Samonprava — edini pravi naCin dobrega gospodarsfva. Našemu ljudstvu smo vedno naglašali, da je za naše slovenske razmere za našo bodočnost edino pravilni način upravljanja našega gospodarstva samouprava, to se pravi, da naši domači ljudje sami odločajo, kako se uporabi denar, ki ga plačuje narod kot davek ali doklade. Dokaz, da je to naše naziranje pravo, je delovanje okrajnega cestnega odbora mariborskega (prej okrajni zastop) pod spretnim in pametnim vodstvom naših ljudi. Dne 21. oktobra se je vršila skupšcinska eeja okrajnega cestnega odbora maribor- skega pod predsedstvom načelnika g. Franjo žebota. Obravnaval se je obračun za leto 1936/7. Pod skrbnim vodstvom in s smotrenim delom se je zraven velikih del, ki so se v okraju izvršila, prihranilo skoraj pol milijona dinarjev. Načelnik žebot je poročal, da se pripravIja nov pravilnik za cestne odbore, po katerem bi se cestnim odborom dala večja samostojnost pri delovanju. Sedanji g. ban je naklonjen tej zamisli. — V letošnjem letu je cestni odbor izvršil velika dela na cestah: dokončali smo novo cestno zvezo med Križnim vrhom pri Laporju in Sv. Jernejem ter Ločami, ee letošnjo jesen bo končana zelo važna cestna zveza v Slov. goricah, to % nova cesta Sv. Peter—Ložane, ki bo skrajšala pot iz Slov. goric v Maribor za dobrih 5 km. V našem okraju smo končali cesto Sv< Anton—Kraljevcl ter smo še celo na ozemlju ljutomerskega okraja zgradili 200 m ceste. Ta nova cesta bo vezala Mursko polje t»o kratki zvezi preko Sv. Jurija ob Ščavnici in Sv. Antona z Mariborom. Najvažnejše delo pa vrši cestni odbor, ko gradi na vrh Pohorja znamenito novo gorsko cesto k Sv. Arehu. Vedno bolj se že bližamo iz Hoč vrhu Pohorja. S to cesto bo za naše pohorsko kmetsko ljudstvo odprt nov promet v dolino, a za tujce in turiste nova prometna žila, ki se bo pozneje potegnila še od Sv. Areha do Šmartna na Pohorju. Tudi od Frama proti vrhu Pohorja se dela nova cesta, ki se bo še letos nadaljevala. Ravno tako dovršujemo na ozemlju našega okraja novo cesto iz Slov. Bistrice mimo Sv. Venčesla proti Oplotnici ter bomo v letu 1938 naša dela končali. Ta cesta bo važna za podpohorske kraje in bo dala Slov. Bistrici novo zvezo z Oplotnico in Konjicami brez posebaih strmin. Na obmejnem Kozjaku, ki jo bil dosedaj glede cest najbolj zanemarjen, gradimo zvezno cesto med Dravsko in Pesniško dolino čez Bresternico proti Sv. Križu in smo to cesto potegnili že preko Soberhofa. Še dve cesti bomo potegnili čez Kozjak: iz Maribora proti Sv. Urbanu in iz Sv. Ožbolta proti Kapli in Sv. Duhu. Manjša dela izvršujemo v okraju še na teh točkah: pri Mariji Snežni zvezno cesto k cerkvi, od Sv. Ruperta proti Hrastovcu, od Sv. Ane proti Sv. Lenartu; zgradili smo več novih mostov, n. pr. pri Sv. Trojici pri Gočovi, prelagamo cesto pri Bistrici blizu Ruš, občinsko pri Betnavi, v Svečini smo preložili cesto in zgradili nov most, zaustavili smo veliki plaz v bližini cmureškega 'mosta in številno drugih. Posredovali smo, da se je začela vendarle modernizirati državna cesta St. Hj—Maribor. Občinam v okraju smo dali za občinske ceste in mostove podpore 172.000 din in smo jim s svojizai tehničnimi organi pomagali pri napravi načrtov in proračunov. V kratkem času in večinoma z lastnimi in s sredstvi banovine so se izvršila taka lepa dela. Pri določevanju, kako se uporabi prihranek, ki znaša 476.672 din, se je sklenilo, da se ta prihranek uporabi za nakup skladišča za motorna vozila in gradbeni materijal v Mariboru, nadalje za dograditev ceste Slov. Bistrica—Oplotnica, za začetek zgradbe nove ceste Sv. Lenart—Sv. Benedikt, za preložitev ovinkov pri Kamnici, za most in začetna dela nove zveze Ruše—Fala, za nadaljevanje ceste Bresternica—Sv. Križ, za nadaljevanje ceste Pram—Koprivnik, za cesto pri cerkvi Marija Snežna, za nakup nove gramozne jame v Račah itd. Tako je dal cestni odbor tudi za prihodnje leto zdravo podlago za nadaljevanje plodonosnega dela za zboljšanje cestnega omrežja. Nato se je sklenilo, da se začne graditi še ena nova važna cestna zveza, in sicer od Sv. Jakoba preko Poličke vasi v Št. Ilj Za to cesto je prihranjenih 150.000 din ter se bo začelo pri Sv, Jakobu v najkrajšem času z začetnimi deli, Nato je načelnik 2ebot podal pregled najvažnejših cestnih del, ki se morajo datl s primernlmi vsotami v novl proračun za leto 1938/9. Predvsem je to nova cestna zveza od Sv. Lenarta k Sv. Benediktu. Po tej novi cestni zvezi bi se ustvarila večlnoma ravna linija iz Maribora preko Sv. Lenarta in Sv. Benedikta čez Lomanoše v Gornjo Radgono in Prekmurje. Končatl se mora tudi Pohorska cesta in se bodo dali znatni krediti v novi proračun za to delo. Za cesto Bresternica—Sv. Križ moramo dati večje zneske, da bo prej končana. Nujno potreben je novi most čez Ložnico pri Mostečnem, ker se je bati, da se bo stari leseni zrušil. Desnemu bregu moramo dati novo prepotrebno zvezo med Rušami, Falo in Sv. Lovrencom. Ravno tako bomo morali nadaljevati dela pri Sv. Ani, pri Sv. Rupertu ter druga začeta dela. V doglednem času morajo priti na vrsto tudi druge krajše zveze. Gornja Sv. Kungota—Št. Hj—Ranca—Dobrenje, Črešnjevec, Pragersko, Hum—Sv. Barbara, Križni vrh—Laporje, Sv. Peter—Duplek, Dogoše—Hoče, Prepole—Hoče. Nujna potrebna je razširitev ceste Maribor—Sv. Peter in zavarovanje meljskega plazu. O teh važnih delih so govorili tudi člani odbora gg. dekan Gomilšek, župani Špindler, Fras, Muršak, Kajnih, Sparl, Javnik, Kova&Š, Serbinek, Koban, dr. Cerne, Hauptman, Petrun in Vračko. Nato so se razdelll« banovinske cest* med posamezne člane cestnega odbora r posebne rajone, katere morajo odborniki upravljati. Cestni odbor je v lepem soglasju zaključil ugodni račun za nazaj in je obenem tudi napravil lep naŽrt za svoje delo v bodočnosti. Poudaritl moramo, da je tako delo r«i pokazalo, da bi naee samouprave lahko ustvarile tudi v času najhujše krize z maliroi sredstvi, ako se varčno gospodari, naravnost čudeže. Častitamo mariborskemu cestnemu odboru in njegovemu vodstvu k takim lepim uspehom ter želimo, da bi tudi v bodoč« naši ljudje v razširjenih samoupravah d«lovali v blagor Ijudstva in lepe naše domovine.