Hinavstvo in falzifikacija. + Bog sam ve, da se neradi pečamo s nSloveneemu in z njegovimi uredniki, ker so avojstva, ki ae z njimi odlikujejo, taka, da ne zbujajo nikjer niti najmanjših simpatij. Nekako pred dvema meaecema je proglasil BSlovenec", da se hoee odslej držati do- stojnega načina polemike, da naj prenehajo osebnosti, da naj zavlada v slovenskem časopisju drugačen ton. Mi smo se ravnali po tem, preden je prišel ^Slovenee" a svojo moralno pridigo. A kdo se ni držal tega? nSlovenec" sam! List za listom je napadal osebe, smešil in denuneiral, da je bilo grdo ! Mi smo v več zaporednih številkah s citati iz BSlovenca" dokazali, da je njegova teorija drugačna od njegove prakse. Toda svoje besede ni prelamljal »Slovenee" samo v svojih predalih, ampak njegovi uredniki in najožji somišljeniki so hodili — in hodijo — po kmetih in so na najostudnejši in najbrezobzirnejši način blatili in obrekovali — učiteljaki stan. Eekord v častikraji in vdenuncianstvu je dosegel BSlovenec* v letošnji 169. in 172. številki, kar smo povedali zadnjič in njegoro pisavo tudi na priineren način ožigosali. Saj vendar ne dobimo danes človeka, da bi mirno prenašal najhujše udarce in pri tem še hvalil onega, ki ga tepe. Brezmiselno in nečastno bi bilo, ko bi samo učiteljstvo delalo izjenio. Zob za zob ! Kakor vi nam— tako ini vam! Kar so nam dali, to smo jim pošteno vrnili, ker nečemo nikomur ničesar dolžni ostati. V 181. štev. pa je ^SIovenec" hinavsko zavil oči, se napravil nedolžnega kot jagnje in zapisal z debelimi črkami, da je nTovariš" — zblaznel! Ta prav liguorianska raca je vzrok, da se zopet danes bavimo s poštenjakom BSlovencem". — V dotifni številki namreč piše : BUčiteljski Tovariš" od 7. t. m. je od prve do zadnje 8trani poln samo f a k i n a k i h p 8 o v k , ki ao pa take vrate, da morajo tiste, katerim 80 namenjene, spraviti le v dobro voljo. V treh dolgoklobasastih člankih so nabrali razkaSeni zelenci sledeče rožice . . . Tu je iztrgal BSlovenec-- iz naše zadnje številke nekaj besed brez zveze in smisla ter jim potem pripisal te-le aladke besede: nGlavni ureduik lista, ki se a tako pisavo ponaša, j učitelj, deželni poslanec in veleestetični peanik Engelbert Gangl. Kaj bo porekla mladina, ko bo brala, kako pišejo njeni vzgojevavci ? Zato je že s pedagoškega stališča nujno potrebno avariti mladino pred tolikim pohujšanjem in jo obvarovati poaledic take vzgoje. Liberalni učitelji nam bodo še hraležni, da amo v naših izobraževalnih društvih prevzeli skrb za duševni napredek mladine, njim pa s tem dali priliko, da se a svojimi zmožnostmi primeruo udejstvujejo na gorinavedeni način v ,Tovarišu'.-* Hinavei! Kaj pa poreče mladina, če ji pridejo v roke tiati BSlovenci", ki v njih brez povoda Da najostudnejši način blati ves učiteljski atan ? Kaj poreče, ko zve, da so to tisti, ki tako pišejo in govore, navadni obrekovalci in ljudje, ki žive v večnem nasprotju z resnico, hčerko božjo ? Na to vprašanje naj odgovori BSlovenec" in naj tudi prizna, da je bil o u tisti, ki je z a č e 1 z napadanjem, zaeramovanjem in denunciranjem! Potem boino shšali, kaj poreče mladina! To je gotovo, da ne bo tega odgovora sram nas, ampak aramovali se ga bodo tiati, ki nam kradejo ugled! Sramovali ? Ko bi poznali kaj sramii ! V isti številki (I. priloga) odgovarja BSlovenec" vprašanju: Kakšni so nameni BZavezarjev"? Njegov odgovor se glasi tako: V uvodnom članku BUčiteljskega Tovariša" beremo sledeče . . . Tu ima ^Slovenec" t mialih razpravo nNašenarodne razmereinnaša narodna šola." Ta razprava je govor g. Ivana Prekorška, ki gaje govoril na shodu alovanskega naprednega dijaštva v Pragi. To vm stoji natančno in vidno zapisano v 31. številki našega liata, a BSlovenec" je vse to — zamolčal! Kakšen pa je BSlovenčev" citat? Zamolčal je ves prvi del (t r i kolone), ponatisnil 7 vrst, prenehal sredi stavka, izpustil 8 vrst, po- natisnil eno vrsto, zopet izpustil eno vrsto, ponatisnil eno vrsto, izpustil poldrugo kolono, ponatisnil 6 vrat in izpustil ves ostali članek (poldrugo kolono), potem pa zapisal te-le grozovitosti: Jasno je tukaj povedano, da slovenski liberalni učitelji smatrajo zakramente in obrede katoliške cerkve zgolj za mrtve ceremonije, da bi nadalje radi vrgli iz šole katekizem in da bi iz otrok radi napravili ,,modernega Sloveka1*, kar na Kranjskem po naziranju srobodomiselnih učiteljev pomeni takega človeka, ki zabavlja proti cerkvi, taji Boga, proglaša svobodno ljubezen, ne veruje v posmrtno življenje in izvaja postanek člov&ka iz živali. Tako poživaljenje in posurovenje *človeštva torej uči ,Tovariš". Potem ae pa še tako silno togoti, ako Ijudstvo opozarjamo na njegovo pisanje! Našerau kmetu mora šola nujno omrzeti, ako vidi, kako od njega plačani liberalni učitelji že iz ljudske šole hodejo napraviti šolo bogotajstva in učilnico brezmejnega sovraštva do cerkve. BDčiteljski Tovariš1* je protišolski list, ker njegovo brezTestno pisarjenje mora šolo privesti do propada. ^Tovariš-1 škoduje liberalnemu učiteljstvu samemu, ker je on vzrok, da je ljudstvu do dna srca obsovraženo. Le tako naprej! Vspešen pouk v šoli boste ugonobili, svojih protiverskih namenov* pa ne dosegli 1 Človek bi se jezil, če bi ne bile BSlovenčeve" solze tako smešnoneumne! Na podlagi iztrganih besed kateregakoli članka labko obdolžimo človeka največjih hudodelstev. Po ^Slovenčevi" metodi lahko trdimo z mirno vestjo, da pravi celo sveto piamo, da n i Boga! Iz vsega tega pa razvidiino, da je le samo aovraštvo tista sila, ki žene klerikalce v boj proti šoli in učiteljstvu. Ker nimajo zato stvarnih razlogov, ae poslužujejo hinavstva ia falzifikacije, kar je seveda komodnejše, čeprav nečastno. Ptiča spoznamo po petju.