Leto 1895. 163 Državni zakonik za kraljevine in dežele, v državnem zboru zastopane. Kos XXXV. — Izdan in razposlan dné 1. junija 1895. Sftblna: St. (68. —70.) (IS. Dopustilnica za lokalno železnico iz Salcburga v Lamprechtshausen.— 69. Ukaz, da se krajna in katastralna občina Ivy tin odkazuje okolišu okrajnega sodišča v Dobriši na češkem. — 70. Ukaz o ustanovitvi lavnega postavka za palmitinovo kislino in stearinovo kislino v balah (vrečah). 68. Dopustilnica z dné 10. aprila 1895. 1. lokalno železnico iz Salcburga v Lamprechtshausen. Frane Jožef Prvi, P° milosti Božji cesar avstrijski; aPoEtoljski kralj ogrski, kralj češki, dalma-jüski, hrvaški, slavonski, gališki, vladimérski Utfski; nadvojvoda avstrijski; véliki vojvoda bakovski; vojvoda lotarinški, salcburški, šta-rski, koroški, kranjski, bukovinski, gorenj e-^ . I iQ dolenje-sleški; véliki knez erdeljski; 6jni grof moravski; pokneženi grof habsburški in tirolski itd. itd. itd. družk f 'i6 sa^i|Ui'ška železniška in tramvajska dili a ZaProsha, da bi se ji dalo dopustilo, zgra-grez 111 obratovati lokalno železnico od Salcburga djcrndorf v Lamprechtshausen, vzvidelo ftov ^ Z oz*rom na občo korist te podjelbe, ime-doD XUV družbi to dopustilo na podstavi zakona o Čanju železnic z dné 14. septembra 1854. 1. (Slov, enlioh.) (Drž. zak. št. 238.), kakor tudi na podstavi zakona z dné 31. decembra 1894. I. (Drž. zak. št. 2. iz 1895. I.) podeliti takö-le : §• 1. Salcburški železniški in tramvajski družbi dajemo pravico zgraditi in obratovati lokomotivno železnico, katero bo kot lokalno železnico s pravilno raztečino napraviti od Salcburga v stik z lokalno železnico od Salcburga k avstrijsko-bavarski državni meji v mér proti Berchtesgadnu, katera je predmet dopustilnice z dné 21. aprila 1885. 1. (Drž. zak. št. 70.), in v stik s saleburško postajo državnih železnic črez Oberndorf v Lamprechtshausen. §. 2. Železnici, ki je predmet te dopustilnice, dodeljujejo se ugodnosti, navedene v členu V. zakona z dnč 31. decembra 1894. 1. (Drž. zak. št. 2. iz 1. 1895.). §• 3. Družba je dolžna, gradnjo v §. 1. imenovane železnice začeti precej, dokončati jo najdalje v poldrugem letu, računčč od dné podelitve dovolila za gradnjo, in dodelano železnico izročiti javnemu 44 prometu ter obrat po nji vzdrževati nepretrgoma ves čas do 21. aprila 1975. 1., dokler traja odmerjeno dopustilo. Da se bo držala gorenjega roku za gradnjo, mora družba dati zagotovilo, položivši varščino petih tisoč goldinarjev v vrednostnih papirjih, v katerih se smejo nalagati novci varovancev. Ako se ne bi izpolnjevale zgorenje dolžnosti gledé izvršitve in dovršitve gradnje dopuščene železnice po krivdi družbe, se smč izreči, daje ta varščina zapala. §• 4. Da izdela dopuščeno železnico, dodeljuje se družbi pravica razlastitve po določilih dotičnih zakonitih predpisov. Ista pravica naj se družbi dodeli tudi zastran tistih dovlačnic, ki bi se imele narediti in o katerih bi državno upravstvo spoznalo, da je njih naprava v javni koristi. Kolikor bi se v napravo dopuščene železnice rabile javne ceste, naj družba dobi privolilo tistih, ki so dolžni tč ceste vzdržavati, oziroma tistih obla-stev in organov, ki imajo po veljajočih zakonih pravico, dajati privolilo v porabo ceste. voru, ki je obveljal 1. dné junija 1871. 1. o Pr®’ nosu takih bolnikov in ranjencev, katere je le*®c prevažati na račun vojaške blagajnice. Vsak čas veljajoči predpis za vojaške prenose po železnicah, in pa vsak čas veljajoči predpisi o železništvu za čas vojske zadobé za družbo mo in veljavo z diiém, prične obrat. ko se po dopuščeni železni' Predpisi enake vrste, ki se bodo izdali p° leI11 času, ki se pa ne bodo objavili po Državnem za' koniku, zadobé za družbo veljavo in moč, kadar se ji bodo uradoma priznanih. Te dolžnosti ima družba samö v toliko, ko 1 kor se njih izpolnjevanje zdi izvršljivo z ozirom na drugotnost te proge in na olajšila, vsled tega do deljena gledé na napravo, opremo in vrsto obrate- Zgorenja določila stopijo gledé obstoje^1 prog družbe na mesto dotičnih ukazov z l‘n 21. aprila 1885. 1. (Drž. zak. št. 70.). Družba je dolžna, oddajaje službe ozirali se v zmislu zakona z dné 19. aprila 1872. 1. (Drž. *a,' št. 60.) na doslužene podčastnike iz vojstva, V°J nega pomorstva in deželne brambe. §• 5. Vojaščino bo prevažati po znižanih tarifnih cenah. Za uporabljanje vojaške tarife ob odpravi oseb in reči se je v tem oziru in pa gledé polajšil potujočim vojaškim osebam ravnati po določilih, katera vsak čas veljajo pri avstrijskih državnih železnicah. Ta določila se uporabljajo tudi za deželno brambovstvo in črno vojsko obéh državnih polovic, za tirolske deželne strelce in za žandarstvo, in to ne samo o potovanju na račun državne blagajnice, ampak tudi o služabnem potovanju na svoj račun k orožnim vajam in priglednim zborom. Družba se zavezuje, da bo pristopila dogovoru, med avstrijskimi železniškimi družbami sklenjenemu zastran nabave in imetka opravnih reči za prevažanje vojakov in zastran vzajemnega pri-pomaganja z vozili za veče vojaške prenose, dalje da bo pristopila vsak čas veljajočim predpisom o železništvu za čas vojske in pa dodatnemu dogo- §■ 6. Družba ima po pogojih in pridržkih, navede nih v členu XII. zakona z dné 31. decembral894-(Drž. zak. št. 2. iz 1895. 1.) dolžnost, državnem« upravstvu na njegovo zahtevo vsak čas dopustiti sop«^ rabo tu dopuščene lokalne železnice za promet m že obstoječimi železnicami ali pa takimi, ki se bo še le napravile in bodo v državnem obratu, in to ta > da ima državno upravstvo pravico, prosto ustanaylj J tarife, za primérno odškodnino odpravljati ah pravljati dajati cele vlake ali posamezne vozove P soporabljanih železnicah ali posameznih nJen kosih. §-7. Državno upravstvo si pridržuje pravico, ;mé dopuščeno železnico, ko bo dodelana in v o zročena, ob enem s progami lokalnih železnic, K * >redmet dopustilnic z dné 21. aprila 1885. 1- 1 * :ak. št. 70.) in z dné 15. oktobra 1892. h ( j :ak. št. 192.), vsak čas odkupiti po pogojih §■ . r dopustilnici z dné 21. aprila 1885. 1. (Dr^' 1 it. 70.). I da §. 8. V ostalem naj se v §. 1. imenovana železnica s eJÇ za celovit del podjetbe lokalne železnice, ki je pfedmet dopustilnice z dné 21. aprila 1885. 1. 'z. zak. št. 70.), in določila §§. 5. vštevši do 8., - potem 12. vštevši do 14. prej imenovane do-pustilnice naj se sedaj uporabljajo o omenjeni že-ezwški Pr°gi kot enotni podjetbi. Resno opominjaje vsakega, da ne delaj zoper °> kar ustanavlja td dopustilnica, in dodeljujoč 1 ružbi pravico, zastran izkazne škode zahtevati Vračlla pred Našimi sodišči, dajemo vsem obla-\VOrn’ katerih se tiče, trdno povelje, naj ostro in s rbno čujejo nad to dopustilnico in vsem, kar Se v nji določuje. y spričdlo tega izdajemo to pismo, navdarjeno ? "ašim vélikim pečatom, v Našem države glavnem n prestolnem mestu dunajskem desetega dné t?leseea aprila v letu milosti tisoč osem sto devetleten! in petem, Našega cesarjevanja sedemintridesetem. (£Š) Franc Jožef s. r. ^indiscli-Graetz s. r. Wurmbrand s. r. Plener s. r. 69. Ukaz pravosodnega ministerstva z dné 24. maja 1895.1., da se krajna in katastralna občina Kytfn odkazuje okolišu okrajnega sodišča v Dobrfši na Češkem. Na podstavi zakona z dné 11. junija 1868. 1. (Drž. zak. št. 59.) se krajna in katastralna občina Kytin izločuje iz okoliša okrajnega sodišča zbraslav-skega in se odkazuje okolišu okrajnega sodišča v DobHši. Ta ukaz stopi v moč in veljavo z dném 1. janu-varja 1896. 1. Scbönborn s. r. 70. Ukaz ministerstev za finance in trgovino z dné 27. maja 1895. 1. o ustanovitvi tarnega postavka za palmitinovo kislino in stearinovo kislino v balah (vrečah). Na podstavi člena XVII. v zakonu z dné 25. maja 1882. 1. (Drž. zak. št. 48.) o splošni carinski tarifi avstrijsko-ogrskega okoliša se v dogovoru z vdeleženima kraljevima ogrskima ministerstvoma tarni postavek za palmitinovo in stearinovo kislino v balah (vrečah) ustanavlja z dvema odstotkoma kosmate teže. Ta ukaz stopi v moč z dném, katerega zanj izvedö carinski uradi. : t,- ' . ; M. iff '>-vim• ;'■ >s- i)i.y ij ||},i Jhr»i < as ■W ,i fijsrn M ètti> s ojusaJbo mfyH ftuvÿdo gnijnfofttait pi 'nusiu as ôb 1 • . i ii«r1o».i * », îjnj# liži^r- J);./:'!»} i! ;Vib ■■ (JCil1. • ;•■ - ■■ ,:.q uYÎ i ■ •: 'ii- ■ ■ ; . .: . « A ‘.(y-'.io tîSi^o.fi - jijTsy;-*Imj . •'■*. 'ul ....... ir. j ..i''rtife(i v • i' ■ 'i'M ,;! vi >li .,, ■ i, |j' ,!ï' ,:U ■ ... : : .! . v'f-ï î *'iF-v • T •• SJKMfWÜif ''■■XU.tiiî ,V i • M; Üî. i ' ; 1 ■ ,i n ul.Si ‘Ai or!',!) .ilf'H-'l.f ■>. ,! .fi '.I- • : ■ ; . J ßjfilll .Ti* ‘)t!b £ 0HÎ/0)iTl j1"''J'l,h/X;,ï ^'^'1S,J'01'' •* ■*____ *iv’ojg »vaš*-,b iiiaW/l v .(.vjlny„| fni«v ' ' ; ■ i * ’ ji Q»>ni::-müq a: fatnt* q MmtisUu o > r«** mfi> .:i| s .{«!ftf»siŸ| i*ef«d y or.ifçi:4 ivomicsJe ni OflHfcM i uwt”- teil ür/füiii :i'.,i * '' .1* • I. >i (,‘i :■ u-f < i; ' ï: ' î ,v;> •. • ; <■' "'■■ ! . - Vil, ;î :p i:r: /1 I... : y ■ ' i . . . ! i i ; - . : '-iv r.;.' '/il/. r. 'i‘. •’ ' ( ; :s rifi'à*! .üiRta î.'Vinnr,') l>b‘Hsi i iiittUlVIltV ' I