem turnirju, 6 pa na angleškem. Debaterke in debaterji so debatirali na vnaprej pripravljeno debatno trditev »NATO bi morali ukiniti«. Na to trditev sta potekala dva debatna kroga, tretji debatni krog pa je potekal na imprompto debatno trditev »Svojemu prijatelju ali prijateljici moramo povedati, če ga ali jo fant ali punca vara«. Na angleškem turnirju sta bili najboljši ekipi DGM Blue in Litija A. Na slovenskem turnirju je sodelovala tudi naša gimnazija, in sicer z dvema ekipama, Ormož A (Saška Kozel, Nika Bedekovič, Maja Filipič) in Ormož B (Janja Zadravec, Janja Žinko, Timea Štager) ter mentorico in sodnico profesorico Nino Cerkvenik. Ekipa Ormož A je dosegla velik uspeh s 4. mestom na turnirju, do finala jim je zmanjkala zgolj točka. Med 63 govorci je Saška Kozel dosegla 20. mesto, Maja Filipič 10. mesto, Nika Bedekovič pa odlično 2. mesto. Ekipa Ormož B se je uvrstila na ekipno 17. mesto. Tretje mesto na turnirju je dosegla ekipa Bežigrad B, drugo mesto ekipa Ravne A, zmagala pa je ekipa LotmerkA. Vsem iskreno čestitamo za odlične rezultate in želimo mnogo sreče na naslednjih turnirjih. eve e 2 Janja Z.» <£cul »Matos - Mesec november je tudi čas martinovanja, ko so vinske trte za letos že obdelane in vse trgatve končane. Da pa tudi mi ne pozabimo na ta čas, se prav zaradi tega naša gimnazija že več let ukvarja s projektom »Vino -nevarnost in priložnost«, kije to leto potekalo 7. novembra. Vsi dijaki in profesorji so se zbrali v prostoru glasbene šole Ormož, v Beli dvorani, kjer je potekala predstavitev izvedenega projekta. Pridružili so se nam tudi dijaki in profesorji Klasične škofijske gimnazije Ljubljana, saj je potekala izmenjava z našo gimnazijo. Najprej so nam naši dijaki, ki obiskujejo pevski zbor in šolski bend pripravili manjšo in zabavno proslavo, za tem pa smo imeli predavanje o poklicih v vinski branži, kjer so nam predstavili potek dela, ki ga opravlja vsak vinogradnik. Vsi smo z zanimanjem poslušali, izvedeli nove informacije ter gospoda, ki nam je predaval, kaj povprašali, če nas je še posebej zanimalo. •.spfh: V petek in soboto, 7. novembra in 8. novembra smo izvajali projekt »VINO - NEVARNOST IN PRILOŽNOST«. Pri tem smo gostili dijakinje Zavoda Sv. Stanislava, Škofijske klasične gimnazije Ljubljana. Petek, 7. november Ko so dijakinje prispele, smo se zbrali v šolski knjižnici in se pogovorili o programu. Takoj za tem smo si ogledali šolo in odšli na kosilo. V tem času smo se dijakinje spoznale in navezale stike. Po odličnem kosilu smo se odpravili na obisk grajske pristave, kjer smo si ogledali predstavitev izvedenega projekta Gimnazije Ormož »Vino - nevarnost in priložnost«. Za tem smo imeli še predstavitev poklicev v vinski branži in enološko delavnico. Ob 15.00 smo si vodeno ogledali grad in grajsko pristavo, nato smo odšli na radio, da so naše gostje iz Ljubljane povprašali o doživljajih današnjega dne. Dekleta smo se dogovorila, katera bo prespala pri kateri in se odpravila domov. To noč so bile zvezde v Ormožu Modrijani, ki so nastopali v sklopu Martinovanja. Zdelo se nam je, da morajo naše gostje nujno videti, kako izgledajo veselice v naših krajih, zato smo tja tudi odšle in se skupaj zabavale. Sobota, 8. november Morali smo zgodaj vstati, kar je bilo zelo težko. Ogledali smo si Center ponovne uporabe v Ormožu, kjer nas je sprejela dr. Marinka Vovk. Potem smo odšli na ogled vinske kleti P&F Jeruzalem v Ormožu, kar je bila zanimiva izkušnja. Naše gostje so zelo uživale v naši družbi, saj smo se pozabavale in prijetno se je bilo spoznati. Komaj čakamo, da se srečamo januarja. •••••• • Hana • Pre^tevtiatv loUkiJk' djCjaAsvunji, »Najdi si nekaj, karte veseli in vloži v to vse svoje moči, brez kakršnih koli izgovorov« Točno te besede opišejo dijake Gimnazije Ormož. V naši šoli se namreč ukvarjamo z glasbo, s plesom, športom, prostovoljstvom, z učenjem tujih jezikov in marsičem drugim. Prav vsak dijak lahko najde nekaj, kar ga veseli in se ukvarja s tem skozi vse šolsko leto. Tisti, ki radi pojemo ali igramo kak instrument, smo se lahko pridružili pevskemu zboru ali šolskemu bendu. Če smo želeli postati del »plesne družine«, se lahko pridružimo plesni skupini, ki jo vodita naša dijaka Domen Rotar in Katja Vizjak. Da bomo lahko veliko potovali in spoznavali tuje dežele se skozi leto učimo več tujih jezikov. Na začetku šolskega leta smo se lahko prijavili k fakultativnem pouku tujih jezikov. Izbirali smo med španščino, francoščino, latinščino in ruščino. Pridno se bomo naučili čim več o kulturi, življenju in jeziku tujih dežel, kajti nikoli ne veš, morda te pot zanese prav v te tuje dežele. Vse te dejavnosti so nam dijaki, kijih obiskujejo že leto ali več, predstavili v sklopu razrednih ur. Vsi smo se zbrali in nato drug drugemu predstavili dejavnosti, ki nam jih nudi gimnazija in želeli k njim privabiti čim več dijakov. ••••••* • Monika • POZ.OR.0) NI ZA OKOLjS - V kvapfldut! EKOfrendi ... aja, nismo več EKOfrendi, temveč smo napredovali v EKOninje. Letos še bolj agresivni in pripravljeni na akcijo spet ozaveščamo in spodbujamo dijake k pravilnemu ravnanju z odpadki, vodo in elektriko. Kot že prejšnji dve leti smo se tudi letos odločili, da bomo sodelovali pri kampanji Pozor(!)ni za okolje, ki je letos razpisala novo temo, in sicer zmanjševanje ogljičnega odtisa. Ker nas je zanimalo, če ta pojem dijaki sploh poznajo, smo zanje pripravili anketo, ki so jo rešili pri pouku biologije. V njej smo jih spraševali, »kaj je ogljični odtis?« in »kaj je ekološki odtis?« Povprašali smo jih tudi, kako bi zmanjšali ogljični odtis. Vse odgovore smo pregledali in točkovali ter na koncu razglasili razred z največ zbranimi točkami - 1. a. Razglasitev smo izvedli ob predstavitvi kampanje dijakom, kjer smo na kratko predstavili EKOnačrt, v katerem smo si zadali naslednje cilje: • osveščanje dijakov in vseh zaposlenih v Gimnaziji Ormož o pomembnosti varovanja okolja, • predvidevanje, kako bi znižali ogljični odtis na šoli z vsakodnevnimi dejanji, s poudarkom na izvajanju aktivnosti, s katerimi lahko dijaki sami pripomorejo k zmanjšanju oddajanja ogljičnega dioksida v okolje, • sodelovanje s Komunalnim podjetjem Ormož in z CPU d. o. o. - center ponovne uporabe Ormož pri reševanju problematike odpadkov, • organiziranje predavanj na temo varovanja okolja, vpliva C02 na segrevanje ozračja, (posledično pa na podnebne spremembe) ter ogrevanje stavb in vpliv na ekološki odtis, • priprava in izvedba EKOdneva v Gimnaziji Ormož namenjenega dijakom, zaposlenim v gimnaziji ter lokalni skupnosti, v kateri šola de Uje GOODVEAR BUNLOt* SAVA TIR ES POZORI1! NI ZA OKOLJE Organizatorji kampanje so v začetku šolskega leta objavili razpis, v katerem smo morali odgovoriti na dvoje vprašanj, in sicer: »Kako bi preživeli običajen dan na šoli s čim manjšim ogljičnim odtisom?« ter »Kako bi izvedli ekskurzijo, ki bi potekala s čim manjšim ogljičnim odtisom?« Ker so se jim naše ideje, še posebej za ekskurzijo, zdele preprosto odlične, so nam podarili 400€, kijih bomo uporabili za izvedbo ekskurzije, katere se bodo lahko udeležili le najbolj pridni dijaki Gimnazije. EKOninje ter dijaki in zaposleni v Gimnaziji bomo še naprej delovali za realizacijo naših ciljev, iskali bomo načine, kako lahko sami pomagamo zmanjšati ogljični odtis, seveda pa ne bomo pozabili na ločevanje odpadkov ter varčevanje z vodo in elektriko. t^ojcainNuša ; m V petek, 28. novembra 2014, smo se nekateri dijaki gimnazije Ormož pod mentorstvom profesorice Polone Kosec Krajnc udeležili izobraževanja Mladinskega sveta Slovenije z naslovom Pobuda.si: Mladi za boljšo družbo, ki je potekalo v prostorih Mladinskega centra Ormož. Izobraževanje sta izvedla izkušena predavatelja Rok Primožič, nekdanji predsednik Evropske študentske organizacije in Alenka Blazinšek iz Zavoda Nefix, ki sta nas spodbudila k aktivni družbeni participaciji. Izobraževanje je potekalo v dveh sklopih. V teoretičnem delu smo najprej prepoznavali pomembna politična telesa v Evropi in odkrivali njihove naloge v politiki. Nato smo se predstavili in povedali, katera področja nas zanimajo. Z zabavno igro smo ugotovili, kdo je najbolj aktiven na družbenem področju in gimnazijci smo se kar dobro izkazali. V prvem delu našega druženja smo navzoči tudi izpostavili problematiko, ki jo sami opazimo v našem lokalnem okolju. Nato je sledil odmor, v katerem sta nas prijazni gostiteljici Marijana in Nuša postregli z vročim čajem, kavo in slastno pico. Nato smo začeli z drugim delom našega druženja, v katerem smo od besed prešli k dejanjem. Razdelili smo se v skupine in s pomočjo predavateljev iskali rešitve in oblikovali pobude, ki smo jih objavili na spletni strani pobuda.si. Problemi, ki smo jih izpostavili, so se dotikali tako državne kot tudi lokalne ravni. Na državni ravni smo izpostavili: • previsoke davke, • omejitev študentskega dela, • pomanjkanje delovnih mest. Na lokalni ravni pa: • prazne propadajoče stavbe, ki bi jih lahko obnovili in namenili za potrebe mladih, • ustanovitev kreativnega centra za mlade v Ormožu, • povečan poudarek na turizmu v občini Ormož. i Gospa Marijana Korotaj, direktorica Mladinskega centra Ormož, nam je predstavila tudi funkcije mladinskih organizacij v Ormožu in nam predstavila področja, na katerih smo lahko mladi v svojem domačem kraju aktivni. Sledila je igra asociacij z žogo, s katero smo obnovili celotno srečanje in se tudi pošteno nasmejali. Nato so se nam pridružili člani občinskega sveta, in sicer: ga. Mojca Žnidarič, g Branko Šumenjak in g. Zdravko Hlebec, s katerimi smo se pogovorili o prej izpostavljenih problemih. Predstavili smo jim svoje predloge, kako bi se lahko lotili reševanja teh problemov in poslušali njihove predloge, kako naj mladi pristopamo k politiki in se vanjo tudi uspešno vključujemo. Svoje srečanje smo zaključili z obilico pozitivnih misli in upanja na spremembe. Glavna ugotovitev druženja je bila, da je ključ do uspeha povezovanje generacij in skupno reševanje problemov. eee t lirska • ••••••• o Z mk© m mk Projekt za dvig socialnega in kulturnega kapitala v lokalnih skupnostih za razvoj enakih možnosti in spodbujanje socialne vključenosti, v katerem sodelujemo in se povezujemo z Osnovno šolo Velika Nedelja, Osnovno šolo Ormož in Osnovno šolo Miklavž pri Ormožu. Projekt »Z roko v roki« se je začel 1. septembra 2013 in se je zaključil 30. novembra 2014. Projekt, ki krepi prostovoljstvo in dejavnosti skupnosti, temelji na aktivni udeležbi učencev in dijakov, ki sami zaznavajo potrebe v okolju in aktivno prispevajo k rešitvam. Projekt gradi zaupanje v lokali skupnosti, vzpostavlja in razvija socialne mreže s pozitivnimi odnosi v okolju, krepi soodvisnost in vzajemnost med ljudmi, spodbuja spoštovanje tradicije in državljanske zavzetosti in krepi vrednote, načela in skupna pravila. Projekt je financiran v okviru sredstev Evropskega socialnega sklada, sofinancira pa ga tudi Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport. Dejavnosti, ki se izvajajo v okviru projekta, so vezane tudi na poklicno orientacijo, dvig bralne kulture, izobraževalno-ustvarjalne delavnicami, prireditve in šport. Otvoritev razstave V torek, 14. oktobra, je bila v avli občine Ormož otvoritev razstave, ki je predstavila delo v projektu. Na otvoritvi smo slišali nekaj recitacij in več glasbenih točk, ki sta jih pripravile Gimnazija Ormož in Osnovna šola Ormož, nekaj besed o projektu pa je povedal tudi ravnatelj Osnovne šole Velika Nedelja, Anton Žumbar. Razstavljeni so bili različni izdelki, ki so nastali v projektu, tudi slikovno gradivo ... Ustvarjalne delavnice V oktobru so potekale ustvarjalne delavnice, na katerih so učenci in dijaki ustvarjali škatlice iz papirja. Delavnica je potekala pod vodstvom Alenke Šalamun. Ob prijetnem druženju so nastale prelepe in priročne škatlice. Mala pekarna V novembru je v šoli Stanka Vraza potekala delavnica peke. Tamkajšnji učenci so pekli skupaj z dijaki Gimnazije Ormož in upokojenci. Spekli so odlične mafine, se družili in zabavali, na koncu pa so mafine skupaj tudi poskusili. Računalniško opismenjevanje Kot vsako leto smo tudi letos pripravili delavnico računalniškega opismenjevanja starejših, ki je potekala v novembru. Dijaki so starejše poučili o internetu in elektronski pošti. Delavnica o odvisnosti V novembru je v Psihiatrični bolnišnici potekala delavnica o odvisnosti. Učeni in dijaki smo prisluhnili predavanju o odvisnosti, nato pa so nam tudi pacienti zaupali svoje zgodbe o odvisnosti. Na koncu smo skupaj izdelali še sovice iz blaga. 30 Sodelovanje z OŠ Stanka Vraza V tednu otroka je v OŠ Stanka Vraza potekal orientacijski pohod, ki so se ga udeležile nekatere prostovoljke. Prostovoljke so pomagale gibalno oviranim učencem, se spoznavale z učenci in skupaj so preživeli prijetno popoldne. V tednu otroka je potekala tudi plesna delavnica, na kateri so se vsi razgibali, naplesali in zelo zabavali. V decembru sta potekali še dve delavnici, in sicer plesna delavnica, kije bila tokrat božično obarvana, saj so gimnazijci izbrali božično glasbo in na njo tudi zaplesali skupaj s učenci. Druga delavnica je bila igranje družabnih iger, kjer so se prostovoljke družile in zabavale s učenci. PM^ddhruLdlMJiijOLl^ Pred počitnicami smo v naši šoli izvedli dva projektna dneva na temo Iz srednjega v novi vek. Na projektnih dnevih smo se vživeli v čas, ko je Krištof Kolumb odkrival Ameriko. Prvi letnik predšolske vzgoje je dva dni ustvarjal na temo ljudske pravljice, kjer so poljubno ljudsko pravljico dramatizirali, si pripravili sceno in glasbeno spremljavo. Dopoldne prvega dne so dijaki gimnazijskega programa ustvarjali v različnih delavnicah, tako je 1. letnik, prav tako kot predšolska vzgoja, ustvarjal na temo ljudske pravljice, 2. letnik si je najprej ogledal film o Krištofu Kolumbu, nato pa so se pri fiziki ukvarjali z vzgonom, 3. letnik si je ogledal in analiziral film Umberta Eca Ime rože, 4. letnik pa je imel pouk po urniku. Drugi dan so dijaki 1. letnika ustvarjali na glasbenem področju, kjer so svojim ljudskim pravljicam dodali glasbeno spremljavo, ter na likovnem področju, kjer so izdelovali vitraže, 2. letnik je raziskoval geografska odkritja pri geografiji in zgodovini, kasneje pa poljščine pri biologiji, 3. letnik se je pri angleščini in nemščini ukvarjal z odkritji in inovacijami, 4. letnik pa je imel pouk po urniku. Vsak dan po malici pa so dijaki gimnazijskega programa ustvarjali v delavnicah o latinskih citatih, kaligrafiji, srednjeveških plesih, pekli so pecivo, streljali z loki, pletli košare iz šibja ter se ukvarjali z odrsko umetnostjo na delavnici Burka o jezičnem dohtarju. Tako smo dijaki Gimnazije Ormož zakorakali v zadnji šolski dan v letu 2014, kjer smo imeli dve razredni uri ter proslavo ob dnevu samostojnosti in enotnosti, nato pa so nas čakale zaslužene počitnice. Prvo tekmovanje v tekočem šolskem letu je bilo tekmovanje v znanju o sladkorni bolezni. Letos je Zveza društev diabetikov Slovenije to tekmovanje organizirala že šestnajstič, poteka pa na dveh nivojih, na šolski ter na državni ravni. Šolskega tekmovanja, ki je bilo v petek, 17. oktobra 2014, se je udeležilo 58 dijakov, od tega jih je 24 doseglo najmanj 31 točk od 40 možnih, kar pomeni, da so prejeli bronasto priznanje. Trije najboljši, ki so dosegli najmanj 34 točk, so se uvrstili in udeležili državnega tekmovanja, ki je bilo 22. novembra 2014, v ŠC Velenje. To so bili Miha Kolmančič, Sara Belšak ter Dejan Kociper. Med prejemniki zlatega priznanja je bila tudi naša gimnazijka, Sara Belšak, Miha Kolmančič pa je osvojil srebrno priznanje. • Nastja • • e e • • • C Janja Z.« TEKMOVANJA Dijaki naše šole že vrsto let tekmujejo na tekmovanjih, ki jih prireja Zveza za tehnično kulturo Slovenije. Eno izmed mnogih področij, ki jih zveza pokriva, je logika. Šolskega tekmovanja, kije potekalo 25. novembra 2014, se je udeležilo 37 tekmovalcev, od tega jih je 16 prejelo bronasto priznanje. Najboljši iz vsakega letnika so se nato udeležili državnega tekmovanja, ki ga je znova gostila Fakulteta za elektrotehniko in računalništvo Ljubljana in na katerem je sodelovalo kar 634 dijakov. Naši predstavniki so bili Nastja Feguš, David Lukner, Miha Kolmančič in Eva Pučko. Tokrat nas je zelo razveselila dijakinja prvega letnika, Nastja Feguš, ki je osvojila srebrno priznanje. V drugem tednu novembra je potekalo tekmovanje v informacijski in računalniški pismenosti Bober. Gre za mednarodno tekmovanje za osnovnošolce in srednješolce, ki izvira iz Litve, kjer je prvič potekalo leta 2004, danes pa tekmovanje poteka v več kot 20 državah. V Sloveniji ga organizira ACM Slovenija, in sicer že od leta 2010. Tekmovalna vprašanja se navezujejo na algoritmično razmišljanje, logično sklepanje, razvoj spretnosti za reševanje problemov, uporabo informacijske tehnologije in njen vpliv v družbi. Na srednješolski ravni poteka tekmovanje v dveh kategorijah, to sta Bober (1. in 2. letnik) ter Stari bober (3. in 4. letnik). Na šolski ravni se je tekmovanja udeležilo 28 dijakov, sedem pa jih prejme bronasto priznanje. To so Matija Ambrož, Staša Trstenjak, Aleš Lukman, Sergej Munda, Sabina Težak, Miha Podplatnik in Rok Pučko. Šolsko tekmovanje v znanju materinščine poteka vsako leto v prvi polovici decembra in tudi letos je bilo tako, in sicer 4. decembra 2014. Udeležilo se ga je 28 dijakov, ki so tekmovali v dveh kategorijah. V prvo spadajo dijaku, in 2. letnika, v drugo pa dijaki 3. in 4. letnika. Bronasto Cankarjevo priznanje je doseglo deset dijakov, in sicer Zala Ledinšek, Maja Filipič, An a mah Emeršič, Nastja Feguš, Janja Žinko, Janja Zadravec, Alenka Pevec, Sergej Munda, Gašper Horvat in Timea Štagar. Najboljših šest - Zala Ledinšek, Maja Filipič, Janja Zadravec, Anamari Emeršič, Alenka Pevec in Sergej Munda - se je uvrstilo na regijsko tekmovanje, ki je bilo 22. januarja 2015 v Kidričevem. Sedaj pa še k športnim dosežkom. Rokometaši so uspešno zastopali gimnazijo na področnem tekmovanju srednjih šol v rokometu za dijake, ki gaje organiziral Zavod za šport Ptuj, 18. novembra 2014. V Športni dvorani Center na Ptuju sta se pomerili rokometni ekipi Gimnazije Ptuj in Gimnazije Ormož. Naši fantje so z odlično igro premagali vrstnike iz Ptuja in se uvrstili v četrtfinale, ki je bilo 19. decembra 2014 v Športni dvorani Ormož na Hardeku. Organizator tekmovanja je bil Zavod za šport Slovenije, med sabo pa so se pomerile ekipe Gimnazije Ormož, Gimnazije Franca Miklošiča Ljutomer, Srednje elektro računalniške šole Maribor ter Zavoda Antona Martina Slomška Maribor. S prepričljivima zmagama so se ormoški gimnazijci uvrstili v polfinale. Izjemen dosežek na športnem področju za malo šolo, kakršna je Gimnazija Ormož. Vstž/M ptr^tž/MrtikoM pirizrtMj -kv Atrngik oAlicrtik Aostž/žkov isK/t/rte/ • • • • • • Lea • e • • • • 9l£6 - ium žu/Jjer}ja Saša Rojko je dijakinja prvega letnika, ki obožuje ples. Odlično pleše tudi sama, saj že nekaj časa trenira Disco Dance. Kaj vse nam je povedala o svojem hobiju, preberite v nadaljevanju. s 7 ?. 9 s Pozdravljena Saša. Za začetek mi povej, kaj ti pomeni ples? Ples mi predstavlja drugo družino, ker sem z njim spoznala mnogo novih prijateljev. Ples mi je pomagal dvigniti samozavest in odkar plešem, sem postala pogumnejša. Kdo te je navdušil za ples? Posebej me ni navdušil nihče. Za ukvarjanje s plesom sem se odločila po ogledu baletne predstave. Takrat sem opazovala plesalce, ki so se mi zdeli zelo zanimivi in zmožni narediti vse in po tej baletni predstavi sem se odločila, da želim plesati. Treniraš Disco Dance. Kakšni so bili tvoji začetki in kako dolgo že treniraš? Disco Dance treniram že širi leta. Za Disco Dance meje navdušila moja najboljša prijateljica, ki je začela trenirati že leto pred mano, in od takrat skupaj pleševa. Lani si se s skupino udeležila svetovnega prvenstva in postale ste svetovne prvakinje. Letos je svetovno prvenstvo potekalo v Torinu od 9. do 12. oktobra. Kakšna je bila vaša uvrstitev in kako si vse skupaj doživela? Tekmovala sem v različnih kategorijah in dosegli smo različna mesta. Z malo skupino smo dosegli 30. mesto, s formacijo smo dosegli 16. mesto, s produkcijo pa smo ubranili naslov svetovnih prvakov in že drugo leto zapored dosegli 1. mesto. Ob zmagi s produkcijo sem bila zelo srečna, vesela in ponosna. V Torinu seje zbralo 2.000 plesalcev iz 20 različnih držav. Vsi plesalci smo bili res odlični, nekateri pa celo izjemni. Spoznala sem veliko novih plesalcev in sklenila tudi novo prijateljstvo z dekletom iz Afrike. Bo tvoja prihodnost plesna ali bo ples ostal le tvoj hobi? Ples bo ostal le moj hobi, saj se v Slovenji z plesom na žalost me moreš preživljati. Imaš kakšne plesne vzornike? Ja, moja plesna vzornica je moja trenerka Nina Fras, ki pa ni le moja trenerka, ampak tudi moja prijateljica. Kdo te najbolj podpira? Ob strani mi stoji moja družina in moje prijateljice, ki me spodbujajo, mi pomagajo in me poberejo, ko sem na tleh. Najlepše hvala za intervju in želim ti še mnogo plesnih uspehov. Hvala. Nastja • se- yreJJž3V^> ROKOMET