KRAUEVINA SRBA, HRVATA I SLOVENACA UPRAVA ZA ZAŠTITU Razred 20 (1) INDUSTRISKE SVOJINE Izdan 1. Marta 1927. PATENTNI SPIS ŠT. 4113 Maschinenfabrik Esslingen, Esslingen, Nemčija. Turbinska lokomotiva za visoko tlakovno paro. Prijava z dne 25. junija 1925. Velja od 1. novembra 1925. Zahtevana prvenstvena pravica z dne 25. junija 1924. (Nemčija). Prilagodenje turbinske storitve pri turbinskih lokomotivah kolebanjem obremembe se praviloma vrši z izpremembo poudarjanja turbine. Najugodnejša izkorist turbine, navezana na gotovo število zavrtov, pokaže ta ukrep pri lokomotivnem obratu z močno se menjajočo brzino neekonomičen. Prijava naj izvede izboljšanje te okolnosti, katero je istočasno zvezano z ugodno konstrukcijo kotla. Na sliki znači a lokomotivski visokotla-kovni kotel, b kotel, urejen za nizko napetost, c, d, e, f, g parne turbine s postopnim zaporednim tačenjem. Turbina c sprejema visokotlakovno paro iz visokotlakovnega kotla a, svrhi primerno ob vmesnem tačenju parnega prekogrel-ca in njena odpara poji turbino d istotako ob vmesnem prekogretju. Odpara turbine d se provaja v kotlu b, iz katerega se poji turbina e, in postopno naprej v nizkoilakovne turbine f in g do kondenzatorjeve napetosti. Napetost pare kotla b se odmeri tako, da ni večja kot izpnišna napetost turbine d, razen tega se vzame vodni in parni prostor od b dovolj velik, da se more nagroma-diti znatna množina toplote. Iz tega sledi za konstrukcijo kotla bistven prihranek materiala in poenostavljenje visokotlakovnega kotla a, ker istemu ni treba več vsebovati nobenega večjega vodnega prostora, ter za kotel b, ki ima nižji tlak, lažjo izdelavo in tako, ki se da izvesti z navadnim materialom za gradnjo kotla. Za regulacijo turbine sledi možnost polnega obrata turbin c g ob izkoriščanju toplotnega padeža od a do kondenzatorja ali obrata turbin a—g ob izkoriščanju toplotnega padeža od b do kondenzatorja. Ker ima b velik vodni prostor, se obrat lahko izvede tudi s popolno ali delno odstavitvijo vatranja, kar je posebno zaželjivo za vatranje s prahnatim premogom. Patentni zahtevi: 1. Visokotlakovna turbinska lokomotiva, označena stem, da je lokomotivni kotel oddeljen v 2 ali več kotlova dela, od katerih se ima samo eden izvesti kot visoko-tlakovni kotel z majhnim vodnim prostorom, dočim so ostali izobličeni za manjšo parno napetost in velik vodni prostor. 2. Porazdelitev turbinske storitve na 2 ali več skupin stopnjatih turbin tako, da prva skupina izkorišča toplotni padež med napetostjo visokotlakovnega kotla in napetostjo naslednjega kotla velikega vodnega prostora, naslednje skupine pa toplotni padež med tem kotlom in morebitnimi sledečimi kotli oziroma med kondenzatorjem. 3. Linta visokotlakovne turbinske lokomotive po zahtevih 1 in 2, označena s tem, da izkoriščajo ali vse turbine postopno toplotni padež od visokotlakovnega kotla do kondenzatorja, ali pa izkorišča ob odtače-nju po ene predidoče turbinske skupine s primarnim kotlom naslednja skupina ali skupine toplotni padež, ki je potem še na razpolago, do kondenzatorja. Din. 10. T' 1 . ' ' ■ ■ ' .' ' . : ; j ’ ■ ,y ■ . ■ i '• v 1 ) J 1 • 1 { ! ! i »J-- / \ /}d patent bnoj 4-/f3t