¦ 6. Mestni potniški promet Opravljanje javnega mestnega potniškega prometa zahteva zaradi vsakodnevnih potreb najresnejši pristop. Zato bo raziskati nove dodatne razvojne možnosti jav» nega prometa. Za izbiro sredstev javnega mestnega prometa bodo veljali predvsem naslednji kriteriji: varstva okolja, so-cialni, energetski vir in poraba ia ekonomičnost. lzgradnja cestne mreže je vsekakor eden temeljnih pogojev, vendar nič manj pomembno pa je vprašanje kakšni razvojni programi novih centrov so zastavljeni za obdobje 1981—1985. Predvsem pa bi morali težiti k naslednjim razvojnim ciljem: — zagotoviti ustrezne prometne povezave z novimi družbenimi centri, predvsem pa težiti k vpeljavi novih prog skladno s študijo: »Ključni prometni problemi v Ljubljani«, — ustrezno uskladiti primestni in mestni promet, da ne bo prihajalo do podvajanja in neekonomičnosti v poslovanju, — iz mestnega centra vse bolj izrivati stoječi pro-met in težiti k temu, da mestni proraet ne bo potekal izključno skozi center mesta, — delovni organizaciji, ki opravlja mestni potniški promet je zagotoviti dolgoročne razvojne možnosti in stabilnost v poslovanju s tem, da se ustvarjajo ustrezni pogoji in osnove za uspešno delo; v to dejavnost se vključijo tudi druge dejavnosti, ki so vključene v vzdr-ževanje potniškega prometa, — uvedba stopničastega delovnega časa. SOZD SAP Viator TOZD Mestni potniški promet predvideva v srednjeročnem času 1981—1985 naslednje investicijske naložbe za: — infrastrukturo 69,492.000 — nabavo transportnih sredstev 260,300.000 — ostalo in energetika 93,893.000 Sredstva za navedne naložbe bo zagotavljal TOZD Mostni potniški promet iz ustvarjene akumulacije in amortizacije. Ker pa ta sredstva ne zadoščajo, bo potrebno v tem planskem obdobju zagotoviti združevanje sredstev upo-rabnikov.