- o/'O /’-y1' t C^C,-/ž ^ cx^e ex—-' ??- &&-z evi. . (,, &(?£&- %&J'*r frveUc^<-i- JF-,]', ^ -/FeFL^ 'J-.^', /cF^ fćer- sT# o 7^ plofcčrfF^F-tt^-c-e^C-/ -y€c r č>-j^nTt:Fr?, e^g ^/ir~jpv* Ferc^i- /Z t ~ i^rr.^. gbg£- predno jih blagajnik izvrši, knjižiti kontrolor na podstavi izplačilnih naredb oziroma plačilnih nalogov v ustrezne blagajniške dnevnike. Zaradi hitrejšega poslovanja more načelnik mestnega finančnega oddelka kot nakazovalec izjemoma dovoliti, da sme blagajnik sprejeti denar od oddelkov mestnega poglavarstva na podstavi oddajnih knjižic in od strank takse za javne prireditve na podstavi pobotnic, spisanih z likvidatorjevo kopijo, predno je kontrolor te dohodke knjižil v dnevniku. Vendar mora kontrolor izvršiti knjiženje v blagajniških dnevnikih še pred dnevnim zaključkom na podlagi plačilnih nalogov, ki jih je izgotovilo računovodstvo. Člc77c Pred vknjižbo izdatkov in dohodkov v blagajniške dnevnike mora kontrolor ugotoviti: a) ali odgovarjajo izplačilne naredbe določbam točke a in b) člena 74. tega pravilnika; b) ali se ujema na izplačilni naredbi likvidirani znesek z l izpričujočimi listinami; c) ali so priložene izplačilni naredbi vse na njej naštete priloge. Če najde kontrolor kak nedostatek, postopa po določbah točke o) člena 74. tega pravilnika. 0 odbitkih sestavlja blagajniški kontrolor pobotnice, v katerih je navesti: a) opravilno številko izplačilne naredbe, b^ ime stranke, c) znesek, od katerega so bili odbitki izvršeni, Č) posamezno vse odbitke z navedbo vrste zneska, d) skupni znesek odbitkov, e) podatke vknjižb teh odbitkov, f) kraj in datum ter kontrolorjev podpis0 Te pobotnice priloži blagajniški kontrolor izplačilnim nared- bam. Kontrolor izroči vse za pravilne spoznane in v dnevnikih vknj 1--žene izplačilne naredbe ter manuale in taksni register blagajniku, da jih izvrši. Člo78< Blagajnik mora pred izvršitvijo izplačilnih naredb ugotoviti: a) ali ustrezajo nalogi določbam po točki a in b) člena 74. tega pravilnika; b) ali se ujemajo likvidirani zneski na nalogih z izpričujočimi listinami; 18 c) pri izplačilih, ali se ujema znesek na pobotnici z likvidiranim zneskom na naredbi; Ö) ali je pobotnica o odbitkih pravilna; če je, jo podpiše in opremi z blagajniškim žigom. Če ugotovi blagajnik kak nedostatek, postopa po določbah točke c) člena 74. tega pravilnika. Pravilne izplačilne naredbe izvrši blagajnik, kakor je na njih določeno. Čl.79. Na podstavi izplačilnih naredb izstavlja blagajnik oz. v to določeni uradnik blagajne pod nadzorstvom šefa blagajne čekovne nakaznice potem, ko se je ta prepričal, da je starešina likvidature za materijalne izdatke potrdil pravilnost vpisov v manuale. Izpolnjene čekovne nakaznice podpisujejo: 1} šef blagajne, 2) šef računovodstva, oziroma njihovi namestniki. Za pravilnost čekovnih nakaznic ter za škodo, ki bi ev.občini zaradi tega nastala, odgovarjajo blagajnik in oseba, ki je čekovne nakaznice izstavila, solidarno, šef računovodstva pa subsidarno. Pa more šef računovodstva ugotoviti ali so zneski, na katere se glasijo čekovne nakaznice»pravilni, mu mora uradnik, ki izstavlja čekovne nakaznice, le-te predložiti obenem z manualom. Šef računovodstva podpisuje izpolnjene in od blagajnika podpisane čeke, potem ko je ugotovil, da se ujemajo s čeki nakazani zneski z manualom, kar potrdi s svojo parafo in datumom v stolpcu "opomba" manuala. Čl.80. Izplačila denarja in vrednot po pošti vpisuje blagajnik v knjigo za predajo vrednostnih pošiljk z navedbo zaporedne številke blagajniškega dnevnika, pod katero so bili vknjiženi. Prejem teh pošiljk potrjuje poštni uradnik s svojim podpisom in pečatom pošte. Po pošti potrjeni odrezek nakaznice priloži blagajnik izplačilni naredbi. Čl.81. Izplačila so dopustna le pravemu uphiku - koristniku, označenemu v blagajniškem nalogu; ta mora potrditi prejem denarja ali vrednot. Če ni koristnik blagajniku osebno znan, mora dokazati svojo istovetnost. Za izplačilo pooblaščenim je potrebno uradno overovljeno pooblastilo. Priložiti ga je izplačilni naredbi. Če je pooblastilo občno, mora pokazati pooblaščenec blagajniku izvirno pooblastilo in mu izročiti sodno ali notarsko overovljen prepis; le-tega je priložiti izplačilni naredbi. Pri izplačilu mora zapisati prejemnik na pobotnici denarno vsoto in s podpisom potrditi, da jo je prejel,kakor tudi dan prejema (monetiranje). Pobotnico za odbitke primerja blagajnik z izplačilno naredbo, to opremi z žigom mestne blagajne, podpiše ter izroči stranki ob izplačilu. Čl.82. Od mestnih oddelkov, odsekov, podjetij in zavodov mora likvidator mestnega računovodstva brezpogojno zahtevati za vsako izplačilo iz mestne blagajne uradno pobotnico in tozadevni spis, nato pa izvršiti likvidacijo na uradni pobotnici in v spisu zabeležiti izvršeno likvidacijo. Uradne pobotnice morajo podpisati bodisi načelnik oddelka, bodisi šef odseka ali predstojnik podjetja. Pri izplačevanju osebnih prejemkov mestnih uslužbencev (plače, nagrade, potni troški itd.) mora prejem denarja potrditi vedno pravi koristnik. Izjemoma more dvigniti pri mestni blagajni v to pooblaščeni uradnik za več koristnikov določene in že likvidirane osebne prejemke (plače, nagrade itd.) proti začasni pobotnici, ki jo dobi nazaj, brž ko predloži konsignacijo, izplačilno naredbo itd., podpisano od vseh koristnikov. Čl.83. Blagajnik nabavi vsak dan na podstavi likvidacije za nakup kolkov, potem ko se je prepričal, da odgovarjajo likvidirane kol-kovine odtegljajem na dotičnih izplačilnih naredbah, potrebne kolke . Blagajnik skrbi za prilepljenje in uničenje kolkov na izplačilnih naredbah ter odgovarja za pravilnost tega posla. Vse izvršene izplačilne naredbe vrne blagajnik po kolkovanju kontrolorju. Čr.84. Če se vrši izplačilo iz tekočih računov denarnih zavodov, je staviti odtegljaje in njim ustrezajoče dohodke v blagajniških dnevnikih vedno v stolpec "Gotovina11; v stolpec "žiro" pa le dati znesek dejanskega izplačila. Čl.85. Blagajnik ugotovi, ali so bila nakazila po poštni hranilnici, ki jih je izročil računovodstvu v likvidacijo (čl.64.tega poslovnika) pravilno likvidirana in po kontrolorju knjižena v blagajniških dnevnikih, nadalje, ali se ujema skupna vsota likvidiranih zneskov z izpiskom poštne hranilnice. Če ugotovi blagajnik kak nedostatek, ga sporoči šefu računovodstva. Ta mora poskrbeti, da se nedostatek takoj odpravi. Če so likvidacije opravljene v redu, jih vrne blagajnik z vsemi prilogami kontrolorju, da jih priloži blagajniškim dnevnikom. Izpiske poštne hranilnice hrani blagajnik posebej. Čl.86. Blagajnik vpiše poštne nakaznice, ki jih je prejel od šefa računovodstva (člen 61 tega pravilnika), potem ko jih je vknjižil kontrolor v blagajniške dnevnike, v knjigo pa prevzem denarja z navedbo zaporedne številke, pod katero so bili vknjiženi v blagajniškem dnevniku. Odrezke nakaznic priloži blagajnik blagajniškemu nalogu. Blagajnik potrjuje v knjigi za prevzem denarja s svojim pečatom in podpisom sprejem vrednosti, poštni uradnik potrdi pa s svojim podpisom in poštnim pečatom, da je od blagajnika potrjene zneske (vrednote) izročil mestni blagajnik. 01.87. Denar od blagajn.uradov in strank se mora takoj kos za kosom prešteti. Če prispe kovan denar v zabojih - vrečicah, je treba vrečice vzeti iz zaboja, stehtati in prešteti. Denarne in vrednostne pošiljke (vrednostna pisma) se prejemajo komisionelno ob navzočnosti blagajnika, kontrolorja in šefa računovodstva ali uradnika, ki ga šef računovodstva določi. Vpričo predajnika je treba ugotoviti, ali je omot pošiljke (kuverta itd.) nepoškodovan. Po odpiranju se mora ugotoviti, ali je vsebina v redu, ali odgovarja vrednost znesku, ki je morebiti označen na omotu, ali se ujema vrednost, pri vrednostnih papirjih tudi vrsta teh papirjev, z vrednostjo ter vrsto vrednostnih papirjev, označenih na spremnem pismu. Če se ugotovi kak nedostatek, sestavi kontrolor o tem zapisnik; tega podpišejo predajnik in vsi trije člani komisije. Zapisnik je predložiti načelniku mestnega finančnega oddelka. 0 ne-dostatkih je takoj pismeno obvestiti pošiljatelja ter poštni urad, ki je predajo pošiljke izvršil. Če predajnik zapisnika ne bi hotel podpisati, ne sme komisija brez odobritve načelnika mestnega finančnega oddelka prevzeti pošiljke. Če je pošiljka v redu, se potrdi prevzem predajniku, spremno pismo se pa izroči računovodstvu v likvidacijo. Öe pošiljki ni priloženo spremno pismo, sestavi kontrolor zapisnik o vsebini pošiljke. Zapisnik podpišejo vsi trije člani komisije in predajnik. Če predajnik zapisnika ne bi hotel podpisati, se sme pošiljka sprejeti le z odobrenjem načelnika mestnega finančnega oddelka. S tem zapisnikom je treba postopati kakor s spremnim pismom. Take pošiljke je zaračunati ali kontokorentno, če je denar, sicer^pa v depozitih, dokler ni namen pošiljke znan. Če ne dospe spremno pismo tekom treh dni, ga je pismeno od pošiljatelja zahtevati. Čl.88. Blagajnik mora pred sprejemom obveznic in efektov od zasebnikov ugotoviti, ali se ujema blagajniški nalog (položni list) s spremnim pismom ter ali je vnesen v depozitni dnevnik. Blagajnik podpiše položni list. Če je v redu, ga opremi s svojim pečatom in ga .izroči stranki, brž ko od nje sprejme na položnem listu naštete efekte. Kopije položnega lista vrne blagajnik kontrolorju, da jih priloži depozitnemu dnevniku. Spremni list priloži blagajnik depozitu. Vrednostne papirje in efekte shranjuje blagajnik po vrstnem redu številk depozitne kartoteke (partialnika), v kateri so depoziti knjiženi. Čl.89. Blagajnik ugotovi, ali se ujema likvidirani znesek na plačilnem ali blagajniškem nalogu z zneskom na priloženih listinah (če take obstojajo), podpiše blagajniški nalog (pobotnico), ga opremi s svojim pečatom in izroči stranki, čim prejme od nje denar. Sprejeti denar mora blagajnik prešteti vpričo stranke. Kopijo pobotnice obdrži kontrolor pri dnevniku. Če stranka ne plača likvidiranega zneska, mora blagajnik to na pobotnici označiti ter pobotnico še pred zaključkom vrniti kontrolorju, da prečrta vknjižbo v dnevniku. To se mora zgoditi tako, da ostaneta besedilo in znesek vidna in čitljiva, s kratko naved#* bo, zakaj je vknjižba prečrtana. Pobotnico in kopijo vrne kontro«* lor računovodstvu, da znesek izterja od stranke. Blagajniku ni treba zahtevati od položnika dokaze istovetnosti. Papirnati denar uredi blagajnik po vrstah v pakete po 100 kosov, pakete zamota, na omotu pa označi vrsto in število bankovcev z zneskom ter se podpiše in pristavi svoj pečat. Če opravlja to delo blagajniku dodeljena pomožna moč, se podpiše na omotu ta. Čl.90. Vsako opravljeno izplačilo in vplačilo mora potrditi blagajnik na zadevni listini z vizo "Vplačano - Izplačano", datum (dan, mesec, leto, kraj) blagajnik N.N." in pritisniti uradni pečat. Pri izplačilih po poštni hranilnici je navesti tudi serijo in številko dotičnega čeka ter številko izpiska poštne hranilnice, s katerim so bila izplačila obračunana. Pri izplačilih v tekočih računih denarnih zavodov je pri]ožiti izplačilnim listinam obvestilo denarnega zavoda o izvršenem izplačilu. Če je bilo nakazilo izvršeno s čekom dotičnega denarnega zavoda, je navesti tudi serijo in številko čeka. Za viza "Vplačano" - "Izplačano" se more blagajnik poslužiti štampiljk, podpisati pa se mora on ali v to pooblaščeni uradnik blagajne vedno lastnoročno. 01.91= Mestna blagajna mora vsak dan po končanem delu napraviti dnevni blagajniški zaključek. Dnevni zaključek se napravi tako, da a) sešteje kontrolor vse blagajniške dnevnike, tako za izdatke kakor za dohodke; b) prenese vse seštevke dohodkov in izdatkov v gotovini v zbiralnik gotovine ter jih sešteje; c) spiše v posebno, za to namenjeno knjigo, vso gotovino mestne blagajne z navedbo številk in vrste bankovcev in kovancev ter tako dobljene zneske sešteje; S) se prepriča, ali se ujema znesek, ki ga pokaže zbiralnik gotovine, z zneskom v knjigi, navedeni v členu 98, točka 8; d) vpiše vse seštevke dohodkov in izdatkov na računu poštne hranilnice v zbiralnik poštne hranilnice ter jih sešteje. Blagajnik mora nato vsak dan ugotoviti, če se saldo, dohodki in izdatki, ujema z izpiskom poštne hranilnice za tisti dan, kar potrjuje s svojim podpisom v zbiralniku poštne hranilnice. e) V knjigo blagajniške imovine vnese blagajnik vse izdatke in dohodke v gotovini, poštne hranilnice, žiro račune, efekte (pri teh tudi število kosov) in garancijska pisma (te pa le v kosih)ter vnese salda med temi izdatki in dohodki v dotične stolpce. Te zneske prišteva stanju prejšnjega dne. V knjigo blagajniške imovine vnese blagajnik gotovino na podstavi svoje štrace (rapulara), poštno hranilnico na podstavi izpiska poštne hranilnice, žiro na podstavi izpiskov denarnih zavodov, efekte in garancijska pisma pa na podstavi štrace za efekte. Če ugotovi blagajnik, da se ujema knjiga blagajniške imovine z zbiralnikom, glavnim seznamom, depozitnim dnevnikom in žiro stolpcem glavnega dnevnika in z dejanskim stanjem gotovine in efektov, je zaključek pravilen ter pokaže knjiga blagajniške imovine pravilno stanje vse blagajni v varstvo izročene imovine. Po zaključku podpišeta blagajnik in kontrolor blagajniške dnevnike; te je dnevno vročiti računovodstvu; dnevnike, ki jih je vročiti računovodstvu koncem meseca, pa po dnevnem zaključku zadnjega dne v mesecu. 0 dnevnem zaključku blagajne napravi kontrolor kratko poročilo, v katerem je navesti stanje celotne gotovine, poštne hranilnice, čekovnega računa in tekočih računov ter stanje depozitov. Poročilo je napraviti v treh izvodih; za predsednika mestne občine ljubljanske, načelnika mestnega finančnega oddelka ter šefa računovodstva. Poročilo podpišeta blagajnik in kontrolor. Čl.92. Ob rednem in izrednem pregledu mestne blagajne ter ob prevzemu in predaji blagajniške in kontrolorske dolžnosti se izvrši blagajniški zaključek po določbah točke 91 tega pravilnika, s to izjemo, da je potegniti saldo dnevnikov v dotičnih dnevnikih. Ugotovljeni saldo se prenese kot prva -vsota prejemkov v dnevnik za nadalje. 01.93. Razen blagajnika ne sme noben uradnik mestnega računovodstva pod nobenim pogojem sprejemati v uradnih prostorih in v uradne namene niti denarja niti efektov ali kakršnih koli vrednot, razven kolkov na vloge, ki jih je pa takoj in vpričo stranke prilepiti na vlogo ter uničiti. VI. D E L. Knjigovodstvo„ Čl.94. Ko prejme knjigovodja od blagajne blagajniške dnevnike, pogleda ali so priložene vse listine. Ce katera manjka, jo je takoj zahtevati od blagajne. Knjigovodja ugotovi, ali so vse listine, ki morajo biti kol-kovane, pravilno kolkovane. Če ugotovi kak nedostatek, mora to javiti šefu računovodstva. Ta ugotovi, ali je bila kolkovina za listino pravilno vnesena v taksni register ter zahteva potem od bla-bajnika, da jo pravilno kolkuje. Ta ugotovi, ali je bila kolkovina 22 za listino pravilno zaračunana v likvidaciji za nakup kolkov ter zahteva, če ugotovi pravilnost omenjene likvidacije, da blagajnik dotično listino pravilno dokolkuje. Öe pa ugotovi knjigovodja, da ni bila likvidacija za nakup kolkov pravilna, zahteva od likvidature, da izstavi naknadno likvidacijo za manjkajoča kolkovino. Vse nedostatke javi knjigovodja šefu računovodstva, ta pa načelniku finančnega oddelka, če ne bi bila pojasnila blagajnika ali likvidature zadostna. Kontiranje izvrši knjigovodja tako, da pristavi v knjigah,kjer so bili izdatki ali dohodki zaračunani linearno k postavkam, zaporedno številko vknjižb v blagajniških dnevnikih. Ö1.95. Izplačila in vplačila, vknjižena v blagajniških dnevnikih,se prenašajo v računske knjige v stolpec "Plačilo'.* na partijo in pozicijo, na kateri je bil izvršen predpis, in to po časovnem redu (kronologično). Postavke v stolpcu "Plačilo" je vezati z odgovarjajočimi postavkami v stolpcu "Predpis" na ta način, da se vpiše v poseben stolpec zaporedna številka predpisa, na katerega se nanaša plačilo. Vse v stolpcu "Plačilo" izkazane zneske enega meseca je sešteti ter vsote zapisati v stolpec "Skupaj". Če ne spadajo k glavnim knjigam nobene pomožne knjige, je ob mesečnem zaključku zbirati vse v tistem mesecu v stolpcu "Plačila" izkazane zneske v skontru. Končna vsota te zbirke se mora ujemati s plačili tistega meseca po blagajniškem dnevniku. Plačila, ki se nanašajo na predpise v pomožnih knjigah, je zbirati v pomožnih skontrih tako, da se vpišejo v pomožne skontre vsi tisti mesec v pomožnih knjigah kontirani zneski ter se seštejejo, in sicer za vsako partijo in pozicijo posebej. Vse v pomožnih skontrih izkazane končne vsote posameznih partij in pozicij se prenesejo v glavni skontro na dotične partije in pozicije. Če ugotovi knjigovodja, da se ujema stanje po glavnem skontru z blagajniškim dnevnikom, prenese vse zneske iz glavnega skontra v glavno knjigo odgovarjajoče partije in pozicije v stolpec "Plačilo". Mesečni zaključek glavnih knjig se izvrši tako, da se prišteje na vsaki partiji in poziciji vsota plačila tistega meseca vsoti preteklega meseca ter tako dobljeni znesek izkaže v stolpcu "skupaj". Ce ugotovi knjigovodja, da se ujema vsota vseh v tistem mescu v stolpcu "skupaj" izkazanih zneskov s končno vsoto blagajniškega dnevnika, je zaključek pravilen. Če pa zaključek ni pravilen, je potrebno čimprej poskrbeti za pravilno skladnost. Za letni zaključek je prvenstveno zaključiti vse pomožne knjige tako, da se seštejejo vsi v stolpcih "Predpis", "Odpis" in "Plačilo" izkazani zneski. Pri tem je paziti, da morajo biti vsi v stolpcu "Plačilo" izkazani zneski kontirani. Če se vodijo pomožne knjige ali kartoteke po kontih (računih) strank, se morajo končne vsote, izkazane v stolpcih "Predpis", "Odpis", "Plačilo" in končni zaostanki posameznih kontov zbirati v letnem skontru. Če izkazujejo pomožne knjige predpise za preteklo računsko dobo, pričetne zaostanke, je tudi te zbirati v letnem skoubrua Vsota pričetnih zaostankov mora biti vedno enaka vsoti končnih z&ca; pretekle dobe. Vsota plačil v pomožnih knjigah mora biti vedno enaka vsoti plačil na dotični partiji in poziciji v glavni knjigi. Iz pomožnih knjig oziroma letnih skontrov se preneseta predpis in odpis na odgovarjajoče partije in pozicije v glavnih knjigah. Knjigovodja sešteje vse stolpce v glavni knjigi. Vsota stolpca "likvidacije" mora biti enaka vsoti stolpca "Plačilo". Vsota stolpca "Plačilo" ne more biti višja kakor vsota stolpca "Predpis", sicer je knjiga nepravilno zaključena. Knjigovodja potegne saldo med stolpcema 'Predpis" in "Plačilo", Če sta vsoti v stolpcih "Predpis" in "plačilo" enaki, ne dolguje občina na tisti poziciji nič, ozir.nima na tisti poziciji nič terjati. Saldo v glavni knjigi izdatkov pomeni, da oböina dolguje,v glavni knjigi dohodkov, da ima občina terjatve; glavne knjige pokažejo torej aktivne in pasivne zaostanke na vseh posameznih partijah in pozicijah. Pravilnost salda ugotovi knjigovodja na ta način, da sešteje vse zneske v stolpcu "Predpis", poleg katerih ni zapisana zaporedna Številka blagajniškega dnevnika in likvidirani znesek. Vsota teh *A«skov mora biti enaka saldu. Če sešteva knjigovodja v glavnih knjigah izdatkov in dohodkov vse končne vsote v stolpcih "Plačilo", mora biti skupna vsota enaka fcončni vsoti plačil v blagajniških dnevnikih izdatkov ozir.dohodkov. Saldo med skupno vsoto plačil glavne knjige dohodkov ter skupne vsoto plačil glavne knjige izdatkov mora biti enak končnemu blagajniškemu prebitku po blagajniških dnevnikih. Če knjigovodja to ugotovi, je zaključek pravilen. VII. PEL. Računske in blagajniške knjige. Čl.96. Mestno računovodstvo vodi računske knjige za mestno upravo ter sklade in fonde, ki niso pridobitnega značaja, po načelih kamerali-stike, za podjetja pa po načelih dvojnega knjigovodstva. Čl.97. Mestno računovodstvo vodi naslednje računske knjige: glavno knjigo izdatkov; glavno knjigo dohodkov, potrebno število pomožnih knjig in kartotek za predpisovanje in likvidiranje občinskih davščin itd, ter za periodične izdatke, knjigo obveznosti iz prejšnjih let, knjigo terjatev iz prejšnjih let, knjigo odpisov, knjigo posojil, glavnično knjigo, ali glavnično kartoteko, knjigo osnovne imovine, kontokorentno knjigo s pomožnimi knjigami, depozitno knjigo, depozitni razdelilnik v obliki kartoteke; knjigo fondov mestnega zaklada, manuale, taksni register, za vsak fond in sklad ter za ustanove in podjetja posebne računske knjige, kartoteko za mestne obveznice, knjige (zvezke) pobotnic. Čl.98. Mestna blagajna vodi: dnevnike prejemkov in izdatkov za vsak sklad, fond, podjetje in za ustanove, kontokorentni dnevnik, depozitni dnevnik, dnevnik osnovne imovine, zbiralnik gotovine, zbiralnik poštne hranilnice, knjigo gotovine, knjigo blagajniške imovine, štraco za gotovino, štraco za efekte, knjigo zaračunljivih in plačljivih tiskovin, skontro rokov, kdaj zapadejo kuponi in vrednostni papirji. Öl.99. Glavne knjige in njih pomožne knjige, ki morajo biti vezane, prešite in folirane odnosno paginirane, so razdeljene po partijah in pozicijah. V njih se predpisujejo, likvidirajo in obračunavajo vsi izdatki in dohodki. Kako je te knjige voditi in zaključevati, je določeno s členom 94 in 95 tega pravilnika. Knjige obveznosti in dohodkov iz prejšnjih let se vodijo in zaključujejo kakor glavne knjige. V knjigo odpisov se vnašajo odpisi po določbah člena 69 tega pravilnika. V glavnični knjigi ali kartoteki vodi knjigovodstvo evidenco o celotni denarni imovini mestnega zaklada (gotovina, dobroimetje v poštni hranilnici in tekočih računov denarnih zavodov hranilne vloge, vrednostni papirji gospodarske imovine, osnovne imovine, skladov mestnega zaklada in posojila) ter evidenco v vseh tekočih računih, hranilnih vlogah in efektih vseh ostalih skladov in ustanov s kameralističnim knjigovodstvom. V depozitni knjigi se zaračunavajo vsa vplačila državnih in samoupravnih blagajn, ki jih je izročiti tretjim osebam, odbitke od izplačil, ki jih je odvajati državni blagajni (poslovni, usluž-benski davek itd.), kolkovino in sploh vsa vplačila in izplačila, ki ne izvirajo iz gospodarjenja z mestno imovino (prepovedi itd.;. K tem vknjižbam spadajo tudi povratne vknjižbe (izplačila, ki jih strankam ni bilo mogoče vročiti). Povratne vknjižbe ostanejo v tej knjigi, dokler se stranke ne najdejo ali dokler se v drugačni izknjižbi ne izda posebna odredba. V depozitni razdelilnik (kartoteko) se vknjižijo vsi depoziti (kavcije, vadiji itd.), tako da ima vsaka stranka po enega ali več svojih listov, na katerem so podrobno označene vse vrste deponiranih vrednot ter polog in dvig. Blagajniški dnevniki ustrezajo odnosnim računskim knjigam» Brez dovolitve nakazovalca ne sme mestno računovodstvo niti mestna blagajna spremeniti sistem svojih knjig, niti že obstoječe knjige opustiti ali nove uvajati. Čl.100. Račupske knjige mestnega računovodstva, tako glavne kakor tudi pomožne knjige ter blagajniške dnevnike s prilogami, je hraniti najmanj 30 let. Druge pripomočke, kakor n.pr,, kartoteke, zapiske, evidenčne knjižice, je dopustno izločiti, kadar bi ti pripomočki ne bili več potrebni. Vse računske in blagajniške knjige, kartoteke in dnevnike je pisati s strojem ali črnilom lično in čitljivo. Izvzete so le blagajniške štrace in knjige pobotnic, ki jih je pisati s kopirnim svinčnikom. Popravki, ki se izvršijo s prečrtanjem, se smejo izvršiti le tako, da ostane prvotni tekst in znesek viden in čitljiv. -- 25 - Knjige, blagajniške dnevnike in priloge za tekoče leto hrani knjigovodstvo; knjige, blagajniške dnevnike in blagajniške priloge z vsemi listinami za vsa pretekla leta hrani pa arhiv finančnega oddelka. Za pravilno shranjevanje in polnoštevilnost vseh shranjenih knjig in listin, je odgovorno knjigovodstvo, oziroma oseba, ki vrši posle arhivarja. Vrhovno nadzorstvo vodi pa šef računovodstva kot računo-dajnik. Vpogled v računske knjige, blagajniške dnevnike in priloge dovoljuje mestnim uradom šef računovodstva, tujim uradom ali privatnim strankam pa naredbodavec po šefu računovodstva. Računske knjige, blagajniške dnevnike in blagajniške priloge, se smejo izročiti mestnim uradom le proti reverzom, ki jih morajo podpisati načelniki dotičnih oddelkov, oziroma šefi dotičnih odsekov in to le z vednostjo šefa računovodstva, ki mora to na reverzu potrditi s svojim podpisom. Tujim uradom se smejo izdajati računske knjige, blagajniški dnevniki in priloge le na pismeno zahtevo dotičnih uradov in na podstavi dovoljenja naredbodavca, ki se izda s protokoliranim spisom» Te spise, ki jih mora dobiti na znanje tudi šef računovodstva, je hraniti v knjigovodstvu, oziroma v arhivu finančnega oddelka, dokler niso bile dotične knjige ali listine vrnjene. Oseba, ki je hranila dotične knjige ali listine ter jih svoj-čas izdala, mora potrditi na spisu, da so bile knjige, oziroma listine vrnjene ter vložene kamor spadajo, ter spis šele potem končno odstopiti splošni registraturi0 VIII. DEL. N&bavkcT 01,101. Vse občinske nabave nad din 10,000.- se morajo javno razpisati. Vsak razpis se mora objaviti v Službenem listu kralj.banske uprave dravske banovine z rokom od 10 do 30 dni, v vseh ljubljanskih dnevnikih pa naj se po možnosti opozori na ta razpis. Izjemoma se more navedeni rok 10 do 30 dni pri nabavkah do din 100.000. skrajšati. Za postopek pri izvrševanju teh nabavk veljajo določila zakona o državnem računovodstvu in pravilnika iz oddelka B "pogodbe in nabave" tega zakona ter določila tega pravilnika, v kolikor mestna občina ne izda posebnega pravilnika. Isto velja za vsa dela, ki jih je izvršiti za mestno občino v vrednosti nad 10.000 din. Pri vseh javnih razpisih se obravnavajo mestna pridobitna podjetja kot del občinskega gospodarstva, zato tem podjetjem ni treba položiti sicer predpisane kavcije. 26 Za nabave v vrednosti od din 5.000 do din 10,000 se morajo pribaviti ponudbe najmanj treh interesentov, da jih oceni tričlanska uradniška komisija. Nabavke do zneska din 5.000.- se vrše z neposredno pogodbo0 Nabavke in oddajo del preko vrednosti din 10.000.- odobrava predsednik mestne občine po javnem razpisu, po predhodnem postop,1-ku in po predhodnem zaslišanju strokovnega odbora in odbora za oceno nabavk. Pod strokovnim odborom je razumeti odbore in upravne odbore mestnega sveta, ki vodijo nadzor nad posameznimi panogami mestne uprave, kjer pa takih posebnih odborov ni, pa odbor za upravo mestne imovine. Nabave in izvršitev del od din 5.000.- do din 10.000.- odobru-je predsednik mestne občine po predlogu tričlanske uradniške komisije. Nabave in izvršitev del do din 5.000.- odobrujejo načelniki oddelkov, zavodov in podjetij v okviru kreditov, s katerimi razpolagajo. Nakupi knjig, slik in drugih stvari, kakor strojev itd., katerih kot apecialne stvari ni mogoče nabaviti z razpisom ali na osnovi treh ponudb, se lahko izvrše z direktno nabavno pogodbo, in sicer z odobritvijo predsednika mestne občine, vendar mora ta pri vredno«-* stih nad din 20.000.-predhodno zaslišati odbor za oceno nabavk. Čl.102. Nobena nabava ali izvršitev del se ne sme začeti ne izvršiti, če ni predhodno na spisu samem ugotovljeno in zagotovljeno, da je za nabavo ali izvršitev del kredit v zadostni meri na razpolago. Prepovedano je vršiti nabave ali dela na račun kreditov, ki jih še ni, n.pr. na račun kreditov bodočega proračunskega leta ali na račun proračunske rezerve, predno jih ni odobril mestni svet. Centralni urad za nabavke in izvršitev del je mestni gospodarski oddelek» Vse nabavke in izvršitev del, ki niso povsem strokovnega značaja in kot take spadajo v delokrog drugih oddelkov, zavodov in podjetij, se morajo vršiti po tem oddelku, izključno pa velja to za pisarniški inventar, pisarniške potrebščine, službene obleke, kurivo za uradna mestna poslopja, izvzemši obrate podjetij in vzdrževanje ter popravila vseh mestnih poslopij, ne glede na to, iz katere partije in pozicije proračuna se te nabavke ali dela vrše. Pri vseh nabavkah preko zneska din 5.000.- do din 10.000.- si je predhodno nabaviti vzorec, ki ga oceni tričlanska uradniška komisija. Nabavka se mora izvršiti točno po tem vzorcu, Pri nabavkah in delih z javnim razpisom se morajo predhodno točno ugotoviti dobavni ali izvršitveni pogoji ter po potrebi izvršiti načrti, ki morajo biti ponudnikom na razpolago. Čl.103. Tričlanske uradniške komisije z dvema namestnikoma imenuje na predlog načelnika oddelka, zavoda in podjetja predsednik mestne občine vsako leto v mesecu marcu za dobo prihodnjega proračunskega leta, Ta komisija mora overoviti vsak račun o dobavljenem blagu, i.s. tako v znesku do din 5.000.- kot preko tega zneska, da se je nabavka izvršila po odredbi z dne tega in tega, številka ta in tar da je komisija blago ocenila kot kvantitativno in kvalitativno r'v‘; vilno, da ustreza pogojem in vzorcem in da je bilo vpisano v knjigo inventarja ali potrošnega blaga na strani x, številka Tričlanska uradniška komisija mora prevzeti vsako nabavko, ki se tiče mestne občine, naj se vrši na podlagi javnega razpisa ali na osnovi treh ponudb ali z neposredno pogodbo."Nihče ne sme prevzeti v uporabo blaga, ki ni bilo komisijsko prevzeto. Ravno tako ne sme fi-a nančni oddelek izplačati nobenega računa, kjer ne bi bile izpolnjene vse formalnosti, predpisane glede nabavk ali izvršitve del. Kakor nabavke mora tudi izvršitev dela pregledati tričlanska uradniška komisija in to na spisu potrditi. Kjer poslujejo posebne kolavdacijske komisije, odpade pregled izvršitve dela po prednjem odstavku. Čl.104. Pri izvrševanju nabavk morajo gospodarski oddelek in ostali oddelki, zavodi in podjetja strogo paziti na' to,da se pri nabavkah in izvršitvi del upoštevajo vsi ljubljanski trgovci in obrtniki. Kontrolni oddelek mora vršiti občasne preglede o tem, komu se je kako delo oddalo, kako delo se je oddalo in za kako ceno. Ti pregledi se morajo urediti sistematski po strokah, v okviru strok pa po posameznih dobaviteljih, odnosno izvršiteljih, ter je te preglede predlagati predsedniku mestne občine v odobritev. Čl.105. Praviloma je nabavko in delo oddati pri isti kakovosti materiala in dela najcenejšemu ponudniku. Če se odstopi od tega načela, se morajo v predlogu, ki ga izdela oddelek ali tričlanska komisija, točno navesti razlogi in utemeljitve za odstopek od pravila. Ravno tako se mora posebej navesti, zakaj ni bilo možno zbrati treh ponudb, kjer je to predpisano, pa si ni moglo izvršiti. Nadalje je treba posebej obrazložiti predmete, ki se nabavljajo brez javnega razpisa ali brez treh ponudb radi specialnega značaja. Čl.106. Vse knjige, publikacije in revije, izvzemši za javno knjižico, se morajo nabavljati po strokovni knjižici. Čl.107. Vsi oddelki, zavodi in podjetja, ki nabavljajo predmete in vodijo o tem evidenco, morajo za vse te predmete imeti posebno skladišče, posebnega skladiščnika, ki za to skladišče odgovarja in vodi v redu potrebne knjige odnosno kartoteke tako, da je iz njih vsak čas razvidno pravo stanje zaloge. Čl.108. Za nabavke do din 5.000.- nabavlja gospodarski oddelek posebne paginirane knjižice, o katerih vodi poseben seznam in ki jih izdaja proti podpisu, bodisi uradnikom svojega oddelka, bodisi drugim oddelkom, zavodom in podjetjem. Vse nabavke do zneska din 5.000,--se morajo izvršiti le s temi knjižicami. Vsako nabavko po teh knjižicah mora podpisati naročujoči uradnik in načelnik pristojnega oddelka, zavoda in podjetja. Ko je knjižica polna, jo hrani načelnik oddelka do zaključka računskega leta. Z zaključkom računskega leta se zaključujejo tudi knjižice, nato jih morajo vsi oddelki, zavodi in podjetja oddati gospodarskemu oddelku, kjer jih pregleda in vi-dira komisija, kakor v členu 124 navedeno. Te knjižice se morajo hraniti najmanj 5 let pri mestnem gospodarskem oddelku. Vsak dobavitelj mora svojemu računu priložiti duplikat naročila in se smejo računi likvidirati le, če je naročilo priloženo. Čl.109. Za nabavke in izvršitev del iz kredita za reprezentanco predpisani pogoji za nabavke ne veljajo. IX. D E L . Mestna pridobitna podjetja, zavodi, ustanove in fondi. Čl.110. Način upravljanja, delokrog in naloge občinskih pridobitnih podjetij predpiše mestni svet s posebno organizacijsko uredbo, ki je v smislu § 126, odstavek 2. zakona o mestnih občinah mora odobriti še resorni minister v soglasju z ministrom za notranje posle. S to uredbo se predpiše, kdo in na kak način upravlja mestno pridobitno podjetje. Mestna pridobitna podjetja pa je upravljati vedno tako, da do-našajo dohodke tudi mestni občini. Ti dohodki se izkazujejo v administrativnem proračunu mestne občine. Praviloma morajo vsa občinska pridobitna podjetja plačevati državne, banovinske in občinske davščine. Čl.111. Vsi občinski imovinski objekti, ki so se odstopili občinskim pridobitnim podjetjem zaradi stalnega izkoriščevanja in zaradi pridobivanja dohodkov, tvorijo tem podjetjem osnovno glavnico. Vsa gotovina, potrošni material, blago, polfabrikati in surovine občinskih pridobitnih podjetij pa predstavljajo njihovo obratno glavnico, Osnovna in obratna glavnica, v kolikor ni nabaljena s tujimi sredstvi, tvorita lastna sredstva teh podjetij, ki pripadajo občinam. Čl.112. Poslovna doba občinskih pridobitnih podjetij, zavodov, ustanov in fondov se ujema povsem z občinskim proračunskim letom. Čl.113. Občinska pridobitna podjetja slone na trgovski podstavi, kjer je potrebno vedno vedeti za stanje podjetja, za njegov dobiček in izgubo. Brezpogojno je zato v teh podjetjih voditi sistem dvojnega knjigovodstva. Od tega principa je mogoče odstopiti pri tistih občinskih pridobitnih podjetjih, ki nimajo pretežno pridobitnega značaja pod pogojem, da pristane na to tudi minister za notranje posle0 Čl.114. Predpisi tega pravilnika o sestavi, izvrševanju občinskega proračuna, blagajniškem in računovodstvenem poslovanju veljajo le smiselno tudi za mestna pridobitna podjetja, zavode, ustanove in fonde. Čl.115. Da bi se vedelo, s kakšno osnovno in obratno glavnico razpolaga občinsko pridobitno podjetje, se mora pred njegovo ustanovitvijo izvršiti inventarizacija vse imovine. Pri ocenjevanju imovinskih objektov pa morajo vsa občinska pridobitna podjetja upoštevati sledeča načela: ll osnovna glavnica se ocenjuje po prometni vrednosti; 2) obratna glavnica pa se ocenjuje: a) gotovina po nominalni vrednosti, a tuja veljava po povprečnem kurzu v poslednjem mesecu poslovnega leta; b) potrošni material in zaloge surovin maksimalno po nabavni ceni, upoštevajoč pri tem tudi stroške transporta; c) zaloge proizvodov (polfabrikatov in izdelkov) po ceni produkcije, ako je ta nižja kakor tržna; sicer pa najvišje po tržni ceni ; Č) terjatve se upoštevajo v polni vrednosti; d) posojila, dolgovi in druge obveznosti se izkazujejo po stvarnem stanju na dan zaključka poslovnega leta. Čl.116, Ker se imovinska vrednost po svoji naravi stalno troši in zato gubi, se prvotna imovinska vrednost zmanjšuje z rednimi letnimi odpisi. Ako nastanejo nesreče in slični dogodki, ki povzročijo izredno škodo in izgubo, so dopustni poleg rednih tudi izredni odpisi. Pravila za odmero rednih odpisov postavlja mestni svet, ta regulira potem tudi odmero izrednih odpisov v posameznih primerih. Imovinska vrednost osnovne glavnice se vsako leto zaradi izvedenih rednih odpisov manjša. Ker pa mora vrednost osnovne glavn-5 ce biti vedno enaka, ako naj se obdržijo objekti kot osnovna glavnica v svojem prvotnem stanju, se morajo v vsakoletnem proračunu predvideti krediti v višini, kakor se izvršijo odpisi. Iz teh kreditov pa je potem kriti stroške za popravila odnosno obnovo objektov. - 29 Izredni odpisi se pokrivajo načelno iz rezervnih fondov* Če pa teh ni, je v prihodnjem proračunu med izrednimi izdatki predvideti potrebne kredite za izgubo zaradi izrednih odpisov. Redni in izredni odpisi se izvršijo lahko tudi v breme doseženih viškov, ako ne bi bilo dovolj kreditov za obnovo. Če pa n® bi bilo viškov, potem je dopustno tudi znižanje osnovne glavnice mestnih pridobitnih podjetij. Potrebno pa je k temu odobrenje nadzornega oblastva« Čl.117. Z zaključnemu računu mestne občine, kjer je razvidno tudi stanje občinskih pridobitnih podjetij, ustanov, zavodov in fondov, je priložiti še letni račun izgube in dobička ter račun bilance posameznih občinskih pridobitnih podjetij. Izvršeni odpisi morajo biti v teh računih pravilno izkazani. Čl.118. Račun izgube in dobička pridobitnega podjetja mora na eni strani vsebovati vse tekom poslovnega leta izvršene izdatke, kakor n. pr. plače in mezde, upravne in produkcijske stroške, obresti, ki jih podjetje plača, odpise, nagrade, dotacije fondom, medtem ko je na drugi strani izkazati vse dohodke, kakor n.pr. donos obratovanja, dotacije, obresti. Čisti dobiček mestnih pridobitnih podjetij, zavodov in ustanov je proračunski dohodek občine, dočim je izguba proračunski izdatek. Izgubo pa je najprej kriti iz rezervnih fondov pridobitnega podjetja in če bi bili ti fondi nezadostni, se zniža osnovna ali obratna glavnica. Čl.119. Iz računa bilance mora biti razvidno celokupno aktivno in pasivno premoženje občinskega pridobitnega podjetja. Aktiva po računu bilance so vsi imovinski objekti podjetja na dan zaključka poslovnega leta. Aktiva se delijo: 1) na osnovna aktiva (nepremičnine z napeljavami, napravami, inventarnimi predmeti) itd. 2) na obratna aktiva (gotovina, surovine, proizvodi, vrednostni papirji, terjatve, deleži pri drugih podjetjih) itd. 3) na računska aktiva, ki so prehodnega značaja (izdatki, plačani za naslednje poslovne leto, in neobračunani dohodki iz tekočega poslovnega leta), Pasiva po računu bilance pa so vsi dolgovi, posojila in obveznosti, s katerimi je podjetje na dan zaključka poslovnega leta obremenjeno. Pasiva se delijo: 1) na lastna sredstva podjetja (osnovna in obratna glavnica in skladi podjetja) itd. 2) na tuja sredstva (posojila, dolgovi za potrošni materijal, surovine in polizdelki) itd. 3) na računska pasiva, ki so prehodnega značaja (izguba in neporavnane obveznosti za tekoče poslovno leto in dohodki, ustvarjeni za račun prihodnjega poslovnega leta). Čl.120. Vodenje dvostavnega knjigovodstva za mestne ustanove, zavode in fonde ni obvezno. Priporočljivo pa je tam, kjer po naravi poslov in postavljenih nalogah sistem dvostavnega knjigovodstva bolj ustreza kakor pa kameralistika. Mestnim ustanovam, zavodom in fondom niso neobhodno potrebna lastna osnovna in obratna glavnica. Če pa se jim priznajo lastna sredstva, veljajo tudi zanje predpisi o inventariziranju in odpisih. Če zaključijo mestne ustanove, zavodi in fondi poslovno leto s prebitkom, kar je seveda dopustno, je prebitek obravnavati kot proračunski dohodek administrativnega proračuna mestne občine. Nasprotno pa je tudi izguba ustanov, zavodov in fondov proračunski izdatek mestnega proračuna. Če imajo ti zavodi odnosno fondi svoje rezervne sklade, je nastale izgube kriti najprej iz njih. 30 - X. D E L . Mestna imovina. Čl.121. Mestno imovino sestavljajo: mestna javna dobra, mestne nepremičnine in premičnine, stvarne pravice, lovske in vodne pravice ter terjatve, ki pripadajo mestu. Po svojem namenu se deli mestna imovina: a) na mestno upravno imovino t.j. imovina, ki služi neposredno jav-no-pravnim ali občekoristnim namenom; b) na imovino mestnih pridobitnih podjetij; oj na imovino mestnih fondov in ustanov; d) na ostalo mestno imovino. Vrednost mestnih javnih dober in mestnih nepremičnin se izkazuje v inventarju po njih prometni vrednosti. Nepotrošne premičnine, ki so bile nabavljene z nakupom ali z izdelavo v lastni režiji, pa je v inventarju izkazati po njih nabavni ali proizvodni ceni, zmanjšani za 20$. Potrošne premičnine, med katere spadajo kurivo, čistilni material, pisarniške potrebščine, tesnila, žarnice, brisače, zdravila, obveze, pogonska shedstva in slično, se ne izkazujejo v inventarju, pač pa se o njih vodijo posebni seznami. V dvomljivih primerih odloča glede karakteriziranja predmetov na potrošne ali nepotrošne premičnine komisija iz člena 124 po zaslišanju mestnega fi-načnega oddelka. Mestna občina in mestne naprave, ki ne pridobivajo, ne vrše odpisov radi amortizacije vrednosti svojih imovinskih objektov, ampak samo izknjižujejo odtujene ali zaradi neuporabnosti uničene imovinske objekte. Dohodki osnovne imovine mestne občine, ki izvirajo iz obresto-vanja naloženih glavnic, dotacij in drugih priložnostnih premoženjskih izprememb, ki niso v zvezi z odprodajo mestnih nepremičnin, se morejo v smislu § 114 zakona o mestnih občinah po sklepu mestnega sveta uporabiti za kritje proračunskih izdatkov in ostalih mestnih potreb. Čl.122. Mestna občina more odsvojiti svoje nepremičnine samo tedaj, ako teh nepremičnin v doglednem času ne bo potrebovala in ako nepremičnine niso v nobeni zvezi z izvrševanjem njenih nalog. Dohodek iz prodaje nepremičnin je naložiti v sklad osnovne mestne imovine po odbitku zakonitega zneska za regulacijski fond (§ 126 gradbenega zakona). Zamenjava mestnih nepremičnin z nepremičninami privatnikov je dopustna samo iz gospodarskih, regulacijskih in obče koristnih razlogov* Podaritev mestnih nepremičnin pa je načeloma nedopustna, V kolikor pa je to iz posebnih občekoristnih razlogov utemeljeno in potrebno, se dajejo mestne nepremičnine v zakup za dobo 90 let pod pogoji, ki jih za vsak primer posebej predpiše mestni svet* Čl.123. Gospodarski oddelek mora voditi točen inventar o mestni nepremični, nepotrošni premični imovini ter seznam o potrošni imovini. Y ta namen je voditi zlasti te-ie knjige: 1) glavni inventar j 2) inventarno knjigo, 3) oddajno knjigo, 4) knjigo potrošnega materiala,, Vsak oddelek mestnega poglavarstva pa mora voditi oddelčno inventarno knjigo po vzorcu inventarne knjige .gospodarskega oddelka in skrbeti, da se nahajajo v vsaki sobi inventarni seznami, ki se morajo ujemati z oddelčno inventarno knjigo. Pri vsakem oddelku sme biti le en odgovorni uradnik, ki ga določi načelnik, da vodi oddelčno inventarno knjigo in inventarne sezname, prevzema dobavljeno blago in ga vpisuje. Ves pisarniški inventar* pisarniške potrebščine, službene obleke in kurivo za vse mestne urade, zavode in podjetja mora najprej prevzeti gospodarski oddelek ter postopati z njimi tako, kakor je zgoraj navedeno. Izdaja pisarniškega inventarja, pisarniških potrebščin, službenih oblek in kuriva se vrši po naredbi pristojnega načelnika oddelka, zavoda ali podjetja z odobritvijo načelnika gospodarskega oddelka, proti pismenemu potrdilu načelnika oddelka, ki je predmet naročil in ki nato predmet dodeli posameznikom v nadalj-no uporabo. Ves potek pri nabavah mora biti točno razviden in pregleden od pričetka do odobritve in izvršitve nabave ter do oddaje potrošniku. Vsakdo odgovarja za inventar, pisarniške potrebščine ali službeno obleko, ki jo je prevzel, ter mora nositi vse stroške okvare, ki bi nastale po njegovi krivdi. Vsako leto mora pregledati ves inventar kakor tudi vse knjige o nabavkah in izvršenih delih posebna komisija, sestoječa iz direktorja mestnih -uradov ali njegovega namestnika, načelnika kontrolnega oddelka in načelnika gospodarskega oddelka ali njih namestnikov. Referent te komisije je referent za nabavke pri gospodarskem oddelku, odnosno odgovorni uradnik pri posameznih oddelkih, zavodih in podjetjih. Oddelčne inventarne knjige in inventarne sezname pa mora poleg tega pregledati vsake 3 mesece načelnik oddelka ter njih pravilnost potrditi. Prepovedano je vsako izmenjavanje in odstranjevanje inventarja brez predhodne odobritve gospodarskega oddelka, ravno tako pa je prepovedano zamenjavati ali odstranjevati ostale predmete brez vednosti oddelka, zavoda ali podjetja, ki vodi o teh predmetih evidenco in nadzor. Načelnik gospodarskega oddelka je odgovorni računodajnik o mestni imovini, v kolikor tega ne izpreminja člen 127. tega pravilnika. Predmete, ki so bili prodani na podstavi sklepa mestnega sveta, in predmete, ki so bili na podstavi sklepa mestnega sveta uničeni, je izknjižiti. Pri vsaki izknjižbi je navesti številko sklepa mestnega sveta, pri prodanih predmetih v opombi tudi izkupiček in kje je bil knjižen. Prodaja teh predmetov je dopustna le pod pogoji, ki veljajo za mestne nabavke. Ob koncu proračunskega leta se zaključi inventarna knjiga. Mestni svet pa mora v smislu § 113, odstavek 2. zakona o mestnih občinah po odboru za upravo mestnih nepremičnin odnosno njega odposlanih članih in s sodelovanjem zgoraj navedene uradniške komisije opraviti pregled vseh stvari, vpisanih v inventarne knjige vseh oddelkov, zavodov in podjetij in ugotoviti, ali so vse stvari po inventarni knjigi na mestu. Ce je kaj razlike, se mora postopati zoper odgovorne osebe po zakonu. Čl.124. Osebe, ki jim je poverjena mestna imovina v oskrbovanje, so odgovorni oskrbovalci in kot taki pomožni organi nakazovalca in ra-čunodajnika. Čl.125. Mestna javna dobra se vodijo v inventarju samo, če imajo ali če pridobe ocenljivo vrednost. 01.126., Mestna podjetja, ki imajo lastno računovodstvo, vodijo svojo premično in nepremično imovino v svojih inventarjih ter je šef do-tičnega računovodstva računodajnik o imovini podjetja. Nadzorstvo nad inventarjem se vrši po določilih čl0123 tega pravilnika. V komisiji pa sodeluje mesto načelnika gospodarskega oddelka direktor odn.vodja dotičnega podjetja. Vrednost te imovine izkazuje podjetje v svoji bilanci. XI. D E L. Odmera, pobiranje in povračilo obSinsklh davSčin,» Čl.127, Občinski dokladi na državne neposredne davke služi kot osnova vedno vsota predpisanega državnega neposrednega davka za preteklo Voledarsko leto po podatkih, ki jih je pristojna davčna uprava dolžna dati vsako leto mestni občini. To vsoto je znižati za predvidljive odpise. Finančni direktor ima na predlog mestne občine pravioo dovoliti, da izvrši pristojna davčna uprava tudi odmero in pobiranje občinske doklade na državne neposredne davke in ostalih občinskih davSČin, v kolikor bi se te predpisovale kot doklade k državnim davkom in taksam. Čl.128. Občinska doklada na državne neposredne davke dospe v plačilo enako in istočasno kakor državni neposredni davki. Čl.129. Občinske davščine pobirajo in izterjujejo za to pristojni in pooblaščeni organi skladno s predpisi, ki veljajo za izterjavo državnih davščin. Vsako plačilo občinske doklade ali drugih občinskih davščin mora potrditi pristojni in pooblaščeni organ pismeno, bodisi v posebni knjižici ali pa s pobotnico. Pobiranje in izterjevanje občinskih davščin se ne more dati v zakup, če ni z zakonom drugače urejeno. Čl.130. Sklepi mestnega sveta, da se uvedejo nove ali zvišajo stare občinske davščine, morajo obsegati: vrsto občinske davščine, ki se namerava pobirati; predmete, na katere se ta davščina nanaša, in način pobiranja. Sklepi mestnega sveta o uvedbi novih ali o zvišanju starih občinskih davščin se morajo predložiti pristojnemu ob-lastvu v potrditev istočasno s proračunom. Nove ali zvišane stare-občinske davščine se smejo pobirati od dneva tozadevne odobritve odnosno določenega termina dalje. Isto velja tudi za stare, toda nezvišane davščine, ki jih odobri finančno ministrstvo s proračunom. Ker je to pobiranje občinskih.davščin zavisno le od odobritvenega akta pristojnega oblastva, ne more tega termina preprečiti morebitno objavljanje odobrenih proračunov in občinskih davščin v Službenem listu kralj.banske uprave. Čl.131, Pri skupni ali delni vrnitvi pobranih občinskih davščin, katerih prejem je bil potrjen stranki s posebno pobotnico, je postopati po členu 70. Čl.132. V aklepu mestnega sveta o zadolžitvi se mora zaradi odobritve po §§ 94. in 115. zakona o mestnih občinah navesti, v kateri namen se je posojilo najelo, pri kom naj se posojilo najame, ob kakih pogojih (doba, obresti in ostalo) in s katero vsoto. S sklepom vred se predloži tudi načrt uporabe in odplačila posojila. - 3- - Zli.DSL» Zaključne odredbe, Č1.133. Nadzorstvo nad finančnim poslovanjem mestne občine ljubljanske vrši finančni minister» Ö1.134 <, Pravilnik stopi v veljavo, ko ga v smislu §§ 95 in 124 zakona o mestnih občinah sprejme mestni svet in ga v smislu § 124 zakona o mestnih občinah sporazumno z ministrom za notranje posle odobri finančni minister. Čl.135» Po odobritvi finančnega ministra je pravilnik objaviti tudi v Službenem listu kraljevske banske uprave dravske banovine. Predsednik: Član mestnega sveta: Član mestnega sveta: % Slovanska knjižnica 6K M 66009009986