FILM IN GLASBA WEA T 58442'(1983) Unicef — Cam G.M. 30710 (1984) Musiche da Camera di Ennio Morricone G.M. 30711 (1984) Musiche da Camera di Ennio Morricone Filmografija MORRICONE - ŽIVLJENJA IN DELA Curriculum vitae Rojen v Rimu 10. novembra 1928. S šestnajstimi začel študirati kompozicijo na Conservatorio di S. Cecilia v Rimu (prot. Goffredo Petrassi). Pri njem 1956 tudi diplomiral z oceno „summa cum laude". Obenem in pozneje se je še poglabljal in na istem konservatoriju diplomiral iz orkestraci-je, trobente, zborovske glasbe in zborovodstva. Na koncu študija začel' že pisati raznovrstno glasbo: Za gledališče, radio, film, televizijo In balet. Še med študijem je začel aranžirati glasbo za slavne pevce (Mario Lanza) in orkestre „ameriškega" in revijskega tipa. Prvo skladbo napisal pri dvanajstih, za film začel pisati 1961. Aktiven član Gruppo di Improvvisazione Nuova Consonanza. Njegove koncertne skladbe veliko izvajajo po Italiji in na tujem. Dolga leta aranžiral za italijanski odsek gramofonske družbe RCA in pripravljal glasbo za plošče, festivale, revije in spolnjeval posebna naročila (lotil se fe najpomembnejših italijanskih, francoskih in ameriških zabavnih skladb. Živi v Rimu in vedno več piše za ameriške filme. Tempo dela: Ubijajoč — vstaja ob petih zjutraj in zgodaj lega, o prostem času si provošči nekaj gimnastičnih vaj, se posveti družini ali pa zatopi v partijo šaha. Redni obiskovalci: Sergio Leone, Mauro Bo-lognini in Damiano Damiani. Poročen od 1956 — soproga Maria; štiri otroke imata (Maria, Alessandra, Andrea in Giovanni). Kaj se je Morriconeju zadnja štiri leta dogajalo zunaj kinematografskega sveta? Scenska glasba (najpomembnejši dosežki): Pappareale (F. Marceau); II lieto fine (L. Salce); La lidanzata del bersagliere (E. Anton); La Man-frina (G. G. Belli-De Chiara); Le femmine punti-gliose {C. Goldoni). Z Garineijem in Giovannini-jem sodeloval pri predstavah Tommaso D'A-malfi in Enrico '61. RAI je predvajala njegov balet Requiem per un destino (v koreografiji Petra Van Der Sloota; izvirno postavljen: Balletto di Roma, dirigent Vlttorio Rossi, 1965). Po naročilu Avtonomnega sveta veronske Arene je dovolil uprizoriti balet na svojo skladbo Gestazione (koreograf Giuseppe Carbone, 1985, več ponovitev po Italiji). Gestazione je koreografiral tudi J. Lazzini (uprizorjeno v Bordeauxu, Niči in petkrat v Rimu — Accademia Filarmónica Romana). Vplivnejše zadnje izvedbe koncertne glasbe: 38 Sekstet (Bari, 1985); Frammenti di Eros (Benetke, 1985; Acireale in Palermo, 1986; Milano in še nekaj italijanskih mest, 1987; Sevilla, 1988); 4 skladbe za kitaro (Bari, 1985); 3 etude za klavir (Aquila, 1987); 5 pesmi (Sevilla, 1988; Antwerpen, 1987/88; Corbeille, 1987); Música za 11 violin (Pariz, 1981; Rim 1988; Nuova Consonanza na treh koncertih: Amsterdam, Bruselj, Rotterdam, 1988). Koncertna glasba 1. Sonata za trobila, timpane in klavir (1953/54) 2. Música za godala in klavir (1954) 3. Kantata (na 2 pesmi Cesara Paveseja) (1954/55) 4. Sekstet (za flavto, oboo, fagot, violino, violo in violončelo) (1955) 5. Variacije na Frescobaldijevo temo (1955/56) 6. Trio (za klarinet, rog in violončelo) (1955/56) 7. Invencija, kanon in ricercar za klavir (1955/56), založnik Generale Music 8. 12 variacij za oboo d'amore, violončelo in klavir (1956) 9. 4 skladbe (za kitaro) (1957), zal. Suvini Zerbo-ni 10. Koncert za orkester (1957) 11.3 etude (za flavto, klarinet in fagot) (1957/58), zal. RCA Italiana 12. Distanze (za violino, violončelo in klavir) (1958), zal. Salabert 13. Musica za 11 violin (1958), zal. Salabert 14. Requiem per un destino (za zbor in orkester) (1961) 15. Suoni per Dino (za violo in magnetofonski trak) (1968/69), zal. Salabert 16. Da molto lontano (za ženski glas in inštrumente) (1969), zal. Salabert 17. Caput Coctu Show (za bariton in inštrumente) na besedilo P. P. Pasolinija (1969) 18. Proibito (za 8 trobent) (1972), zal. Salabert 19. Immobile (za rog in 4 klarinete) (1977), zal. Salabert 20. Bambini del mondo (za 18 zborov visokih glasov) (1979) 21. Grande violino, piccolo bambino (1979) 22. Gestazione (za ženski glas, inštrumente in godala) (1980), zal. Suvini Zerboni 23. Totem secondo (za 5 fagotov in 2 kontrafa-gota) (1980), zal. Suvini Zerboni 24. Duepoesie notturne (za sopran, kitaro in godalni kvartet) na besedilo E. Argiroffija (1982), zal. RCA Italiana 25. Secondo concerto za flavto, violončelo in orkester (1984/85) 26. Frammenti di Eros (kantata za sopran in orkester) (1985), zal. Suvini Zerboni 27. 3 etude za klavir (1985/86) 28. Rag in frantumi (za klavir) (1986) 29. II rotondo silenzio delta notte, 3 pesmi F. G. Lorce (za sopran in inštrumente) (1986), zal. RCA Italiana 30. 5 pesmi za ženski glas in orkester (1986/87), zal. Generale Music; zal. Bixio 31. Refrains (3 posvetila za 6) (za klavir in inštrumente) (1987/88) 32. Morden ti (za čembalo) (1988), zal. Suvini Zerboni 33. Nevme (za čembalo) (1988), zal. Suvini Zerboni 34. 3 stavke (za visoke glasove in veliki boben) (1975/1988), zal. Suvini Zerboni 35. Cantata per /'Europa (za sopranistki, recita-torja, zbor in orkester) (1988), zal. Suvini Zerboni 36. Echi (za moški in ženski zbor visokih glasov) (1988) 37. Fluldi (za 10 inštrumentov) (1988) 38. 3 kratke skladbe (variacije na I. temo iz Klavirske sonate v fis-molu Franza Schuberta) (za klarinet, violo in kontrabas ali za klavir) Diskografija Objavljamo samo posnetke koncertne glasbe, saj bi seznam plošč s filmsko glasbo zahteval preveč detektivskega dela. Če bi ga sploh bilo mogoče urediti. Že pri aranžmajih izvirne Morri-conijeve glasbe in pri kompilacijah se reč dovolj zaplete. Ni da bi človek zgubljal besede o piratskih izdajah. Torej: G.M. 33/01—1/2/3/4 (1970) Enpio Morricone RCA RL 31650 (1982) Gestazione — Totem secondo Kolikor toliko serpen seznam filmov, za katere je spisal glasbo E. M., zahteva uvodno pojasnilo: 1. O E. M. kroži precej legend. Ena izmed njih pravi, da sta E. M. in italijanski skladatelj Bruno Nicolai (morda še bolj znan kot orglavec) ena in ista oseba. Izpeljava te legende je celo tako neposredna, da ugotavlja, kako se Bruno Nicolai preimenuje v E. M. samo tedaj, kadar je v finančni stiski. Ko bi to kakor koli usodno vplivalo na kvaliteto skladb obeh velikih Italijanov, bi ju prav radi pojmovali kot eno osebo. Ker pa ne kaže verjeti niti protipropagandni legendi, češ da je gornje zmišljija, smo pri navedenih filmih strogo navajali imena, kakor jih lahko vsak pismen zemljan prebere v filmskih špicah. Bruno Nicolai je skratka svoja oseba in Ennio Morricone je svoja oseba, kdor pa tega ne verjame, bržkone tudi ne bo šel analizirat kompozicijskih postopkov, da bi dokazal našo zmoto! 2. E. M. se je v začetku 60. let varoval s psevdonimoma. Če boste v kaki kinoteki na špicah kakih pozabljenih filmov prebrali ime Dan Savio ali Leo Nichols, vedite, da je tisto, kar boste v tistih filmih slišali, delo E. M. 3. V filmu Un fiume di dollari (gl. 1966!) so se vsi ustvarjalci podpisali s psevdonimi. Da ne bo nepotrebnih očitkov in nesporazumov! 4. Za nekaj filmov med površnimi poznavalci velja, da jih je glasbeno obdelal E. M., čeprav ni ime) z njimi prav nič. Dokaz niso le podpisi na špicah: Caltiki il mostro immortale (Caltiki, neumrljiva pošast, 1959), skladatelj Roman Vlad: La masehera del demonio (Demonova krinka. 1960), skladatelj Roberto Nicolosi; I tre volti della paura (Trije obrazi strahu, 1962). skladatelj Roberto Nicolosi; itd., imeni se bolj ali manj ponavljata — šola je ista, socialni faktor pa ne. 5. Nekaj pa je filmov — predvsem posnetkov vesternov all'italiana, za katere so snovalci brez spoštovanja avtorskih pravic pokradli znane Morriconejeve motive, teme ali cele skladbe. Niso vredni omembe. Dokaz so že podpisi na špicah. Pet jih je. 6. E. M. je bil dvakrat nominiran za Oskarja: 1979 za Days of Heaven in 1987 za Mission. Legenda: x = asterisk in pomeni, da je bil film pri nas v rednem kinematografskem obtoku; xtv = film so pri nas predvajali tudi ali samo na televiziji (razlika med tudi in samo je tod v glavnem neugo-tovljiva!); r. = filmski režiser; co. s soskladatelj filmske glasbe; (TV) = televizijski film; (TVnad) = televizijska nadaljevanka, nanizanka. P.S, Naslove filmov smo prevajali na dva načina. Kadar je bil film tudi v jugoslovanski distribucijski mreži, smo naslov pravzaprav te prepisali; prevod je torej „uraden", „distribucijski". Zato ne odgovarjamo za njegovo jezikovno kakovost in primernost! Vse druge naslove smo prevajali v slovenščino kar se je dalo zvesto ali kontekstualno (kadar je šlo za reklo oziroma rečenico). Tod se začenja naša odgovornost! 1961 II federale (Zveznik), r. Luciano Salce 1962 Diciotteni al sole (Osemnajstletniki na soncu), r. Camillo Mastrocinque La voglia matta (Noro poželenje), r. Luciano Salce La cuccagna (Dežela izobiljaxtv), r. Luciano Salce I motorizzanti (Motoriziranci), r. Camillo Mastrocinque 1963 Duello nel Texas (Dvoboj v Teksasu*tv), r. Ricardo Blasco Le monachine (Opatinje), r. Luciano Salce I basilisehi (Kuščarji), r. Lina Wertmuller II successo (Uspeh), r. Mauro Morassi 1964 Prima della rivoluzione (Pred revolucijo), r. Bernardo Bertolucci E la donna creö I'uomo (in ženska je ustvarila moškega), r. Camillo Mastrocinque I maniaci (Obsedenci), r. Lucio Fulci 1 marziani hanno dodici mani (Ovanajstroki marsovci), r. Castellano in Pipolo In ginocchio da te (Na kolenih pred teboj), r. Ettore Fizzarotti I Malamondo (Zli svet), r. Paolo Cavara Per un pugno di dollari (Za prgišče dolarjev*}, r. Sergio Leone I due evasi da Sing Sing (Begunca iz Sing-Singa*1"), r. Lucio Fulci Non son degno di te (Nisem te vreden), r. Ettore Fizzarotti Le pistole non discutono (Revolverji odločajo"), r. Mario Caiano 1965 idoli controluce (Osvetljeni vzorniki), r. Enzo Battaglia Altissima pressione (Najvišji tlak), r, Enzo Tra-pani, co. Luis E. Bacaiov Thrilling = La regola del giuoco (Pravilo igre*), r. Carlo Lizzani. Gian Luigi Polidoro in Ettore Scoia, co. Luis E. Bacaiov Gli amanti d'oltretomba (Ljubimca iz onostranstva), r. Mario Caiano Una pištola per Ringo (Pištola za Ringa*), r. Duccio Tessari ' Pugni in tasca (Pesti v žepu), r. Mario Bellocc-hio Menage all'italiana (Prevara po italijansko*'1'), r. Franco Indovina Slalom, r. Luciano Salce Agente 077 missione Bloody Mary (Krvava Mary*), r. Sergi Grieco, co. Francesco Lavagni- no II ritorno di Ringo (Vrnitev Ringa"), r. Duccio Tessari per qualche dollaro in piii (Za dolar več*), r. Sergio Leone Se non avessi piu te (Če bi te izgubil), r. Ettore Fizzarotti Sette pistole per i McGregor (Sedem revolverjev McGregorjevih*), r. Franco Giraldi 1966 El greco (V senci inkvizicije*), r. Luciano Salce Un uomo a meta (Napol človek), r. Vittori De Seta Navajo Joe«, r. Sergio Corbucci Uccellacci e uccellini (Ptiči in ptički1*), r. Pier Paolo Pasolini Svegliati e uccidi (Vstani in streljaj*), r. Carlo Lizzani Un fiume di dollari (Reka dolarjev*), r. Ettore Fizzarotti Mi vedrai tornare (Gotovo se bom vrnil), r. Ettore fizzarotti Sette donne per i McGregor (Sedem žensk za sedem kavbojev*), r. Franco Giraldi Agent 505: Todesfalle Beirut (Agent 505 — Past v Bejrutu), r. Manfred B. Kohler La bataglia di Algeri (Alžirska bitka"), r. Gillo pontecorvo, co. Gillo Pontecorvo Comme imparai ad amare le donne (Ko sem se naučil ljubiti ženske), r. Luciano Salce II buono, il brutto, il cattivo (Dober, grd, hudoben*), r, Sergio Leone Per pochi dollari ancora (Še za nekaj dolarjev*), r. Giorgio Ferroni, co. Gianni Ferrio 1967 La ragazza e il generale (Dekle in general*), r. Pasquale Festa Campanile I crudeli (Mrtvim je prost prehod*), r. Sergio Corbucci Le Streghe (Čarovnice*), epizoda La terra vista dalla luna (Pogled na Zemljo z Lune), r. Pier Paolo Pasolini, co. Piero Piccioni Matchless, r. Alberto Lattuada, co. Gino Mari-nuzzi Ad ogni costo (Stari gangster*), r. Giuliano Mon-taldo La Cina e vicina (Kitajska je blizu), r. Marco Be-locchio O.K. Connery (Operacija Mlajši brat*), r. Alberto De Martino, co. Bruno Nicolai La resa dei conti (Sokolov plen*), r. Sergio Sollima Da uomo a uomo (Dogovor s smrtjo*), r, Giulio Petroni Dalle Ardenne airinferno (Od Ardenov do pekla*), r. Alberto De Martino, co. Bruno Nicolai L'awenturiero (Pustolovec), r. Terence Young II giardino delle delizie (Vrt užitkov), r. Silvano Agosti Diabolik», r. Mario Bava L'harem (Harem), r. Marco Ferreri Faccia a faccia (Zakon brez zakona*), r. Sergio Sollima Arabella, r. Mauro Bolognini I lunghi giorni della vendetta (Dolgi dnevi maščevanja*), r. Florestano Vancini, co. Armando Trovajoli 1968 I cannoni di San Sebastian (Bitka za San Sebastian*), r. Henri Verneuil Escalation, r. Roberto Faenza Grazie zia (Hvala, teta), r. Salvatore Samperi Teorema*, r. Pier Passolini Ruba al prossimo tuo (Oropaj svojega bližnjega*), r. Francesco Maselli Fraiilein Doktor (Vohunka brez imena*), r. Alberto Lattuada Galileo (In vendar se premika*), r. Liliana Cavani Scusi, facciamo l'amore (Oprosti, bi se ljubila), r. Vittorio Caprioli Partner, r. Bernardo Bertolucci II grande silenzio (Velika tišina), r. Sergio Corbucci Comandamenti per un gangster (zapovedi za gangsterja), r. Alfio Caltabiano E per tetto un cielo di stelle (Smrt tolpe Rogerja Pratta*), r. Giulio Petroni Rome vome Chicago/Banditi a Roma (Rim kot Chi- cago/Zlikovci v Rimu), r. Alberto De Martino, co. Bruno Nicolai II mercenario (Plačanec*), r. Sergio Corbucci Corri, uomo, corri (Teci, človek, teci), r. Sergio Sollima H2S, r. Roberto Faenza L'alibi (Alibi), r. Vittorio Gassman, Adolfo Celi in Luciano Lucignani Cera una volta il West (Nekoč na Divjem zahodu*), r. Sergio Leone La monaca di Monza (Nuna iz Monze*), r. Eri-prando Visconti Un tranquilo posto di campagna (V vrtincu nemira*), r. Elio Petri 1969 Gli intoccabill (Za vsako ceno*), r. Giuliano Mon-taldo Un bellissimo novembre (Sladki november*), r. Mauro Bolognini Eat it/Mangiala (Pojej tole!), r. Francesco Casa-retti Senza sapere niente de iei (Nič se ne ve o njej), r. Luigi Comencini Ecce homo/l sopravviscuti (Preživeli), r. Bruno Gaburro La donna invisibile (Nevidna ženska), r. Paolo Spinola Tepepa*, r. Giulio Petroni Vergogna, schifosi (Sramujte se, barabe*), r. Mauro Severi no Metti, una sera a cena (Pripravi večerjo), r. Giuseppe Patroni Griffi La stagione dei sensi (Čas čutov), r. Massimo Franciosa Una breve stagione (Kratek čas), r. Renato Ca-steliani Un esercito di cinque uomini (Peterica v akciji*), r. Italo Zingarelli Queimada (Queimada, otok v plamenih*), r. Gillo Pontecorvo Sai cosa faceva Stalin alie donne? (Resnica o Stalinovih ženskah*), r. Maurizio Liverani L'assoluto naturale (Povsem naravno"), r. Mauro Bolognini Gott mit uns*, r. Giuliano Montaldo Le clan des siciliens (Sicilijanski klan*), r. Henri Verneuil I cannibali (Ljudožerci), r. Liliana Cavani Cuore di mamma (Materino srce), r. Salvatore Samperi 1970 Giochi particolari (Posebne igre), r. Franco Indovina Uccidete il vitello grasso ë arrostitelo (Zako111^ pitano tele in ga specite na žaru), r. Salvasuit Samperi Two Mules for Sister Sara (Sierra Toride*, Muli za sestro Saro*tv), r. Don Siegel La moglie piti bella (Najlepša soproga), r. Damiano Damiani L'uccello dalle piume di cristallo (Skrivnost črne rokavice*), r. Dario Argento Indagine su un cittadino al di sopra di ogni so-spetto (Preiskava nedolžnega državljana"), r. Elio Petri Metello (Ljubezen v Firencah"), r. Mauro Bolognini La tenda rossa (S.O.S. Nobile*), r. Mihail Kalato-zov, co. za sovjetsko različico Aleksandr Zace-pin Lui per Iei (Moški ženski), r. Claudio Rispoli Hornet's Nest/I lupi attaccano in branco (Srše-nje gnezdo), r. Phil Carlson (ameriška različica)/Franco Cirino (italijanska različica) La califfa (Kalifinja), r. Alberto Bevilacqua Sacco e Vanzetti (Sacco in Vanzetti), r. Giuliano Montaldo Vamos a matar companeros, r. Sergio Corbucci Quando le donne avevano la coda (Ko so žen ske imele še rep"), r. Pasquale Festa Campanile Cittè violenta (Mesto nasilja"), r. Sergio Sollima 1971 Tre donne (TVnad) (Tri ženske), r. Alfredo Gian-netti Tre nel mille (Tri od tisoč), r. Franco Indovina Forea G (Sila G), r. Duccio Tessari Gli occhi freddi della paura (Hladne oči strahu), r. Enzo G. Castellari Giù la testa (Skrij se!*), r. Sergio Leone Sans mobile apparent (Ostrostrelec z Ažurne obale"), r. Philippe Labro Una lucertola con la pelle di donna (Zločinske sanje"), r. Lucio Fulci Maddalena (Magdalena"), r. Jerzy Kawalerowicz Veruschka, r. Franco Rubartelli Addio fratello crudele (Zbogom, okrutni brat), r. Giuseppe Patroni Griffi La classe opérai va in Paradiso (Delavski razred gre v raj"), r. Elio Petri L'istruttoria è chiusa: dimentichi (Preiskava je končana, pozabi!*,v), r. Damiano Damiani, co. W. Branchi Océano (Ocean), r. Folco Qui I ici Il gatto a nove code (Mačka z devetimi repi*), r. Dario Argento Le foto proibite di una signora perbene (Prepovedane fotografije spodobne ženske), r. Lucio Ercoli II Decamerone (Decameron*), r. Pier Paolo Pasolini, co. Dino Petruzzelll Le casse (Vlomilec*), r. Henri Verneuil Incontro (Prevara*), r. Piero Schivazappa Correva l'anno di grazia 1870 (Zgodilo se je v letu Gospodovem 1870), r. Alfredo Giannetti Quattro mosche di velluto grigio (Štiri muhe iz sivega žameta), r. Dario Argento La corta notte delle bambole di vetro (Kratka noč steklenih lutk), r. Aldo Lado Il ritorno di Clitit il Solitario (Vrnitev osamljenega revolveraša*), r. Alfonso Balcazar; porabljena glasba iz filmov Crudeli (gl. 1967!) in Vamos a matar companeros (gl. 1970!) 1972 La vita a volte è molto dura, vero Prowidenza? (Življenje je kdaj pa kdaj zares zoprno, mar ne, Usoda?), r. Giulio Petroni Giornata ñera per l'ariete (Črni dan za strelca"), r. Luigi Bazzoni Quando le donne persero la coda (Ko so ženske zgubile rep), r. Pasquale Festa Campanile; porabljena glasba iz filma Quando le donne avevano la coda (gl. 1970!), co. Bruno Nicolai Che c'entriamo noi con la rivoluzione? (Kaj nam mar revolucija!), r. Sergio Corbucci Vlolenza: quinto potere (Nasilje — peta sila), r. Florestano Vancini II diavolo nel cervello (Vrag v možganih*), r. Ser- Igio Sollima La tarantola dal ventre nero (Puščice strupenega pajka*), r. Paolo Cavara Imputazione di omicidio per uno študente (Štu dent, ki so mu podtaknili umor*), r. Mauro Bo-lognini Bluebeard (Plavobradec*), r. Edward Dmytryck Chi I'ha vista moriré (Kdo jo je videl umreti), r. Aldo Lado La banda J. & S.: Cronaca crimínale del far West (Tolpa J. & S.: Črna kronika Divjega zahoda), r. Sergio Corbucci Anche se volessi lavorare che faccio? (Celo ko bi si bil želel delati, kaj bi počel?), r. Flavio Mogherini 1 figli chiedono perché (Otroci vprašajo zakaj*), r. Elio Petri L'attentat (Atentat*), r. Yves Boisset Là proprietá non è più turto (Zasebna lastnina ni tatvina*), r. Elio Petri Mió caro assassino (Dragi moj ubijalec), r. Tonino Valerii Fiorina la vacca (Krava Fiorina), r. Vittorio De Si-sti D'amore si muore (Od ljubezni se umira), r. Carlo Carunchio Cosa avete latto a Solange? (Kaj ste storili Solange?), r. Massimo Dallamano Questa specie d'amore (Te vrste ljubezen*), r. Alberto Bevilacqua I racconti di Canterbury (Canterburyjske zgodbe*), r. Pier Paolo Pasolini L'ultimo uomo di Sara (Sarin zadnji moški), r. Maria Virginia Onorato, co. M. Lig in i II Maestro e Margherita (Mojster in Margerita*), r. Aleksandar Petrovič L'uomo e la magia TV (Človek in magija), r. Sergio Giordan! Sardegna (TVnad) (Sardinija), r. Folco Quilici, epizoda iz serije L'ltalia vista del cielo (Italija iz zraka) Le due stagioni detla vita (Življenjski obdobji), r. Samy Paves 1973 La cossa butta (Smešna je prva ljubezen*), r. Al do Lado Rappresaglia (Represalija*), r. George Pan Co-smatos Quando l'amore è sensualité (Ko je ljubezen čutnost), r. Vittorio De Sisti Le serpent (Kača), r. Henri Verneuil Un oumo da rispettare (Človek, vreden spoštovanja*), r. Michele Lupo Revolver*, r. Sergio Sollima Crescete e moltiplicatevi (Rastite in množite se), r. Giulio Petroni Quando la prenda è l'uomo/Spogliati protesta uccidi (Človek in plen), r, Vittorio De Sisti Il mio nome è Nessuno (Imenujem se Nobody*), r. Tonino Valerii Sepolta viva (Živa pokopana), r. Aldo Lado Giordano Bruno*'1, r. Giuliano Montaldo Ci risiamo, vero Prowidenza? (Posrečilo se nama bo, mar ne, Usoda?), r. Alberto De Martino, co. Bruno Nicola! 1974 Sesso in confessionale (Seks v spovednici), r. Vittorio De Sisti Spasmo (Krč), r. Umberto Lenzi La faille (Napaka), r. Peter Fleischmann Space (TV) (Vesolje 1999*tv), r. Lee H. Katzin Macchie solari (Sončeve pege), r. Armando Cri- spino II giro del mondo degli innamorati di Peynet (Peynetova ljubimca potujega krog sveta), r. Cesare Perfetto, co. Alessandro Aíessandroni (E. M. skomponiral naslovno témo) II sorriso del grande tentatore (Nasmeh velikega skušnjavca), r, Damiano Damianí-Fatti di gente perbene (Zgodi se spodobnim ljudem), r. Mauro Bolognini Il fiore delle Mille e una notte (Cvet Tisoč in ene noči*), r, Pier Paolo Pasolini, co. citatne glasbe Wolfgang Amadeus Mozart Le trio internal (Peklenska trojkax), r. Francis Girod La cugina (Sestrična), r. Aldo Lado Milano odia: la polizia non puó spa rare (Milano sovraži: Policija ne more streljati), r. Umberto Lenzi FILM IN GLASBA Ji R RiJ I O I. K O S K - K » * I O M O R «ICO N K - K O It K H T lil VIRO COLONNA SONORA ORIGINALE DEL FILM Le secret (Skrivnost*), r. Robert Enrico Mussolini ultimo atlo (Mussolini: Zadnje dejanje), r. Carlo Lizzani Allonsanfan», r. Paolo in Vittorio Taviani 1975 L'bera amore mio (Prosta sva, ljubezen moja*), '•Mauro Bolognini L'ultimo treno della nolte (Zadnji nočni vlak) r Aldo Lado Gente di rispetto (Učiteljica in mafija*), r. Luigi ¿ampa Peur sur la ville (Strah nad mestom), r. Henri verneuil Storie di vita e malavita (Zgodbe o življenju in Podzemlju), r. Carlo Lizzani L'antichristo (Antikrist), r. Albert De Martino, co. Bruno Nicolai Divina creatura (Božanska ženska*), r. Giuseppe Patroni Griffi, co, C. A. Bixio Un genio due compari un polio (Nobody in In- djanci*), r, Damiano Damiani Attenti al bulfone (Pozor, pavliha!), r. Alberto Bevilaequa The Human Factor (Človeški faktor), r, Edward Dmytryck Leonor, r. Juan Bunuel La donna della domenica (Nedeljska ženska*), I: Luigi Comencini T odo modo, r. Elio Petri (za ameriško različico je glasbene vložke prispeval Charles Mingus) Salo o le 120 giornate di Sodoma (Salo ali 120 dni Sodome*lv), r. Pier Paolo Pasolini, co. citat-ne glasbe Wolfgang Amadeus Mozart Labbra di lurdio blù (Obsceno modre ustnice), r. Giulio Petroni Mose (TVnad) (Mojzes), r. Gianfranco De Bosio; sest nadaljevanj 1976 Per ie antiche scale (Po starodavnih stopnicah"), r. Mauro Bolognini Per amore (Za ljubezen), r. Mino Giarda Der Richter und sein Henker (Sodnik in krv- n'k*,v), r. Maximilian Schell Una vita venduta (Prodano življenje), r. Aldo Flo- rio L'Agnese va a morire (Agnese mora umreti*), r. Giuliano Montaldo Novecento (Dvajseto stoletje*), r. Bernardo Ber-tolucci M deserto dei tartari (Tatarska puščava*1*), r. Va-leho Zurlini René ta Canne (Simpatični topoumnež*), r. Francis Girod San Babila ore 20: un delitlo inutile (San Babila ob osmih zvečer: Jalov zločin), r. Carlo Lizzani L'ereditä Ferramonti (Dediščina*), r. Mauro Bolognini Le ricain (Merikanec), r. Jean Marie Pallardy 1977 The Exorcist II (Izganjalec hudiča II"), r. John Boorman jI mostro (Pošast), r. Luigi Zampa »gallo (Mačka*), r. Luigi Comencini Orca: Killer Whale (Orka — morilski kit*), r. Michael Anderson Stato interessante (V drugem stanu), r. Sergio Nasca II prefetto di ferro (Železni prefekt*), r. Pasquale Squitieri Autostop rosso sangue (Krvavi avtostop*), r. Pasquale Festa Campanile Fonza Italia (Dajmo, Italija), r. Roberto Faenza prigioniero (TV) (Jetnik), r. Aldo Lado 1978 Holocaust 2000 (Holocaust 2000*), r. Alberto De Martino La cage aux folles (Kletka za norce*), r. Edouard Molinaro Viaggio con Anita (Popotovanje z Anito*'v), r. Mario Monicelli L'immoralité (Nemoralnost*), r. Massimo Pirri Days of Heaven (Božanski dnevi*), r. Terrence Malick Ege kai ni sasagu (Posvečeno Egejskemu morju), r. Masuo Ikeda Corleone*, r. Pasquale Squitieri Cosí come sei (Takšna, kakršna si*), r. Alberto Lattuada 122 Rue de Provence (Javna hiša 122*), r. Christian Gion Dove vai in vacanza? (Kam greš na počitnice?), epizoda Saró tutta per te (Vsa bom tvoja), r. Mauro Bolognini Noi lazzaroni (TV) (Mi lenuhi), r. Giorgio Pelloni La mani sporche (TV) (Umazane roke*,v), r. Elio Petri 1979 L'umanoide (Humanoid), r. Aldo Lado II prato (Polje*), r. Paolo in Vittorio Taviani II giocattolo (nevarna igrača*),, r. Giuliano Montaldo Buone notizie-(Dobre novice*), r, Elio Petri Bloodline (Krvno sorodstvo*), r. Terence Young La luna (Luna*), r. Bernardo Bertolucci; E. M. ni vpisan na špico, čeprav je zložil za film šest minut glasbe I comme Icare (I kot lkar*tv), r. Henri Verneuil Ogro (Psoglavec), r. G i No Pontecorvo Orient Express (TVnad), r. Daniela D'Anza, Marcel Moussy Windows (Okna), r. Gordon Willis 1980 II ladrone (Cestni razbojnik), r. Pasquale Festa Campanile Si salvi chi vuole (Reši se, kdor se more), r. Roberto Faenza La cage aux folles II (Kletka za norce 11*), r. Edouard Molinaro II bandito dagli occhi aziuri (Razbojnik z modrimi očmi*), r. Alfredo Giannetti Uomini e noi TV (Ljudje in mi), r. Valentino Orsi-ni The Island (Otok piratov*), r. Michael Ritchie Stark System, r. Armenia Balducci Un sacco bello (Poletne pustolovščine*), r. Carlo Verdone Professione figlio/Bugie bianche (Poklic — sin), r. Stefano Rolla II planeta d'acqua (TV) (Vodni planet), r. Carlo Alberto Pinelli Dietro il processo (TV) (Ozadje procesa), r.? 1981 La banquiere (Banklrka*), r. Francis Girod Butterfly (Nedovoljena ljubezen"), r. Matt Cim-ber So Fine (Kavbojke z rožnatimi očmi*), r. Andrew Bergman Una coppia tranquilla (Mirna zakonca), r. Francesco Maselli La disubbidienza (Neubogljivost*), r. Aldo Lado La tragedia di un uomo ridicolo (Tragedija smešnega človeka), r. Bernardo Bertolucci Le professionel (Belmondo — profesionalec*), r. Georges Lautner Espion lève toi (Vstani vohun!), r. Yves Boisset La vera storia della signora delle camelie (Da ma s kamelijami*), r. Mauro Bolognini Bianco, rosso e verdone (Belo, rdeče in zelenkasto), r. Cario Verdone Occhio alla penna (Budd jezdi na zahod*), r. Michele Lupo White Dog (Beli pes*), r. Samouel Fuller 1982 El tesoro de las cuatro coronas (Zaklad štirih kron), r. Ferdinande Baldi Cop Killer (Ubijalec kifeljcev), r. Roberto Faenza The Link (Zveza), r, Alberto De Martino The Thing (Stvor*), r. John Carpenter Nana, r. Dan Wolman Hundra*), r. Matt cimber La ruffian (Pokvarjenec*), r. José Giovanni Marco Poloxtï (TVnad), r. Giuliano Montaldo 1983 Seven Graves for Rogan/A Time do Die (Sedem grobov za Rogana), r. Matt Cimber Les voleurs de la nuit (Nočni tatovi*), r. Samuel Fuller La chiave (Ključxtv), r. Tino Brass Le marginal (Policaj na robu zakona*), r. Jacques De ray Sahara*, r. Andrew V. McLaglen The Scarlet and the Black (Škrlatno In črno), r. Jerry London 1984 Once Upon a Time in America (Bilo je nekoč v Ameriki*), r. Sergio Leone Red Sonja (Kalidor in rdeča Sonja*), r. Richard Fleischer La Venexiana (Benečanka*), r. Mauro Bolognini La cage aux folles lil (Kletka za norce lil), r. Georges Lautner II pentito (Spokorjenec), r. Pasquale Squitieri La gabbia (Kletka), r. Giuseppe Patroni Griffi 1985 Via mala (TV), r. Tom Toelle La piovra* (TV) (Hobotnica*), r. Fiorestano Van- cini 1986 Mission (Misijon*), r. Roland Joffé Mosca addio (Zbogom, Moskva), r. Mauro Bolognini Le Louvre (TV), r.? 1987 Il giorno prima (Dan poprej), r. Giuliano Montaldo Gli occhiali doro (Zlati naočniki), r. Giuliano Montaldo The Untouchables (Nedotakljivi*), r. Brian De Palma II segreto del Sahara (Saharska skrivnost), r. Alberto Negrin Gli indifferent (Ravnodušneži), r. Mauro Bolognini Quartiere (Mestne četrti), r. Silvano Agosti 1988 Ramage (Besnenje), r. William Friedkin Frantic (Gnevni), r. Roman Polanski A Time for Destiny (Neogibna ura), r. Gregory Nava Nuovo Cinema Paradiso (Novi kino Raj), r. Giuseppe Tornatore I promessi sposi (TV) (Zaročenca), r. Federico Fellini pripravil miha zadnikar Pri zbiranju in pregledu podatkov sodelovali: Zorica Kuuent, Stane Ivane, Franci Mllošič in Zdenko Vrdlovec. Za prijazno pomoč se jim lepo zahvaljujemo! Grobo osnovo za vse, kar vidite pred seboj, smo dobili v tehle publikacijah: Zbornik festivala Trento Cinema (Incontri Inter-nazionaii con la musica per il cinema; Concorso Internzaionale di Compsoizione), Trento, Servizio Attivita Culturali, Provincia Autonoma di Trento, november 1988 Bilten (nova serija) Muzeja jugoslovanske Kinoteke 39(60) in 40(61), Beograd, Jugoslovenska Kinoteka, 1987 Edicija Musica Sul Veiiuto (an association of, by and for Ennio Morricone lovers), Amsterdam (1980)