KOTIČEK GOSPODA DOROPOLJSKEGA Gospod Doropoliski! Danes Vam pišem prvikrat. Namenjen sem bil že mnogokrat, a vedno sem odla-gal, ne da mi pa miru; zato Vam hočem opisati izlet s svojim očetom v prelepo prirodo: Bilo je prekrasno poletno jutro. Odšel sem z očetom na Pohorje. Hitro sva šla na-vzgor. Prehitela sva tri duhovnike, ki so počasi plezali, Eden izmed njih je bil z-nanec mojega očeta. Prišli smo na vrh Pohorja, kjer je stalstolp. Šli smo na stolp, skate-rega je bil prekrasen razgled. Čez pol ure smo se zopet vrnili s stolpa. Duhovniki so šlf navzdol, jaz in oče pa navzgor. Bilo je že ppldne. Hotela sva iti k sv. Arehu, a nisva našla prave poti. Stemnilo se je. Oče spleza na visoko drevo. da se prepriča, kje je sv. Areh. A ne opravi nič. Čez noč sva hotela spati v gozdu. Šla sva nekaj časa dalje, kar zagledava lučco. To je bil sv. Areh. Vesela greva k lučci. Ostala sva dva dni na gorovju. Tretje jutro sva se odpra-vila na pot. Zvečer prideva domov, ko so že vsi spali. Trudna sva bila in lačna. Ko smo povečerjali. smo šli vsi še enkrat spat. Tak je bil najin izlet. Prosim, dajte to v svoj kotiček! Pozdravlja Vas Vojteh J a g e r , učenec v Mariboru. Odgovor: Ljubi Vojteh! Tvoja pot na Pohorje je bila zanimiva. Skoro smem trditi, da Ti ie zbudila toliko zanimanja, da pojdeš zopet uživat pre-krasni razgled z onega stolpa. Na gore, na gore, na strme vrhe, tja kliče in miče in vabi srce! Moje potovanje o binkoštnih poSltnicah. V nedeljo smo vstali ob 5. uri zjutraj in se pripravili na vlak. Ob 6.15 smo že oddrdrali z Vidma po železnici v Sevnico. Od tukaj smo peš mahnili na Lisco. Hodili smo mimo lepih sel s čednimi slovenskimi imeni. Lisca je 947 m visoka gora v bližini Zidanega mostu. Na vrhu je Jurkova koča. Jurko je znani nadučitelj v Razborju in prijatelj planinstva. Malo pod vrhom je podružna cerkvica z mežnarijo. Opoldne smo krenili z Lisce v Jurklošter. Jurklošter je stara vas sredi gozda. V tej vasi je bil svoje dni itneniten samostan v gradu, ki še sedaj stoji. Ker smo hodili že 7 ur, smo bili utrujeni, ustavili za ta dan hojo in pre-nočili v tei vasi. Drugi dan smo odšli na-prej proti Laškemu trgu. Pot je držala navzgor do Sv. Lenarta; to je pa jako lepa župnija v tem kraju. Od tukai smo imeli lep razgled in uživali krasoto božje pri-rode. Lahkih nog smo odšli navzdol proti Laškemu trgu. Lep trg je to. Dičijo ga lepe hiše, tvornice. umetno kopališče s krasnim parkom. Opleta ga bistra Savinja, v kateri smo svoje trudne ude okrepčali. Ko smo še obiskali ondotno cerkev. smo odkorakali dalje proti Rimskim toplicam. Pod pekočim solncem ie hoia presedala meni in mlademu tovarišu. Krasota sve-tovno znanih toplic pa je naju zopet oži-vila. Na duhu in telesu pokrepčani smo lahko čakali na vlak, ki nas je hitro po-peljal iz lepe Savinjske doline v nič mani prijazno Savsko ter v Krško, kjer smo doma. Za ta lepi izlet sem jako hvaležen svojemu očetu, ki me je bil vzel s seboj. Svetko Lapajne. Odgovor: Ljubi Svetko! Prav vesel prijavljem Tvoj potopis z željo, da bi z enako radostjo uživali krasoto slovenske zetnlje vsi moji mladi nrijatelji, ki jo — žal — dostikrat ogledujejc z — zavezanimi očmi! Da bomo prav ljubili in cenili svojo domovino, jo moramo spozna-vati. Spoznavamo pa jo najbolj in najlažje, ako potujemo in si neizbrisno v spomin vtisnemo njeno očarujočo lepoto. 197 Dragi gospod Doropoljski! * Zdaj na sovražnika vsi v boi Kadar dobim ..Zvotiček" oreberem le urn0 idite z menoj! najprej Vaš kotiček. Pa tisto mi jako ugaja: Seda' P°sum. hrabrost velja. Krtača. Muren in Duda. Sedaj se mi spet ln v b°i nas kIiče Srbija! dva zoba majeta, hvala Bogu. da sta zad- ? d t ¦ . nia. Mamica pravi, da iih moram zdreti, f. L1** ^ % san™' preden pride papa iz Beograda. če ne. rai Kdor K biti vrf voifk iih naveže papa na močno nit. pa vun po- nai vadi Lodai že se však« tegne. Potem nesem zob v skrit kotiček, naj vadl zgoda) ze Se vsak! pa mi miš prinese zanj desetico, zob pa Zložil scm vec pesemc. Ako Vam je vzame. Jaz bi rad vedel, če prinese tudi všeč, Vam drugič pošljem še katero. drugim otrokom. V šoli sem že otrokom Prosim. ako bi natisnili to moje pi- povedal, eden je moral čakati dva dni, semce v svojem kotičku drugi so se pa smejali. n j ,. „ Jaz sem star že 8 let, moj bratec Mi- Pozdravlja Vas loš pa 6. Pravi, da bo v ,,lesen" hodil y Vaš vdani šolo, mi se mu pa smejemo. Fani pa pravi, viadkn R n h n % w ai°js8 sUpSrbo lesen! ^ „ " ¦"•*•¦ »¦>**-¦ Prosim, odpišite mi! Odgovor: Jullj Vrblč, Ljubi Vladko! Dolenie Kartelievo. Da se je le s Tvojim zdravjem na bo- Odgovor: Ue obrnilo! Ob materini skrbi se gotovo Ljubi Julij! popolnoma pozdraviS. Bog daj, da bi se to ... , . . , o ii- T' • -XI kmalu uresničilo! — Prav je. da prirejaš No. kako je z zobom? Ah Ti je miška s svojim, tovariši giedališke predstave. a že prmesla drugega? Kako je z druejini lepže b, bflo da vstopnin0 porabite v do- otroki. tega ne vem Naj Ti sami povedo! brodelne ali narodne namene Na ta način - Tvoj bratec pač Se ne zmore gladke go- združj5 jjetno koristnim. Oglasi se zo- vonce, zatomu je lesen toliko kakor le- t j uvažuj mo] nasvet! sen, a vaša Fani mu mora nekoliko pona- gajati, da je malo veselja v hiši. * * Velecenjeni gospod Doropoljski! Dragi g. Doropoljski! Tudi meni Je mama naročila ..Zvon- Ze drugič Vas nadlegujem s pismom. ček". Prav rad ga čitam NaJboU mli ugaja Prvič sem Vam pisal okrog novega leta oovest o Sv. treh kraljih in pa Vaš koti- 1919. Takrat sem bil bolan. zato Vam je ^ek Zato Vas prosim. da tudi rnene sprej- pisala moja mamica. mete med kot.čkane. Star sem 7 let. Le- Srčno se Vam zahval]u]em za ljubez- to^ PJldem v 3- ra"fd:. Mo) atek ie "ad" nivi odgovor v ..Zvončku" 3. in 4. štev. učlteU' mama Pa učitelnca. 1. 1919! Prejel sem ga na dan svoje težke Srčno Vas pozdravjja operacije. Mamica mi ga je brala. a sem Boris K 0 ž u h . bil še ves omoten od narkoze; drusi dan učenec v Mariboru. sem ga šele razumel. Zdrav še niscin po- polnoma, a sem prosil mamico. da bl šel v Odgovor: šolo, in sicer v realko. Llubi Boris! Spomladi sem izbral iz ..Zvončka" isrrl Evo — že stojiš v vrsti moiih vrlih ,,Klepetavi Miček" in ,,Kaznovani šalji- kotičkarjev! Stoj čvrsto, drži se dobro. da vec", kateri (igri) sem potem učil sose- nam ostaneš zvest do konca dni! Ker Ti dove otroke. Čez 8 dni smo pa že igrali. je mOj kotiček tako všeč. pa še večkrat Vstopnine smo dobili 32 K 70 vin., ki smo pokukaj vanj! si jih razdelili. * • SamHGlaOsTse-Še peSemC0< W Sem 5° Zl°Ži' Dragi g. Doropoljski! Danes Vam pišem prvikrat. Stara sem Mladi vojaki. 12 let in imam še desetletnega brata. 2i- Ml majhni smo vojaki še, veli smo poprei v Trstu. Ko so Lahi za- a sučemo že sabijice; sedli Trst, smo prišli z očetotn v Rad- imamo tudi bobnaria, gono. Sedaj smo se morali oreseliti v ki nam na boben ropota. Gornjo Radgono. Moj brat in jaz hodiva v 198 , šolo pri Sv. Petru. Učimo se v šoli tudi' bil tako ranjen, da ni mogel naprej. Nemci cirilice. kar nas veseli! Kadar bom bolje nridejo do njega, naš vojak jih orosi vode. znala cirilico, Vam bom Disala. če boste Eden mu pravi: .,Tu imaš vodo!" in s*a zadovoljni. Tukaj tni iako ugaja. Upam, da ustreli v glavo. Otvezli so ga za noge in sem prav rešila ueanko: Kaj nam pripove- ga Po zemlji vlekli v Kotmaro ves Ves ¦duje ura? Ura nam prinoveduje: ..Kar časa obraz je imel krvav. opraskan in umazan zamudiš. ga vekomaj zgubiš." od zemlje. V Kotmari vasi so ga poko- Srčno Vas pozdravlja Pali- Tudi drugod so Nemci morili naše 5, t .. „ a ., ranjence in ujetnike. V Šmarjeti v Rožu so Stefanija Kepmkova. ubili in usLreWi več nagih oficirjev< ki s0 Odgovor: jih ujeli. Povsod so plenili in kradli. Nemci Liuba Štefanija! so relcli' ^a i& m°J oče prepeljal Jugo- „ . ...... .".,.»: slovane čez Dravo, in so ga zaprli. Za- Kadar se cinlici docela pnucis. _ kar prli so veIiko siovencev, več kakor 300 pisi mi v njej, da vidim, kolik le Tvoi na- ln so jako grdo z njimi ravTiali Zmer]aii predek. — Uganko si pravilno rešila. Ta so jih< pljuvali vanjei tepli so jlh in jim objava naj velia. kakor da si vprsana med dajali slabo hran0 šele Srbi so pregnali rešl'CI- , . Nemce iz naših krajev. Veseli smo, da nismo več pod Nemci. Zdai bomo imeli Dragi K Doropoljski! glasovanje. in ko zmagamo. bomo za v ' . , . . . vedno v Jugoslaviji. Zivio Jugoslavija! — ..Zvonček' mi jako ugaja. letos ga imam že drugo leto naročenega. V le- Pozdravlja Vas tošniem mi najbolj ugaja ,,Koncert v go- Franc S e h e r , zdu". Vsakokrat pogledam pisemca, ki Vam učenec v Velenji vasi, Korolko. jih pišejo Vaši kotičarji. Tudi jaz želim, nHcrr,vrtr- da bi me spreieli v svoj kotiček. uagovor. Presrčno Vas pozdravlja nova priiate- L)ubi Franc! ljica ,,Zvončka" Priobčujem tvoje zanimivo pismo, ki Jerica F r e I i h o v a nam jasno kaže divjaško nrav naših so- v Brezjah. vražnikov. Njihova moč se nagiblje h n, , koncu — naša svoboda se dviga v zlatem uagovor: ognju narodnega vstajenja! Tvoje pismo Ljuba Jerica! ostane za vse čase dokaz, s kako kru- Tvoii želji s tem ustrezam in Te uvr- ^0 •? ?irovostjo so hoteli Nemci usono- Sčam med- svoje Ijube kotičkarje Od Tebe bltl naš Jueoslovanski Korotan. Hoteli so je odvisno. ali boš večkrat čitalasvoje ime ?a- a ga nlSo m ga ne bodo! na tem mestu. Saj razumeš, kaj hočem po- * v6datL , Ljubi gospod Doropoliski! Naročila sem ,,ZvonLek". Zeljno sem Gospod Doropoljski! ga pričakovala. Berem ga rada. Tudi moj ¦n tr - ¦ vt brat Ivo rad posluša lepe povesti, ki jih Danes Vam pisem ,prvo pismo Naro- eit ..Zvončku". Najboli všeč je nama čen sem na .^vonček''. Hodim v šolo v .,Mik!avž in Miklavžek". Jaz rada Bdcovsu. skoro 1 uro dalec. Doma sem v čitam Pa t dJ j rada Najijubše so mi Velinji vasi na levem bregu Drave. Na ;,,pn<;lnvansVp nesmi drugi strani Drave je Št. Janž v Rožu. nad Jueoslc»ansKe pesnu. nami na gorah je Kotmara ves. Letos je Lepo Vas pozdravlja mirno pri nas, lani je bila voina v Rožu. Anica Rutarjeva, Po božiču lansko Ieto so Nemci zasedli učenka II. razreda v Mirni peči. ves Rož, aprila so ga jim naši hoteli iz- trgati. Pa so bili preslabi. Naiprej so naši Odgovor: - v zasedli nekaj vasi v Rožu, kakor Št. Ja- Ljuba Anica! ^e^na^DrVvZii^^^Sara^ Veseli me- da "Zvonček" ustreza Tebi Dravo' P"d liPF 0 dXTPWEa traS !« T^ bratu. ..Miklavž in Miklavzek': Tam so se morali obrniti. ker je bilo Nem- L ress .zabavna povest. M.sl.m da Ti tudi cev preveč. Več naših ]e bilo ranienih. pa dafSnja številka ponuja dovolj lepega m so Se srečno prišli do Drave in so se pre- m^avnega grad^va. peljali nazaj na desno stran. Samo eden je * 199 Dragi gospod Doropoljski! Prosim. ako dovolite. da se še jaz se-znanim z Vami. Star sem 8 let in hodim v 2. razred v Mariboru. ,,Zvc«iček" jako rad prebiram in komaj pričakujem naslednje številke. S spoštovanjem Boris K r a n j c. Odgovor: Ljubi Boris! Prav vesel sem novega znanstva s Teboj. Pa tudi Tvojega brata Dušana va-bim v svoj krog. Priobčujem njegovo sli-čico in upatn, da mi še kaj sličnega pošlje. Povej mu to tiho na uho! Pastirček. Za velikimi gozdovi, tam za lepimi lesovi, daleč zadaj se nekje bele pasejo ovce. In vesel pastirček mlad vse ovčice ima rad; žvižga, radostno prepeva. da od gorskih sten odmeva; vriska in si rož nabira •kraj penečega se vira. Ko za goro dan zaide, z ovcami pastir odide. Svetozar llešič. Prosim, ako priobčite to sliko, ki jo je narisal moj brat Dušan. 200