URN_NBN_SI_DOC-HB8VPNQF

RAZPRAVA — DISCUSSION POSLOVANJE ŠOLSKIH KNJIŽNIC — BREZPLAČNO! Silva Novljan, Sekcija za šolske knjižnice ZBDS V okviru Sekcije za šolske knjižnice je bil na strokovnem posve­ tovanju ZBDS v Velenju prebran referat S. Semič in G. Kuštrin: Po­ slovanje šolskih knjižnic, kasneje objavljen v reviji Knjižnica 1985, št. 2— 3. Že na samem posvetovanju je referat vzbudil pomisleke s po­ glavji o članarini in zamudnini, v katerih avtorici na podlagi izkušenj iz prakse zagovarjata denarno plačilo obeh postavk poslovanja. Po raz­ pravi je bil sprejet sklep, da mora biti poslovanje šolskih knjižnic brez­ plačno. Referat je izšel v reviji Knjižnica brez objave sklepa, kar pa lahko vpliva na strokovna prizadevanja bibliotekarske stroke, ki temeljijo na izhodišču, da je šolski knjižničar pedagoški delavec, ne pa administra­ tor, katerega skrb je posvečena le knjižnemu fondu, vzgoja in izobra­ ževanje uporabnika pa je postranska zadeva. Tako miselnost srečuje­ mo tudi v gradivih izobraževalnih skupnosti, ki administrativno uve­ ljavljajo standarde za delo šolskih knjižnic, katerih osnova je število knjig, ne pa število uporabnikov in vzgojno-izobraževalno delo. Šolska knjižnica je vključena v zagotovljen program vzgojno-izo- braževalnega dela. Čeprav je iz zadnjega učnega načrta izpuščena (sli­ šati je, da pomotoma?!), je njena prisotnost v zagotovljenem progra­ mu razvidna iz učnih načrtov posameznih predmetov, kjer je navedena obvezna, dodatna in dopolnilna literatura, individualno in skupinsko obiskovanje šolskih knjižnic, ki naj učiteljem omogočijo ustrezno vzgojno-izobraževalno delo, učencem pa hitro in kvalitetno osvajanje vsebin zagotovljenega programa. Vzgoja in izobraževanje pa sta v obsegu zagotovljenega programa brezplačni. K njižnica 3<>(I9K6) 1/2

RkJQdWJsaXNoZXIy