KRALJEVINA SRBA, HRVATA 1 SLOVENACA UPRAVA ZA ZAŠTITU RAZRED 35 (1) : u/u". • i: • . .c ■ INDUSTR1SKE SVOJINE IZDAN 1. SEPTEMBRA 1926. PATENTNI SPIS ST. 3854. Maschinenfabrik Esslingen, Esslingen i Julius Rosenthal, Cannstatt, Nemčija. Dvigalo za železnička vozila. Prijava z dne 13 novembra 1924. Velja od 1. avgusta 1925. Zahtevana prvenstvena pravica z dne 16. novembra 1923. (Nemčija). Izum se tiče uredbe za dviganje želez¬ niških vozil s tekalnim žrjavom, pri koji se svitla višina zgradbe kakor tudi svitla oddalja med žrjavovim tirom za dviganje vozil popolnoma izrabi. Bistveni znak ob¬ stoja v tem, da so za dviganje vozila slu¬ žeči dvigačni bobniči nameščeni nepo¬ sredno na vzdolžnih nosilih zrjava. Dvi¬ ganje vozil se vrši s pomočjo nosilnega podstavka, ki je sestavljen na znani način iz podolžnih nosilcev in na njih premak¬ ljivih prečnih nosilcev. S tem postane v nasprotju z znanimi gradbenimi načini mogoče, da se ne samo svitla višina zgradbe popolno izrabi za dviganje vozila, temveč tudi svitla širina med žrjavovimi tiri. Na podolžnih nosilcih tekalnega žrjava nameščene dvigače so zvezane s temi ali trdo ali premakljivo v smeri podolžnih nosilcev. Dvigače se poganjajo s pomočjo enega ali več elektromotorjev. Na dvigač- nih vrveh ali pod. visi nosilni podstavek za vzprejem železniških vozil, ki sestoji iz dveh podolžnih nosilcev in dveh ali več na le-teh premakljivih prečnih hlodov. Poslednji nosijo vozila. Podolžni nosilci imajo dolžino največjih vozil, ki se imajo dvigniti, torej po uporabnem namenu naj¬ večjo dolžino lokomotiv, tenderjev in že¬ lezniških voz. Po tej uredbi je mogoče toliko izpora- biti celi svitli prostor, da sega zgorji rob vozila do spodnje robne strehe zgradbe; s tem se omogoči majhna višina zgradbe pri največjem dvigu in majhna višina opor žrjavovega tira, dočim se more istočasno narediti cela dolžina nosilnega podstavka uporabo. Slike predstavljajo različne izvedbene možnosti izuma. Sl. 1 do 3 kažejo v narisu, tlorisu in stranskem risu uredbo z dvema dvigal¬ nima motorjema 1 in 2, ki poganjata po dve tovorni dvigači 3 in 5. oziroma 4 in 6, ki na vrveh od njih visi nosilni pod¬ stavek. Dvigača stoje neposredno na kot dvojni nosilec izobličenih podolžnih no¬ silcih 7 in 8 tekalnega žrjava. Nosilni podstavek sestoji iz dveh po¬ dolžnih nosilcev 9, 10 in na njih premak¬ ljivih prečnih nosilcev 11, ki sprejmejo vozilo. Pri ureobi po sl. 4 do 6 se mesto dveh dvigalnih motorjev uporablja samo en motor 11, ki poganja v tem slučaju šest dvigačnih bobničev 13, na kojih je šest¬ kratno obešen nosilni podstavek 10, 11. Na sl. 7 do 9 je naznačena nadaljna izvedbena možnost, pri koji poganjata oba motorja 1 in 2 vsak po štiri dvigačne bob¬ niče 14. Nosilni 'podstavek je tukaj pod- deljen tako, da je po en delni podstavek 15 oziroma 16 obešen na štirih mestih. Iz prikazanih gradbenih načinov je mo¬ goče razvideti, da je po predmetu izuma v nasprotju z običajno uredbo dvigač na voziljivih mačkih potrebno za vsaki žrjav samo majhno število motorjev, in sicer po Din 35,— en motor za vozno gibanje žrjava in samo eden do dva motorja za dvig tovora. Na¬ sproti temu se pri doslej poznanih grad¬ benih načinih potrebuje najmanj pet, naj¬ več pri štirih ločenih tekalnih mačkih celo dvet elektromotorjev. Patentne lastitve: 1. Uredba za dviganje železniških vozil s pomočjo tekalnega žrjava, označena s tem, da so za dviganje služeči dvigačni bobniči nameščeni neposredno na dolžnih nosilcih žrjava in da dvigajo vozila s po¬ močjo enega ali več nosilnih podstavkov, ki sestoje na znani način iz podolžnih nosilcev z na njih premakljivimi prečnimi hlodi. 2. Uredba po zahtevi 1., označena s tem, da so dvigače urejene in so vse po¬ ganjajo s pomočjo elektromotorja ali po skupinah s pomočjo po enega elektro¬ motorja. 3. Uredba po zahtevi L, označena s tem, da so dvigače urejene premakljivo v smeri podolžnega nosilca žrjava. /!dpatantbraj3854. /ta'patent bpoj? 38S&. - : ■ y j'