Muzika dravske divizijske oblasti v Ljubljani Osmo leto simfoničnih koncertov HÜillllillllllilllÜliülülllliülilllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllülllllllllllilllllllHIIIIIIIIIIIIinillllllülllüi!: V V V V V V Proslava ujedinjenja kraljevine Srbov, Hrvatov in Slovencev V ponedeljek, dne 19. novembra 1928 ob 20. uri v dvorani bolela »Union« Simfi * v omeni honceri Sodelujejo: gdč. Jadviga Pozenelova, klavir; godbeniki mariborske vojne muzike Dirigent: višji kapelnik dr. Josip Čerin 1. DRŽAVNA HIMNA 2. J oh. Seb. Bach: DVA KORALA a) Objokuj človek svoje grehe b) V Tebi je radost Izvaja se v počastitev padlih junakov 3. Milenko Paunovič: JUGOSLOVANSKA SIMFONIJA (Posvečena kapelniku dr. J os. Čerinu) Grave Allegro Allegro, Allegretto, Tempo primo Allegro molto, Grave, Maestoso 4. Cesar Franck: SIMFONIČNE VARIJACIJE za klavir in orkester Vstopnice od 5 do 40 Din so v predprodaji v Matični knjigarni na Kongresnem trgu in na večer koncerta pri blagajni v Unionu " uvbljah JUGOSLOVANSKA SIMFONIJA M. Paunovič piše o svoji simfoniji: Jugoslovanska simfonija je komponirana v letu 1914 pod vplivi našega odličnega pesnika Gjure Jakšiča »Na Liparu« in »Ponos«. »Lipar« je bil do vojne eden najlepših srbskih gozdov, po katerem se je Gj. Jakšič mnogokrat lačen sprehajal in kamor se je zatekal od sveta, ki ga v njegovem času sploh ni razumel. Ker je tudi meni bila usoda enaka, sem begal po tem gozdu mnogokrat po istih potih, koder je hodil Jakšič in z isto boljo v duši. Tu se je tudi začel simfonije I. del, in II. del kot nočne vizije. V obeh delih so vsi motivi originalni. III. del je nekaka apoteoza ali uteha samemu sebi, da končno mora vendar nehati tudi moja sovražna usoda in da mora tudi meni vziti solnce. V tem III. delu je začetni motiv (prvi štiri takti) čisto srbski: Ja sinoč zadjoh niz tiha druma i sretoh mlado luče, šejtan devojče. Vse ostalo v tem delu je izvedeno ali iz teh štirih taktov ali iz sledečih štirih v raznih varijacijah. Vsa simfonija je okvirjena z onim motivom*v pentoli, s katerim se začenja in prepleta in s katerim se zaključuje: to je usoda. Ne vem kako bo ta motiv učinkoval na poslušalce, a meni tako jasno govori: »Naj ti svet nadomesti vse, kar ti je kdaj vzel, naj ti podeli vsa zadovoljstva; edinega, kar ti je vzel, pa ti vendar nikdar več ne more povrniti, to je ljubezni!«